Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: cd/dvd til max 10.000kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Selvom nogen måske vil slå mig (virtuelt?) for dette samt stemple mig som useriøs (eller døv?), så vil jeg alligevel godt viderebringe min erfaring fra denne uge.

Jeg havde lånt en Lyngdorf CD-1 (16.000 kroner, har fået kanon-anmeldelser) samt en Lyngdorf TDA2200. Brugt som transport alene, slog min trofaste Denon DVD-3800 den Lyngdorf CD-1 med mange længder, hvilket lyder utroligt. Lyngdorf og Hifiklubben kigger i øjeblikket på om der er noget galt med den CD-1 jeg havde lånt, men ihvertfald er en Denon DVD-3800 rigtig god som transport, hvis du spørger mig, og den lyder faktisk også fint som CD-spiller (jeg valgte den i direkte sammenligning fremfor en Rega Apollo, så det siger vel lidt - eller viser det at jeg er døv...) - og den fåes brugt til langt under dit budget...

Og inden nogen spørger: Ja, jeg havde samme kabel osv til de 2 maskiner og jeg prøvede alle sampling rates på CD-1'eren og jeg havde slået DAC'en fra i CD-1. CD-1 lød bare totalt uengageret fra første sekund og det ændrede sig ikke i løbet af den uge jeg havde den i systemet.

Egentlig håber jeg at CD-1'eren var defekt på en eller anden måde... ;-)

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 August 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

umiddelbart syntes jeg din beskrivelse passer meget godt med det jeg har hørt og hvis du så tager en rigtig god CD afspiller så er du endnu et par klasser oppe!
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 August 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
umiddelbart syntes jeg din beskrivelse passer meget godt med det jeg har hørt og hvis du så tager en rigtig god CD afspiller så er du endnu et par klasser oppe!

Tak for støtten, Kyhn . Gutten i HFK kiggede temmelig underligt på mig, da jeg beskrev min oplevelse, så nu bruger han vel hele sin onsdag på at finde ud af hvad jeg har gjort forkert (held og lykke...)

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 August 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
stku skrev:
lige til info så er der en dcd-s10mkI + noget AA + et vdh d300 digitalkabel i køb og salg.
Jeg ville stadig helre have en pollo.

/Stig

jeps, det er jo ikke alle der går efter bedste lyd, for din erkendelse.

Men som jeg skrev, hvis det er lyden der tæller, så har ingen integrerede maskiner noget at skulle have sagt i denne prisklasse! Det D300 der er KSB er ikke D300mkII, så det er kun næsten godt S10eren er i min bog mere "show end go". hvilket for mig er "no go" 2560eren har heller ikke de samem kvaliteter som en 3560, men det er der nu heller ikke så mange drev der har, Hvis man kan leve med det den ikke gør så korrekt Alternativt så ville jeg gå efter en S1 og senere udvide med en Extern DAC, for analogdelen i S1 er heller ikke helt på toppen.

Ok, du ved hvad jeg og alle andre synes er den bedste lyd?
Jeg ville vælge apollo fordi det er den bedste afspiller jeg har hørt i den prisklasse, på mit anlæg.

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 August 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

stku skrev:
kyhn skrev:
stku skrev:
lige til info så er der en dcd-s10mkI + noget AA + et vdh d300 digitalkabel i køb og salg.

/Stig

Men som jeg skrev, hvis det er lyden der tæller, så har ingen integrerede maskiner noget at skulle have sagt i denne prisklasse! Det D300 der er KSB er ikke D300mkII, så det er kun næsten godt S10eren er i min bog mere "show end go". hvilket for mig er "no go" 2560eren har heller ikke de samem kvaliteter som en 3560, men det er der nu heller ikke så mange drev der har, Hvis man kan leve med det den ikke gør så korrekt Alternativt så ville jeg gå efter en S1 og senere udvide med en Extern DAC, for analogdelen i S1 er heller ikke helt på toppen.

Jeg ville vælge apollo fordi det er den bedste afspiller jeg har hørt i den prisklasse, på mit anlæg.

/Stig

Næ, det gør han nu ikke selvom jeg er meget enig med Kyhn i hans anbefaling . I denne tråd stilles der jo foreslag til en god CD-maskine til 10k og her falder drev/DAC-kombinationer osse ind under. Din flere gange foreslåede Apollo er allerede foreslået som noget af det første, men denne løsning vinder vist ikke rigtigt gehør   

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 August 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

greve skrev:
Selvom nogen måske vil slå mig (virtuelt?) for dette samt stemple mig som useriøs (eller døv?), så vil jeg alligevel godt viderebringe min erfaring fra denne uge.

Jeg havde lånt en Lyngdorf CD-1 (16.000 kroner, har fået kanon-anmeldelser) samt en Lyngdorf TDA2200. Brugt som transport alene, slog min trofaste Denon DVD-3800 den Lyngdorf CD-1 med mange længder, hvilket lyder utroligt. Lyngdorf og Hifiklubben kigger i øjeblikket på om der er noget galt med den CD-1 jeg havde lånt, men ihvertfald er en Denon DVD-3800 rigtig god som transport, hvis du spørger mig, og den lyder faktisk også fint som CD-spiller (jeg valgte den i direkte sammenligning fremfor en Rega Apollo, så det siger vel lidt - eller viser det at jeg er døv...) - og den fåes brugt til langt under dit budget...

Og inden nogen spørger: Ja, jeg havde samme kabel osv til de 2 maskiner og jeg prøvede alle sampling rates på CD-1'eren og jeg havde slået DAC'en fra i CD-1. CD-1 lød bare totalt uengageret fra første sekund og det ændrede sig ikke i løbet af den uge jeg havde den i systemet.

Egentlig håber jeg at CD-1'eren var defekt på en eller anden måde... ;-)

Problemet er at de fleste maskiner i dag, selv ganske dyre af slagsen, mellem 10000 og helt op omkring 30 - 40000 kr., ja sågar dyre endnu!! (men specielt i de "mellem" dyre der ligger fra 10 ~15000 - 20~25000 kr.) har nogle ganske sjofle drev monteeret (standard plastik skidt fra Phillips eller Sony) Sony laver faktisk nogle ganske gedigende og Phillips enkelte lige så, men ofte vælges de lidt billigere typer.

Grunden er at man åbenbart tror at moderne digitale kredsløb, med div. buffere og oversampling samt bedre clocks mm. er mindre følsomme overfor drevet og dettes stabilitet.

Det viser sig bare gang på gang at sådan er det IKKE! i praksis.

Noglegange slipper amn godt fra det netop ved avanceret signal behandling i maskinen, men når man bruger den som rent drev, og sender det signsl drevet levere lige til en ekstern DAC så bliver det ringer drev ganske hørbart, hvorved mange nye maskiner slet ikke egner sig til at lever et digital signal til andet end sig selv..

Og selv om d iv. maskiner så lyder og fungere ganske fint med disse skod drev, så kan jeg ikke lade være med at tænke på at de med et bedre drev ville lyde endnu bedre, uanset hvor avanceret teknologi de anvender der skulle gøre drevet mindre kritisk.

Jeg har afprøvet en del velrenomerede cd. maskiner ved at lede et godt drev føde dem istedet for deres eget, altså brugt dem som DAC only...  og min formodning har for det meste vist sig at holde.. langt de fleste lød BEDRE MED ET EKSTERNT KVALITETS DREV.

Her har jeg anvendt først og fremmest "kongen" Denon's DCD3560 samt nogle ligeledes ganske seriøse drev fra Teac og Pioneer som jeg havde lånt, samt et ganske gedigent Audiolab 8000CDM. bestykket med et af de bedste drev Phillips har lavet CDM9pro. (desverre ikke i produktion mere efter hvad jeg har fået at vide)

SAMTLIGE! af de cd. maskiner der har digital INDGANG og som jeg har prøvet disse drev på, har givet en BEDRE preformance med disse i forhold til med deres eget drev!

Dette til trods for ekstra signalvej iform af digitalkabel og div. phono forbindelser mm. og det ekstra potencielle jitter dette kan medføre og som burde være fordelen ved integrerede løsninger at undgå, men IKKE DESTOMINDRE!!

Min egen DAC løsning er "textbook" eksemplet på dette! og jo nok det mest ekstreme eksempel!..  min DIY. DAC. begyndte sit liv som integreret cd. afspiller, men havde et drev der bare ikke fungerede ordentligt, og efter talrige forsøg gav producenten op og tilbød en anden meskine af andet fabrikat, med ringere lyd efter min mening end den jeg oprindligt havde købt pågældende cd. udfra, havde hørt en VELFUNGERENDE model og på den baggrund købte jeg den.. de har åbenbart lykkedes at lave nkelte der faktisk fungerede og lød som de skulle!??

Men jeg takkede nej tak til deres efter min mening tvivlsomme tilbud og anvendte blot istedet maskinen som DAC med en Denon DCD3560 som drev, og denne løsning fik faktisk maskinen til at leve op til den preformance jeg oprindlig havde tiltænkt og anskaffet den på baggrund af.

Efter et stykke tid afmonterede jeg drevet og alt tilhørende elektronik isatte en ny front uden slot til skuffe mm. og hermed havde jeg en ren DAC. (billeder kan ses andet steds her inde..) ikke nok med at maskinen lød bedst med eksternt drev, så kom den faktisk til at lyde endnu bedre uden sit eget drev og tilhørende ekeltronik.. det i en grad så man skulle tro at det var en helt anden konstruktion, den ændrede fuldstendig karakter... (i meget posetiv retning)

Men det korte og det lange er at det ansporede mig til at prøve forskellige meskiner i min hifi omgangskreds, der havde digital indgang, og afprøve disse som DAC. (dog med deres egne drev bibeholdt!  ) og faktisk samtlige pånær et par enkelte ekstremtvel opbyggede (drev mæssigt) nød godt af et få et decideretdrev af høj kvalitet eller en anden cd. med et særligt godt lavet drev sat til.

Det er med vilje jeg nu ikke ramser div. afprøvede modellers navne op, da jeg ganske enkelt ikke gider at modtage krydsild og "flaming"  samt nedkaldelse af VooDoo og forbandelser, fatwa og andet over mit hovede!!..    fra div. indehavere af netop disse maskiner, (man skal jo passe på at ikke træde nogen over deres ømme tær nu om dage!)  jeg kan kun sige PRØV! selv på din egen maskine og se hvad der sker! du kan måske blive grundig overrasket?

Under alle omstændigheder har jeg nu fået bekræftet at der er sgu ikke nogen genvej noget sted, og alle moderne avencerede tiltag til trods så spiller drevet en ganske stor rolle!... (er signalet først påvirket af et dårligt drev? kan det ikke rettes op igen uanset hvad man gør! selv om man åbenbart tror det.. og det er der åbenbat mange producenter der pt. tror, selv om de burde være klogere??? )

Jeg checker drevet som det første på nye maskiner jeg ser, virker det billigt og lidt "tyndt" har maskinen ingen interesse!...  jeg beholder hellere min DCD3560 og køber en ekstern DAC.

Skal jeg anskaffe nyt? til afløsning af min nuværende løsning, ville det helt sikkert lige pt. blive en Benchmark.

Jeg sværger helt sikkert til seperat DAC & Drev løsninger sålænge der ikke sidder et drev i maskinen der matcher min DCD3560 eller nogle af de andre drev referencer jeg har, og DET er der ikke mange realistisk økonomisk opnålige der gør desverre!

Iøvrigt findes der nogle ganske fornuftige DVD maskiner med drev løsninger i den helt fine ende, der næsten matcher (kun næsten) disse vil være kanon partnere for en Benchmark, der rent faktisk er mere ufølsom for drevet end noget andet produkt jeg har stødt på! MEN! stadig ikke helt og aldeles.. DER ER STADIG selv her noget at hente ved et godt drev.. MEN man kan dog slippe afsted med et gedigent DVD drev..

Nogle af Denons DVD maskiner har virkelig fornemme DVD drev.. (Sony lige så) man skal dog op i nærheden af en maskine pris på lidt over 10000 kr... (glæm alt om billigere DVD maskiner eller multiformat maskiner) du får IKKE et drev der duer til noget (selv med en Benchmark) til under 10 - 15000 kr. pånær en af de brugte ældre Denon DCD3560/3520/3300, Pioneer stable platter modeller eller Sony ES maskiner samt Teac's rene drev. og ikke mindst Audiolabs gode gamle 8000CDM.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 August 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
stku skrev:

/Stig

Men som jeg skrev, hvis det er lyden der tæller, så har ingen integrerede maskiner noget at skulle have sagt i denne prisklasse! Det D300 der er KSB er ikke D300mkII, så det er kun næsten godt S10eren er i min bog mere "show end go". hvilket for mig er "no go" 

Som drev er DCD3560 klasser bedre, som stand alone maskine er den lydmæssigt en lille tand bedre, ikke meget men lidt (trods ringere drev)

2560eren har heller ikke de samem kvaliteter som en 3560,

Som stand alone maskine GLEM! den!..  som drev kan den gå an, den har et ganske fornuftigt drev, bedre end det meste, men et stykke fra DCD3560's.. (slægtskabet benægter sig dog ikke)

men det er der nu heller ikke så mange drev der har,

Nej bestemt IKKE!..

Hvis man kan leve med det den ikke gør så korrekt Alternativt så ville jeg gå efter en S1

S1 er samtlige af disse denon maskine lydmæssigt overlegende, også her selv om drevet ikke helt er på højde med DCD3560 (men faktisk ganske tæt på) der er jo de ger enten gør det eller har gjort det, anvender en DCD3560 som drev til en S1 som DAC.  men S1 er under alle omstændigheden en sjofel lækker og vellydende maskine..

og senere udvide med en Extern DAC, for analogdelen i S1 er heller ikke helt på toppen.

Analogdelen i S1 og de fleste af de omtalte maskiner er rigtignok ikke helt hved de burde være, og en mere upto date ekst. DAC (selv om der er de der mener at en tilsvarende ældre DAC som AudioAlchemys gør underværker?? hvad jeg dog bestemt ikke bestrider) vil oftest give et noget bedre resultat.. det skal der ikke hærske tvivl om! men disse gamle maskiner gør dog et hæderligt job i sig selv.. (især med mindre modefikationer)

Men som drev til eks en Banchmark vil de alle være SUPER!! (men lad ingen tvivl herske! DCD3560 er KONGEN!)

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 August 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

stku skrev:
kyhn skrev:
stku skrev:

/Stig

/Stig

Det var nok ikke så pænt skrevet, sorry

Raketten er nok ubetinget den integrede maskine der giver mest valuta for pengene, hvis vi taler om nye! min pointe var blot at den ikke er helt neutral og derfor kræver at man kan lide lyden.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 August 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Så bliver jeg lige nødt til at komme med et lidt dumt spørgsmål.....

Er lidt nybegynder, men man skal jo starte et sted

Har jeg forstået dette rigtigt:

I stedet for at købe en cd-afspiller og bare bruge den normalt, kan man købe en cd-afspiller med et godt drev, og så købe en converter, som cd-afspilleren tilsluttes. = en bedre cd-afspiller?

Mvh

Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
Til top Vis Themann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Themann

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 August 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Themann skrev:

Så bliver jeg lige nødt til at komme med et lidt dumt spørgsmål.....

Er lidt nybegynder, men man skal jo starte et sted

I stedet for at købe en cd-afspiller og bare bruge den normalt, kan man købe en cd-afspiller med et godt drev, og så købe en converter, som cd-afspilleren tilsluttes. = en bedre cd-afspiller?

Mvh

Nemlig ja - hvis altså den bemeldte cd afspiller er forsynet med en digital udgang.

Iøvrigt vil jeg da tilslutte mig anbefalingen af AudioAero Prima cd'en. Den spiller rigtig godt.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Themann skrev:

Mvh

Yep, det er helt korrekt mester . Dog skal der et godt digitalt kabel med i den combo

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 August 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Som drev, kan jeg varmt anbefale Sony CDP-XB930, som er lidt af et scoop på brugtmarkedet, grundet den lave nypris, og det solide drev.

Den indbyggede DAC, er der sparet grundigt på, for at få den ned i en spiselig prisklasse (kr. 3500,- fra ny), men drevet er klasser bedre end andre maskiner i prisklassen.
Sikkert grunden til at den fik en EISA award, da den kom frem.

Hvilken DAC du skal bruge til, er så et godt spørgsmål.
Brugtprisen på Sonyen, ligger måske på omkring kr 1200,- for et fint eksemplar, eller lidt dyrere.

Den er lynhurtig i mekanikken, og rigtig god til at spille ridsede CD'er, som andre maskiner nægter at spille.

Selv bruger jeg en Ontech Monster DAC, med godt resultat.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Yep, det er helt korrekt mester . Dog skal der et godt digitalt kabel med i den combo

/Acer

Det vil altså sige at de fleste indbyggede da convertere i cd-afspillere i den prisklasse, faktisk er dårligere end den konverter du kan få for ca. 10.000 minus drev.

Hvordan kan det være?

Og hvilken combo ville så passe godt til Aurum Cantus Leisure 3SE højtalere med (måske) en Cayin 252B forstærker på?

og hvilket digitalkabel vil i foreslå?

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 August 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hvad med at gøre som mig....

Selv importere en Original CD afspiller fra Kina?

Jeg har købt både en DaVinci Cd-A.9.8 som jeg er vildt glad for:

http://www.original-cd.com/index-products-a98.htm

og en CD-A8T, som en kammerat bruger:

http://www.original-cd.com/index-products-a8t.htm

Begge spiller helt forrygende, og du får ufattelig meget for dine penge.

Lydkvalitet, Finish og super super fede remote'er i massivt jern!

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2006 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Themann skrev:

/Acer

Det vil altså sige at de fleste indbyggede da convertere i cd-afspillere i den prisklasse, faktisk er dårligere end den konverter du kan få for ca. 10.000 minus drev.

Hvordan kan det være?

Og hvilken combo ville så passe godt til Aurum Cantus Leisure 3SE højtalere med (måske) en Cayin 252B forstærker på?

og hvilket digitalkabel vil i foreslå?

Tja, nu skal der jo lige med i overvejelserne at de forslag jeg og hr. Kyhn kommer med er tidligere topmodeller fra hhv. Denon og Sony som dengang kostede fra 10k - 18k for cd-spillen alene, dertil tilføjer du så en rigtigt god DAC og så har du en killer combo . Skulle man kigge på en intregreret ny maskine der kan det samme så starter vi vel en Bladelius eller en Densen 400XS som koster 25k  

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Tja, nu skal der jo lige med i overvejelserne at de forslag jeg og hr. Kyhn kommer med er tidligere topmodeller fra hhv. Denon og Sony som dengang kostede fra 10k - 18k for cd-spillen alene

/Acer

Ja, og så væk med den forældede konverter, og på med en ny!

Det er sgu smart

Så dropper jeg cd-afspilleren, og ser mig om efter en sådan kombination!

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 August 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Jeg ville foreslå at du kiggede ned til ktradio og lyttede til rotels nye cd/dvd afspiller rdv1092.

Den har 2 clock'er. En til dvd og en til cd. Den er blevet skamrost har jeg ladet mig fortælle, og cd afspilleren skulle kunne hamle op/ komme i nærheden af de bedste cdafspillere på markedet ( dette er sikkert overdrevet ). Dog vil jeg sige at jeg selv har deres gamle topmodel rdv 1060 og den kan følge med cdafspillere op til 20000. Jeg har dog ikke selv lyttet til denne nye maskine, men prøv engang. 

Jeg mener den koster 12000

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 August 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Kyhn: Det er så iorden...Vi er enige om at apollo ikke er neutral(hvad er neutralt?), men det er heller ikke det jeg går efter...

Acer: nu skriver du at man skal op i en b 400xs for at matche en Dac/drev kombo. 400Xs er ikke en særligt god cd i mine ører, den bliver lang overgået af andre billigere afspillere, så jeg kan ikke helt forstå du nævner den?

Her er min foreløbige hitliste over cd-afspillere jeg har prøvet i mit anlæg:

1. Audia CD Two 18000,-
2. Audio Aero Prima 10000,-
3. Rega apollo 6000,-

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

stku skrev:

Acer: nu skriver du at man skal op i en b 400xs for at matche en Dac/drev kombo. 400Xs er ikke en særligt god cd i mine ører, den bliver lang overgået af andre billigere afspillere, så jeg kan ikke helt forstå du nævner den?

Det er jo så en smagssag, jeg syntes nu den er ganske god - det var var blot for at give et par eksempler  

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 August 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Bedste jeg har prøvet hos mig er helt klart min DCD3560 kombineret med en Benchmark DAC. er skal man langt over 50000 kr. for at finde alvorlige integrerede cd. konkurenter på alle områder..

Jeg har set Benchmark brugt for helt ned til 7000 kr. og nye omkring 9 - 10000 kr.

En DCD3560 kan med held findes for omkring 2000 - 3000kr.. (gennemsnitligt HAR de ligget på 2500 kr.)

Andre af de nævnte ældre maskiner så som DCD2560, DCD3520 og forskellige Sony modeller stortset det samme..

Husk som jeg siger DCD3560 er det ultimative, men kan være svær at få fat i eller der kan være længe i mellem, MEN! med en Benchmark slipper du fint afsted med midlertidigt at bruge drev af en anelse ringere kvalitet.. eks. det i lillebror DCD2560 (der stadig langt overgår de flesete maskiners drev til langt dyre penge) en sådn kan ofte findes til under 2000kr. (1500 - 1800kr.)

Teac maskiner, VDRS10 eks.  samt Pioneer med deres stable platter (behøver ik lige at være top modellerne) kan også fås ofte til samme lave pris..

Med tiden kan du så være på udkik efter en af de tunge og ekstreme af disse meskiner, og indtil da køre fint med de billigere som drev til Benchmarken.

Du vil ikke opleve nogen revolution når du skifter fra en af de "billigere til de anbefalede rigtig gode..  MEN! lidt er der!.. og værd at tage med når vi alligevel er nede i en pris mellem 2500 - 3500 kr.

Du burde kunne holde det hele inden for mellem 11 & 12000 kr.

Digitale kabler af kanon kvalitet dukker ofte også op brugte.. Taralabs, Van Den Hul mf. til under en "tudse"

Måske kommer du 2 - 3 kg. kr. over de bugeterede 10000kr. meeeen... stadig finder du ikke noget til den prise der bare nærmer sig!.. og de ekstre "tudser" kan man vel altid "finde" hend af vejen..??

Du får i hvertfall det bedste til pengene på denne måde.

Ikke at andre maskiner til mellem 6 - 7000 og op til 15000 er dårlige!... slet ikke!...

Kik eks. efter en brugt S.A.T. cd Fix. FREMRAGENDE maskine... nogle år på bagen men har fået super test og jeg har selv haft den inde om og lytte på..  virkelig en lækker sag..

Der er også fine maskiner fra Primare mmf.  det er bare at snuse i brugt markhederne.. maskiner der har gåer mellem 20 - 25000 kr. de sidste 5 - 8 år. ligger her nede på omkring de 10kg. kr. nu.. (eller lavere) og de fleste af dem er stadig absolut FREMRAGENDE maskiner (der er faktisk ikke de sidste  5 - 6 år sket nogen revolutioner inden for cd. mediets udvikling og lyd, det meste er flytten rundt på knapper og design.)

mvh.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum