Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
Sendt: 13 December 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
Så oprandt dagen, hvor postmesteren stoppede 3 stk CDér i min postkasse fra Rødovre.
Danish Concert Band eller som de her i forum hedder - Rødovre Koncert Band.
T´Bone musik Lord Of the rings Begga af Johan de Meij.
Berealis hedder den sidste, som jeg skal tygge på lidt længere.
T-Bone musik har 3 satser rare, medium og well done - he he
Dejlige optagelser, hvor alle kompromisser kan forstås. De er en kende afrundede i klangen og ligner derved meget en koncert oplevelse. Andre tonemestre ønsker typisk at gøre oplevelsen endnu mere intens end ved en koncert, det gør de ved at mindske afstanden mellem mike og orkester og så øger de samtidig højden, så der er lydmæssigt "frit udsyn" til instrumenterne. Her har man altså dog valgt anderledes, men det kan fuldt ud forstås og accepteres. Helhed og grundklang fremfor detaljer og presence. På lidt mørke anlæg, vil disse optagelser lidt nemt tippe over i det mudrede, men det er ikke skiverne der mudrer. De besidder en udmærket opløsning. Dynamikken er helt fin og så er der jo de Meij, som har lavet fremragende musik. Jeg er specielt vild med basunen på T-Bone. Kan stærkt anbefales. De koster en 130ér pr. stk og kan bestilles på nettet. Jeg fik mine med posten, hvor girokort var vedlagt.
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
Sendt: 13 December 2003 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
Tak for budene Kubik og tillykke med nyerhvervelserne, jeg må
have noget mere Denon. Inspirerende alt sammen.
Sidebemærkning.
Tacet blev nævnt et sted. Dem har jeg lige fundet nogle cd'er
med. Købte dem for et par år siden. Men de havde forputtet sig.
Har dem stadig til gode.
Der er tale om:
Franz Schubert String Quartet in G major, Quartet Movement in
C minor. Auryn Quartet.
'The sound of rooms' new and ancient music for solo flute Inge
Kocher.
'My Audiophile Companion' for classical music and jazz lovers.
Judge yourselvef by comparing - short leads versus long leads -
cd versus lp - valve versus transistor - SBM - the 'oo-oh-ah-eh-
ee' method .. and lots more. Includes 7-point program for
buying hifi equipment.
Sendt: 13 December 2003 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
Hejsa Micjac!
Har også en del på Tacet, bl.a Audiophile companion, Gerrit Zitterbart på Bösendorff Imperial med Beethoven sonater, Chopin m.fl. En af de helt vidunderlige skiver Spreer har lavet er bl.a. Das mikrofon Vol I + II Her får du smagsprøver på, hvordan alverdens kondensator mikes lyder. Må jeg anbefale?
Til de forrige indlæg vil jeg blot tilføje, at Denon kan deres kram i kraft af, at Holger Urbach, Peter Willemoes og så også et japansk optagehold har stået for det tekniske i lang tid. De holder et meget fornuftigt gennemsnit, og selv 20 år gamle indspilninger på Denon sparker kraftigt til selv funklende nye tiltag fra mange andre selskaber. Så der er fornuftig chance for et længere varende forhold til disse optagelser - no hanky panky - just cool business.
Dorian er an anden udbyder af lignende type, men de brugte lysledere til digiteknikken, hvilket rundede tingene af.
Sony kan også deres kram ind i mellem, og specielt er jeg blevet opmærksom på Steven Epstein, som også har betjent CBS ind imellem.
Hvis han gad kigge forbi Rødovre Koncert Band, så skal du bare se hatten lette.
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
Sendt: 13 December 2003 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
Hej
Her er et par pudsige men gode indspilninger:
Benny Anderssons Orkester. (Ingen titel, det er den hvor Vår Sista Dans kommer fra - men også filmmusik fra filmen "Sånger Från Andra Våningen). Sjov og alvorlig plade med en flot og läkker lyd. Han skriver i omslaget:
"Det här är inte en liveplatta. Men nästen. Varje inspelning är gjord med samtliga medverkande spelandes samtidigt. Så även Helen, i de låter där hon medverkar med sin klara stämma. En tagning, hej och hå. Vi har visserligen gjort enstaka pålägg i efterhand, men det här är ändå en liten varudeklaration för den som tror att skivinspelninger nu för tiden endast kan genomföras med hjälp av klipp-och klistra-teknik, autotuners och annan Hi-Tech. Det innebär förstås, att en och annan smärre skavank går att hitta för den som lyssnar noga, men lite får man offra på spelglädjens altare. Eventuella klagomål för missnöjd lyssnare kan framföras till Riksmixningsvärket."
George Martin: In My Life. (Meget mixet, men flot studielyd).
Og pudsigt nok har et par skäringer med De Nattergale (primärt live indspilningerne), väret gode (og andre dårlige). Men det er sjovt når man opdager at en plade man ikke forventer god lyd fra, lyder godt.
Til slut vil de som har börn måske nikke genkändende til, at nogle börne plader fra DR lyder ret godt. Så når man må lägge örer til Bamse og Kylling er det ikke värst at lydfolkene i DR ved hvad de laver.
En svensk dame: Gullan Bornemark har lavet börneplader i mange år. De er også altid produceret i flot kvalitet (Hvis der skulle väre en svensker der kigger med her kan du måske bekräfte det)?....
Sjov tråd denne her - jeg skal ud og köbe nye plader med alle de gode idder.
Og så lige en hader: Lis og Pers julemusik fra Se & Hör. Jeg hader den !!!!!!
Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
Sendt: 21 December 2003 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
Pihl skrev:
Well , fik den endelig fundet frem og nærlyttet samtlige numre. Jennifer Warnes stemme har ikke gamle dages styrke , men indspilningen er super . Track 4 - 7 - 9 er guldbidder , så det varmer i hele julekroppen . Prøv det........................
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
Sendt: 21 December 2003 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
Lige en kommentar til Eva Cassidy pladen. Ingen tvivl om at den lyder rigtig läkkert - men jeg syntes det er en lidt "konstrueret livelyd". For man kan ikke komme uden om, at den läkre lyd af bas og trommer/rytme virker hjulpet lidt på vej eller på en eller anden måde er fremhävet. Om det så skal rubriceres som rigtig eller ikke rigtig HiFi er jeg ligeglad med - det er en läkkert og jeg ved hvad jeg hörer.
Jeg hörte noget läkker lyd på en Naxos juleplade med diverse kor og musik fra et et kor og orkerster i Göteborg. Selvom det er lidt poppet lyder det läkkert og er ikke så mixet.
Husker for nogle år siden, på vej hjem fra arbejde en af de sidste dage op til jul. Inde på Hovedbanegården i Kbh, stod Frelsens Här (uden Frellsens kaffe) og spillede jule melodier på diverse horn. Jeg kom til at stå og nyde den spröde klang af horn sammen med Steward Stardust og de andre rödmossede. Det var stort - og jeg var ikke engang fuld....
Jenifer Warnes pladerne er altid flot indspillede - men de er meget bearbejdede. Det viser at studie indspilninger og sammenmixning ikke bare handler om at lave smarte ekko og snydekor osv. Men med respekt for det indspilede, at få det videre-formidlet ind i det samlede slutresultat.
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
Sendt: 21 December 2003 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
Hej Sören...
Sören skrev:
Jeg kom til at stå og nyde den spröde klang af horn sammen med Steward Stardust og de andre rödmossede. Det var stort - og jeg var ikke engang fuld....
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
Sendt: 30 December 2003 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
gl.jas skrev:
I vore alles toptunede forum er der en solid portion HI-Fi-lyttere, der vægter lyd-kvaliteten højt. Kan vi ikke få mindst 5 seriøse bud på cdér med absolut top-klasse-lyd
Jeg spiller gerne ud med 5 følgende brag:
The Waifs: Sink or Swim
Hans Theessink: Call Me
Diana Krall: Live in Paris
Keb` Mo´: Just Like You
Eva Cassidy: Songbird
Kvaliteten på de enkelte track`s kan variere, så du må gerne præcisere.......
Nu mere jeg tænker over det , så findes der ikke god lyd på cd , især ikke når man høre et godt setup med plov .
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
Sendt: 30 December 2003 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
Hi Jensen, fortvivl ikke - jeg så jo du har Nottingham i huset, du kommer og og låner nogle Decca nytårskoncerter så bliver du blæst ind i 2004 med god lyd.
For at ærgre Bryde må jeg sige at det er dyrt - ihvertfald er det billigere hos Stereo Studio, og jeg synes heller ikke Brillant er sk.. godt.
Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
Sendt: 31 December 2003 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
Ja herr maskinmester, det lyder som en joke, men den er god nok, vi er tæt på verdensklasse med denne LP/CD rent lydmæssigt.. Hvorfor mener du at man skal have børn for at have denne titel i samlingen?
Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 03:00 | IP-adresse registreret
ppp_dk.
Tåbelige eller personhetzende indlæg hopper jeg let hen over
Har desværre ikke tid til at beskrive mine Duelundhøjttalere i detaljer lige nu, skriver klubblad til Herlevforeningen og det skal helst ud senest mandag..
Men hvis du har en mail-adresse du vil opgive i privat besked så har jeg lige taget et enkelt billede af den højre, ikke særlig kønne, højttaler.
Her på planeten hersker Funktion da heldigvis stadig over Design..
Mvh. Modifix/Lyttepost-redaktøren, - der stadig opdager nye spændende funktioner på det mellemdyre digicam han gav sig selv i julegave..
__________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
Hælløwdi!
Jeg fik denneher anbefalet af SES en dag, fik den først købt d.d. Den sparker boller, så man ligner en tudse en times tid. Den bør du prøve, før forhandlerne af den ryger i spjældet. Forbudt for børn og sarte sjæle:
COPLAND 100 "The Absolute Sound Bakers Dozen--HP's Top Thirteen" Celebrate the 100th Anniversary of the birth of America's favorite composer! EIJI OUE displays a real affinity for three Copland masterpieces: Fanfare for the Common Man, Appalachian Spring Suite and the magnificent Third Symphony, all recorded in "Prof." Johnson's most exciting HDCD sound!
En "mojjerfogger" der hører hjemme i enhver samling. Christian har den på lager i Pladekisten.
Og så er der dømt smuk musik. Hør f.eks. "Fanfare for the comon mann" Den er med som underlægning i mange amerikanske film, når den nationale stolthed skal stives af.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum