Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: De 10 største hifi løgne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

"At en cdafspiller kan lyde analog "

hehe ja det er synd når nu 16bitfolket ikke kan li det
mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

thomashansen skrev:
Og jeg er desuden ret sikker på at man ikke kan argumentere for, at et kabel skal spilles til, det er noget pjat. det indeholder jo ikke noget mekanik.

Der er skam masser af mekanik forbundet med tilspilning af kabler.

Faktisk er hele vores verden i høj grad mekanisk opbygget. Det er bl.a. det, kvantemekanikere arbejder med.

Pjattet består såmænd i blankt at afvise ting, blot fordi man ikke umiddelbart kender til dem eller forstår dem - vores verden er større end som så

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
thomashansen skrev:
Og jeg er desuden ret sikker på at man ikke kan argumentere for, at et kabel skal spilles til, det er noget pjat. det indeholder jo ikke noget mekanik.

Der er skam masser af mekanik forbundet med tilspilning af kabler.

Faktisk er hele vores verden i høj grad mekanisk opbygget. Det er bl.a. det, kvantemekanikere arbejder med.

Pjattet består såmænd i blankt at afvise ting, blot fordi man ikke umiddelbart kender til dem eller forstår dem - vores verden er større end som så

Verden er jo ikke nødvendigvis bare det vi ser, hører og fornemmer. Et godt eksemepel er månen på himlen. Holder du hænderne op er den kun 12 cm i diameter. Beviser det at den er lille som en bold i virkeligheden? Med andre ord, så skal man ikke tro på at alt det "man" hører eller ser er den absolutte sandhed. Der findes mange andre indgangsvinkler til tingene ... og endeligt kan det jo også være VI er forskellige?

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Nilau, det var dog utroligt, man er væk fra tråden en enkelt dag og så bliver man beskyldt for, at være en troll.

Lad os nu antage, at min holdning var den stik modsatte af den jeg allerede har fremført, rør er bedre en solid state, analog lyd er generelt bedre end digital og kabler, der er altid forskel.

Ville du så også kalde mig for en troll eller er det netop fordi, at du ike er enig med mig og mine holdninger, at jeg bliver klassificeret som en?

Det er egentlig ret pudisgt, da mine holdninger i det store hele er baseret på en hel del videnskabelig og teknologisk fakta hvorimod den modsatte holdning mere eller mindre er baseret på folks egne  subjektive meninger om emnet.

Men sådan er der jo så mange ting. Foretrækker selv at diskutere på et lidt mere seriøst plan uden person fnidder eller personlige angreb, så fra min hånd af vil der ikke komme flere indlæg til denne diskussion.

Har de ikke et Bo Bedre forum, hvor du kan holde til? Du forstyrrer. Det er ikke et spørgsmål om holdninger, om rør spiller bedre en transistorer, ej heller om man mener der er forskel på kabler eller ej.

Rør spiller i visse sammenhæng bedre en transitor, og vise versa. Det er kolde facts, ikke en holdning.

Appelsiner er det samme som æbler, og de smager ens, fordi det er frugter....

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

hclyd skrev:
Bassøe skrev:

Nilau, det var dog utroligt, man er væk fra tråden en enkelt dag og så bliver man beskyldt for, at være en troll.

Lad os nu antage, at min holdning var den stik modsatte af den jeg allerede har fremført, rør er bedre en solid state, analog lyd er generelt bedre end digital og kabler, der er altid forskel.

Ville du så også kalde mig for en troll eller er det netop fordi, at du ike er enig med mig og mine holdninger, at jeg bliver klassificeret som en?

Det er egentlig ret pudisgt, da mine holdninger i det store hele er baseret på en hel del videnskabelig og teknologisk fakta hvorimod den modsatte holdning mere eller mindre er baseret på folks egne  subjektive meninger om emnet.

Men sådan er der jo så mange ting. Foretrækker selv at diskutere på et lidt mere seriøst plan uden person fnidder eller personlige angreb, så fra min hånd af vil der ikke komme flere indlæg til denne diskussion.

Har de ikke et Bo Bedre forum, hvor du kan holde til? Du forstyrrer. Det er ikke et spørgsmål om holdninger, om rør spiller bedre en transistorer, ej heller om man mener der er forskel på kabler eller ej.

Rør spiller i visse sammenhæng bedre en transitor, og vise versa. Det er kolde facts, ikke en holdning.

Appelsiner er det samme som æbler, og de smager ens, fordi det er frugter....

Jeg kender da flere her på forum, der ikke mener at rør spiller godt i nogen sammenhæng overhovedet. Så at det ikke skulle være en holdning, men kolde facts, er noget du selv har bestemt.

Når Bassøe er enig med trådens ophavsmand, eller i det mindste med den der skrev den oprindelige artikel, så forstyrrer han ikke mig.

Hvis du lader dig forstyrre, er der andre tråde du kan holde til i.
Der er, som diverse siteadministratorer har skrevet, gang på gang, hverken læse eller skrivetvang i nogen tråd.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Juli 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Nå Spencer.

Så har de nok ikke hørt noget der ordentlig lavet, eller det er sat op med ineffektive højttalere.....

Og ellers har de kun hørt rygter om rør og deres "dårlige egenskaber". Brug ørene og lyt på noget ordentlig grej, så vil mange nok ændre mening.

Mvh.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Juli 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

hclyd skrev:
Nå Spencer.

Så har de nok ikke hørt noget der ordentlig lavet, eller det er sat op med ineffektive højttalere.....

Og ellers har de kun hørt rygter om rør og deres "dårlige egenskaber". Brug ørene og lyt på noget ordentlig grej, så vil mange nok ændre mening.

Mvh.

Fint - så accepterer du, at det er et spørgsmål om mening, og ikke 'kolde facts'.

Så kan vi komme videre, og diskutere trådens emne.
Det kræver dog, at de med andre meninger end din, også får lov til at deltage.

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Juli 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

thomashansen skrev:
Dr. Lyd skrev:
Det handler jo også om tro foruden videnskabelige målinger og udregninger.

det er da noget pjat, der er ingen tro eller magi forbundet med et godt anlæg, det er alt det pseudo pjank der skal aflives...

Næææhhhh.....det har du da sikkert ret i, men det var ment i overført betydning.  Ærgeligt at alt skal måles for at bevises eller som Einstein sagde: Ikke alt der kan måles tæller og ikke alt der tæller kan måles......tja.....jeg undres at du vil gøre alt til målinger. Gud ved om man kan måle alt ?

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
hclyd skrev:
Nå Spencer.

Mvh.

Fint - så accepterer du, at det er et spørgsmål om mening, og ikke 'kolde facts'.

Alle kan have en mening om noget, men det er for lamt at udtale sig om noget de ikke har efterprøvet til tilstrækkelighed, og derefter gå ind og blande sig i et forum, hvor de mere end en gang, har fået at vide de måske skulle finde et andet forum, og lade være med at få andres pis i kog, pga. deres manglende viden og oplevelser.

Det ville svare til at jeg f.eks gik ind i et forum ang fiskeri, og sagde at der er ikke forskel på en fiske stang og en snøre......bare lige for at piske en stemning op. Men du har jo ret alligevel, for det er jo en mening man har, og man må jo godt ytre sig frit, så fremover må man jo bare stå og se lidt på fra siden, uden at blande sig, fordi man ikke skal ændre på folks meninger, og det kan man heller ikke, ligeså lidt som Bose har decideret noget med hifi at gøre. (bare et eks., men det er jo også bare min egen mening).

Hygge derude, og nu skal jeg lige have alt mit grej og kabler sat til salg, og jeg klarer mig fremover med en kameramobilmp3altienting, fordi det spiller jo musik, og musik er godt...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

hclyd skrev:
Spencer skrev:
hclyd skrev:
Nå Spencer.

Mvh.

Alle kan have en mening om noget, men det er for lamt at udtale sig om noget de ikke har efterprøvet til tilstrækkelighed, og derefter gå ind og blande sig i et forum, hvor de mere end en gang, har fået at vide de måske skulle finde et andet forum, og lade være med at få andres pis i kog, pga. deres manglende viden og oplevelser.

Det ville svare til at jeg f.eks gik ind i et forum ang fiskeri, og sagde at der er ikke forskel på en fiske stang og en snøre......bare lige for at piske en stemning op. Men du har jo ret alligevel, for det er jo en mening man har, og man må jo godt ytre sig frit, så fremover må man jo bare stå og se lidt på fra siden, uden at blande sig, fordi man ikke skal ændre på folks meninger, og kan heller ikke, ligeså lidt som Bose har decideret noget med hifi at gøre. (bare et eks., men det er jo også bare min egen mening).

Hygge derude, og nu skal jeg lige have alt mit grej og kabler sat til salg, og jeg klarer mig fremover med en kameramobilmp3altienting, fordi det spiller jo musik, og musik er godt...

Det er absolut min opfattelse, at Bassøe mener hvad han siger, og ikke skriver det for at piske en stemning op.

Desuden er der en stor skare af prof lydfolk der er aldeles enige med ham, så din analogi med at en stang og en snøre er det samme, er vist tegn på mangel på saglige og videnskabeligt funderede argumenter fra din side.

Du går ind i en skeptikertråd, og forventer at der ingen skeptikere er ?

Glemte du at kigge på hvad der var trådens hovedtema ?

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Lytter lige gerne til rør og "sand" forstærkere ... hver ting til sin tid. Men at påstå rør ikke virker? Stort set alle rediosendere kører via senderrør ... der findes ikke halvledere som kan sende højfrekvens med så store styrker.

Mange af de gamle optagelser fra 60'erne - DECCA, RCA, EMI, DG m.fl. er lavet på gode gamle båndoptagere med rør og de går for at være noget af det bedste. Desuden er pladerne efterfølgende skåret med en stor rørforstærker til at drive skærehovedet. Altså indtil flere gange rør i signalvejen (og sikkert også trafoer). Tag klassikeren "Jazz at the Pawnshop" fra svenske Opus 3. Optaget med rørmikrofoner på en gammel G36 rørbåndoptager. Musikken kan vi diskutere, men hvem vil påstå kvaliteten af optagelsen fejler noget?

En af mine venner arbjeder inden for militæret. Stort set alt deres radarudstyr og andet elektronisk isenkram der skal holde er lavet med rør. Her snakker vi ikke lyd, men holdbarhed og en evne til at leve op til de krav militæret stiller. Måske de bliver erstattet af halvledere en dag, men indtil videre er det rør der gælder.

Nøgternt set kan rør have problemer med støj og mikrofoni, men til gengæld er de langt mere linieære transistorer. Herudover arbejder de med spænding (som FETS) og ikke strøm som transistorer. Således har de gode og dårlige sider - næsten lige som alt andet her i verden

Kunsten er at anvende rør, der hvor de gør det godt. Samt ikke mindst at anvende dem korrekt. Det er der mange som har fundet ud af - nok fordi de har haft mange år til det. Jeg har hørt mange rørforstærere spille så englene synger og det var bestemt ikke fordi rørene tilføjede noget ... næh de formidlede!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

@janils

Du må da meget gerne nævne en rørforstærker, der kan spille bukserne af en Doxa, til samme pris.

Husk lige at den også skal klare sig imod den gamle plastikkasse med lysdioderne, som der er flere tråde om (den gamle NAD 3020).

At militæret bruger rør mange steder, har også noget at gøre med, at de ikke lader sig forstyrre af den elektromagnetiske puls, der kommer fra en atombombesprængning.

Det er en god ting, at alle ens fly ikke dratter til jorden, med et brag. (Russiske MIG-jagere har også rør, ligesom de Draken-fly vi selv har haft i Danmark, i mange år).

Gå ind og omvend hele Kubik-klanen til rør, og forklar hvad der er godt ved rør.
De der råber og skriger af nytilkomne skeptikere, bør ikke være tilbageholdende overfor de mere teoristærke veteraner heller. Hvis man er det, så har man måske ikke sine argumenter på plads.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
@janils

Du må da meget gerne nævne en rørforstærker, der kan spille bukserne af en Doxa, til samme pris.

Husk lige at den også skal klare sig imod den gamle plastikkasse med lysdioderne, som der er flere tråde om (den gamle NAD 3020).

Jeg har ikke tænkt mig at omvende nogen!  Spiller selv med transistorer p.t. (Accuphase), men har også rør og ved at de i mange tilfælde gør det lige så godt (om ikke bedre). Det afhænger dog af omstændighederen - oftest hvilke højttalere der anvendes.

Det er mange år siden jeg hørte Doxa (både standard og Signature) og så vidt jeg husker havde den ikke bukser på?   Men de eksisterer vel ikke mere, eller har Knut genoplivet sit gamle firma? Uanset hvad, så var det da en god forstærker, men den kom til kort over for både Nakamichi PA7 (lette modificeret) og en integreret fra Thule. Primært må det siges at Doxa'en virkede lidt udglattende og pæn. Den manglede lidt punch og evnen til at får tingene frem i lydbilledet.

Hvis du blander prisen ind i det her, så er det svært at finde nogen entydigt bedre (især i forhold til de gamle NAD), men der er da nogle fra Spark og den store integrerede fra Emilé som gør det rigtigt godt (til samme pris eller noget mere). Ellers er der f.eks. danske OVC som koster en del mere, men som på mange områder spiller røven ud af bukserne (for at blive i dit sprog) på både Krell, Mark Levinson og mange andre af de store, HVIS vel at mærke, de får de rigtige højttalere.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Spencer skrev:
@janils

Jeg har ikke tænkt mig at omvende nogen!  Spiller selv med transistorer p.t. (Accuphase), men har også rør og ved at de i mange tilfælde gør det lige så godt (om ikke bedre). Det afhænger dog af omstændighederen - oftest hvilke højttalere der anvendes.

Det er mange år siden jeg hørte Doxa (både standard og Signature) og så vidt jeg husker havde den ikke bukser på?   Men de eksisterer vel ikke mere, eller har Knut genoplivet sit gamle firma? Uanset hvad, så var det da en god forstærker, men den kom til kort over for både Nakamichi PA7 (lette modificeret) og en integreret fra Thule. Primært må det siges at Doxa'en virkede lidt udglattende og pæn. Den manglede lidt punch og evnen til at får tingene frem i lydbilledet.

Hvis du blander prisen ind i det her, så er det svært at finde nogen entydigt bedre (især i forhold til de gamle NAD), men der er da nogle fra Spark og den store integrerede fra Emilé som gør det rigtigt godt (til samme pris eller noget mere). Ellers er der f.eks. danske OVC som koster en del mere, men som på mange områder spiller røven ud af bukserne (for at blive i dit sprog) på både Krell, Mark Levinson og mange andre af de store, HVIS vel at mærke, de får de rigtige højttalere.

Se nu er vi inde på det, der efter min mening, er sagens kerne - nemlig matchningen af grejet.

Her kommer kabler efter min mening groft til kort, idet kabel x kan være overlegent i en opstilling, men spille forfærdeligt i en anden. Her er det primært på højttalerkabelsiden jeg har oplevet det.

RCA-kabler mangler en fældes standard for impedans, og her er det rent lotteri og tilfældigheder, der afgør mange gange. Meget tit vinder de billige stort, over de dyre.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Nu havde jeg lovet, at holde mig væk fra denne tråd, men vil lige komme med nogle korte kommentarer.

Jeg vil slå 110% fast, at det jeg skriver er vitterligt det som jeg mener. Jeg deltager IKKE i denne tråd for, at piske en stemning op. Hvorfor bliver folk så stødte når man har en holdning der er modat deres egen? Bare fordi jeg ikke giver meget for al den pseudo viden som der i hifi verden generelt så bliver jeg åbenbart fremstillet som en idiot der KUN er her for, at lave ballade.

Hvad jeg skulle forstyrre ved min deltagelse her på sitet kan jeg ved gud ikke se. Tror i bund og grund, at mange etablere hifi "eksperter" bliver en smule bange når folk sætter spørgsmålet ved deres til tider tvivlsomme tro på deres egen "viden" om emnet. En viden der i visse tilfælde ikke er bygget på så meget andet end deres egen subjektive meninger om emnet. Det er som om, at hvis man ikke har de samme holdnigner og meninger så er man uden tvivl en ballademager som der skal svines til eller smides ud. Man får næsten det indtryk, at man ikke bliver set som en rigtig hifi entusiast bare fordi man har en anderledes indgangsvinkel til hobbyen. Hvorfor skal det hele være så ens?

Det interesante er, at der rent faktisk er masser af hifi entusiaster der går op i hifi og musik med stor glæde og passion samtidig med, at de har synspunkter der enten er de samme som mine eller på mange punkter lægger sig op af mine og de i artiklen fremførte synspunkter.

Jeg er måske kommet lidt væk fra emnet eller rettere langt væk, men blev simpelthen nødt til, at give min holdning til kende. Hvorfor kan vi ikke all sammen glædes over den store fornøjelse som hifi som hobby giver os alle sammen? Istedet for at svine hinanden til bare fordi vi ikke er enige?

Lad os nu holde en sober tone overfor alle, selv dem vi ikke er enige med og så fortsætte debatten ud af en mere saglig vej.

Tak.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

bassøe

du har sagt hvad du tror, du har ingen erfaring med emnet, ej heller lysten til at prøve.. så ik vildt meget du kan deltage med i denne tråd ?

at du skriver hvad du mener er en god ting, men når du samtidig indirekte siger at alle hifi t**ser ikke kan høre og har spildt deres penge, bliver det lidt irriterende i længden, især når det kommer fra en med så begrænset erfaring om emnet.

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

bassøe

du har sagt hvad du tror, du har ingen erfaring med emnet, ej heller lysten til at prøve.. så ik vildt meget du kan deltage med i denne tråd ?

at du skriver hvad du mener er en god ting, men når du samtidig indirekte siger at alle hifi t**ser ikke kan høre og har spildt deres penge, bliver det lidt irriterende i længden, især når det kommer fra en med så begrænset erfaring om emnet.

Basilman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

bassøe

Bravo Mightyfish, det kunne jeg ikke have skrevet meget bedre

Til top Vis Basilman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Basilman

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
hclyd skrev:
Spencer skrev:
hclyd skrev:
Nå Spencer.

Mvh.

Det ville svare til at jeg f.eks gik ind i et forum ang fiskeri, og sagde at der er ikke forskel på en fiske stang og en snøre......bare lige for at piske en stemning op. Men du har jo ret alligevel, for det er jo en mening man har, og man må jo godt ytre sig frit, så fremover må man jo bare stå og se lidt på fra siden, uden at blande sig, fordi man ikke skal ændre på folks meninger, og kan heller ikke, ligeså lidt som Bose har decideret noget med hifi at gøre. (bare et eks., men det er jo også bare min egen mening).

Det er absolut min opfattelse, at Bassøe mener hvad han siger, og ikke skriver det for at piske en stemning op.

Desuden er der en stor skare af prof lydfolk der er aldeles enige med ham, så din analogi med at en stang og en snøre er det samme, er vist tegn på mangel på saglige og videnskabeligt funderede argumenter fra din side.

Du går ind i en skeptikertråd, og forventer at der ingen skeptikere er ?

Glemte du at kigge på hvad der var trådens hovedtema ?

Spencer forstår hvad han vil, og skriver derudaf. Kabler kan ikke lyde ens, når deres induktans, kapaciteter, og renhed af kobberen eller sølv, er forskellige. Deres indvirkning på signalet, kan måles for dem som ikke kan høre det. Facts så det batter. Om det er en tyk eller tynd snøre, så kan man fiske med den......Kan du følge mig?

Det er ikke noget at være skeptisk overfor, kun uvidenhed, samt manglende interesse i at udforske sagen på egen hånd, i opstillinger der tilspillet....

Åbenbart ikke kun mig der bliver irriteret over noget man bare har oplevet som hifinød.

Sagens kerne: Strukturer i kobberbaner ændres når der påtrykkes spænding, og tilstanden stabiliseres noget mere med tiden, derfor tilspilningsprocessen. Kender ikke om det er samme mønster for sølv, eller om det bare er mindre hørbart, længere varende, eller..??

Andre der ved det??

Mvh.

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum