| Forfatter |
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
Et par stykker der endnu ikke er nævnt herude:
Joe mcMurrian, Devining Rod
Bjørn Berge, Stringmachine
Atli Bjørn, Atlicity
Hans Theessink solo, Hard Road Blues
The Oscar Peterson Trio, We Get Requests
Chris Whitley, Din of Ecstasy
Patricia Barber, A Distortion of Love
Eric Bibb, Roadworks
Concrete Cow, 4 Bellies Ahead
Helle Hansen/Heine Hansen Duo, Still Waters
Ry Cooder, Jazz
Anders Roland & Finn Olafsson, Feriedage
Bob's Wilder, Bob Rockwell 5 Plays The Music Of Alec Wilder
Ikke alle vil synes at dette er glimragende optagelser, enkelte trænger måske så til at få styret ret på fx. deres højttalervalg?
Gl.jas, skal beklage at der blev mere end 5, der er bare så meget godt at tage af..
|
|
|
5 af de rigtig stærke fra Gl.Jas     
Til Obi: i denne forbindelse er usportslig optræden OK
|
| Til top |
|
| |
X-centric Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige til potten.
Eva Cassidy rykker. Ikke fordi det er godt lavet, noget er noget teknisk bras, men hendes budskab fortolkning og ærlige indlevelse gør tingene til noget særligt. Kan man ikke får de små til at rejse sig når hun på blues alley synger wonderfull world så er der bare noget galt. Der er nerve og intensitet som man ellers kun oplever LIVE!!!
Ellers er der da Roger Waters med Pros and con's of hitchhikinng samt ikke at forglemme Amused to death som i den grad fylder rummet med spændende vellyd.
Også good old Muddy Waters på Original master recording med Buddy Guy på guitar
Så kaster jeg lige Hugh Masakela ind i legen. Hans cd HOPE indeholder Stimela, som er et absolut konge nummer. (Hugh er lokal dialekten på Poul Simons Graceland)
Var det fem??
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-centric skrev:
|
Så kaster jeg lige Hugh Masakela ind i legen. Hans cd HOPE indeholder Stimela, som er et absolut konge nummer. (Hugh er lokal dialekten på Poul Simons Graceland)
|
|
|
Den må jeg lige ha igen. Lokal dialekten???
Og så hedder han altså Paul - og ikke Poul som du skriver. Jeg vil ikke finde mig i at i skriver det forkert!!!!   __________________
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til X-centric:
Som gammel men hærdet mat.-lærer må svaret være: Yes 5 stk. det er.
Godt med nogle solide input. Har iøvrigt skiven med Muddy Waters i master versionen, og det ka´ nok være at det er beskidt og dynamisk blues. Det rykker uden problemer benklæ èrne af en rigtig kvinde.
|
| Til top |
|
| |
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser at det er en som anbefaler Bjørn Berge Stringmachine.
Jeg kjenner han (Han bor litt borti gata her : Haugesund - Norge) og kan anbefale "Blues Hit me" som har en meget bedre lyd.
kjenner dere Dansker til den norske artisten Thomas Dybdahl?
2 album og begge anbefales.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj bamboo
Thomas Dybdahl kender jeg intet til, men fortæl - fortæl...........Hvad hedder albummene etc.
Men B.B. kender "vi" ret godt i DK. Jeg tror du har ret mht. lyden på " blues hit me" . Lyden på "Tiger", er ligeledes ganske fornuftig. Men fortrinlig musik på samtlige skiver.
Og har du flere gode på lageret så lad os det vide..........................
|
| Til top |
|
| |
Essoxfly Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige fem hurtige fra kassen:
Tracy Chapman, Telling stories. Sissel, All good things. Leonard Cohen, Ten new songs. Zbigniew Preisner, Requiem for my friend. (anmeldelserne siger godt nok at rummet ikke er helt ægte.) Misen, Walk up wind. (ikke imponator lyd, men absolut upåklageligt.) __________________ Mvh. Essoxfly.
Det er oplevelsen der tæller.
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har lagt mærke til at Mew (bl.a. Snow Brigade og Am i wry? No) skulle have specielt god lyd ? (en P3 vært gjorde for noget tid siden opmærksom på at de skulle være af en særlig god lyd kvalitet)
Har dog ikke selv fået fat i albummet, men har hørt et par tracks fra radioen. Og så deres optræden til Danish music awards (kun i tossekassen desvære , men selvfølgelig lyd over anlæg) og var meget facineret af kombinationen af lyd og billed side, med en kort nærmest stille før storm lign. passage hvorefter det brød næsten helt vold igennem med både på lyd og på "billed/scenen" med meget kraftig brug af stroboskob og blæsende sne.
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bambadoo skrev:
Ser at det er en som anbefaler Bjørn Berge Stringmachine.
Ja, det var mig. Mener at både musik og god lydteknik bærer denne plade igennem. At en del højttalere så kollapser i kategorien"definition"med denne plade på, gør den bare endnu bedre som"hård kost". Jeg kunne nævne de første fem"highend"højttalere der allerede har brækket sig..
Jeg kjenner han (Han bor litt borti gata her : Haugesund - Norge) og kan anbefale "Blues Hit me" som har en meget bedre lyd.
Jamen til lykke med at du kender denne fremragende instrumentalist!
Dette gør desværre ikke herrens udgivelse: Blues hit Me til en større lydmæssig oplevelse andet end på imponatorfronten, jeg opfatter denne udgivelse som aldeles overproduceret, bla. stemmerne er voldsomt forvrænget og guitarerne kommer allevegne fra.. Numrene One Of A Kind, I Believe og The End er dog til dels anbefalelsesværdige herfra.
Men hvad ved jeg om det, -med mine alt for billige"skodhøjttalere"?
Kender ikke titlen: Tiger ,desværre..
kjenner dere Dansker til den norske artisten Thomas Dybdahl?
Nej denne dansker gør ikke ,endnu en norsk bluesmand?
Mvh. Jens/Modifix, der klart mener at BB gør sig langt bedre på scenen end på CD..
(og kan vi så komme tilbage til tråden?) __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Modifix]
Kender ikke titlen: Tiger ,desværre..
QUOTE]
Beklager Modifix......Gl. jas har fumlet med tastaturet
|
| Til top |
|
| |
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nei Thomas Dybdahl er ikke en blues artist, men han kan minne om Tom Mc. Rae - Damien Rice, Jeff Buckley etc. Men etter min mening bedre. Jeg ble faktisk litt skuffet over Damien Rice sitt album. "O"
http://www.thomasdybdahl.com/frame.html
Jeg har albumene hans (Både cd og på mp3 til kontorbruk) (Stray Dogs, og That Great October Sound)om det er noen som kunne tenke seg et par smakebiter så kan jeg få en pm. Disse ligger i 256 kps 44100 khz. Den første platen hans ble spilt inn i hans egen stue og bærer preg av et noe "uferdig" lydbilde, men du verden det er sjel og at produsentene ikke har blandet seg inn. Det er melankolsk, men du må lytte mye. Faktisk nå over 1 år etter at jeg kjøpte den første
Nrk i Norge (Den Norske Tv kanalen) har et opptak fra en intim konsert som dere kan se på http://www7.nrk.no/nrkplayer/default.aspx?klipp_id=20932 Det er helt gratis å registrere deg.
Det er mange flinke artister i Norge for tiden og jeg kan anbefale mange, men sjekk på www.kkv.no kirkelig kulturverksted og der har de masse fin musikk og selvfølgelig veldig bra lydkvalitet
www.musikkonline.no har lagt ut endel (alt de har) gratismusikk i perioden 24-28 november. Problemet er at de ligger i 96kbs WMA format, men det er nok for å få et inntrykk. Mange fine artister der.
Og ja, Bjørn Berge er virkelig en fin og sympatisk fyr. Nesten 2 m høy og kraftig, men hyggelig.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ry Cooder har jo lavet mange, min yndling er dog "get rhytm"!
Jennifer Warnes "famous blue raincoat"
Ricky Lee Jones "pop pop"
Quincy Jones "q´s duke joint"
Mike Oldfield "amarok"
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
Og så deres optræden til Danish music awards (kun i tossekassen desvære , men selvfølgelig lyd over anlæg) og var meget facineret af kombinationen af lyd og billed side, med en kort nærmest stille før storm lign. passage hvorefter det brød næsten helt vold igennem med både på lyd og på "billed/scenen" med meget kraftig brug af stroboskob og blæsende sne. |
|
|
Jeg slukkede fjernsynet, fik sg* hovedpine af det forfærdelige stroboskob. Sjov effekt med blæst, men stroboskobet fik lidt for meget albuerum, synes jeg..
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Ry Cooder har jo lavet mange, min yndling er dog "get rhytm"!
Han har fingeren på pulsen den gamle blues-dreng. Dejlig energi og meget medrivende musik. Prøv også. "River Rescue".
Jennifer Warnes "famous blue raincoat"
Ricky Lee Jones "pop pop"
Quincy Jones "q´s duke joint"
Mike Oldfield "amarok"
|
|
|
Har lige lånt en særdeles veloplagt skive med et par skønne svenske piger. Det drejer sig om en live-optagelse og lydkvaliteten er helt i særklasse. De svenske skønheder lyder navnene: LISE & GERTRUD ......... titlen : Live På Nalen.
Det er cover-versioner, men er man på udkik efter spænstig live-optagelse kan den varmt anbefales. 
N.B. FLERE ANBEFALINGER ER ALTID VELKOMMEN
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Jeg er nødt til at kome med en rettelse til mine 6 skiver.
LangLang skiven er godt nok en forfærdeligt dejlig skive, men den hører ikke lydmæssigt helt til i dette fine selskab. Dertil er den en kende for blød. Men køb den alligevel.
I stedet for Lang Lang, synes jeg at Tacet´s udgave af Beethovens klaversonater "Tempest", "Waldstein" m.fl. spillet af Gerrit Zitterbart bør have pladsen. Den er også en kende blød i lyden, mend et er mere pga. flygelet, der er en kæmpemæssig Bösendorffer Imperial" . Det er mere end 3m langt fra tangent til toppen af harpen. Et imponerende instrument, men det er mørkere i lyden end en Steinway model D. Men lyt til denne optagelse, den er lækker. Jeg har dog også hørt denne skive på et set-up der havde lidt tendens til en mørk klangballance, hvor den så bare var alt for mørk, den stiller altså krav.
Som en joker synes jeg kort jeg vil nævne Yolanda Kondonassis på harpe. Den der hedder Sky Music er blændende godt skudt. og numrene er klassikere af de helt store og selvfølgelig er Debussy´s "Claire de Lune" med.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Kubik skrev:
Hejsa! Jeg er nødt til at kome med en rettelse til mine 6 skiver.
LangLang skiven er godt nok en forfærdeligt dejlig skive, men den hører ikke lydmæssigt helt til i dette fine selskab. Dertil er den en kende for blød. Men køb den alligevel.
Som en joker synes jeg kort jeg vil nævne Yolanda Kondonassis på harpe. Den der hedder Sky Music er blændende godt skudt. og numrene er klassikere af de helt store og selvfølgelig er Debussy´s "Claire de Lune" med. |
|
|
Jas har bestilt Langlang .........., men vi tager da lige den yndige Yolanda med til festen.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Gabriel "secret world live tour" 2CD optaget i Italien, guf!!!
Hvad hedder det live-album fra AC/DC, optaget i Australien, "ball breaker live"???
Hvad hedder den live-plade med Elvis i Las vegas og med Frank Sinatra live samme sted og fåes de i audiophile udgaver???
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
Kurt Kubik skrev:
| Denon vil jeg ikke kalde kølig, men stram.
Lys klang og meget af det kommer faktisk fra løbeværket - believe it or not. Men det er en helt anden snak, som jeg gerne fortæller mere om i en anden tråd. |
|
|
Hej Kurt. Jeg har ikke kaldt Denon kølig, men stram.
Vi er desværre alt for enige. Men godt at se dig udfolde dig
Jeg har aldrig rigtigt hørt Mahler den 10 symf. i samlingen - jeg kom kun til 9 eren, men jeg skal da prøve igen. Mht. løbeværket så er vi desværre også alt for enige igen.
Mht. Dorian så er deres live optagelser ikke noget at råbe hurra for. Musikalsk er det desværre gået lidt ned af bakke de senere år og valget med eks. Tysk renæssance musik med nogle underlige horn og fløjter kan nærmest få en til at falde i søvn. Jeg finder lige et par oplagte emner i mapperne i morgen. Jeg tror de fleste kan fjernlånes på bib i øvrigt.
VH
Kramer |
|
|
Hej Kramer! Faktisk har jeg svaret på dette indlæg tidligere, men åbenbart er det gået tabt. Nå! nok om det.
Mht Denons optagelser kan vi bestemt ikke være uenige. De er i visse tilfælde taget langt væk fra kilden for overblikkets skyld, men de er fantastisk flot lavet. Jeg forstår næsten hvert eneste kompromis Urbach har måttet indgå. De eneste optagelser jeg ikke er alt for vild med, er dem de har optaget i studier, men det har mere med akustikken at gøre. Abbey Road studio 1 (se artikel her på sitet) er godt nok ikke for børn. Her har Denon foretaget nogle indspilninger af Klaverkoncerter bl.a. Rachmaninov 2. og Chopin. Disse anbefales derfor ikke af mig i hvert tilfælde. Dem de har skudt i salene rundt omkring er langt langt flottere. I aftes hørte jeg lige en omgang Bethoven´s 9. & 5. symf. Dem har jeg på Teldec og Denon. Der er næsten 20 års tidsforskel. Dirigenten er forskellig, orkestret det samme (af navn), stedet er det samme. Denon sparker mås ja de gør. de banker den teldec helt og aldeles på realisme og klangægthed.
Mht. Dorian, så har jeg kun ganske lidt på den label. Men de har bl.a. en udgave af Brahms 1. klaverkoncert, hvor de egentlig får en fin stemning ned på skiven, men den er blød i lyden. Det klæder et soloflygel bedre synes jeg. I USA har de generelt lidt en tendens til "runde" optagelser, dog med undtagelse af RR. Kieth Johnson har altid givet den gas. Prøv f.eks. en så prægtig optagelse som "The great organ at sct. Mary´s cathedral i San Francisco" I guder en flot skudt optagelse af det største orgel jeg nogensinde har hørt om, se billeder her http://www.webcom.com/rinehart/PipeOrgans/stmary/stmary.html 4800 orgelpiber kan altså lave det mest øredøvende spektakel herren ham selv vil kunne drømme om - Big daddy, Junior and the Spook (faderen, sønnen & helligånden) må da være stolte over det her. Det er lige før jeg tror at pastoren må være hørehæmmet efterhånden. Den skive vil jeg lige anbefale i farten - den trækker hår ud af måsen - ja den gør. Pladekisten Århus importerer og har den vist på lager.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen! Kunne ikke dy mig! Se nu det monstrum her      Det bliver ikke vildere drenge, og så one point recording. Not recommended for kids - forstås! JOHN BALKA plays the great organ at ST. MARY’S CATHEDRAL, San Francisco
Ever since Pomp & Pipes!, we’ve had many requests for MORE ORGAN MUSIC! In 1988, “Prof.” Keith Johnson recorded this CD to be sold only at St. Mary’s Cathedral. RR has obtained rights to issue it in a newly-remastered edition with superior graphics and entirely new music notes. Hear some of the most spectacular organ music ever written, brilliantly played on a huge Ruffatti instrument in a superb acoustical environment: works by Jeremiah Clarke, Johann Walther, Claude Balbastre, Julius Reubke, Charles Marie Widor and many more - including the “Carillon” by Louis Vierne, which was not on the original release! RR-98 HDCD - $16.98
|
| Til top |
|
| |