Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 16:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KDF-E50A11E VS. Samsung SP-50L6H (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 03 August 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Har heller ikke skrevet noget sted, at der ikke er forskel på pc og htpc

Jeg har derimod skrevet, at den ikke er til computerbrug, (Atså spil, internet osv.).

Hvis jeg køber en dvd og får den til at scale til 1280 x 720, får jeg vel ikke bedre billede, end hvis jeg bruger htpc'en til det samme, og mon ikke billedet er tydeligt nok, til at jeg kan vælge film

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

sauron skrev:

Har også sony'et og er yders tilfreds.har ik haft nogle problemer med det og blæsern ka man stort set ik høre (har en nyer model). bruger min til tv og dvd og xbox360 og syntes den viser alting fl**t( mørke sener har den lidt sværdt ved men ik noget vildt). tror ik du finder bedre til prisen.

den tag lidt langtid om at varme op men det ik noget jeg tænker over mere. kan kun anbefale dette fjernsyn.

plus koster samsungen ik næsten 8000kr mere i dk. aller er den faldet meget på det sidste?

J

Jo men de ligger vidst begge på ca. 10k i tyskland Tror i Samsungs er bedre?

Har læst at den kan opnå 1:1, ved at man trykker på nogen knapper i en bestemt rækkefølge, dog med lidt overscan

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 August 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

KennethB skrev:

Hvis jeg køber en dvd og får den til at scale til 1280 x 720, får jeg vel ikke bedre billede, end hvis jeg bruger htpc'en til det samme, og mon ikke billedet er tydeligt nok, til at jeg kan vælge film

Nej, men du får et bedre billede fra DVD hvis du beder din DVD afspiller outputte 576i(det samme som indholdet af DVD). Hvorfor så det? Af den simple grund at billedet kun bliver skaleret en gang( inden i fjernsynet)! Hvis din dvd upscaler til 1280x720, vil det få en tur til af fjernsynet bagefter. Derudover bekymrede det mig også at TV'ets funktioner til at forbedre billedet 'kolliderede' med HTPC'ens. Hvis du feks. har et video codec der forbedrer sharpness i billedet, så vil denne effekt bliver øget/blandet med TV'ets forsøg på samme. Det fjerner IMO en del af fleksibiliteten ved HTPC'en.

Og så skal du heller ikke glemme at TV'et har 5% optisk overscan, dvs. at det har rent faktisk ikke 1280x720 synlige pixels, 5% i hver side og top ligger 'uden for rammen'.

Det er ikke et katastrofalt TV til HTPC brug, men jeg vil bare fortælle dig at jeg har kørt med en  HTPC i over et år, og jeg ville ikke købe dette fjernsyn igen(også selvom det ikke var gået i stykker).
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hvad så med Samsung'et? Jeg kan ikke komme til at se det, men jeg ved at det kan 1:1 pixelmappe, hvis man trykker på nogle knapper i en bestemt rækkefølge. (VEd ikk hvorfor det er nødvendigt).

Kan jeg ikke få en universal-fjernbetjening, til at sende de signaler til tv'et, ved at trykke på én knap?

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ihvertfald kigge andetsteds end Sony'en. For at nævne mit sidste problem med TV'et, så evner det ikke at starte op på HDMI inputtet(vigtigt ved ren HTPC brug). Dette betyder at man først skal tænde det og vente på at det er klar til at modtage input(ie 30-40sek), og så kan man skifte det over til sin HTPC. En meget lille ting, men røv-irriterende.

Er samsungen LCD eller DLP? Jeg har hørt mange nævne at de nyeste DLP'er efterhånden har fået bugt med regnebue effekten og derudover giver meget bedre sort/gråtoner. Jeg købte Sony'en fordi jeg ikke brød mig om alle historierne om regnebue effekten, men efter at have set et par film på en DLP front projektor hos nogle venner kan jeg ihvertfald sige at jeg ikke kan se dem.

Det er da godt at Samsungen kan give 1:1, men det er nu rarest også at undgå overscan. Udover Sony'en har jeg ikke fuldt så meget med i rear projection, så jeg kan ikke rigtig hjælpe dig derudover.

Mht. til at sende de nødvendige signaler, så kan man godt købe feks en infrarød sender til sin HTPC og programmere den til at gøre det automatisk, men det kræver nok lidt nørderi.

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Samsung'en er en DLP.  Hvis der skulle  være regnbuer, kan man vidst også forminske det ved at skrue lidt ned for kontrasten

Sagem har også nogle, som de er meget begejstrede for på avforums.

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har også overvejet pj lidt, og der skulle både panasonic og sanyo's være med 1:1 mapping

Edit: Jeg skal ind og se Toshiba's MT200 og 400 og Infocus IN72, i hfk i næste uge, men kan sgu ikke se noget sted, hvor der står noget om pixelmapping

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Mener du med 'pj' en projektor(som i front projection)?

Jeg kender ikke rigtig noget til projektorer men jeg vil umiddelbart gætte på at det gælder om at gå efter en DLP med 1:1 pixel mapping. Så længe der er 1:1 skal du bare vælge den du ellers bedst kan lide :)

Mht. til Toshiba og Infocus, så kan du evt. teste det ved at få dem til at tilslutte en PC via DVI->HDMI, eller du kan slæbe en bærbar med. Det er meget sjældent at producenterne reklamerer med 1:1 pixel mapping.

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Kan ikke tage min bærbare med, da den kun har vga udgang
Jeg ved at Toshiba mt200 har 1:1, i hvert fald iflg en bruger på avsforum. Man skal bare sende enten 848 eller 856, hvor jeg nok vil foretrække det sidste

Men hvis jeg køber et af de Ati 1x00 kort, er det jo ingen problem

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Ati X1k kan klare underlige opløsninger via både VGA og DVI,men nvidia kan nu også godt være med via DVI(mit gamle Geforce 4600 kan feks. godt outputte 1366x768, har testet det på min Dell monitor).

Uanset hvad du gør, så sørg for at købe online så du får 14 dages returret, så kan du altid sende skidtet retur hvis du ikke kan få 1:1(eller der er noget andet galt). Alternativt kan du få butikken til at love dig retur hvis det ikke lykkes med 1:1.

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt mig at bestille fra tyskland. Skal bare lige finde en forhandler, som folk har gode erfaringer

Mange tak for hjælpen, det er sku fedt at der er nogen der gider

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Jeg købte hos Medianess.de, de er hæderlige nok men evner ikke rigtigt at kommunikere på engelsk. De har heller ikke været specielt behjælpelige i forbindelse med mine problemer med at få TV'et sendt retur, men jeg venter med at dømme dem indtil jeg ved om jeg får mine penge tilbage.

Hvis du finder en god pris, så prøv at sende en email til butikken på engelsk og spørg til dine forskellige rettigheder ved køb fra Danmark, hvor reparationer foretages etc. Deres svartid og svar-stil vil afsløre en del om deres forretningsmetoder.

Af den vej fik jeg et udemærket indtryk af Conrad.de, de har en engelsktalende hotline man kan ringe på, og svarede rimelig klart og hurtigt på email. Jeg tror det er en god ide at satse på en rimelig stor butik som ikke vil gøre vrøvl i forbindelse med fortrydelses ret etc.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes