| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 330.000 km mellem højtalerne så må det siges at være det man kalder et bredt stereo perspektiv.  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine HT kabler er CA. 3 meter lange, forstærkeren er CA. 40 grader varm, jeg sidder CA. 4 meter fra ht´erne, jeg har skruet CA. 1/4 op for lydstyrken.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
   . Nu er det nok ikke forsinkelsen der bliver det helt store problem, men i stedet niveauforskellen pga den forskellige modstand de 2 kanaler ser. Der skal ikke meget til.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var lige det der var min underforståede mening, men det blev altså ikke forstået og ødelagt i ordkløveri.
|
| Til top |
|
| |
Fiend Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder og undrer mig lidt.....ha ha ha.....men altså, hvordan skal jeg starte.....
Man bygger højttalere og er lidt pernitten med at det hele skal spille korrekt, altså i fase og det mest guddommelige at højttalerne står korrekt......
Jeg ville undre mig vemmeligt meget hvis mine højttalere stod forskudt med henholdsvis 20cm til bagvæggen ved højre højttaler imens venstre står 540m. fra bagvæggen, mine højttalerkabler er henholdsvis 1,5m. og 340m. og jeg overvejer at biwire med 2 x 14.500m. kabler......
Selvfølgelig, jeg har sgu næppe øre som er gode nok til at opfange den lille fadæse.....så skulle i se mine høretelefoner... ... __________________ Spændingsfilm, hvor mange volt er de på??
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
| Det var lige det der var min underforståede mening, men det blev altså ikke forstået og ødelagt i ordkløveri. |
|
|
Det kan da netop ikke være det du mente... Det var dig der begyndte at snakke om netop forsinkelser... Og ikke niveau-forskelle...
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fiend Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kunne køre den længere ud ved at sige at til højre højttaler bruger vi 10m. med en tykkelse på 5kvadrat og til venstre bruger vi 1,5m med tykkelsen 0,75kvadrat. det burde vi videnskabeligt ikke rigtig fornemme hvis vi ikke vidste at det stod sådan til.....
Hvorfor bygger man forstærkere symetrisk når vi ingen chance har for at høre det, det kan jo være lige meget......
Jeg mindes et billede af det indvendige på en gammel kinsesisk forstærker med en million dimser men ingen printplader......ha ha ha alt var hard-wired, den ville jeg ikke reparere.... __________________ Spændingsfilm, hvor mange volt er de på??
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiend skrev:
|
Vi kunne køre den længere ud ved at sige at til højre højttaler bruger vi 10m. med en tykkelse på 5kvadrat og til venstre bruger vi 1,5m med tykkelsen 0,75kvadrat. det burde vi videnskabeligt ikke rigtig fornemme hvis vi ikke vidste at det stod sådan til..... |
|
|
Ja men det tjener ikke noget formål... Lad os nu holde os til trådens topic, den er off-topic nok i forvejen...
|
| Til top |
|
| |