Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: De 10 største hifi løgne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Prøv at lytte lidt til andre. Det er jo tydeligt at du ikke har læst nogle indlæg, endsige artiklen der referes til. Selvom du tydeligt nok ikke har været den skarpeste kniv i skuffen i din folkeskoleklasse, og måske ikke er så god til engelsk, så er der alligevel noget der hedder ordentlig opførsel og sund fornuft;

A. Læs det vi andre skriver.

B. Lad være med at råbe, ved at skrive med store bogstaver.

[/QUOTE]

okay kramer, jeg forsøgte virkelig at gøre det eneste rigtige, nemlig at ignorere ovenstående latterlige udfald. DU slår alle rekorder i smagløs og dårlig opførsel, og oven i købet også i mangel på sund fornuft!!! Du kan umuligt have særlig meget erfaring med emnet, hvis du seriøst mener at en god højttaler skal spille godt ud af kassen. Vil du ikke være rar at fortælle os andre hvilket udstyr du har dine (målbare - uha uha) erfaringer med...
Til top Vis blackfrancis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackfrancis

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

NU SKRIVER JEG MED STORE BOGSTAVER MED FARE FOR AT BLIVE UDSKÆLDT
DENNE TRÅD KUNNE VÆRE BÅDE FIN OG INTERESSANT MEN er DER IKKE EN MODERATOR DER KAN GIVE ET PAR VNK MED EN VOGNSTANG TIL VISSE OM AT DERES SMÅ FNIDDER OG SKÆNDERIER ER DØDSYGT OG TRÆLS OG GANSKE ULEIFIGT (så fik vi dækket sjælland, jylland og Fyn) tak

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Jamen, her er de så, de ti største hifi-løgne, omend i lettere redigeret format

1. Der er ingen (eller kun meget lille) forskel på kabler.

2. Jvf. pkt. 1 findes der ikke videnskabelig dokumentation for det modsatte, uanset hvad.

3. Rør er meget bedre end transistorer - og vice versa, selvfølgelig.

4. L, C & R er de eneste faktorer, der i et kabel er betydende for et signals kvalitet, og dermed træder samtlige af fysikkens andre regler ud af kraft.

5. Målinger siger alt om lydkvaliteten, da man kan måle alting med standard målemetoder. Dermed træder samtlige af fysikkens andre regler ud af kraft.

6. Tilspilning af al elektronik er kun noget, der forekommer i UFO'er, og dermed træder samtlige af fysikkens andre regler ud af kraft.

7. En forstærker er en forstærker og en CD afspiller er en CD afspiller. Køb derfor trygt det billigste skrammel, du kan opdrive. Alt andet kan alligevel ikke betale sig. Og køb helst en med enten rør eller transistorer.

8. Udefra kommende påvirkning i kabler gælder ikke, da det kun er L, C & R, der er gælder. Dermed træder samtlige af fysikkens andre regler ud af kraft.

9. Kan man høre forskel, så er der kun tale om tilvænning. Alt andet er indbildning, og noget du har hørt ombord på en UFO. Se også pkt. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 og 8.

10. Enhver uddannelse indenfor elektronik er ensbetydende med universel og absolut viden på området.

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

amigo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Det er da godt nok underholdende her ! 

Man kunne blive helt nysgerrig efter at høre mere om at det, som nogle kan høre, men som jeg har svært ved at høre.

Kan man opsætte en prioriteret liste over, hvor man bør sætte sine penge ?  Bør man sætte pengene i signalkabler mellem CD, forforstærker og effektforstærker,  i højtalerkabler eller i netkabler ? Hvor får man mest for pengene ? 

Findes der en gylden regel om hvor mange % af et anlægs pris, man bør ofre på de forskellige kabler ? 

Til jer der kan høre disse forskelle, ville jeg gerne spørge om,  hvormeget har i ofret på akustikregulering af jeres lytterum ?  Jeg tænker her på f.eks. mekaniske resonansdæmpere equalizere etc. ?  Hvis ikke I har ofret så meget der, var det måske en ide at kigge nærmere, da der her normalt er forvrængning p.g.a. stående bølger.

Nogle gange undrer jeg mig meget over nogle HiFi nørders dispositioner, men jeg vil da gerne forstå dem.

De fleste af f.eks. mine kabler kommer inde fra aage.dk, men jeg har prøvet med flere meget dyre kabler - lavede en blindtest, men jeg kunne ikke høre eller måle nogen forbedringer. Benytter både uballancerede og ballancerede kabler.  De fleste af mine kabler er nok ikke så flotte - sorte med et XLR stik.

Nå jeg smider mange kr. efter f.eks. HiFi udstyr, så vil jeg kunne høre forbedringen og jeg vil også helst kunne måle forbedringen.

Venligst

Til top Vis amigo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amigo

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

amigo skrev:

Nå jeg smider mange kr. efter f.eks. HiFi udstyr, så vil jeg kunne høre forbedringen det er da klart, ellers er det spild af penge. og jeg vil også helst kunne måle forbedringen. ???????????????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????????????????????

Venligst vh. Henrik

Tommy Sand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Det handler jo også netop om to ting:

Hvordan det lyder

Hvad man tror på

Placebo-medicin fungerer, fordi man tror på, det virker.
Hvis man så synes at alle kabler er ens, og altså kan kalde et dyrt kabel for et placebo-kabel, betyder så bare at man må acceptere det, når folk synes bedre om disse! Istedet for at brokke sig og spyde om sig med disse omdiskuterede løgne.

Med andre ord: Lad dog folk gøre hvad der passer dem, og hvad de tror på. Om man ikke selv kan høre en forskel, betyder ikke at den næste har det på samme måde.

Til kommentarer om mit tidligere indlæg, kan jeg kun sige: Fornærm venligst ikke min påstået lave intelligens ved at brokke dig over min typografi og andre småting. Kommenter gerne på mit budskab, men lad reglerne ligge. Regel-ridning er mega irriterende. Især når det er selvbestaltet.

Til top Vis Tommy Sand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Sand

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

amigo skrev:

Det er da godt nok underholdende her !

Man kunne blive helt nysgerrig efter at høre mere om at det, som nogle kan høre, men som jeg har svært ved at høre.

Kan man opsætte en prioriteret liste over, hvor man bør sætte sine
penge ? Bør man sætte pengene i signalkabler mellem CD,
forforstærker og effektforstærker, i højtalerkabler eller i
netkabler ? Hvor får man mest for pengene ?

Findes der en gylden regel om hvor mange % af et anlægs pris, man bør ofre på de forskellige kabler ?

Til jer der kan høre disse forskelle, ville jeg gerne spørge om,
hvormeget har i ofret på akustikregulering af jeres lytterum ?
Jeg tænker her på f.eks. mekaniske resonansdæmpere equalizere etc.
? Hvis ikke I har ofret så meget der, var det måske en ide at
kigge nærmere, da der her normalt er forvrængning p.g.a. stående bølger.

Nogle gange undrer jeg mig meget over nogle HiFi nørders dispositioner, men jeg vil da gerne forstå dem.

De fleste af f.eks. mine kabler kommer inde fra aage.dk, men jeg har
prøvet med flere meget dyre kabler - lavede en blindtest, men jeg kunne
ikke høre eller måle nogen forbedringer. Benytter både uballancerede og
ballancerede kabler. De fleste af mine kabler er nok ikke så
flotte - sorte med et XLR stik.

Nå jeg smider mange kr. efter f.eks. HiFi udstyr, så vil jeg kunne høre
forbedringen og jeg vil også helst kunne måle forbedringen.

Venligst

Se pkt. 1 og 2

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Tommy Sand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Du behøver ikke råbe...

Jeg henviser selvfølgelig her til XLR og CD....

(jeg kunne bare ikke lade være)

Til top Vis Tommy Sand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Sand

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Kobber skal ikke tilspilles, og da slet ikke med så små spændinger som under 2V.

Spencie dog, har du nu også forsøgt at ryge de dersens polske spildevands-is?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Spencer skrev:
Kobber skal ikke tilspilles, og da slet ikke med så små spændinger som under 2V.

Der står nu made in Denmark på dem...

Tilspilning af kobber, sætter jeg i samme trosklasse, som krystalhealing og aromaterapi.
Homøopati også, for den sags skyld. Blot fordi mange tror noget, bliver det ikke mere sandt.

Videnskaben har ikke eksempler på at kobber bliver mere ledende af at der sendes strøm igennem. Men pseudovidenskaben (og forhandlere) bruger meget tid på det.

Det er jo en påstand der gør, at kunder ikke skal returnere nye kabler til forhandleren, hvis de lyder dårligt. Næe... de skal 'bare' spilles til.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

thomashansen skrev:
Der er faktisk en smule lydforskel på kabler, men ikke ret meget.Dette skyldes at kablet også delvis yder en vis kapacitans og induktans (parasitisk kapacitans). Ideelt intet, men i realiteten meget lidt.imdedansen(den kompleks modstand) for en kapacitor er givet ved: 1/j*2*PI*f*Cfor en induktor: j*2*PI*f*Lhvor j er den komplekse repræsentans, og C og L er henholdsvis kapacitansen og induktansen.ved lave frekvenser vil kapacitoren yde stor impedans, mens induktoren vil yde lille impedans. (Her snakker vi om frekvenser, da det elektriske audiosignal jo er givet som en vekselspænding der varierer i tid) omvendt ved høje frekvenser yder kapacitoren lille impedans, og induktoren stor impedans(dette ses af udtrykkene ovenfor)Både kapacitans og induktans forekommer, men i forskellige forhold i forskellige kabler, alt afhængig af hvilke elektrisk ledende materiale de er lavet af(sølv, kobber osv).Da ses f.eks, at nogle kabler vil have tendens til at lede høje frekvenser lidt bedre (lille selvinduktans) end andre kabler, Derfor er det klart at lydkarakteristikken er lidt anderledes, dog meget lidt (lyden vil være "lys" som en ike videnskabelig hifi mand ville sige. de høje frekvenser passerer lidt bedre gennem kablet.)håber det gir lidt mening, havde ikke lige tid til at formulere og uddybe mig ordentligt, men i kan selv se det passer, hvis i indsætter i udtrykkene.Thomas

Godt så har vi formlerne og bruger dem. Vi måler på kablerne (som eks. VDH så fint selv offentliggør). Resultat:

Ingen forskel. Mekanisk kvantemekanik, rødvin, blindtest eller ej.

Dem der vil påstå at der er forskel, bør relatere denne forskel til LCR forskelle i resten af kæden. [En forskel er en forskel der gør en forskel, N. Luhmann, Sociale systemer ]. Hvis nogle skulle påstå at disse målelige forskelle er væsentlige forskelle, så bemærk at nogle dyre kabler ofte måler dårligere end mange billige. Forklaringen er indirekte givet i indlæget ovenfor.

Når hifi folket er til grin i andre fora, skyldes det derfor også den ekstreme proportionsforvrængning - eksempel: LCR påvirkning i 4 meter alm. kabel ift. et højtaler delefilter

Et aktivt højtaler delefilter forvrænger, Sæt kryds ved det rigtige svar:

10000

100000

1000000

10000000

(fortsæt selv med nullerne)

Gange så meget som et 3 meter langt 1,5mm2 højtaler kabel fra Merlin eller Harald N - eller whatever fabrikat - indsæt selv navn uanset pris. Dit svar afhænger af delefilteret. Sæt gerne denne forvrængning ift. hvad der eks. sker af forvrængning i lytterummet.

Så var det nu du kunne erkende: Lad nu kineserne, Kurt Kubik og Merlin om kablerne og koncentrer dig om det væsentlige.

PS: Er det hemmeligt hvem disse Nasa forskere er, som mener der er lydmæssig forskel på hifi kabler ? - Må jeg få navnene ? Arbejder de hemmeligt - i underjordiske bunkers ? - gys jeg kan næsten mærke at de også forsker i UFOer.

Nu var det for det første undertegnede og ikke Thomas Hansen, der refererede til NASA.

For det andet har jeg ikke på noget tidspunkt refereret til, at nogen NASA forsker skulle mene, der er forskel på hifi kabler. At de så i forbindelse med rumfart arbejder udfra netop det faktum, at der er forskel på kabler, er en anden historie.

Jeg har alene refereret til, at nogle forskere hos NASA måske har noget viden omkring emnet, der går udover den viden, som selv Mr. S. Kramer måtte have. Lev med det.

Hvis det ryster din verden så meget, at der i fysikkens verden findes elementer udover LCR, so be it. Det må være dit eget problem, det kan umuligt være fysikkens problem.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Spencer skrev:

Tilspilning af kobber, sætter jeg i samme trosklasse, som krystalhealing og aromaterapi.
Homøopati også, for den sags skyld. Blot fordi mange tror noget, bliver det ikke mere sandt.

Videnskaben har ikke eksempler på at kobber bliver mere ledende af at der sendes strøm igennem. Men pseudovidenskaben (og forhandlere) bruger meget tid på det.

Det er jo en påstand der gør, at kunder ikke skal returnere nye kabler til forhandleren, hvis de lyder dårligt. Næe... de skal 'bare' spilles til.

"Just what I should te å to say" Godt gået Spencer.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

amigo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hej tarup 13

Sorry - jeg var måske ikke helt god til at formulere det.

Det jeg mente var, at jeg vil helst kunne høre forbedringen ved en blindtest. Omkring det at måle en forbedring - alle har selvfølgelig ikke adgang til diverse dyrt måleudstyr, men her er jeg en af de meget heldige. 

Alle disse dejlige kabler har da også forskellige egenskaber, der kan afspejles i målinger, men jeg har svært ved at følge med, når vi taler om impedanser og frekvensområder i forbindelse med HiFi lydgengivelse, når der relateres til hørbare forskelle.

Alle skal naturligvis have lov til at sammensætte anlæg etc. , som de ønsker det - jeg forsøger bare, at forstå dem og følge deres argumenter, men det kniber af og til.

Venligst

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Spencer skrev:

Det er kun fordi de har fyldt spildevandet på her i DK

Spencer skrev:
Tilspilning af kobber, sætter jeg i samme trosklasse, som krystalhealing og aromaterapi.Homøopati også, for den sags skyld. Blot fordi mange tror noget, bliver det ikke mere sandt.Videnskaben har ikke eksempler på at kobber bliver mere ledende af at der sendes strøm igennem. Men pseudovidenskaben (og forhandlere) bruger meget tid på det.Det er jo en påstand der gør, at kunder ikke skal returnere nye kabler til forhandleren, hvis de lyder dårligt. Næe... de skal 'bare' spilles til.

Jamen, den argumentation kan vi jo næsten ikke sidde overhørig

F.eks. kobber bliver ikke nødvendigvis mere ledende, såfremt forskellene forsøges målt med det efterhånden velkendte multimeter fra H. Fyborg. Der skal andre midler til.

Prøv at smelte en af de dersens polske spildevands-is og skyld ørerne med opløsningen. Bedring fordres

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Hvis det ryster din verden så meget, at der i fysikkens verden findes elementer udover LCR, so be it. Det må være dit eget problem, det kan umuligt være fysikkens problem.

Hej hej.

Nu har jeg efterhånden læst flere af dine omfattende indlæg omkring dette og lignende emner. Der er ingen tvivl om at der er omfattende teorier du beskriver som om du har indgående kendskab til disse, men hvad er egentlig din akademiske baggrund for denne indsigt. Den måde du fejer tvivlere af bordet på, som om de er småt kørende eller befinder sig i den mørke middelalder undrer mig nemlig en hel del.

Med venlig hilsen
Clifton
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

amigo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hvorfor har vi ikke set et super afkølet signalkabel. Man kunne jo lede en køle gas/væske i et hulrum rundt om et kabel. Super signal kablet med en leder nedkølet til ??? grader C. Det må kunne sælge. Minimalt signal tab. Balanceret og naturligvis magnetisk afskærmet.

Venligst

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Sjældent har jeg set folk være så fjendtlige.

Emnet kan dog ikke bringe mit pis så meget i kog som visse andre.

Igen og igen skal man høre på, at fordi man ikke har lyttet, så kan man ikke udtale sig om noget som helst. Det morsomme er, at når det kommer til stykket er det, at lytte sig frem til forskelle på kabler lidt af en joke, de få double blind tests som der er blevet gennemført har med rimelig sikkerhed vist, at når folk IKKE ved hvilke kabler de lytter til har de overordentligt svært ved, at høre forskel på billige og dyre kabler. Det er nok også grunden til, at der er foretaget meget få af sådanne tests. Folk er uden tvivl bange for, at blive til grin når det viser sig, at de store forskelle de kan høre, reelt ikke har hold i virkeligheden. Så at lytte til forskellige kabler er et reelt spild af tid.

Men hvis folk er friske kunne man da sikkert stable en double blind test på benene hvor både skeptikere og troende kan deltage på lige fod. Der har da været nogle små tiltag på hifi4all til at lavesådanne tests, men når det er kommet til stykket er de pudsigt aldrig blevet til noget.

Hvad er det lige, folk er bange for?

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Ghammel & Suhr skrev:

Hej hej.

Nu har jeg efterhånden læst flere af dine omfattende indlæg omkring dette og lignende emner. Der er ingen tvivl om at der er omfattende teorier du beskriver som om du har indgående kendskab til disse, men hvad er egentlig din akademiske baggrund for denne indsigt. Den måde du fejer tvivlere af bordet på, som om de er småt kørende eller befinder sig i den mørke middelalder undrer mig nemlig en hel del.

Med venlig hilsen
Clifton

Hej Clifton,

Godt spørgsmål!

Ja, jeg har i al ubeskedenhed med tiden erhvervet mig et ikke nærmere defineret kendskab til emnet

Hvis man vil opleve den mørke middelalder, så kan man f.eks. tage et års tid hos det franske hospitalsvæsen og derefter komme tilbage til DK. Dermed skulle oplevelsen være garanteret!

Hvis du vil vide mere, så PM.

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Sjældent har jeg set folk være så fjendtlige.

Emnet kan dog ikke bringe mit pis så meget i kog som visse andre.

Igen og igen skal man høre på, at fordi man ikke har lyttet, så kan man ikke udtale sig om noget som helst. Det morsomme er, at når det kommer til stykket er det, at lytte sig frem til forskelle på kabler lidt af en joke, de få double blind tests som der er blevet gennemført har med rimelig sikkerhed vist, at når folk IKKE ved hvilke kabler de lytter til har de overordentligt svært ved, at høre forskel på billige og dyre kabler. Det er nok også grunden til, at der er foretaget meget få af sådanne tests. Folk er uden tvivl bange for, at blive til grin når det viser sig, at de store forskelle de kan høre, reelt ikke har hold i virkeligheden. Så at lytte til forskellige kabler er et reelt spild af tid.

Men hvis folk er friske kunne man da sikkert stable en double blind test på benene hvor både skeptikere og troende kan deltage på lige fod. Der har da været nogle små tiltag på hifi4all til at lavesådanne tests, men når det er kommet til stykket er de pudsigt aldrig blevet til noget.

Hvad er det lige, folk er bange for?

Jeg er frisk...er i?

læs tråden, så finder du mindst to invitationer

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Clifton skrev:
Ghammel & Suhr skrev:

Hej hej.

Med venlig hilsen
Clifton

Hej Clifton,

Godt spørgsmål!

Ja, jeg har i al ubeskedenhed med tiden erhvervet mig et ikke nærmere defineret kendskab til emnet

Hvis man vil opleve den mørke middelalder, så kan man f.eks. tage et års tid hos det franske hospitalsvæsen og derefter komme tilbage til DK. Dermed skulle oplevelsen være garanteret!

Hvis du vil vide mere, så PM.

Baggrunden for din kompetence, kan kun erhverves via en PM ?
Må vi andre ikke vide det ?
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum