Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 03:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kuno’s Anlæg - Juli 2006 "Update" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Det er virkelig et spændende anlæg du har sammensat her. DCS er jo for vildt og ses vist meget sjældent her i DK.

Tak;-)

Og så en lille kommentar til den måde som tråden desværre udviklede sig på;
Jeg syntes at der skal være plads til konstruktiv kritik i vores anlægs-tråde. Indlæg som kun påpeger problemer uden at give en hjælpende hånd er dog mest til frustration og giver, som det ses, hurtig anledning til diskussioner som ikke er særlig konstruktive. Vi har til sammen en utrolig stor viden (og mange holdninger) om hifi som vi bør dele på en sober og fornuftig måde. Hifi er trods alt en fantastisk spændende hobby.

Rigtig set , men der er forskel på viden & bedreviden...tonen...det første skal deles.

Til top Vis kuno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuno

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Ronin skrev:
niklasthedolphi skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Her må jeg nedlægge veto..................

Man indretter sit lytterum så gunstigt man kan til fordel for lyden. Det der med design og pænt og dekandence, den holdning er destruktiv for lyden og dermed kassabel. Jeg ved godt at en masse herinde går enormt meget op i at det skal være så smukt så smukt og mange bliver ubevidst manipuleret til at tro at de flotte opstillinger med kabelskjulere og tæppefri plankegulve er lig med god lyd. Alle disse gutter (og gutinder) tager grueligt fejl.

Min holdning og empiri føler jeg må komme til udtryk nu fordi det er et mønster jeg har tydet herinde på H4A.

Og det er dælme på tide at 50% eller flere herinde kommer til erkendelse på dette område.

Jeg har før fået ignorante kommentarer om kabelroderi sagt i en tone som implicit indeholder budskabet at hvis mine kabler lå mere usynligt ville det lyde bedre. Det er simpelthen noget dekadent sludder.

Hvis kvinden ikke accepterer at man har den interesse i lyd hvordan kan hun så forvente at man som mand accepterer at hun har interesse i pedigrør eller spanking? Mand Jer op og lev med Jeres udvalgte i en accept af hinanden i stedet for at lave om på hinanden.

Jeg vil slutteligt fastholde min ros til trådens stifter for hans meget personligt sammensatte anlæg som jeg umiddelbart vil tro har en overdådig engarende klang og et åbenbarende perspektiv.

"dolph"

det har da ikke noget med at mande sig op at gøre. men jeg tror altså også godt at mænd kan have smag. så det der holder ikke. gu skal jeg da røv gøre min stue til et disideret lytterum. men min dame skal da heller ikke gøre stuen til en lyserød barbikane.

det har intet med at mande sig op at gøre. men det kaldes at tage hensyn.

ved at ledningerne er gemt væk det bliver lyden ikke bedre af. sikkert. men det bliver fandme grimmere.

alt i alt så er det jeg prøver at sige: nogle menesker har det der kaldes for still.

og skulle vi så vende tilbage til det som det drejer sig om. nemlig dette fantastiske anlæg!

Du vender bare tilbage til hvad du mener du er god til...........................

Stil? Så du siger faktisk indirekte at det er noget jeg mangler..........................

Det var ikke så lidt frækt. Du aner ikke en disse om hvorvidt jeg har stil eller ej. Og hvis vi stod overfor hinanden og havde kendskab til hinandens livsstil, så kunne det jo være at du måtte sluge en kamel eller to i den sammenhæng.

Den stil du omtaler er det en dansk stil, er det jonisk stil, er det biedermeierstil, er det kancellistil eller er det noget i den stil eller måske endda noget i stor stil?

Er det stil at kunne lave gourmet mad? Er det stil at have et automatisk ur? Er det stil at sejle på langfart i en sejlbåd? Er det stil kunne begå sig i royale kredse? Er det stil at have dybfølt kunst hængende på væggene? Er det stil at kunne charmere en smuk kvinde? Er det stil at mestre 5 sprog? Er det stil at bære kejserens nye klæder?

Min unge ven........................det er jo en filosofisk debat du åbner op med sådan en frækhed. Så skulle du nok have valgt at åbne en ny tråd.

Jeg nævnte nogle faktorer vedrørende design og omgivelser i et HiFi miljø som var relateret til begrebet vellyd.

Du bringer debatten ud på et sidespor eller sagt på en anden måde..................du har bragt Off Topic skriverier ind i tråden på en næsvis og arrogant facon som jeg tvivler på du har "cujones" til.

"dolph"

Inden debatten bliver for ophidset, kan i godt falde lidt ned igen. I er i forvejen på vej ind i et sprogbrug og en generel tone, som hører til et andet sted end her.

Og Dolph - den person der her bidrager til allermest arrogance er, udfra dit sidste indlæg, dig. Du både overfortolker og ikke mindst overreagerer fuldstændigt i din sidste besvarelse. Der er plads nok til os alle, så tag lige selv og giv plads - specielt til andres meninger.

Dette er ikke til diskussion - tag den med ro, dæmp den fornærmede tone og tag det som det, det rent faktisk er!

[/QUOTE]

Jeg vælger selvfølgelig at følge din opfordring om at udvise pædagogisk forståelse i den udstrækning at der ikke bliver kastet mere benzin på bålet, omend Hi-Sonny-Fi ligger som han har redt.

"dolph"

[/QUOTE]

Dolph du har sikkert still. misforstå mig nu ikke. det er bare ikke sådan jeg ville have det.
min pointe jeg ville frem til var bare at: jeg vil have det sådan dig anderledes og Kuno som vi nu ser det.

Ikke personligt mod dig. bare et ekssempel jeg tog op. Venner igen???

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hej Kuno. Hyggeligt lille anlæg du har  Nu har jeg ikke læst hele tråden, så bær over med mig, hvis du allerede har svaret på dette spørgsmål: Hvilken effektbørge leder du efter? Har din Accuphase pre/out, eller skal du ud og have dig et helt sæt?

kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej Kuno. Hyggeligt lille anlæg du har  Nu har jeg ikke læst hele tråden, så bær over med mig, hvis du allerede har svaret på dette spørgsmål: Hvilken effektbørge leder du efter? Har din Accuphase pre/out, eller skal du ud og have dig et helt sæt?

Tak...ja til Accphasen , dog kun rca...Gryphon , ML eller lignende...måske et sæt;-)

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Sendt: 01 August 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Det ser SUPER nice ud Kuno, hvem der bare havde råd. Er især vild med dine Wilson og DCS'en. Man kan se hvordan Wilson er bygget til at formulere lyd og ikke for at se pæne ud (ingen klage over udseendet, de ser sgu da meget rå ud ).

Glæder mig til at se dit "drømme anlæg", hvornår kommer det på plads i stuen?

Morten
Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Det ser SUPER nice ud Kuno, hvem der bare havde råd. Er især vild med dine Wilson og DCS'en. Man kan se hvordan Wilson er bygget til at formulere lyd og ikke for at se pæne ud (ingen klage over udseendet, de ser sgu da meget rå ud ).

Ja tak;-)

Glæder mig til at se dit "drømme anlæg", hvornår kommer det på plads i stuen?

Når jeg får guld nok......................drømme er nu ikke det værste vel , de gode

Morten

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Sendt: 02 August 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

kuno skrev:

drømme er nu ikke det værste vel, de gode

Morten

Mareridt er nu ikke det bedste, når de er dårlige!

Men jeg håber snart din drøm blir' til virkelighed, så vi kan få noget gear at se, og at mine mareridt bliver bedre. Nok sort snak nu, pøj pøj med det

Morten
Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Mareridt er nu ikke det bedste, når de er dårlige!

Men jeg håber snart din drøm blir' til virkelighed, så vi kan få noget gear at se, og at mine mareridt bliver bedre. Nok sort snak nu, pøj pøj med det

Tak...

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hej Kuno

Det er jo lige det  jeg ønsker mig til jul. Har hørt Gryphons ældre cd spiller ( Adagio) og det er den bedste bund jeg har hørt. Stor  glæde på dine vegne herfra .

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

kuno
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Det er jo lige det  jeg ønsker mig til jul. Har hørt Gryphons ældre cd spiller ( Adagio) og det er den bedste bund jeg har hørt. Stor  glæde på dine vegne herfra .

Tak , Diabloen er en lækker sag.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes