| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv nu liige og slap lidt af, der er ingen der gider hjælpe hvis du spammer forummet (tag det som en opfordring).
For nu at hjælpe: Det er ligegyldigt hvad den NAD kontra marantz giver af effekt i stereo. NADen er vidst stadig den kraftigste - det man skal kigge på er f.eks. hvor stor strømforsyningen er. Det handler om kraftoverskud og ikke hvor mange watt en given forstærker giver - det er ikke det samme nemlig.
Når det er sagt mener jeg at NADen ville fungere bedst med de nævnte højttalere. Men det er jeg jo rimelig uvidende om faktisk, da jeg ikke har prøvet det. Så se om du kan få lov at tage din(e) receivere med i hifiklubben og få lov at høre det du er interesseret i. Det er nok den nemmeste måde.
For at fortælle lidt om lyden fra en 12" Cerwin Vega model, og en 15" Cerwin Vega model, kan jeg sige at forskellen udelukkende ligger i basniveauet. 15"eren arbejder simpelthen meget mere men 12" arbejder også utrolig meget. Faktisk vil jeg sige at 10"-højttaleren i V-serien er sindsyg nok, den kan spille vildt højt og virkelig dunke i mellemgulvet.
Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til 10"eren hvis det skal være Cerwin Vega. Det vil gøre at din forstærker meget bedre har styr over højttalerne (dvs. bedre lyd og bedre kontrol over de store basser) og det vil samtidig sige at du kan spille højere uden højttalerne forvrænger af helvede til.
Så jeg vil mene at 10"erne vil være dit bedste valg når det nu skal være det mærke. De er altså også pænt hardcore og jeg tror helt klart det dækker de fleste personers behov for slagkraftig bas.
|