Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: [Hjælp] Ny Forstærker. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Jeg tror jeg vi lfinde noget der har nogle kræfter gemt, og er strømstærk...

Jeg kan godt sige det igen: Exposure

Jeg kan ikke lige huske om jeg har hørt netop den model der (med lidt held stadig) er til salg på DBA.
Men de plejer at at have en del kræfter at gøre godt med, og en spillestil der vel kan betegnes som lidt rå, men meget medlevende.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
LouBP skrev:

Jeg tror jeg vi lfinde noget der har nogle kræfter gemt, og er strømstærk...

Jeg kan godt sige det igen: Exposure

Jeg kan ikke lige huske om jeg har hørt netop den model der (med lidt held stadig) er til salg på DBA.
Men de plejer at at have en del kræfter at gøre godt med, og en spillestil der vel kan betegnes som lidt rå, men meget medlevende.

/vilmann

Du tvinger mig jo hnærmest til at få lyttet til sådan en :D

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Her er mit forslag... 

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 03:36 | IP-adresse registreret  

Du kan jo altid købe en aktiv sub - de koster egentlig ikke mange penge...

Kan godt forstå du er fristet - det er en meget økonomisk overkommelig måde, at få noget rigtig bas i stuen.

Gir' også lige Vilmann et nap med, og prøver at tvinge dig til at høre den exposure !

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Du skal IKKE have rørgrej til dine BKS'ere. De vil gerne have noget strøm, og det er ikke rørforstærkeres bedste egenskab.

Jeg har lyttet til Acurus DIA100 som du selv foreslår, og det er en fin forstærker med masser af power. Den kunne jeg sagtens anbefale dig.
Det er ikke verdens mest musikalske forstærker, så du kan måske komme til at savne noget fra din MF. I øvrigt mener jeg ikke der er RIAA indgang på den.

Mit bedste bud er (ligesom "delfinen" nævner), at du finder en NAD 3020'er. Det er en seriøs forstærker. Trods dens beskedne watt antal, kan den levere voldsomt meget strøm i en fart, og verdens high end firmaer skal virkelig stramme ballerne, for at følge med denne lille perle.
Og så skulle den efter sigende også have en ganske glimrende RIAA indgang, der svjh er bygget helt uden IC'ere!
Du kan købe den for ca. 500,-. Og til den pris er der INTET der når den.

Hvad med din MF?? Skal den ikke laves??? Det er næsten en skam, at sådan en klassiker skal gå til spilde.
Send en "privat besked", så kan vi finde ud af at få den op og køre igen. Om ikke andet, kan du så sælge den og få lidt ud af det.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Du skal IKKE have rørgrej til dine BKS'ere. De vil gerne have noget strøm, og det er ikke rørforstærkeres bedste egenskab.

Jeg har lyttet til Acurus DIA100 som du selv foreslår, og det er en fin forstærker med masser af power. Den kunne jeg sagtens anbefale dig.
Det er ikke verdens mest musikalske forstærker, så du kan måske komme til at savne noget fra din MF. I øvrigt mener jeg ikke der er RIAA indgang på den.

Mit bedste bud er (ligesom "delfinen" nævner), at du finder en NAD 3020'er. Det er en seriøs forstærker. Trods dens beskedne watt antal, kan den levere voldsomt meget strøm i en fart, og verdens high end firmaer skal virkelig stramme ballerne, for at følge med denne lille perle.
Og så skulle den efter sigende også have en ganske glimrende RIAA indgang, der svjh er bygget helt uden IC'ere!
Du kan købe den for ca. 500,-. Og til den pris er der INTET der når den.

Hvad med din MF?? Skal den ikke laves??? Det er næsten en skam, at sådan en klassiker skal gå til spilde.
Send en "privat besked", så kan vi finde ud af at få den op og køre igen. Om ikke andet, kan du så sælge den og få lidt ud af det.

MF'eren skal helt klart laves engang, men jeg vil ikke lige ofre penge på det nu, for vil gerne prøve noget nyt. Men den skal helt klart ikke gå til spilde, eller sælges:)

Okay lyder som om Expusure er det flest er enige om, så skal jeg i hvert fald ud og kigge efter.

Rørgrej er nu udelukket, nu skal de have et spark bagi istedet:)

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes