|
Du skal IKKE have rørgrej til dine BKS'ere. De vil gerne have noget strøm, og det er ikke rørforstærkeres bedste egenskab.
Jeg har lyttet til Acurus DIA100 som du selv foreslår, og det er en fin forstærker med masser af power. Den kunne jeg sagtens anbefale dig. Det er ikke verdens mest musikalske forstærker, så du kan måske komme til at savne noget fra din MF. I øvrigt mener jeg ikke der er RIAA indgang på den.
Mit bedste bud er (ligesom "delfinen" nævner), at du finder en NAD 3020'er. Det er en seriøs forstærker. Trods dens beskedne watt antal, kan den levere voldsomt meget strøm i en fart, og verdens high end firmaer skal virkelig stramme ballerne, for at følge med denne lille perle. Og så skulle den efter sigende også have en ganske glimrende RIAA indgang, der svjh er bygget helt uden IC'ere! Du kan købe den for ca. 500,-. Og til den pris er der INTET der når den.
Hvad med din MF?? Skal den ikke laves??? Det er næsten en skam, at sådan en klassiker skal gå til spilde. Send en "privat besked", så kan vi finde ud af at få den op og køre igen. Om ikke andet, kan du så sælge den og få lidt ud af det.
|