| Forfatter |
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zinwell ProV+ har tekst-TV (og kan ellers det samme som viewsonic's). Var ude og se på en Zinwell i aktion idag - og købte den. (www.best-seat.com)
|
| Til top |
|
| |
Munse Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thue K, hvad gav du for Zinwell ProV+ ? Kan ikke lige finde den på best-seat.com.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
1895,-
|
| Til top |
|
| |
HQjben Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> Thue K
Jeg har læst de andre tråde du har deltaget i med din kombination og projektor, har lige et par spørgsmål. Hvis det er ok?
1) Kan man uden tab af billede kvalitet køre sin dvd-afspiller gennem zinwell tuneren, det ville jo være unægteligt nemmere
2) Har du set en Selector som tuner? Da det jo kunne være vildt fedt at se lige præcis den cl-kamp man ville og så på storskærm . Har godt nok lidt problemer på brugersiden med en selector, men det kunne jo opvejes, med det andet lir den kan.
3) Er det bare at maile til best-seat og aftale tid og demo for at se den projektor man nu vil?
Håber du har tid, ind imellem filmene, til at svare 
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
|
Zinwell ProV+ har tekst-TV (og kan ellers det samme som viewsonic's). Var ude og se på en Zinwell i aktion idag - og købte den. (www.best-seat.com)
|
|
|
Den er desværre noget bæh, i forhold til Viewsonic NextVision 6. Den kan heller ikke scalere til ægte 16:9 som Viewsonic, men den har da text-tv. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, men smag og behag.
|
| Til top |
|
| |
HQjben Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da ret ærgeligt med den ttv funktion der mangler :( Men man er jo nok nød til at se begge tunere i brug, før man kan danne et ordenligt indtryk.
Jeg har mailet til best-seat, for at se en demo på forskellige projektorer, en af dagene, har sporet mig lidt ind på en Sanyo Z1/Z2 eller en Panasonic PTA.
Har en kammerat der er bestyrer af en expert forretning, han havde en Sony projektor http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=18445 87921 jeg ved ikke hvad jeg kan få den til af pris, men ville høre om der var nogle der havde nogle erfaringer med den, jeg synes at den havde et utroligt godt billede på trods af at der var ret lyst i forretningen, men jeg aner som tidligere sagt intet om projektorer, så det kan jo være at det præger min vurdering lidt 
Hvad skal man gå efter af lærred, til en projektor i 10-15k klassen, her kommer det vel an på, om det er en DLP eller LCD projektor?
Mvh Rasmus
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
HQjben skrev:
|
Har en kammerat der er bestyrer af en expert forretning, han havde en Sony projektor http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=18445 87921 jeg ved ikke hvad jeg kan få den til af pris, men ville høre om der var nogle der havde nogle erfaringer med den, jeg synes at den havde et utroligt godt billede på trods af at der var ret lyst i forretningen, men jeg aner som tidligere sagt intet om projektorer, så det kan jo være at det præger min vurdering lidt 
|
|
|
Jeg kender den ikke, men dømt udfra dit link, så ser det ikke særlig godt ud. Har ikke set modellen omtalt andre steder i reviews og stort set ingen kender den på avsforum.com
|
| Til top |
|
| |
PrebKlok Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan N6 bruges som de-interlacer og give et godt billedet? Min DVD-afspiller har kun interlaced udgang, og jeg regner med at købe en Sanyo Z2. Desværre er de-interlaceren ret dårlig i Z2'eren.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zinwell ProV+ kan i hvert fald bruges som de-interlacer. Men ellers synes jeg at du skal benytte dig af DVI nu når Z2 kan modtage dette signal. Bravo D1 skulle være temmelig billig (under 200$) og give bedre billede end selv de bedste component progressive scan DVD'er.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man uden tab af billede kvalitet køre sin dvd-afspiller gennem zinwell tuneren, det ville jo være unægteligt nemmere
JA tværtimod bliver billedet kønere, da den chip som scaler billedet i Zinwell er bedre end den som sidder i Z1.
2) Har du set en Selector som tuner? Da det jo kunne være vildt fedt at se lige præcis den cl-kamp man ville og så på storskærm . Har godt nok lidt problemer på brugersiden med en selector, men det kunne jo opvejes, med det andet lir den kan.
Nej det har jeg ikke. Har prøvet at finde ud af dens specifikationer, men er ikke sikker på at dens output er 480p.
3) Er det bare at maile til best-seat og aftale tid og demo for at se den projektor man nu vil?
Ja det tror jeg bestemt. De er meget åbne og venlige :)
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2003 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Den er desværre noget bæh, i forhold til Viewsonic NextVision 6. Den kan heller ikke scalere til ægte 16:9 som Viewsonic, men den har da text-tv. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, men smag og behag"
Har du mulighed for at definere eller uddybe bæh ? - jeg har ikke set andet en ros på nettet omkring Zinwell og så er den 300 kr billige. Jeg så 16:9 over zinwell idag, det så ret ægte ud. Hvad mener du med uægte?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
|
"Den er desværre noget bæh, i forhold til Viewsonic NextVision 6. Den kan heller ikke scalere til ægte 16:9 som Viewsonic, men den har da text-tv. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, men smag og behag"
Har du mulighed for at definere eller uddybe bæh ? - jeg har ikke set andet en ros på nettet omkring Zinwell og så er den 300 kr billige. Jeg så 16:9 over zinwell idag, det så ret ægte ud. Hvad mener du med uægte?
|
|
|
Kvalitet er noget svært noget at definere, men hvis du ser hvad Zinwell indeholder, så opdager du at der sidder en Philips SAA7118 chip. Den er bestemt ikke imponerende i forhold til Viewsonic's custom ASIC.
