Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 21:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kuno’s Anlæg - Juli 2006 "Update" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Til HI-SONNY-FI

Der er da ikke nogen der skal flytte. Jeg flyttede da ikke selv. Man laver jo bare det der skal til for at få bare lidt bedre lyd der hvor man nu bor. Hvor svært kan det være?

Der er så noget der undre mig. Hvis man i dette forum ikke lige syntes om et eller andet, og giver sin mening til kende, og ikke tilhøre den store skare af rygklappere jeg med tiden er stødt på, ja så er helvedet løs. Mange mener jo faktis at man er en forræder hvis man ikke taler folk efter munden eller hvis man er kritisk og giver udtryk for det. Hvorfor mon det er sådan????????????

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Til HI-SONNY-FI

Der er da ikke nogen der skal flytte. Jeg flyttede da ikke selv. Man laver jo bare det der skal til for at få bare lidt bedre lyd der hvor man nu bor. Hvor svært kan det være?

Der er så noget der undre mig. Hvis man i dette forum ikke lige syntes om et eller andet, og giver sin mening til kende, og ikke tilhøre den store skare af rygklappere jeg med tiden er stødt på, ja så er helvedet løs. Mange mener jo faktis at man er en forræder hvis man ikke taler folk efter munden eller hvis man er kritisk og giver udtryk for det. Hvorfor mon det er sådan????????????

Er overhovedet ikke min mening at være efter dig. Det må du undskylde hvis du opfattede det sådan.
Men min holdning er meget anderledes end din. for ved indretningen kan man ikke altid placere efter lyden først, man må også tænke på om det ser godt ud. også er der jo også noget der hedder kvinder, hvis du forstår hva jeg mener. . .

Men jeg syntes bare det lød lidt nedladende den måde du skrev det på.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Til Kuno

Hvis jeg var dig ville jeg ønske mig et miljø/rum med en ordentlig akustik, for det billederne viser med al tydelighed et rum der absolut ikke egner sig til at spille musik i. Og det er ikke kun dig der ikke er klar over hvor fundementalt en betydning rummet har. Man kan se det igen og igen på de billeder fra dem der ikke kan lade være med at skal vise "se hvad jeg har". Flere påstår sørme også at de ved noget om lyd/akustik og ikke mindst hifi. Men ved at vise sådanne billeder frem har man jo afsløret sig selv og udstillet sin uvidenhed til offentlig skue. Jeg syntes faktis det er lidt synd, om ikke andet for en del af det udstyr der fremvises. Meget af det fortjener altså et miljø der er langt langt bedre end det det er plaseret iCry og står sikkert og længes efter en ejer der vil det noget godt. Hvis der havde været tale om dyr, hund/kat ville i for længst have fået en sag på nakken for misrygt

Så Gamut, Mark Levison eller Gryphon PAS PÅ!! Der er en efter jer, som ikke vil jer det bedste.

Endnu et temmeligt useriøst indlæg fra dig . Nu er det ikke os alle der bor i en jordhule og har en blind kone så vi kan hygge os med en super optimal akustisk placering af sagerne, vel ?  

Kuno, iøvrigt nogle rigtigt lækre sager du har dig der .  Kan du fortælle lidt om lyden i dine Wilson's og hvorfor du valgte dem ?

kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Kuno, iøvrigt nogle rigtigt lækre sager du har dig der .  Kan du fortælle lidt om lyden i dine Wilson's og hvorfor du valgte dem ?

Wilson valgte jeg fordi det er en klassehøjttaler & ikke alt for stor;-)

Jeg havde Mirage M3si før & selvom sættet var godt....fylder denne mindre/spiller meget bedre.

Wilson er åben , hurtig & meget ægte i lyden...du får hvad der er indspillet uden farvning.

Mirage havde stor lyd , men er ikke så detaljeret som Wilson...

Til top Vis kuno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuno

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Ja, det er fandeme lækkert, har altid godt kunne tænke mig at høre Wilson Audio Cub, de er ret cool

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

kuno skrev:

Wilson valgte jeg fordi det er en klassehøjttaler & ikke alt for stor;-)

Jeg havde Mirage M3si før & selvom sættet var godt....fylder denne mindre/spiller meget bedre.

Wilson er åben , hurtig & meget ægte i lyden...du får hvad der er indspillet uden farvning.

Mirage havde stor lyd , men er ikke så detaljeret som Wilson...

Jo men men - øh, er de ikke rasende dyre ?  Nu skriver du at Mirage havde stor lyd, mener du her at lydbilledet var større eller at de gik dybere i kælderen ?

kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jo men men - øh, er de ikke rasende dyre ?  Nu skriver du at Mirage havde stor lyd, mener du her at lydbilledet var større eller at de gik dybere i kælderen ?

Mirage kostede i 1997 ca.36kg , med stor lyd mener jeg stort fylde... Amerikaner lyd om du vil...selvom de er canadiske;-)

men uden det helt så ægte & detaljerede som Wilson.

De går dybt Miragene...men igen holder jeg på Wilson...men man kunne godt smide en lækker

sub på dem , for den helt dybe bas , spørgsmål om smag;-) de smager godt mener jeg.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

kuno skrev:

Mirage kostede i 1997 ca.36kg , med stor lyd mener jeg stort fylde... Amerikaner lyd om du vil...selvom de er canadiske;-)

men uden det helt så ægte & detaljerede som Wilson.

De går dybt Miragene...men igen holder jeg på Wilson...men man kunne godt smide en lækker

sub på dem , for den helt dybe bas , spørgsmål om smag;-) de smager godt mener jeg.

næ, det var nu nyprisen på de lækre Wilson fætre jeg tænkte på  

Med din beskrivelse af Mirage er det en speaker efter mit hoved, laves de stadigvæk ?

kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Wilson koster ca 100kg med stands fra nye , Mk.ll'er koster 94-95kg...

Mirage koster ca 9kg  som brugt højttaler , de har været til salg her for nylig.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej Kuno

Super fedt grej du har. De Wilson er bare 110% cool. Jeg har fattigmandsudgaven af dem (DIY model) og det vill være en drøm for mig at kunne købe "de ægte".

Resten af komponenterne er også klasse, dog vil jeg mene at en super fed effekt blok vil hjælpe dine Wilson til at få det sidste ud af dem.

att.. Jensmarius´s kommentar så tror jeg at han mener at du også den vej kunne få mere ud at dine super fede komponenter hvis dit lytterum er mere akustisk korrekt (hvis man kan bruge dette udtryk) Er dog helt med på familiens trivsel kommer i første række og at hifi lytning mange gange er et kompromis af mange ting. Sådan er det også hos mig

Hvis du en dag skulle finde på at holde en lytteaften så står jeg gerne i første række for at få et indtryk af disse fede Wilson speakers...

kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hej Kuno

Super fedt grej du har. De Wilson er bare 110% cool. Jeg har fattigmandsudgaven af dem (DIY model) og det vill være en drøm for mig at kunne købe "de ægte".

Tak for roserne , du må spare op;-) de ligger på 25-30kg i brugtpris , hvis du kan finde dem.

Resten af komponenterne er også klasse, dog vil jeg mene at en super fed effekt blok vil hjælpe dine Wilson til at få det sidste ud af dem.

Det med effekten har du ret i & som du kan læse leder jeg pt.

att.. Jensmarius´s kommentar så tror jeg at han mener at du også den vej kunne få mere ud at dine super fede komponenter hvis dit lytterum er mere akustisk korrekt (hvis man kan bruge dette udtryk) Er dog helt med på familiens trivsel kommer i første række og at hifi lytning mange gange er et kompromis af mange ting. Sådan er det også hos mig

Nemlig.

Hvis du en dag skulle finde på at holde en lytteaften så står jeg gerne i første række for at få et indtryk af disse fede Wilson speakers...

Har ikke tid , desværre...pt

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej Kuno

Det er en interessant sammensætning af grej du råder over - Jeg må tilstå at det eneste jeg kender rigtig godt er Wilson Audio CUB, jeg ejer selv et sæt CUB's

Naturligvis kan man blive nødtil at indrette sig lidt fornuftigt også når det angår hifi og fruen, meeeen, det vil gøre stor gavn hvis du trækker CUB's frem så de minimum er 80 cm fra bagvæggen, og måske lidt bløde materialer på gulvet for at tage de første reflektioner.

NB. Jeg skal hilse at sig at CUB spiller godt sammen med rør, bare som en "reminder" hvis du påtænker udskiftning på forstærkerfronten.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej Kuno

Det er en interessant sammensætning af grej du råder over - Jeg må tilstå at det eneste jeg kender rigtig godt er Wilson Audio CUB, jeg ejer selv et sæt CUB's

Tak & det lyder osse godt;-)

Naturligvis kan man blive nødtil at indrette sig lidt fornuftigt også når det angår hifi og fruen, meeeen, det vil gøre stor gavn hvis du trækker CUB's frem så de minimum er 80 cm fra bagvæggen, og måske lidt bløde materialer på gulvet for at tage de første reflektioner.

Kender godt opsætningsmanualen;-)det bløde er ikke umuligt... men dette er det mulige...pt.

NB. Jeg skal hilse at sig at CUB spiller godt sammen med rør, bare som en "reminder" hvis du påtænker udskiftning på forstærkerfronten.

Er ikke til rør , men tak alligevel.

kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil slutteligt fastholde min ros til trådens stifter for hans meget personligt sammensatte anlæg som jeg umiddelbart vil tro har en overdådig engarende klang og et åbenbarende perspektiv.

"dolph"

Tak & jo det lyder ikke ringe.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Her må jeg nedlægge veto..................

Man indretter sit lytterum så gunstigt man kan til fordel for lyden. Det der med design og pænt og dekandence, den holdning er destruktiv for lyden og dermed kassabel. Jeg ved godt at en masse herinde går enormt meget op i at det skal være så smukt så smukt og mange bliver ubevidst manipuleret til at tro at de flotte opstillinger med kabelskjulere og tæppefri plankegulve er lig med god lyd. Alle disse gutter (og gutinder) tager grueligt fejl.

Min holdning og empiri føler jeg må komme til udtryk nu fordi det er et mønster jeg har tydet herinde på H4A.

Og det er dælme på tide at 50% eller flere herinde kommer til erkendelse på dette område.

Jeg har før fået ignorante kommentarer om kabelroderi sagt i en tone som implicit indeholder budskabet at hvis mine kabler lå mere usynligt ville det lyde bedre. Det er simpelthen noget dekadent sludder.

Hvis kvinden ikke accepterer at man har den interesse i lyd hvordan kan hun så forvente at man som mand accepterer at hun har interesse i pedigrør eller spanking? Mand Jer op og lev med Jeres udvalgte i en accept af hinanden i stedet for at lave om på hinanden.

Jeg vil slutteligt fastholde min ros til trådens stifter for hans meget personligt sammensatte anlæg som jeg umiddelbart vil tro har en overdådig engarende klang og et åbenbarende perspektiv.

"dolph"

[/QUOTE]

det har da ikke noget med at mande sig op at gøre. men jeg tror altså også godt at mænd kan have smag. så det der holder ikke. gu skal jeg da røv gøre min stue til et disideret lytterum. men min dame skal da heller ikke gøre stuen til en lyserød barbikane.

det har intet med at mande sig op at gøre. men det kaldes at tage hensyn.

ved at ledningerne er gemt væk det bliver lyden ikke bedre af. sikkert. men det bliver fandme grimmere.

alt i alt så er det jeg prøver at sige: nogle menesker har det der kaldes for still.

og skulle vi så vende tilbage til det som det drejer sig om. nemlig dette fantastiske anlæg!

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Her må jeg nedlægge veto..................

Man indretter sit lytterum så gunstigt man kan til fordel for lyden. Det der med design og pænt og dekandence, den holdning er destruktiv for lyden og dermed kassabel. Jeg ved godt at en masse herinde går enormt meget op i at det skal være så smukt så smukt og mange bliver ubevidst manipuleret til at tro at de flotte opstillinger med kabelskjulere og tæppefri plankegulve er lig med god lyd. Alle disse gutter (og gutinder) tager grueligt fejl.

Min holdning og empiri føler jeg må komme til udtryk nu fordi det er et mønster jeg har tydet herinde på H4A.

Og det er dælme på tide at 50% eller flere herinde kommer til erkendelse på dette område.

Jeg har før fået ignorante kommentarer om kabelroderi sagt i en tone som implicit indeholder budskabet at hvis mine kabler lå mere usynligt ville det lyde bedre. Det er simpelthen noget dekadent sludder.

Hvis kvinden ikke accepterer at man har den interesse i lyd hvordan kan hun så forvente at man som mand accepterer at hun har interesse i pedigrør eller spanking? Mand Jer op og lev med Jeres udvalgte i en accept af hinanden i stedet for at lave om på hinanden.

"dolph"

det har da ikke noget med at mande sig op at gøre. men jeg tror altså også godt at mænd kan have smag. så det der holder ikke. gu skal jeg da røv gøre min stue til et disideret lytterum. men min dame skal da heller ikke gøre stuen til en lyserød barbikane.

det har intet med at mande sig op at gøre. men det kaldes at tage hensyn.

ved at ledningerne er gemt væk det bliver lyden ikke bedre af. sikkert. men det bliver fandme grimmere.

alt i alt så er det jeg prøver at sige: nogle menesker har det der kaldes for still.

og skulle vi så vende tilbage til det som det drejer sig om. nemlig dette fantastiske anlæg!

[/QUOTE]

Du vender bare tilbage til hvad du mener du er god til...........................

Stil? Så du siger faktisk indirekte at det er noget jeg mangler..........................

Det var ikke så lidt frækt. Du aner ikke en disse om hvorvidt jeg har stil eller ej. Og hvis vi stod overfor hinanden og havde kendskab til hinandens livsstil, så kunne det jo være at du måtte sluge en kamel eller to i den sammenhæng.

Den stil du omtaler er det en dansk stil, er det jonisk stil, er det biedermeierstil, er det kancellistil eller er det noget i den stil eller måske endda noget i stor stil?

Er det stil at kunne lave gourmet mad? Er det stil at have et automatisk ur? Er det stil at sejle på langfart i en sejlbåd? Er det stil kunne begå sig i royale kredse? Er det stil at have dybfølt kunst hængende på væggene? Er det stil at kunne charmere en smuk kvinde? Er det stil at mestre 5 sprog? Er det stil at bære kejserens nye klæder?

Min unge ven........................det er jo en filosofisk debat du åbner op med sådan en frækhed. Så skulle du nok have valgt at åbne en ny tråd.

Jeg nævnte nogle faktorer vedrørende design og omgivelser i et HiFi miljø som var relateret til begrebet vellyd.

Du bringer debatten ud på et sidespor eller sagt på en anden måde..................du har bragt Off Topic skriverier ind i tråden på en næsvis og arrogant facon som jeg tvivler på du har "cujones" til.

"dolph"

[/QUOTE]

Inden debatten bliver for ophidset, kan i godt falde lidt ned igen. I er i forvejen på vej ind i et sprogbrug og en generel tone, som hører til et andet sted end her.

Og Dolph - den person der her bidrager til allermest arrogance er, udfra dit sidste indlæg, dig. Du både overfortolker og ikke mindst overreagerer fuldstændigt i din sidste besvarelse. Der er plads nok til os alle, så tag lige selv og giv plads - specielt til andres meninger.

Dette er ikke til diskussion - tag den med ro, dæmp den fornærmede tone og tag det som det, det rent faktisk er!

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hej Kuno

Det er virkelig et spændende anlæg du har sammensat her. DCS er jo for vildt og ses vist meget sjældent her i DK.

Og så en lille kommentar til den måde som tråden desværre udviklede sig på;
Jeg syntes at der skal være plads til konstruktiv kritik i vores anlægs-tråde. Indlæg som kun påpeger problemer uden at give en hjælpende hånd er dog mest til frustration og giver, som det ses, hurtig anledning til diskussioner som ikke er særlig konstruktive. Vi har til sammen en utrolig stor viden (og mange holdninger) om hifi som vi bør dele på en sober og fornuftig måde. Hifi er trods alt en fantastisk spændende hobby.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes