| Forfatter |
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go'daw,
Jeg så Nick Cave på SVT2 i går og nu sidder jeg og lytter til The Boatman's Call fra 96.
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDMISS7040 2040507522873&sql=Azu3m962ofep6
Fremragende kvalitet, en af de bedstlydende "rock"-cd'er jeg har i min samling (så har jeg ikke sagt for meget ). Optaget i Abbey Road Studierne.
Musikken er i en klasse for sig (her kan man ikke overdrive )
mvh __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
SVTV2 og musik
Nick Cave udsendelsen genudsendes igen imorgen
Nick Cave - sumpens sinatra
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Schelde,
Schelde skrev:
|
Har den også - er man i humør til det, er der ikke meget andet (åhh..måske lige Leonard Cohn el. Nick Drake...)
|
|
|
Ihhh ja Drake og Cohen duer også.
SVT2 sendte et knald-godt hollandskproduceret program med ham i går og der forklarede han selv at Boatman's Call var et personligt opgør med hans måde at skrive sange på. Før den skrev han for at bevise overfor andre (specielt hans afdøde far) at han kunne skrive. På Boatman's Call kigger han indad og det kan man da også godt høre på pladen ;o).
Boatman's Call er den eneste plade af hans egne han stadig lytter til.
Højdepunkt i udsendelsen: Optagelser fra en koncert i intime omgivelser, Cave solo på klaver og pludselig træder Kyllie ind på scenen iført en sort kort kjole med gennemsigtige blonder hist og her  EDIT: Åhh ja forresten, duetten var fremragende ;o)
Misforstå mig ikke, No More Shall We Part er bestemt også en fremragende plade, men jeg vender tilbage til Boatmans Call igen og igen. Bad Seeds er et fremragende backing band .
mvh
__________________ Med venlig hilsen
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne cd med gamle Supertramp er en af de bedste indspilninger, som jeg nogensinde har hørt(- og jeg har hørt meget!). Pladen er ligeledes fremragende. Pladen har et kæmpe perspektiv!
|
 |

Supertramp
Some things never change
|
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
|
SVTV2 og musik
|
|
|
Ja det er guld guld guld - kultur i det hele taget er de rigtig gode til.
mvh __________________ Med venlig hilsen
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Leather6 Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hej ! Her følger så lige et indslag fra den mere rock/pop orienterede lytter...Mig 
Som det første bliver jeg jo nød til at nævne Pink Floyd. Næsten alle deres udgivelser har en meget høj teknisk standard, med et par enkelte undtagelser. Den bedste er nok "The Final Cut" fra 1983, i mine ører en fantastisk indspilning. Men også "Meddle" fra 1971 og "Dark Side of the Moon" fra 1973 er geniale. Lyden er flot og detaljeret, uanset om man lytter på Plade eller "Spejl" Men de gode gamle skiver er nu noget specielt.
En mere ukendt skive: Dogs eye view: "Happy Nowhere" Optaget i en almindelig villa, på trappen, i sove værelset, i køkkenet osv. flot og anderledes resultat. Stilen er amerikansk rock..
Lidt Jazzet: Spain: "The blue moods of spain" Lyt specielt til Untitled #1. Nøgent !!
Country/pop/rock : Ryan Adams: "Gold" og "Love is Hell part 1&2". Ikke specielt fantastisk rent teknisk, men optagelsen er lavet så den komplimeterer musikken utroligt godt. Meget af det er "one take" optagelser. Meget råt og ægte.
Dansk: Olesen Olesen - De fleste af deres CD'er er optaget meget enkelt og uden overdubs. De har en meget ægte og naturlig, "live agtig" lyd. Det er ikke fin og dyr teknik der er brugt, men det lyder flot. Specielt "Anonyme Melankolikere" og "Indenlands udenbys" kan anbefales.
På falderebet vil jeg lige nævne en af mine store favoritter: Bo Kaspers Orkester. Alle deres CD'er er altid i fremragende kvalitet. Optaget i Polaris. De kan deres kram ! 
Der er sikkert mange flere, men det er dem jeg lige kan komme på her og nu. Det er ærgeligt at så få rock / pop kunstnere gør noget ud af lyden. Det kan godt irritere mig at nogen rigtigt gode sange delvis ødelægges, af en sjusket, overkomprimeret optagelse. ØV !
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Leather6
Ryan Adams skriver nogle rigtigt gode sange - hvis du ikke har hans første: Heartbreaker, så skynd dig at købe den . Det er efter min mening det bedste han har lavet.
Har du set ham live? Jeg så ham på Store Vega. Han var en super-drukkenbolt på scenen, jeg har aldrig set en koncert hvor hovedpersonen blev så fuld som Hr. Adams. Koncerten blev derfor lidt usammenhængende, men han var fantastisk morsom og så spillede han en stjerne version af Stones Brown Sugar på klaver.
Jeg er helt enig mht. Olesen Olesen, de er skammeligt oversete . Check den nye med Klondyke (også fra DK)
mvh
__________________ Med venlig hilsen
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Leather6 Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zaka
Jeg har også "Heatbreaker" Men jeg må indrømme at jeg ikke har fået den hørt så meget. Der går måske lidt meget country i den til min smag, måske lidt for tæt på Whiskey Town (Hans tidligere band) Er mere til Gold.. Så ham desvære ikke i Kbh. Men jeg ville enormt gerne have været der, manden er stang genial ! 
Jeg har længe tænkt på at jeg skulle ha' hørt på Klondyke. Tror faktisk jeg vil ud og investere i den i eftermiddag. Det burde da være en god start på weekenden !
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj Gl. jas.
Interessant tråd, du har startet. Jeg har mange bud på fantastiske optagelser, men glæden ved at lytte til et album kan jo godt rykke lidt ved objektiviteten, når man skal afgøre selv kvaliteten. Men jeg prøver i hvert fald at gi' et par bud på et par, efter min vurdering, rigtig gode optagelser.
1. Portishead: "Dummy"
2. Kruder Dorfmeister: "The K & D sessions"
3. Trio NHØP: "To a brother"
4. Steve Vai: "Passion And Warfare"
5. Nils Lofgren: "Acoustic Live"
Dette er blot nogle bud på nogle rigtig gode indspilninger, men jeg kunne nævne flere, hvis det har din interesse.
mvh FLEX
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 20 Februar 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej FLEX
Jammen lad os endelig få flere solide bud på listen. Altid godt med noget øre-guf......
Har selv et par bud på klasse-lyd:
FAIRFIELD FOUR : wrecking the house
BIREL`LI LAGRE`NE : blue eyes
God fornøjelse.................................................. ..................
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 20 Februar 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer der lige en kold mere fra kassen:
Janis Ian: Live - working without a net
Da overskriften jo er verdensklasse lyd er den måske på grænsen, men den fascinerer alligevel. Derfor inkluderer jeg den sammen med de andre i øvrigt fremragende forslag (med risiko for verbale bøllebank).
Først og fremmest fordi musikken, og stemningen til tider er genial. Dernæst fordi optagelserne er hudløst ærlige i forhold til Ian's kunstneriske formåen ("without a net" er virkelig sigende i denne forbindelse). Da optagelserne har fundet sted mellem 1991 og 2003 og endvidere er foretaget på bl.a. Minidisc, DAT og PC svinger de enormt mht. teknisk kvalitet, men denne dobbelt CD er et godt eksempel på (underproduceret) musik/teknik som virkelig bringer lytteren tæt på kunstneren (eller omvendt).
Godt gået til Ian og respekt for modet til at udgive materialet i denne form. 
Edit: Underproduceret skal (i denne forbindelse) opfattes som et absolut positivt ladet ord. 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 21 Februar 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er mine bud i vilkårlig orden:
- Kleive/Reiersrud/Dissing: "Den signede dag" - Hul igennem!!!
- Leonard Cohen: "Ten new songs" - Varm, blød og lækker!
- Diverse: "Mission: Impossible" (sound track) - Dynamik i topklasse!
- Niels Lan Doky: "heitek haiku" - Track 5 og 6: Pas på foden!
- Kurt Elling: "Man in the air" - Track 2 og 6: Pas på foden!
- Tangerine Dream: "Force majeure" - Elektronisk der rykker!!!
- Cowboy Junkies: "Lay it down" - Blød og lækker, men måske lidt kedeligt!
- Thybo/Stief/Grauvstedt: "Trio Music" - Track 6: Luft, luft, luft og nøj hvor det swinger!!!
- Vangelis: "1492" - et Columbusæg
- Quincy Jones: "Back on the block" - pas på hat, briller og fod (jeg mangler en subwoofer
)!!!
|
| Til top |
|
| |