Dataark på dyret findes her: http://www.av-sales.com/html/prov_plus.html Og en brochure findes her: http://www.av-sales.com/ProVPlus2.pdf
Philips SAA7118 scalere kun op til 1024 x 786, herunder også 800 x 600 samt 640 x 480. Alle i 4:3 format. Der er altså ikke understøttelse for 16:9 og kvaliteten er i mine øjne ikke imponerende.
Det er derimod ViewSonic Nextview N6. Der er en klasse til forskel!!!!! Farverne står også knivskarpt og med god dynamik på N6'eren. Tuneren er i særklasse, faktisk noget det bedste jeg længe har set, og den er ikke så følsom overfor støj fra f.eks. hybridnettet.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
PrebKlok skrev:
| Kan N6 bruges som de-interlacer og give et godt billedet? Min DVD-afspiller har kun interlaced udgang, og jeg regner med at købe en Sanyo Z2. Desværre er de-interlaceren ret dårlig i Z2'eren. |
|
|
Jeg har ikke prøvet, den er kun S-VHS og Composite indgang til eksterne kilder, og det er som udgangspunkt ikke godt nok i mi bog. Du bør næsten prøve at smide en HTPC på den der Z2'ere, så skal du bare se løjer 
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta-> Interessant! Lader bestemt til at Zinwell ikke kan følge med på scaleren. Hvis vi skal dreje denne 'Zinwell Vs. Viewsonic' over på noget som PrebenKlok kan bruge, så er det nødvendigt at stoppe op og se på hvordan han vil bruge tuneren.
Jeg har fået opfattelsen af at han ønsker at tilslutte sin DVD afspiller som næppe har component udgang til tuneren. Det er min påstand at kvaliteten af det signal som når frem til scaleren ikke er tilstrækkelig højt til at forskellen på kvaliteten af scaleren træder frem. Jeg vil dog ikke udelukke at kvaliteten på scaleren bliver tydelig hvis han kan forbinde den over component eller RGB.
Hvad angår 16:9, kan du så forklare mig hvad det var jeg så idag over Zinwell som var i 16:9?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
|
Hvad angår 16:9, kan du så forklare mig hvad det var jeg så idag over Zinwell som var i 16:9?
|
|
|
Det ved jeg af gode grunde ikke, Zinwell arbejder udelukkende i 4:3, så det må være et 4:3 signal du har set i 16:9 med billedeforvrængning på geometrien. Det ultimative må jo være at bruge Viewsonic'en og vælge den NATIVE (ægte) opløsning i 16:9 som projekteren understøtter. Ellers vil projektoren scalere billedet fra tuneren og det giver alt andet lige et dårligere billede end førnævnte.
Viewsonic'en har component OUT, der er ikke nogen indgang, udover S-VHS og Composite, det fremgår også af specifikationerne hvis du gider læse dem. Det er primært en tv-tuner med en meget avanceret scaler indbygget.
|
| Til top |
|
| |
PrebKlok Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
| Jeg har fået opfattelsen af at han ønsker at tilslutte sin DVD afspiller som næppe har component udgang til tuneren. Det er min påstand at kvaliteten af det signal som når frem til scaleren ikke er tilstrækkelig højt til at forskellen på kvaliteten af scaleren træder frem. Jeg vil dog ikke udelukke at kvaliteten på scaleren bliver tydelig hvis han kan forbinde den over component eller RGB. |
|
|
Hmm... jeg har faktisk mulighed for både component og RGB via SCART, bare ikke progressivt . Det er en Linn Classik Movie DI - til 29000 burde det være en mulighed .
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og lige en ting til. Hvis han ønsker at bruge sin Z2 optimalt (hvilket han insinuerer), så vil han få et VÆSENTLIG bedre billede ved at bruge DVD afspiller med DVI ud (f.eks. den billige 200$ - men gode - Bravo D1).
I så fald efterlader det tuneren med det eneste formål at se TV, hvor jeg har svært ved at komme med nogen vurdering, da jeg ikke har set viewsonic's. Men her er det et absolut plus med tekst-tv.
En anden ting er at de fleste af de kanaler som sendes over TDC kabel kører halv båndbredde, hvilket er tydelig ved f.eks. fodboldkampe og eksplosioner hvor at grønsværen eller ilden bliver til store firkantede pixels. Dette kan ingen af de to tunere gøre noget ved (udover at Zinwell måske kan sløre det, da den kun kan køre XGA). Så spørgsmålet er om PrebenKlok kan 'benefit' fra den - på papiret - overlegne viewsonic....
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
PrebenKlok det er noteret at du har mulighed for RGB udgang, nu vil jeg gå i seng og tygge lidt på det. 
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der i vejen for at sælge din DVD afspiller brugt og købe en Z2 samt DVD med DVI udgang for den sum penge? - som sagt giver Bravo D1 et bedre billede end selv de dyreste DVD afspiller med progressive. - men det er selvfølgelig nedværdigt at købe noget for under 10.000 når man er hifi-nørd
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Viewsonic'en har component OUT, der er ikke nogen indgang, udover S-VHS og Composite, det fremgår også af specifikationerne hvis du gider læse dem. Det er primært en tv-tuner med en meget avanceret scaler indbygget"
At viewsonic hverken har RGB eller component ind er jo lidt som at smække en Porsche motor i en Punto.
|
| Til top |
|
| |