Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvor mange benytter rør!!!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

jeg har rør hele vejen i analogdelen, tiny tube riaa.

hyperion pec p25t  for med 12ax7 og 12au7. 

to stks hyperion monoblokke med paralel singelended kobled kt 88 rør, to stks 12au7 og to stks 5z4 pr blok, som driver to stks coral flat 8 i kvartbølge horn.

Glowing-Tube
Lukket konto
Lukket konto
Lukket konto efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

to stks hyperion monoblokke med paralel singelended kobled kt 88 rør, to stks 12au7 og to stks 5z4 pr blok, som driver to stks coral flat 8 i kvartbølge horn.

Hej

Det lyder spændende, særlig det at du benytter kvartbølgehorn, min kamerat har et sæt Highfidelity gulvhorn, som bruger dette princip, de spiller, så man tror det er løgn, bassen er så fast, som var den skåret i granit, hel utroligt, der var oprindeligt Richard Allen golden eight i dem, men de var så smukke, total mint condition, så han har valgt at skifte dem ud med et par enheder fra pioneer, gamle naturligvis.

Ups glemte at nævne at han fandt dem på et loppemarked for et par år siden pris: 200kr hvilket fund

Mvh

Til top Vis Glowing-Tube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Glowing-Tube

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

CLIX skrev:
Nu er det godt nok ikke i mit stereosetup, men der sidder et Sovtek 6922 på mit bundkort i PC´en, det må da også kunne tælles med

Kunne det være sådan et bundkort

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

CLIX skrev:
Nu er det godt nok ikke i mit stereosetup, men der sidder et Sovtek 6922 på mit bundkort i PC´en, det må da også kunne tælles med

Kunne det være sådan et bundkort

Tæt på, mit er et AOPEN AX4PE

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

senser skrev:
David:  HVordan kan du sige at det ikke koster noget at lave?  et ordenligt effekttrin koster i stumper let 30-40k

Ok, det gør mine ikke. 600-900 for en custom nettransformer, 1200 for 2 stk. 100W Hammond 1650R PP-udgangstransformere, Plint koster ca. 300 og fra hammond, kondensatorer koster ca. 500 for 10 stk. 500uF/500V eller 800uF/385V, Jensen copperfolie kondensatorer koster ca. 120 pr. stk., chokes ca. 100 pr. stk, udgangsrør: 6550, ca 600, keramiske sokler ca. 10-15 kr. pr stk. JAN indgangsrør NOS 50 pr. stk., højttalerterminaler ca. 20 kr for 2 stk. gode, RCA bøsninger, ca. 20 for to stk.  Så man kan sagtens holde sig under 5000,-

Alt kan købes på ebay eller i netbutikker...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

@ F.Christians

Tnx.
hvem af dem vil du anbefale

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Fra nummer to til nummer seks; det er vist kræs?!

Femmeren (Siemens) er vist ikke med goldpin?

Det er lidt ligesom med frimærker og mønter; jeg må have dem alle sammen!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 August 2006 kl. 05:28 | IP-adresse registreret  

Glowing-Tube skrev:
R.P. skrev:

Hej

Det lyder spændende, særlig det at du benytter kvartbølgehorn, min kamerat har et sæt Highfidelity gulvhorn, som bruger dette princip, de spiller, så man tror det er løgn, bassen er så fast, som var den skåret i granit, hel utroligt, der var oprindeligt Richard Allen golden eight i dem, men de var så smukke, total mint condition, så han har valgt at skifte dem ud med et par enheder fra pioneer, gamle naturligvis.

Ups glemte at nævne at han fandt dem på et loppemarked for et par år siden pris: 200kr hvilket fund

Mvh

Jeg har længe gået og kigget på coralerne, men troede at mine diy trevejs var meget bedre da de bestod af ret gode enheder og filter.

Da rørerne kom til lød de da også godt, men det var tydeligt at der manglede følsomhed til rørenes lave effekt 18 watt, og drømmen har længe været et lige kvartbølgehorn. fik fat i coralerne, og så blev der surfet om kunstruktioner med voiht horn/kvartbølgehorn.

Det blev så efter tegningerne til en der kaldes everest, der blev mit grundlag, dog med ændringer i samlemetode(kan ses i galleri på hifi-musik), men de spiller langt ud over hvad jeg forventede af to gamle enheder fra sidst i 70erne.

Med hensyn til forstærkeriet har jeg også prøvet en dansk pre, en la audio c1, men den kan ik følge med hypen, der har mere af det hele, den ruller ik af, la'en har tendens til lidt afrullet top, og en meget volumiøs bund, samt dens riaa er meget lukket i forhold til tiny'en.

Næste riaa, bliver nok en Thorhauge.

http://www.hyperionsound.com/index.htm

Her er et link til hyperions hjemmeside, der er mange spændende løsninger og patenter.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes