| Forfatter |
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Massive Attack: 100th Window er ikke en CD og kan derfor ikke omtales i denne tråd.
Den er kopi beskyttet og overholder ikke "red book" standarden. Ingen steder på skiven eller booklet er CD logoet at finde.
Jeg kan fint høre den på min Meridian (og på min PC), men min CD afspiller i bilen nægter at have noget som helst med den at gøre.
Bortset fra det er musikken FED, Har faktisk samtlige Massive's udgivelser (tror jeg).
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ja Krømer17, Kurt og alle I andre knallertdrenge!
I mener vel også at en knallert er af bedre kvalitet end en BMW, fordi man på en knallert får den helt rigtige følelse af at være på vej, vind i håret, ond i røv.. og olie på bukserne !? Eller hur ? I kan vel godt høre at det er omvendt argumentation (?!) Jeg foretrækker ihvertfald min BMW, men fortsæt I bare på jeres knallerter.
Hehe/Bob
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint fortsæt du bare med Donald Duck på førersædet i din bimmer. Men prøv lige at teste din BMW på følgende måde.
Køb pladen Dor-90117. Sæt den i spillen. Skru op for anlæget så meget som du tør med Donald Duck. Vælg nummer 2, og slap af og nyd de stille toner. Lydmæssigt er det ren knallert ved siden af din Bimmer.
VH Kramer
PS. Skriv dit testamente inden.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
|
Ja, ja Krømer17, Kurt og alle I andre knallertdrenge!
I mener vel også at en knallert er af bedre kvalitet end en BMW, fordi man på en knallert får den helt rigtige følelse af at være på vej, vind i håret, ond i røv.. og olie på bukserne !? Eller hur ? I kan vel godt høre at det er omvendt argumentation (?!) Jeg foretrækker ihvertfald min BMW, men fortsæt I bare på jeres knallerter.
Hehe/Bob |
|
|
Hmmm! Jeg kører nu også Bimse og det er meget fint. Den føler man sig frem med sådan én. At køre er en fornøjelse. Stjernen derimod, har mere som mål, at du skal kunne køre uden at fornemme at du kører. Kedeligt i min verden. Tomosén er selvfølgelig den usødede variant. Musik og verdensklasse indspilninger synes jeg dog ikke der kan herske den store tvivl om. Det der var, er det der skal være! no more no less! No hanky panky og nul dikkedarer please. Det KAN kun være det det handler om. Det er det eneste der kan være "højt troværdigt". Norah Jones, Eva Cassidy og mange flere kan være så meget fint, men det hører slet ikke til her i tråden - det er så simpelt. Det kan godt være, at de kan få alt til at stritte på din spæde konfirmandkrop, men det bliver det altså ikke high fidelity af, men snarere fin underholdning, som du jo sætter stor pris på.
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er vel så ikke det rette forum for i at indrømme at Modifix_aldrig_har været i knallertalderen og heller_aldrig_har ladet indregistrere et motorkøretøj!
Dog vil Modifix i morgen lade sig køre standsmæssigt frem til plademesse i Nørrebrohallen som passager i Waal'ens WV.. Der fik i den, Fastlændinge!
Og kan vi så komme tilbage til tråden inden Gl.jas hidser sig op?
Mvh. Jens/Modifix, -der som regel snylter sig vej frem i andre folks motorkøretøjer. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix. Du har ret. Det er vist heller ikke sundt at hidse sig op når man kommer op i alderen. Jeg har vist opbrugt min kvote, men ikke desto mindre kommer her lige en mere fra kassen:
Ocean Colour Scene: B-sides, seasides & freerides.
Sådan skal det bare gøres! Og ja, jeg ved det godt. Alle andre udgivelser fra OCS bærer præg af den typiske britiske 90'er lyd, (= en stor gang rod). Lidt som at tage alle ingredienser til en god middag og køre dem gennem blenderen. Men men men... denne adskiller sig fra masserne.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
Og kan vi så komme tilbage til tråden inden Gl.jas hidser sig op?
|
|
|
Hørt - kære modifixus - Hørt
Og skulle der være en fortabt sjæl der endnu ikke har haft den udsøgte fornøjelse at lytte til Hans Theessink så grib chancen og bliv overvældet af klasselyd på: LIFELINE
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|

Lad mig så lige gøre opmærksom på nærværende herlige jazz-post bop-sag
Peter Erskine, Buell Nielinger og Marty Krystall's Aurora på plademærket Denon. dette vil så i realiteten sige uopdrivelig musik som så meget andet godt..
Hvis i en dag står hos en brugtpladehøker og denne plade pludselig vinker til jer nede fra reolen, så køb den lynsnart og før jeres nabo.
Kvaliteten af musik og teknik på denne plade er på et niveau som desværre kun høres alt for sjældendt. Her er dømt klar"verdensrumsklasse"og karakteren 15 med pil opad!
Find en sådan,og sælg den til mig!
__________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hellowdi! Jeg er ret imponeret over jer gamle og unge hørehæmmede banditter. Tænk at jeg skulle komme til at støde ind i nogen, der kan høre, at Denons optagelser med specielt Urbach ved knapperne og B&K på stativerne sparker mås, så man får en klar og tydelig smag af puhha i munden.
Nå men jeg ved snart ikke hvor mange jeg har anbefalet nu, men det er nok på den gale side af 5, men men men. Tecat kan også noget venner. Andreas Speer har godt nok sine måder at gøre tingene på, men der er enkelte der bare er i kassen. Beethoven, Chopin m.fl.
I øvrigt hvis nogen skulle have interessen for hvardan noget kan gå galt, uden at det nødvendigvis var hensigten, så prøv denne her:
Murray Perahia: Chopin Etudes 1-25. Musikken er simpelthen vidunderlig, Flyglet er veltrimmet, Perahia er i topform og ved det ikke, men jeg tillader mig at tro, at solen skinnede. MEN MEN MEN, der er brum i højre kanal og de 2 øverste oktaver er ikke med?? Hvad skete der? Dynamikken er flot, lokaliteten virker perfekt og Perahia spiller engelene ned på jorden. Jeg tror Gud blev sur over, at nogen tog hans musik. Nå men det der sker når der mangler det øverste område er, at transientopstarterne bliver bløde. Og det er de ikke på en Steinway model D - no way. Hvis du kan stå lige op ad den, mens Perahia øver sig, så har du hård hud i ørerne. 
Nå! men det var lidt jammer herfra, hvor er det dog skammeligt. Er der nogen der kender andre indspilninger af disse små klaverstykker?
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå knallert Kudde og Kramme !
Så fik jeg fat i Massive Attack's Mezzanine, som I så stærkt har anbefalet, og i den anledning har jeg lige et afklarende spørgsmål.
Hvilken narkotika skal den indtages sammen med ? 
Vh/Bob
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa kubìk
jeg mener lillebror på et tidspunkt, indspillede noget på små klaverstykker.
( og så tilbage til tråden )
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øjj, jeg har da også lidt i smaa klaverstykker af Frédéric Chopin, 10 Nocturnes opus9, Opus15, Opus27 og Opus32 fremført af Stefan Askenase på monoTulipan med pladenr: DGM 18262. Udført i og med syet cover fra Heliodor Record Company Limited London..
Lillebror.. Som i ham sprælledukken fra vore fælles børnetimer? Hmm.
Mvh. Jens/Modifix, - der efterhånden har købt sig en del ældgamle tulipaner;o) __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2003 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
|
Nå knallert Kudde og Kramme !
Så fik jeg fat i Massive Attack's Mezzanine, som I så stærkt har anbefalet, og i den anledning har jeg lige et afklarende spørgsmål.
Hvilken narkotika skal den indtages sammen med ? 
Vh/Bob |
|
|
Hej Bobsy! Tillykke med skiven! Knald første nummer af (angel), når du er blevet kæphøj efter indtagelse af 20 brunkager. Så går den direkte i bukserne på dig eller en anden - guarantee. Der findes ikke dybere bastransienter i denne verden. Heller ikke uden brunkager.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2003 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
Øjj, jeg har da også lidt i smaa klaverstykker af Frédéric Chopin, 10 Nocturnes opus9, Opus15, Opus27 og Opus32 fremført af Stefan Askenase på monoTulipan med pladenr: DGM 18262. Udført i og med syet cover fra Heliodor Record Company Limited London..
Lillebror.. Som i ham sprælledukken fra vore fælles børnetimer? Hmm.
Mvh. Jens/Modifix, - der efterhånden har købt sig en del ældgamle tulipaner;o) |
|
|
Jamen dem har jeg også! Det er etuderne 1-25 jeg mangler en rigtig super duper indspilning af, gerne med en ægte erfaren pianopilot ved roret. Der skal en del til mule Murray
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2003 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen igen! Jeg MÅ lige fortælle, at jeg i aftes kom til at spille lidt fra Helene Grimaud med Shumanns Kreisleriana og hertil 2. klaversonate af Brahms på Denon. Så længe man kan kære venner, så scor den skive og skynd jer. Der er mindre end et dusin på lager over there. Check på www.amazon.com . Det er dejlig musik fremført ganske overbevisende af en lille fransk finke fra Aix en Provence. Optagelsen er bare sublim. Der står et 3m flygel for næsen af dig, meget længere er den ikke. Hurry hurry!
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2003 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
uuuhhaaaadaaa.................har lige fået rettet toupen igen. Det kan nok være at go`e gamle Satriani kan levere noget tråd, og når så lydkvaliteten tillige er ok såååååååhhhhhhh....................
Prøv også LYLE LOVETT : I love everybody.....( herligt trommespil )
Og med risiko for at blive skudt - pelset - og parteret verbalt/skriftligt så læg lige øret til ESTHER BROHUS : The Letter ( spec. nr. 9........saft og kraft i særklasse ). Skiven kan som regel erhverves for kr. 50 -.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 30 November 2003 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan klart anbefale Hotel Costes: Quatre (volume 4)
(kan generelt anbefale hele serien af Hotel Costes udgivelser!!)
Inderholder stribevis af lækre produktioner med et stramt beat og forrygende vokal og akustiske instrumenter, bl.a. en harmonika!

|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2003 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tør man, helt uden for nummer tilspørge Gl.jas hvilken plade med JoeSat han for nylig har delikateret sig med? (Modifix har heldigvis selv det meste )
Mvh. Jens/Modifix. -der ganz nylig er kommet hjem fra plademesse i Nørrebrohallen __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denons samlinger af one-points recordings kan stærkt anbefales.
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
|
Denons samlinger af one-points recordings kan stærkt anbefales.
mvh |
|
|
  Nemlig!
|
| Til top |
|
| |