| Forfatter |
|
him self Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Jeg fandt specs på en tysk tråd -(som jo så må have dem et sted fra?) - og oversat det, som jeg mente var væsentligst. Disse oplysninger er vel også nærmest de samme som den anden bidragyder til tråden fandt frem til - måske samme sted. Specs på denne forstærker ser ud til at være svære at "google" sig frem til. Forstærkeren er så vidt jeg kan tyde mest fremstillet til det Europæiske marked, men der er ikke meget at finde. Jeg har dog set nogle billeder her og der og kan (måske lidt frækt) - sjusse mig frem til, at de nævnte specs nok ikke er helt ved siden af. I øvrigt kan jeg se på billederne, at den rigtigt nok er forsynet med en blæser, som du jo så skal have kigget til. Jeg ved ikke rigtigt, hvor du i øvrigt vil hen med vægten. Effekten er flere steder opført til ungefähr 85 - 100 watt /ch- de sædvanlige læg til og træk fra momenter, som ohm - og div, normer.
Måske skulle du lige fortælle lidt om, hvor du har DINE specs fra før vi andre sidder og "googler" os af dage?
Venligst
Freddy
|
|
|
en manual (der desuden oplyser at vægten er på 16,9 kilo) hvilket jeg ikke forstår en brik af??
det er altså ikke fordi jeg prøver at "forsvare" skidtet!!
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, den er jo netop IKKE på 300+ watt, den NAD - men på 150, i ikke-brokoblet tilstand i al fald (jeg har hørt nogle ældre NAD effekter brokoblet engang - hed de 216 måske(?) - og det blev de ikke, skal jeg nøjes med at sige, "mere vellydende" af 
- ikke at det betyder en sk.. om din effekt er 100, 200 eller 300 med mindre du vil spille et forsamlingshus op eller har en urimeligt svær højttalerbelastning - og strømforsyningen i krabaten er dimensioneret ordentligt 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg synes, at der går lidt "fims" i diskussionen. Hvad er det egentlig, vi snakker om? Det er efter min mening lidt irrelevant, at vi diskuterer watt og vægt, når vi ikke taler samme sprog. Når den ene mener, at det er en 300 watt'er og den anden mener 2 x 150 osv og så lidt badevægt - så fiser det lidt ud.
Det oprindelige problem er en larmende blæser og den skal renses eller udskiftes. Så vil det efter min mening være på sin plads at nøjes med at køre med 2 højttalere på Technics'en, da jeg i hvert fald ikke rigtig tror på, at den har godt af at køre med 4 og i øvrigt hurtigere kan blive for varm (og aktivere blæseren) end med 2.
Ps: Er badevægten kalibreret?? (dette er ment som en slet skjult venlig joke)
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
him self Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Jamen jeg synes, at der går lidt "fims" i diskussionen. Hvad er det egentlig, vi snakker om? Det er efter min mening lidt irrelevant, at vi diskuterer watt og vægt, når vi ikke taler samme sprog. Når den ene mener, at det er en 300 watt'er og den anden mener 2 x 150 osv og så lidt badevægt - så fiser det lidt ud.
Det oprindelige problem er en larmende blæser og den skal renses eller udskiftes. Så vil det efter min mening være på sin plads at nøjes med at køre med 2 højttalere på Technics'en, da jeg i hvert fald ikke rigtig tror på, at den har godt af at køre med 4 og i øvrigt hurtigere kan blive for varm (og aktivere blæseren) end med 2.
Ps: Er badevægten kalibreret?? (dette er ment som en slet skjult venlig joke)
Venligst
Freddy
|
|
|
jaah jeg forstår heller ikke helt hvorfor tråden har taget den drejning..?
jeps den er kalibreret hos et firma i silkeborg der hedder arepa og udfører den slags til perfektion!!! jeg skal jo nødig gå og tro at jeg har taget på med al den grillmad vi går og spiser om sommeren....
den viste i øvrigt 500 gram ved siden af hvad der stod i min manual men nok om det!
|
| Til top |
|
| |
him self Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Jamen, den er jo netop IKKE på 300+ watt, den NAD - men på 150, i ikke-brokoblet tilstand i al fald (jeg har hørt nogle ældre NAD effekter brokoblet engang - hed de 216 måske(?) - og det blev de ikke, skal jeg nøjes med at sige, "mere vellydende" af 
- ikke at det betyder en sk.. om din effekt er 100, 200 eller 300 med mindre du vil spille et forsamlingshus op eller har en urimeligt svær højttalerbelastning - og strømforsyningen i krabaten er dimensioneret ordentligt 
MVH
|
|
|
du må undskylde min måde at formulere mig på.. i mine øjne er 2x150 watt lig med 300 watts forst.
men jeg lover at ændre mig fra nu af..
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
him self skrev:
Dejen skrev:
MVH
|
|
|
du må undskylde min måde at formulere mig på.. i mine øjne er 2x150 watt lig med 300 watts forst.
men jeg lover at ændre mig fra nu af.. |
|
|
Ok, det er fint nok du mener det er sådan, men det er det nu ikke for alle andre. Jeg har heller ikke en 700 watts forstærker fordi min surround receiver er på 5*140 watt. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
him self Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
him self skrev:
Dejen skrev:
MVH
|
|
|
men jeg lover at ændre mig fra nu af..
|
|
|
Ok, det er fint nok du mener det er sådan, men det er det nu ikke for alle andre. Jeg har heller ikke en 700 watts forstærker fordi min surround receiver er på 5*140 watt. |
|
|
nej nej.. det kan der være noget om
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men for at vende tilbage til blæseren, som du mener er synderen. Der
findes adskillige blæsere til computere, som du uden problemer kan
anvende. Der fås garanteret også en i samme størrelse, som der sidder
i. Og også særdeles støjsvage ! Skal gerne være behjælpelig med at
finde en.
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
him self Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Men for at vende tilbage til blæseren, som du mener er synderen. Der findes adskillige blæsere til computere, som du uden problemer kan anvende. Der fås garanteret også en i samme størrelse, som der sidder i. Og også særdeles støjsvage ! Skal gerne være behjælpelig med at finde en.
|
|
|
ellers tak.. jeg har for ikke mindre end 5 min. siden gjort hovedrent i forstærkeren, altså med kost og moppe og det hele.. det er normalt et område som typer som mig (16 årige) ikke tænker så meget på
jeg vil faktisk påstå at at støjen er faldet 75% 
det var rart.. nu er næste skridt så bare at få et par effekttrin mere så der kommer lidt mere kontrol over lyden
|
| Til top |
|
| |