Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Erfaringer med Lyngdorf RoomPerfect (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Jakobsen skrev:
harmonic skrev:

Ok

så antager vi at den perfecte opstilling af højtalerne er at fortrække

Men nu sidder roomperfect jo i min forstærker  og fungere sublimt til at samle lydbilledet fra alle 4 højtalere

Hvis man så ud over det bruger noget krudt på at indrette rummet med rum tweaks og tæpper etc Så ku man måske hive lydkvalteten  endnu høre op ???

El mener du at hjørnesubberne skal ud og få mig nogle fuldtone højtalere istedet ??

Nej subberne er rigtig gode og DSP på bunden fungerer rigtig godt
og biamping er også en god ting så man ikke "forvirrer" forstærker med at trække både top og bund på samme tid
så der er mulighed for at droppe passivt delefilter som æder masser af effekt

der hvor det går galt for DSP/RP er mellemtone/diskantområdet det fungerer bare ikke 100%

og det kan jeg personligt ikke leve med

Hej

Er det RP du referere til eller den gamle RCS ? Både og

Der er temelig stor forskel på de to systemer og en af forskellene er der ik bliver corrigeret i topppen på rp modellen

Jeg har solgt  tda2200 forstærkerne  da de  bare ik var mit lyd paradis

De spiller super hifi men der var noget klinisk over lyden jeg aldrig kom helt til at elske og den del af forstærkeren blev ik bedre med roomperfect eller med en cd-1eren foran.

jeg havde samme oplevelse med Tact 2,2

Men i disse forstærker gemmer sig helt sikkert noget helt unikt og det ultimative indenfor lyd afspilning , jeg ku aldrig vende tilbage til analog

Jeg har den største respekt for disse forstærkere og Peter lyngdorf det har jeg også meget flink og dygtig mand

Men jeg har valg  at invistere i kongen af forstærkere nemlig tact/lyngdorf MILLENIUM den der startede det hele og som stadigvæk er referencen og så bruge noget mere krudt på signal kilden og et sæt højtalere der er mere varme og musikalske i lyden så som sonus faber

Sonus faber er "laid back" vil jeg sige...
men vi er nok enige om lyden fra digitale forstærkere.. der er noget dragende over lyden.. kontrollen, detaljerne , hul igennem ....... men den kølige klang er der hvor filmen knækker for mig

Men en ting er sikkert og det er hvis roomperfect bliver lavet til en af disse meget speciale forstærkere så er jeg den første i køgen fordi det fungere sku ingen tvivl om det

jeg vælger at gå den modsatte vej........ total anolog... menes.. akustisk regulering af rummet og som du kan se en pladepiller på vej...

det skulle du måske prøve........

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes