Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nye Panasonic plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Nu var i lige ved at få mig til at tro på at Pana bare generelt skulle være billigere end Pio, men så ser jeg til min overraskelse at prisen for 50" med samme specs som det ny Pio 50" er helt oppe på 39000, endda med pricerunner søgning.???

Tror I ikke at den store prisforskel på 1080P apparaterne skyldes at Pio producere nogle der er til levering nu, hvorimod Pana ikke har frigivet deres. Lur mig om ikke Pio følger efter med billigere 1080P apparater.

Oliver

Hvad hedder den 50" du henviser til som koster 39000??

Kommer disse modeller da ikke til Europa?

• 50-inch TH-50PZ600 - $5,138.30US
  • 58-inch TH-58PZ600 - $7,279.26US
  • 65-inch TH-65PZ600 - $8,478.20US
  • 103-inch TH-103PZ600: $51,383.04US
  • Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

Ayla
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
    Lokalitet: København
    Sendt: 26 Juli 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Så er PZ600 serien kommet på Panasonics japanske side:
    http://panasonic.jp/viera/products/pz600/

Yum yum

-Thomas-
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Der er åbenbart nogle modeller der ikke kommer forbi dk.

Er der nogen der ved hvilke modeller der præcis kommer til dk og deres spec?? og evt priser samt ca. dato for salg.

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

TapeConnection
    Lukket konto
    Lukket konto
    Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
    Lokalitet: Århus
    Sendt: 28 Juli 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

-Thomas- skrev:
    Er der nogen der ved hvilke modeller der præcis kommer til dk og deres spec?? og evt priser samt ca. dato for salg.

Nej, det er der ikke nogen der ved.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
    Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Ayla
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 05 August 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har nu set Panasonic PZ600 50" 1080p klar til forudbestilling på nogle japanske sider (kommer 1 september dér).

Det koster ca. 29.000 kr. (Bare for sjov: Fragt til Danmark er ca. 7000 kr. Har tjekket).

Glæder mig til det kommer til EU. Er sikker på at det her tv er "the one" (for mig ihvertfald).

-Thomas-
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 05 August 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Jeg er frisk på at købe i Japan til den pris hvis det kan bruges her og der ellers er international garanti så det kan laves her hvis uheldig skulle være ude 

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

jdg1
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
    Sendt: 05 August 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

-Thomas- skrev:

Jeg er frisk på at købe i Japan til den pris hvis det kan bruges her og der ellers er international garanti så det kan laves her hvis uheldig skulle være ude 

Du skal lige huske told og moms - og forsikring! (husk det er et plasma , der skal fra den ene ende af verden til den anden).

Jeg kender ingen producenter af plasma/lcd skærme, som yder international garanti.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ayla
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 05 August 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
    -Thomas- skrev:

Du skal lige huske told og moms - og forsikring! (husk det er et plasma , der skal fra den ene ende af verden til den anden).

Jeg kender ingen producenter af plasma/lcd skærme, som yder international garanti.

Den pris jeg nævnte er med forsikring (er DHL, har fået leveret fra Japan før, de har styr på deres ting).

Sanyo yder 1 år international garanti, det forhørte jeg mig om, dengang jeg havde en Z2.

En Panasonic fra Tyskland har 1 års garanti, ved ikke fra Japan, men det kan undersøges.

Ihvertfald så er det ikke umuligt at lave et fælleskøb f.eks. på Z600 fra Japan.

jdg1
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 06 August 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
    jdg1 skrev:
    -Thomas- skrev:

Den pris jeg nævnte er med forsikring (er DHL, har fået leveret fra Japan før, de har styr på deres ting).

Sanyo yder 1 år international garanti, det forhørte jeg mig om, dengang jeg havde en Z2.

En Panasonic fra Tyskland har 1 års garanti, ved ikke fra Japan, men det kan undersøges.

Told og moms, det kan man få "billigere", men det vil jeg ikke udtale mig om her.

Ihvertfald så er det ikke umuligt at lave et fælleskøb f.eks. på Z600 fra Japan.

Panasonic har Europa garanti - jeg går ud fra at det er det samme med Sanyo?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Go4it
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
    Sendt: 06 August 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Men lad os nu se hvor godt et billede man får for pengene, da det må være det vigtigste. Jeg har ikke set én fladskærm endnu der er god nok (men det er snart tæt på) Der går nok 1-2 år for mit vedkommende - og ja, jeg venter gerne
    Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

tranum1
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
    Lokalitet: Nordjylland
    Sendt: 06 August 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Desuden skulle der endelig være mulighed for at køre 50Hz over HDMI/DVI osv. Så nu kan vi i PAL land få judder-free 1:1 pixel mapping med vores Pana plasma. Yipee.

Øh. 50Hz over HDMI fungerer da fint på mit PV500. Det er rigtigt at der ikke er 1:1 pixel mapping, men en af fordelene ved netop Panasonic PV500 og PHD8, er at de ikke konverter et 50Hz signal til 60Hz internt. Ihvertfald ikke ved 576i, 720p og 1080i. Dette er meget tydeligt at se i starten af Ringenes Herre 2 hvor der panoreres ud over bjergkæden. Ingen hakken på mit PV500, hvor dette er tilfældet på ufatteligt mange andre skærme.

Men det er måske heller ikke det du hentyder til?

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

jdg1
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 06 August 2006 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:

Ayla skrev:

Desuden skulle der endelig være mulighed for at køre 50Hz over HDMI/DVI osv. Så nu kan vi i PAL land få judder-free 1:1 pixel mapping med vores Pana plasma. Yipee.

Øh. 50Hz over HDMI fungerer da fint på mit PV500. Det er rigtigt at der ikke er 1:1 pixel mapping, men en af fordelene ved netop Panasonic PV500 og PHD8, er at de ikke konverter et 50Hz signal til 60Hz internt. Ihvertfald ikke ved 576i, 720p og 1080i. Dette er meget tydeligt at se i starten af Ringenes Herre 2 hvor der panoreres ud over bjergkæden. Ingen hakken på mit PV500, hvor dette er tilfældet på ufatteligt mange andre skærme.

Men det er måske heller ikke det du hentyder til?

Jeg tror han lægger op til, at pixelmapping på eks. PHD8 via HDMI kun kan ske ved 60 hz, hvorfor  der skal foretages framerete konversion ved en 50 hz kilde. (pixelmapping via de analoge indgange kan foretages ved næsten alle refresrates).

Ayla
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 06 August 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
    Ayla skrev:
    jdg1 skrev:
    -Thomas- skrev:

Told og moms, det kan man få "billigere", men det vil jeg ikke udtale mig om her.

Panasonic har Europa garanti - jeg går ud fra at det er det samme med Sanyo?

Jeg undersøgte det og ringede til Sanyo service i Danmark. Jeg kunne bringe min Z2 ind til reparation her i DK i 1 år, selvom den var købt i Japan.

Ayla
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 06 August 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

PS. Fandt lige dette link f.eks. til et Panasonic Plasma TV:
    http://www.alibaba.com/catalog/10855904/Panasonic_TH_42PWD6U Y.html

Der står: "3 years full international manufacturer`s warranty".

Det lyder som en 3 årig international garanti fra Panasonic af?

Ville være dejligt hvis det var rigtigt.

PS. Det er for en commercial plasma (PWD6), men kan være det også gælder for consumer modellerne som PZ600.

PPS. Fjern mellemrum mellem U og Y i linket.

tranum1
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
    Lokalitet: Nordjylland
    Sendt: 06 August 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Jeg tror han lægger op til, at pixelmapping på eks. PHD8 via HDMI kun kan ske ved 60 hz, hvorfor  der skal foretages framerete konversion ved en 50 hz kilde. (pixelmapping via de analoge indgange kan foretages ved næsten alle refresrates).

Ok så er jeg med

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

Ayla
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 06 August 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
    Hej

Jeg har nu set Panasonic PZ600 50" 1080p klar til forudbestilling på nogle japanske sider (kommer 1 september dér).

Det koster ca. 29.000 kr. (Bare for sjov: Fragt til Danmark er ca. 7000 kr. Har tjekket).

Glæder mig til det kommer til EU. Er sikker på at det her tv er "the one" (for mig ihvertfald).

Update: Har lige set et sted der sælger det til 25.000 kr.

Det kunne meget vel gå hen og blive "street-price" i Japan.

Ser lovende ud ihvertfald...

Go4it
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 12 August 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Læste lige dette - det kunne sagtens være Panasonic der er leverandøren - dog har Pernasonics nye skærme "kun" et kontrastforhold på 3000:1... ;-)

eYe Vision

New 50 inch 16:9 High Definition plasma display with matt brushed alu-frame

To match the picture quality of the new eYe Center Acoustic Reality has introduced a 50 inch plasma display with a contrast of 10000:1 and with a high definition resolution of 1920 x 1080. The design is very simple: A plasma display with a frame made of solid aluminium that is matt brushed and carries the Acoustic Reality logo.
    The price is by the way the most competitive on the market since it is only sold directly from the factory.
    Due to local customers living in our small city are "ripping" us for the new eYe Vision we do not need too much commercials and therefore you still can't see the new eYe Vision on the website, but it will come. We have already a big number of orders and you are welcome to sign up and order too.

Dette taget fra hjemmesiden: http://www.acoustic-reality.com/  under "what´s new"

Der er desværre ikke noget om prisen endnu - meen et hurtigt gæt er ca. 25 kilo - i DK!

Milu
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
    Lokalitet: Odense
    Sendt: 12 August 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Uha de Panasonics er lækre!

Var lige nede den lokale KT-radio (Odense) og der havde de en "ældre" 65" PV500 (tror jeg) kørende med HD demo film. JEG har ikke set noget bedre (måske Pioneer) overhovedet intet fnidder og sort var SORT og ikke grå som de LCD'er der hang et stykke væk. Selvom man stod 1 meter fra var alt klart og naturligt. Meget imponerende... Og sat ned til 89.995,- det køber jeg sgu'!! Men fedt var det...

Mvh.
    Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Ayla
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 12 August 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Quoter lige mig selv :)

"A user on a german forum just received an official E-mail response from Panasonic, stating that the 50" PZ600 will be available in Europe in November and the 65" PZ600 will be available in October. (The 58" PZ600 will be available "maybe")."

Yipee!

Hvis man regner med de bliver 39% dyrere end i Japan, sådan har det været med tidligere modeller, så vil 50" PZ600'eren koste ca. 35.000 kr. i DK. Farvel Pioneer!

Go4it
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 12 August 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
    Quoter lige mig selv :)

"A user on a german forum just received an official E-mail response from Panasonic, stating that the 50" PZ600 will be available in Europe in November and the 65" PZ600 will be available in October. (The 58" PZ600 will be available "maybe")."

Yipee!

Hvis man regner med de bliver 39% dyrere end i Japan. Sådan har det været med tidligere modeller, så vil 50" PZ600'eren koste ca. 35.000 kr. Farvel Pioneer!
    Super! Det er med til at presse prisen ned på alle mærker, og dér er der kun en vinder: forbrugerne    Og så bliver det lige pludselig ikke prisen der bestemmer folks valg - men mere om man er til Pe. eller Pi.  Får helt ondt af alle der har købt dårlige 1. og 2. generation fladskærme alt for dyrt....

<< Forrige Side af 3 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes