Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
Sendt: 03 December 2003 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
Hej Rosquist..
Dave Matthews Band er bedst på de tidlige albums. Dette både teknisk og rent musikalsk. Startede også med "Crash" fra ´96 og faldt netop for "Crash Into Me". Resten af skiven holder så absolut også... Er du til den Matthew-lyd, skal du prøve "Under The Table And Dreaming" fra ´94. Virkelig solidt. I ´98 udkommer "Before These Crowded Streets" - efter manges mening den bedste. Musikken er her med "mere strøm", men stadig flot og stort, specielt "Spoon" med gæstevokal af Alanis Morissette - det flotteste nummer efter min mening. I 2000 kommer "Everyday" - stor skuffelse. Ved ikke hvad der er sket, men nerven og magien er helt væk !
Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
Sendt: 03 December 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
Hej,
For mig er musikken normalt det vigtigste (altså ment på den måde at hvis musikken fænger hos mig så tænker jeg overhovedet ikke over om det er god lyd eller ej), så jeg har med stor interesse læst denne tråd og har efterhånden brugt lidt tid på at finde den ene cd med den bedste lyd i min samling.
Og vinderen er drlmdrlmdrlm (trommehvirvel):
K.D. Lang - Shadowland (den eneste K.D.Lang skive der falder i min smag).
Nu aner jeg ikke hvordan den er optaget og med hvilke mikrofoner, osv., men den er produceret af Owen Bradley som er en velrenomeret Nashville producer.
Musikken er fantastisk, hendes stemme er af en anden verden og lyden på denne skive bidrager til den gode oplevelse.
Kurt "Tomos" Kubik- kender du den? Hvis du gør må du meget gerne kommentere (både positivt og negativt - selvfølgelig ;o)) og alle andre kommentarer er selvfølgelig også velkomne.
mvh
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
Sendt: 03 December 2003 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
Hejsa Zaka!
Jeg kender desværre ikke skiven og kan derfor selvfølgelig ikke kommentere lyden heller. Jeg mener engang jeg fandt mig selv med en K.D.Lang skive i hånden, men jeg kan ganske enkelt ikke huske hvad det var for noget. Så jeg er bare helt blank på K.D. desværre. Har du selv kunnet høre nogle af de skiver der allerede er nævnt i tråden her? Jeg har f.eks. været ude at score lidt, bl.a. "Songs from the Capemann" med Paul Simon, som har fået meget fin omtale i diverse tråde. Den har elementer af exellence over sig, bl.a. er der et nummer med et kvindemenneske der synger, som jeg lige bed mærke i. (undskyld mig, at jeg ikke ved så meget om den endnu - tiden forstår du). Men det kommer nok.
Sendt: 03 December 2003 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
Modifix skrev:
Til Kubik's næstsidste indlæg:
En herlig kvindestemme finder du også på Joan Armatrading, What's Inside, track3. Fruen er noget mere"in your face"end PB. Her suppleres sporadisk med en kompetent herrestemme, der er en del let irriterende s'er på dette nummer, guitaren er frydefuldt håndteret og klaveret kan slet ikke undværes..
Til Kubik's nyeste indlæg:
Sibelius symfonier 1-7 og Symfoniske Digte kan også fås på mrk. Brilliant, de er omhældte Edel Classics-optagelser af den herlige skuffe fra perioden 71-83 og skuffer derfor ikke. På alle optagelserne spiller Rundfunk-Sinfonie-Orchester-Berlin under ledelse af Kurt Sanderling, dog i tilfældet: The Swan of Tuonela, er Paavo Berglund dirigent. Ialt: Brilliant Classics 5CD 6328/1 til 5. Mener jeg gav en hundredekroneseddel for pakken ialt, inde i Axel Klassisk på Bülowsvej..
Mvh. Jens/Modifix, der lige nu snurrer Long John Baldry's CD, Remembering Leadbelly.
Hej Modifusk! Jeg har checket lidt ud på meget af Brilliants. De der Edel classics har jeg derfor en del af, desværre imponerer de mig ikke rigtigt. de gør dog ofte brug af ef fine orkestre (Dresden). Denne her Sony ting har sin lidt egen historie, som jeg også skrev om i tråden "mikrofonteknik" Og tro mig, det er i sandhed sådan man bør gøre. I forhold til det vanlige resultat fra Denon, har de valgt en anelse mere tørhed. Dvs. de "lægger heller ikke rigtig vægt på detaljer" De er der sådan set bare hvor de skal være. Dynamiken bliver på denne måde mere til det jeg vil kalde, at orkestret spiller "højere og højere og højere og højere og nu er det løgn". Dvs. at der for nogle vil mangle en anelse markering af transientopstarterne, for at det kan blive rigtig festligt. Det her virker med andre ord meget ærligt og ligefremt. Det høres i øvrigt tydeligt, at vuet er ovenfra. miksene hænger ca. 3 m oppe og ikke så langt bag dirrigent. Der er ca. 2m mellem miksene. Denon har dem så vidt jeg er orienteret tættere sammen, lidt længere nede og får derved lidt mere orkesterstøj med på optagelserne. Her har du også orkesterstøjen, men lidt mere som en "normal koncertoplevelse". Det er jo ikke så tit, at der sælges biletter til den position hvor miksene hænger. Nå! men prøv den ved lejliged.
Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
Sendt: 03 December 2003 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
Kurt Kubik skrev:
Hejsa Zaka!
Har du selv kunnet høre nogle af de skiver der allerede er nævnt i tråden her? Jeg har f.eks. været ude at score lidt, bl.a. "Songs from the Capemann" med Paul Simon, som har fået meget fin omtale i diverse tråde.
Lige netop Songs From the Capeman siger mig ikke så meget (beklager Obi ;o)). Graceland derimod er et mesterværk, men igen det er bedømt udfra min musikalske smag og ikke min mening om lyden.
Jeg har/har haft et par stykker af dem der ellers er nævnt i denne tråd:
Dave Brubeck - Time Out. Fantastisk skive rent musikals men ikke den bedst lydende indenfor jazz genren efter min mening. Sonny Rollins - Way Out West er kanon (både lyd og musikalsk) - der er selvfølgelig mange andre.
Massive Attack - 100th Window. God lyd, men foretrækker Blue Lines og Mezzanine
Jennifer Warnes - famous blue raincoat. Havde den på lp. God lyd, men jeg fortrækker til enhver tid Leonard Cohen's fortolkninger.
Tom Waits - Small Change. Fantastisk plade - husker den dog ikke for lyden, musikken er i højsædet - næsten alt med Waits holder. Rigtig god at sætte på kl. 0530 efter en våd tur i byen - har gjort det en del gange før jeg fik familie ;o).
Lyle Lovett - Step inside this house. Rigtig god lyd. Fortolker bl.a. en af mine singer/songwriter favoritter: Townes Van Zandt på denne skive. De to første med Lovett er fantastiske. Lyle Lovett er også en glimrende skuespiller som medvirker i en af mine yndlingsfilm - Robert Altman's - Short Cuts, det er ham som har været kæreste/gift med julia roberts.
Jeg er blevet lidt lun på klassisk musik og forventer at købe nogle af de værker der er foreslået i trådene herinde. Har lige bestilt en Edgar Varese indspilning på SES' opfordring.
mvh
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
Sendt: 03 December 2003 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
Kurt Kubik skrev:
Modifix skrev:
Til Kubik's næstsidste indlæg:
En herlig kvindestemme finder du også på Joan Armatrading, What's Inside, track3. Fruen er noget mere"in your face"end PB. Her suppleres sporadisk med en kompetent herrestemme, der er en del let irriterende s'er på dette nummer, guitaren er frydefuldt håndteret og klaveret kan slet ikke undværes..
Til Kubik's nyeste indlæg:
Sibelius symfonier 1-7 og Symfoniske Digte kan også fås på mrk. Brilliant, de er omhældte Edel Classics-optagelser af den herlige skuffe fra perioden 71-83 og skuffer derfor ikke. På alle optagelserne spiller Rundfunk-Sinfonie-Orchester-Berlin under ledelse af Kurt Sanderling, dog i tilfældet: The Swan of Tuonela, er Paavo Berglund dirigent. Ialt: Brilliant Classics 5CD 6328/1 til 5. Mener jeg gav en hundredekroneseddel for pakken ialt, inde i Axel Klassisk på Bülowsvej..
Mvh. Jens/Modifix, der lige nu snurrer Long John Baldry's CD, Remembering Leadbelly.
Hej Modifusk!Jeg har checket lidt ud på meget af Brilliants.De der Edel classics har jeg derfor en del af, desværre imponerer de mig ikke rigtigt. de gør dog ofte brug af ef fine orkestre (Dresden).Denne her Sony ting har sin lidt egen historie, som jeg også skrev om i tråden "mikrofonteknik" Og tro mig, det er i sandhed sådan man bør gøre. I forhold til det vanlige resultat fra Denon, har de valgt en anelse mere tørhed. Dvs. de "lægger heller ikke rigtig vægt på detaljer" De er der sådan set bare hvor de skal være. Dynamiken bliver på denne måde mere til det jeg vil kalde, at orkestret spiller "højere og højere og højere og højere og nu er det løgn".Dvs. at der for nogle vil mangle en anelse markering af transientopstarterne, for at det kan blive rigtig festligt. Det her virker med andre ord meget ærligt og ligefremt. Det høres i øvrigt tydeligt, at vuet er ovenfra. miksene hænger ca. 3 m oppe og ikke så langt bag dirrigent. Der er ca. 2m mellem miksene. Denon har dem så vidt jeg er orienteret tættere sammen, lidt længere nede og får derved lidt mere orkesterstøj med på optagelserne. Her har du også orkesterstøjen, men lidt mere som en "normal koncertoplevelse".Det er jo ikke så tit, at der sælges biletter til den position hvor miksene hænger.Nå! men prøv den ved lejliged.
Nu har den modige fisk, undertegneder og en fem stykker til jævnligt adgang til pladser så tæt på mikrofonerne at vores egenstøj kommer med - egenstøjen er jo også en del af virkeligheden.
Dagen anbefaling :
Rødovre Concert Band, især de tidlige indsp. på Rondo Grammofon. Enkelte titler er stadig tilgængelige på vinyl.
Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
Sendt: 03 December 2003 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
HHHHHHMMMMMMM:
Waal - og med adgang til mikrofoner - jeg tænker umiddelbart på en af Dk's pt fedeste trommeslagere - Du sku vel aldrig være...aah...det kan da ikke passe???
Sendt: 04 December 2003 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
obi jon kenobi skrev:
HHHHHHMMMMMMM:
Waal - og med adgang til mikrofoner - jeg tænker umiddelbart på en af Dk's pt fedeste trommeslagere - Du sku vel aldrig være...aah...det kan da ikke passe???
Hvad ka' ikke passe ?
Mikrofonerene og de gode pladser er i forbindelse med Rødovre Concert Band (blæsere og slagtøj) og ikke bemeldte trommeslager
Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
Sendt: 04 December 2003 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
Halløj Pihl
Ingen grund til at være misfornøjet.....................Jeg skrev faktisk mindst 5 eksempler , så lad os endelig få 5 flere og evt. endnu 5 ..................
Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
Sendt: 04 December 2003 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
waal skrev:
obi jon kenobi skrev:
HHHHHHMMMMMMM:
Hvad ka' ikke passe ?
Mikrofonerene og de gode pladser er i forbindelse med Rødovre Concert Band (blæsere og slagtøj) og ikke bemeldte trommeslager
Waal
Jeg tænkte bare om jeg da var så heldig at rende ind i ovennævnte trommeslager, kunne han vel lige smide et par tricks ud af ærmet. Et internetkursus - det ku da være fedt - men så heldig er jeg sjældent - det var det der ikke ku passe. Der var ingen ond mening i det.
Sendt: 05 December 2003 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
obi jon kenobi skrev:
waal skrev:
obi jon kenobi skrev:
HHHHHHMMMMMMM:
Hvad ka' ikke passe ? Mikrofonerene og de gode pladser er i forbindelse med Rødovre Concert Band (blæsere og slagtøj) og ikke bemeldte trommeslager Waal
Jeg tænkte bare om jeg da var så heldig at rende ind i ovennævnte trommeslager, kunne han vel lige smide et par tricks ud af ærmet. Et internetkursus - det ku da være fedt - men så heldig er jeg sjældent - det var det der ikke ku passe. Der var ingen ond mening i det.
MVH
Jeg fik umiddelbart det indtryk at du forsøgte dig med lidt slægtsforskning.
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
Sendt: 12 December 2003 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
Kurt Kubik skrev:
Prøv lige Verse track 10 "If I were blue"
med Patricia pigen, hørte den lige efter lang tids pause forleden.
Det er bare en fremragende skudt skæring. Holy Tomos og et
planet topstykke hvor er hun dog kælen, og så lige den guitar
solo. Klaveret kunne man godt udnvære, men resten er helt til
et 14 tal.That´s how boys.
PLETSKUD
Ja, undskyld. Men det er altså rigtigt godt. Har lige hørt Patricia
Barber Verse. Næsten som om hun stikker hovedet ud gennem
højttaleren. Man skal vælge den næste plade med omtanke eller
holde en pause.
Kurt eller andre. Kan i en klassisk ditto? Det orgel fra før tror jeg
ikke mine højttalere kan følge med til. Et bud på noget
verdensklasse for lille besætning gerne med cello, hvor man har
samme fornemmelse af nærvær som på Patricias Verse. Når
man går til klassisk koncert til sådan musik og sidder tæt på,
kan man høre buens raspen mod strengene gennem musikken
og musikernes åndedræt. Kan i nogle plader der kan det?
Sendt: 13 December 2003 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
Hej Micjac! Prøv Yolanda Kondonassis "Sky music" Hvis du kan lide en harpe. Den har lidt støj, hvis dit set-up kan tie stille, men ellers guf.
Bruno Leonardo Gelber har indspillet Beethovens sonater for klaver på Denon, men de er ej nemme at skaffe.
Nemmere er det med Helene Grimaud, der har indspillet en del på Denon. Bl.a. Ravels klaverkoncert, Rachmaninoffs 2. klaverkoncert, men bedst af det hele: Shumanns Kreisleriana og Brahms 2. klaversonate. De går ind. Det kan du få i et boxed sæt hos Brilliant til én eller anden grinagtig pris. Finken er i øvrigt bare 21 år - mums.
Store orkestre, så prøv Mahlers 10 symfonier på Denon (boxed set fra Brilliant til 400 dask)
Og Sibelius samlede symfonier + violin + symphonic poems på Sony med Lorin Maazel og Pittsburg symphonics. Det er rent guf
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
Sendt: 13 December 2003 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
Hej Kurt, ja jeg kender også Helene Grimaud. Så portrættet af
hende på DR. Hun er nice. Hun er fyldt de 34. Har også Denon
sættet. Også one-point boxen. Jeg mangler noget verdensklasse
cello og/eller træblæser kvartet el. lign. hvor man kommer tæt
på. Elsker lyden i træblæsere.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum