| Forfatter |
|
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er totalt overrasket over hvorledes et så simpelt spørgsmål trådstarteren kommer med, kan resultere i en decideret diskution over hvilken CPU man skal vælge!!? 
Det er da så himmelråbende åbenlyst at det skal være en Core 2 Duo fra Intel. Vælg en "E6600"-model til kr. 2600,- Denne nye generation er udråbt af så godt som alle der har haft den mellem hænderne, som kongen. Og det bedste er fandme at den ikke bliver speciel varm. Derfor, totalt oplagt valg når man skal have en HTPC.
Nu ved jeg ikke hvilke kabinet du benytter men hvis det er mATX, så kniber det med et mobo som er kompatibelt med Core 2 Duo. Ellers skal du finde et mobo med 965 Express eller 975X-chipsæt. Dernæst skal du købe noget DDR2-ram... plus alt det andet.... 
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen som stiller spørgsmålstegn ved Conroe serien. Spørgsmålet er om han behøver en så hurtig processor. EN HTPC behøver jo ikke nødvendigvis en dræber CPU og med AMD's prisfald er det relevant at kigge på behov kontra pris.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
|
Der er ingen som stiller spørgsmålstegn ved Conroe serien. Spørgsmålet er om han behøver en så hurtig processor. EN HTPC behøver jo ikke nødvendigvis en dræber CPU og med AMD's prisfald er det relevant at kigge på behov kontra pris.
|
|
|
Præcis, du far fat i en pointe dér 
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med MPEG4/HD-film ?? Det kræver en hurtig processor og/eller grafikkort.
I know.. han har ikke nævnt at det skal bruges til HD... Men det er vel ikke usandsynligt? Måske på længere sigt?
Køb en E6600... Så skal du ihvertfald ikke spekulere på om CPU´en er hurtig nok. Og til 2600,- er det meget billigt.
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge en AMD ligenu. De nye er blevet langt bedre til at håndtere effektafsættelsen. Faktisk er det nogle af Intels nyere P4 modeller, der har givet os flest problemer mht. stabilitet og varme. For mit eget vedkommende, skal jeg tilbage til AMDs Thunderbird kerne for at finde lignende problemer hos det firma. Ikke fordi den brugte mere effekt end de nye, men kølerne på markedet var slet ikke dimentioneret til den effektafsættelse den gang. Noget lignende synes jeg Intel nu har bevæget sig ud i, for at kunne konkurrere på hastigheden. Mht. de modeller vi har haft her i firmaet, anbefales der kabinetter med ekstra god luftgennemstrøm og hul direkte ud for processoren. På de varme dage, var der alligevel problemer og derfor skiftede vi.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Ikke desto mindre, har AMD haft MEGET store problemer, med professorer der tager billetten.... |
|
|
Hmm - meget kan man beskylde AMD for - men dødsfald blandt professorer?!?!  
Mere seriøst: Hvis problemet vitterligt var så stort, kan man undre sig over, at der ikke er nogen, der har kunnet linke til en seriøs kilde med dokumentation - ligesom man kan undre sig over AMD's markedsandele....
Skulle vi ikke droppe løse rygter og "fanklubberne" og istedet komme med seriøse begrundelser for at vælge den ene komponent fremfor den anden?
|
| Til top |
|
| |
Jacob V Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med AMD´s processorer er i dag ikke så stort, benene er stadig noget skravl, men de holder standarden rimeligt oppe.
For at blive ved emnet, så mener jeg reelt at der er 2 alternativer, som jeg nævnte tidligere, memlig Intel D 805 hvis det skal være billigt, men godt, eller Core2Duo hvis det skal være det bedste.
http://www.tomshardware.com/2006/05/10/dual_41_ghz_cores/
På ovenstående link kan man læse om netop 805 processoren, og måske bedre forstå hvorfor jeg anbefaler den. Den kan findes til under 700kr for øjeblikket. Billigere bliver det ikke, med den ydelse.
MVH
Jacob V.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager, gutter - der er gået for meget "Ud over Hifi4all"-snak i det. Dette er langt uden for vores emne-områder. Svarene er lettere at finde på diverse computer-sider, da der desværre er gået alt for meget PC-snak i det.
Hvorvidt AMD har givet Intel konkurrence, eller om AMD har haft processorer der er brændt af pga. dårlig køling osv. giver jo ikke trådens forfatter svar på hvilken processor der er bedst til hans HTPC.
Derfor er tråden lukket - ikke pga. selve emnet. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |