| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg ikke smadre enhver diskussion hvor ordet "TC" er nævnt - bare lige påpege at i TC er det tilladt for sælgeren at tage personligt stilling til produkterne, og der kan derfor godt være udsving i anbefalingerne (selvom jeg nu oplever at vi oftest rammer det samme...). Det ER en smagssag omkring LCD vs. DLP, derfor kan der være forskel på hvor meget hver enkelt sælger er fortaler for at købe det ene frem for det andet - men vi er alle enige om at de nye DLP'er gør LCD'erne (de nuværende i hvert fald) overflødige. Det er ikke mindst begrundet i at flere af os har investeret i HD72, og oplevelsen har hos os alle (inkl. jeg selv, der nok har været en af de absolut største fortalere for LCD'erne) været at DLP projektorerne vinder i længden. Om de nye LCD projektorer ændrer på den opfattelse igen, det vil vise sig - men lad os nu lige vente til de kommer med at konkludere noget om dét - for godt nok sker der et kvalitetshop med de nye LCD'er, men ifølge jungletrommerne kommer der også til at ske nogle spektakulære ting omkring hvor meget DLP man kan få for sine penge, inden for overskuelig fremtid. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Mig bekendt er Sims maskine endnu ikke på markedet. Optomas H81 skulle blive den første 1080 DLP... |
|
|
Til gengæld til en yderst interessant pris. Og jeg tror også at en del mennesker vil blive overraskede over hvad markedets billigste 1280x720 DLP koster til jul...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville egentlig også gerne have svar på problemet omkring støv på panelerne hos LCDproj. &nbs p; Er problemet så stort? Skal selv ud og købe en hd-ready projektor inden for de overskuelig fremtid, og hælder mest til LCD, da mit budget ligger på omkring 10.000!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
|
Ville egentlig også gerne have svar på problemet omkring støv på panelerne hos LCDproj. & ;nbs p; Er problemet så stort? Skal selv ud og købe en hd-ready projektor inden for de overskuelig fremtid, og hælder mest til LCD, da mit budget ligger på omkring 10.000!
|
|
|
Støv på panelerne er ikke en LCD-ting, det kan principielt lige så vel opstå på en DLP. Jeg havde f.eks. et støvkorn engang på min tudsegamle Davis. Det skal dog siges at jeg ikke kan huske at have hørt om støv på en DLP-projektor i nyere tid. Hvor stort problemet er afhænger fuldstændigt af projektorens opbygning - Sanyo Z4 er det "sikreste" køb hvad dette angår, da man selv kan rense det. Det betyder så samtidig at konstruktionen er så "åben" at støvkornene nemmere kommer derind - men det er sjovere at rense gratis 5 gange, end at betale 1400,- for at få den renset én gang...
Efter min mening er Z4 det bedste køb i 10k klassen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Wilhelmsen skrev:
|
Ville egentlig også gerne have svar på problemet omkring støv på panelerne hos LCDproj. & ; ;nbs p; Er problemet så stort? Skal selv ud og købe en hd-ready projektor inden for de overskuelig fremtid, og hælder mest til LCD, da mit budget ligger på omkring 10.000!
|
|
|
Efter min mening er Z4 det bedste køb i 10k klassen.
|
|
|
Tak for det Otto! ..Pana PT-AE900 er ikke bedre? Det er meget forskelligt hvad anmeldener siger om disse to rivaler. T3 kårede i juni måned pana'en som vinder? Men nu skal man jo self. heller ikke hænge sig i alt hvad de siger!
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Agent Cooper skrev:
Mig bekendt er Sims maskine endnu ikke på markedet. Optomas H81 skulle blive den første 1080 DLP... |
|
|
Til gengæld til en yderst interessant pris. Og jeg tror også at en del mennesker vil blive overraskede over hvad markedets billigste 1280x720 DLP koster til jul... 
|
|
|
Jeg gætter på kr. 49.995. 
Kan du fortælle hvilken producent der står bag denne 'jule-billige' 1280*720 DLP'er? __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
| Tak for det Otto! ..Pana PT-AE900 er ikke bedre? |
|
|
Det er der som du siger delte meninger om. Jeg synes Z4 er bedre, det er hvad _jeg_ kan forholde mig til, så må andre sige hvad de nu synes. De er tæt på hinanden, og der er fordele og ulemper imellem dem, så ret beset er det forkert at sige at den ene er bedre end den anden - man kan udelukkende udtale sig om hvilken af dem man foretrækker. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Kan du fortælle hvilken producent der står bag denne 'jule-billige' 1280*720 DLP'er? |
|
|
Den kommer før jul, men da jeg ikke har fået det bekræftet endnu, må du nøjes med denne teaser indtil videre... Du opdager det nok når det bliver offentliggjort, hvis rygtet ellers taler sandt. Rygtet stammer fra importøren, det lyder bare for godt til at være sandt, så jeg vil lige være sikker på at de ikke har misforstået noget (det er sket før...) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kommer lige pludseligt i tanke om at jeg for et stykke tid siden læste nogle rygter om en 1280*720 DLP maskine som ville ligge under $2,000 barrieren ved release, men kan ikke huske de nærmere omstændigheder. Nå, alt kommer til den som kan vente. 
Ang. AE900 og Z4 så er de meget 'ens'. Det kommer næsten an på ens egne øjne om man fortrækker den ene frem for den anden. Det kan også være features som afgører det - f.eks er AE900 udstyret med stor zoom-vidde (kan monteres på bagvæg istedetfor loft uden at gå på kompromis med siddeafstand/lærredstørrelse) og deres screendoor-formindskningsteknologi. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
Otto, TC skrev:
Wilhelmsen skrev:
|
Ville egentlig også gerne have svar på problemet omkring støv på panelerne hos LCDproj. & ; ; ;nbs p; Er problemet så stort? Skal selv ud og købe en hd-ready projektor inden for de overskuelig fremtid, og hælder mest til LCD, da mit budget ligger på omkring 10.000!
|
|
|
Efter min mening er Z4 det bedste køb i 10k klassen.
|
|
|
Tak for det Otto! ..Pana PT-AE900 er ikke bedre? Det er meget forskelligt hvad anmeldener siger om disse to rivaler. T3 kårede i juni måned pana'en som vinder? Men nu skal man jo self. heller ikke hænge sig i alt hvad de siger!
|
|
|
Med hensyn til hvilken der er bedst er det vist en smagssag.. for et par måneder efter vandt Hitachi PJ 200 test og bedste køb i T3 og Gear... 
EN meget overset projector synes jeg (Hitachi PJ 200). Den er ikke så udbredt herinde, selvom den er fuld på højde med Sanyo og Panasonic. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
(kan monteres på bagvæg istedetfor loft uden at gå på kompromis med siddeafstand/lærredstørrelse) |
|
|
Jeg har selv 3,4 m. fra bagvæg til der hvor lærredet skal hænge, og vil gerne have et billede på ca. 80".. Vil det sige at jeg SKAL have den hængende i loftet så? -Ikke på en hylde på bagvæggen, som jeg egentlig havde regnet med!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
| EN meget overset projector synes jeg (Hitachi PJ 200). Den er ikke så udbredt herinde, selvom den er fuld på højde med Sanyo og Panasonic. |
|
|
Men kun hvis den fodres med et godt HDMI-signal. Al signalbehandling i Hitachi'en er håbløs, skalering/de-interlacing og især den analoge signalbehandling er imponerende ringe. Men giv den et 720P signal via HDMI, så er den ikke så tosset, og ja så er det en diskussionssag hvilken af de tre der er bedst. På analoge inputs er både Sanyo og Panasonic klasser bedre. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det den her Otto ? 
http://www.audiovisiononline.co.uk/erol.html#13404X0
Optoma HD70? 795 pund.
The ThemeScene™ HD70 is the lowest cost DLP™, HD Ready projector available. Specifically designed for High Definition Home Cinema viewing; ThemeScene video expertise and Texas Instruments Digital Light Processing combine to produce High Definition images of breathtaking clarity with vibrant, perfectly balanced natural colour and outstanding detail
Subject to change
- HD Ready (Native 720P)
- Widescreen for Home Cinema
- 4000:1 Contrast Ratio
- 1000 Lumens
- HDMI digital input
- Extensive Home Cinema inputs including direct SCART RGB
- Whisper quiet operation
Features
- Native Resolution 1280 x 720
- Brightness 1000 Lumens
- Contrast 4000:1 (with Image AI)
- DMD Type DLP™DarkChip2™
- Acoustic Noise 28dB Low power mode
- Colour wheel 7 segment, 4x speed
- Keystone Corr. Vertical/Horizontal
- Proj. Distance Min 1.5 m - Max 10m
- Optical Zoom x1.2
- Offset 135%
INPUTS
- HDMI 1080i, 720p, 576p/i, 480p/i
- Component 1080i, 720p, 576p/i, 480p/i
- VGA SCART RGB, Component, 1080i, 720p, 576p/i, 480p/i
- S-Video 576i, 480i
- Composite 576i, 480i
- OUTPUTS 12v Screen trigger
- Power 100 - 240v (50 - 60 Hz)
- Dimensions 256 x 265 x 108mm (DxWxH):
- Weight 2.5kg
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Agent Cooper skrev:
Kan du fortælle hvilken producent der står bag denne 'jule-billige' 1280*720 DLP'er? |
|
|
Den kommer før jul, men da jeg ikke har fået det bekræftet endnu, må du nøjes med denne teaser indtil videre... Du opdager det nok når det bliver offentliggjort, hvis rygtet ellers taler sandt. Rygtet stammer fra importøren, det lyder bare for godt til at være sandt, så jeg vil lige være sikker på at de ikke har misforstået noget (det er sket før...)
|
|
|
Nogen nye rygter??? Nu er der gået mere end tre måneder og julen står for døren. Er tilbuddet blevet offentliggjort eller var det for godt til at være sandt?
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
hilfiger Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Olsen hvis dit spørgsmål gælder optomas HD70 så kan den købes for 7995 i computercity.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Nogen nye rygter??? Nu er der gået mere end tre måneder og julen står for døren. Er tilbuddet blevet offentliggjort eller var det for godt til at være sandt? |
|
|
Det var H70 jeg tænkte på. Vi har så siden droppet forhandlingen af projektorer i det prisleje, så den kommer ikke til at kunne ses hos os. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info. Ja jeg tænkte lidt på, hvad det mon var for en projektor og det fik jeg så svar på :)
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |