Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Setup; Holfi, Mørch, Qinpu - Ny ht!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 September 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Tak for de super hurtige svar!!

Hmm... op på væggen... tjoh... det kan den vel godt... der skal bare lige tænkes lidt så.... For den vejer jo 13 kilo, og væggen er af gips... men det skal vi nok finde ud af...

Blødt gulv? Ja, det tror jeg godt man kan kalde det... Det er et gammelt, gammelt trægulv med gulvtæppe på...

Kork? Går spikes'ne ikke bare lige igennem det? Kan jeg skære en korkprop i 3 skiver og sætte dem under spikes'ne eller?

Nåletryk? Ja, det tror jeg jeg har... meen... er ikke sikker... En fyr fra Highend sound indstillede den hos køber, så den skulle være indstillet perfekt...

Dog er der en lille ting... Der hvor armen sidder, på selve basen... Den kan man rykke fra side til side.... Køber siger det er meningen, fordi armen skal kunne bevæge sig fuldstændig frit (Hvilket sikkert er rigtigt)... Er i enige?

Ja, det er nemlig en lækker pløv og arm... .. Men det gør det bare endnu mere irriterende når der er problemer

Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
Til top Vis Themann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Themann

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 September 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Du har købt en plov, væn dig til problemer!

Nej, man skal også passe på med ikke at falde i den fælde der hedder at blive FOR pernitten/perfektionistisk. Det bliver jo nok aldrig 1000 promille perfekt med sådan en plov (man kan da prøve...).

En gips væg er ikke nogen god ting. Der er ikke mulighed for at hænge den på en solid væg?

Du kan overveje at anskaffe dig en umagnetisk digital vægt til at bekræfte nåletrykket. Det kunne f.eks. være denne her. Den kan fås for 40£ over nettet men 600,-kr. er vel OK.

Hvor meget kan armen rokkes? Når armen flyttes (selv om det er meget lidt) ændres afstanden ind til centertappen og derved PU'ens geometri i forhold til (vinyl)rillerne... Med mindre den kun kan rokkes på en sådan måde at det ikke påvirker monteringsafstanden?

Prøv dig frem med forskellige ting under de spikes som f.eks. kork eller gummi. Under alle omstændigheder er det vel kun midlertidigt?

Hvor meget styr har du på indjustering af PU? Vi må gå ud fra at den er opstillet korrekt men det er ihvertfald ret vigtigt (især) når det nu er sådan en dyr/fin sag. Den Rohmann sag bør sidde 100% i skabet. Derfor er det heller ikke så smart hvis monteringsafstanden ikke er konstant.

Edit: Den digitale vægt er ikke så stor som den ser ud på billedet!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 September 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Themann skrev:

Tak for de super hurtige svar!!

Hmm... op på væggen... tjoh... det kan den vel godt... der skal bare lige tænkes lidt så.... For den vejer jo 13 kilo, og væggen er af gips... men det skal vi nok finde ud af...

Blødt gulv? Ja, det tror jeg godt man kan kalde det... Det er et gammelt, gammelt trægulv med gulvtæppe på...

Kork? Går spikes'ne ikke bare lige igennem det? Kan jeg skære en korkprop i 3 skiver og sætte dem under spikes'ne eller?

Nåletryk? Ja, det tror jeg jeg har... meen... er ikke sikker... En fyr fra Highend sound indstillede den hos køber, så den skulle være indstillet perfekt...

Dog er der en lille ting... Der hvor armen sidder, på selve basen... Den kan man rykke fra side til side.... Køber siger det er meningen, fordi armen skal kunne bevæge sig fuldstændig frit (Hvilket sikkert er rigtigt)... Er i enige?

Ja, det er nemlig en lækker pløv og arm... .. Men det gør det bare endnu mere irriterende når der er problemer

Ud på trælasten med dig. Det er ikke noget problem med de rigtige pluks, der på bagsiden af væggen "skræller" op som en stjerne. Jeg har selv haft rigtig tunge pladespillere på min gipsvæg.

Køb nogle korkunderlag i Ikea. ( Dem til at sætte varme gryder ect. på). De koster næsten ingen ting. Du skal have korken mellem pladespiller og rack. Eller bunden af spiks´en. Altså ikke den spidse ende.

Det ligner en up4 fra Mørch, blot i 12". Det er jo en et punkts ophængt arm. Er det mon det du mener med den frie bevægelse?

Mvh
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Du har købt en plov, væn dig til problemer!

Nej, man skal også passe på med ikke at falde i den fælde der hedder at blive FOR pernitten/perfektionistisk. Det bliver jo nok aldrig 1000 promille perfekt med sådan en plov (man kan da prøve...).

Præcis... men skulle gerne kunne gå på mit gulv, når ploven spiller

Ja, jeg overvejer lige vægten... Det kan jo ikke skade at få det tjekket!

Den skulle være sat perfekt op. Jeg vender lige tilbage med det med at man kan rokke basen.

Men nej.. Midlertidigt er det ikke.. Det er midlertidigt at hylderne står på sten. Der kommer ben på i stedet.. og så bliver hylder sat fast på væggen med beslag også. Men udover det, var det egentlig planen at det skulle bliver som det er.?

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Det ligner en up4 fra Mørch, blot i 12". Det er jo en et punkts ophængt arm. Er det mon det du mener med den frie bevægelse?Mvh

Ahh... Det er jo nok det der er tilfældet. No worries.

Hvad siger Themann?

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Armen er en DP6-12"... Men jeg tror da det med et-punkts ophænget lyder meget rigtigt!?

Super... så skal jeg sgu ha hængt pladespilleren op

... Det med korken, Rytmik... Du siger at det ikke er den spidse ende korken skal på??

Spikes'ne er skruet fast i ploven, mener jeg... kan vel ikke rigtig sætte kork ind det?? det bliver da noget ustabilt noget så...?

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Hmm... Hvis det er en DP-6'er så er det jo ikke en unipivot...

Så ved jeg ikke rigtigt med den frie bevægelighed ved basen?

Andre?

DP-6 manual.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Man skal lige være opmærksom på at trætallerkenen med tiden godt kan slå sig og dermed blive skæv. Ikke for at male fanden på væggen men man skal bare være klar over det.

Mathilda @ soundimage.dk

Citat:

"Ole has one of the very few Holfi Mathilda recordplayers - here with Mörch DP4 and an old Supex cartridge. To stiffen the very special woodden platter (and prevent bending) deep grooves in the bottom of the platter have been filled with a mixture of PVC, lead and other metals - here seen as the red grooves in the bottom."

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Sendt: 21 September 2006 kl. 04:24 | IP-adresse registreret  

Themann skrev:

Armen er en DP6-12"... Men jeg tror da det med et-punkts ophænget lyder meget rigtigt!?

... Det med korken, Rytmik... Du siger at det ikke er den spidse ende korken skal på??

Spikes'ne er skruet fast i ploven, mener jeg... kan vel ikke rigtig sætte kork ind det?? det bliver da noget ustabilt noget så...?

Nå, jeg vidste ikke at spiksen er skruet på! For som du siger borer den sig igennem korken og så forsvinder fidusen.
Du kan evt. bruge disse:www.audiomagic.dk/accessories.html "Pads and tools". Jeg bruger dem selv under mine højtaler med kork imellem.

Mvh.

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Man skal lige være opmærksom på at trætallerkenen med tiden godt kan slå sig og dermed blive skæv. Ikke for at male fanden på væggen men man skal bare være klar over det.

Mathilda @ soundimage.dk

Citat:

"Ole has one of the very few Holfi Mathilda recordplayers - here with Mörch DP4 and an old Supex cartridge. To stiffen the very special woodden platter (and prevent bending) deep grooves in the bottom of the platter have been filled with a mixture of PVC, lead and other metals - here seen as the red grooves in the bottom."

Har citatet du har sat ind, noget med det at tallerkenen kan blive skæv at gøre?

ALtså.. der står jo bare at Holfi har sat noget materiale i bunden af tallerkenen, for netop at forhindre at den bliver skæv.

Er det evt. noget du har oplevet?

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:
Themann skrev:

Nå, jeg vidste ikke at spiksen er skruet på! For som du siger borer den sig igennem korken og så forsvinder fidusen.
Du kan evt. bruge disse:www.audiomagic.dk/accessories.html "Pads and tools". Jeg bruger dem selv under mine højtaler med kork imellem.

Mvh.

Okay.. dem kigger jeg lige på!

Mange tak!

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Themann skrev:
Rytmik skrev:
Themann skrev:

Mvh.

Okay.. dem kigger jeg lige på!

Mange tak!

Hmm... synes ikke lige jeg kan komme ind på www.audiomagic.dk siden??

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Hmm... Hvis det er en DP-6'er så er det jo ikke en unipivot...

Så ved jeg ikke rigtigt med den frie bevægelighed ved basen?

Andre?

DP-6 manual.

Unipivot? Ved ikke hvad det er

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Themann skrev:

Har citatet du har sat ind, noget med det at tallerkenen kan blive skæv at gøre?

ALtså.. der står jo bare at Holfi har sat noget materiale i bunden af tallerkenen, for netop at forhindre at den bliverskæv.

Det er ikke noget jeg kender til personligt da jeg aldrig har ejet en Mathilda eller set en i levende live.

Oversættelse:

"Ole har en af de meget få Mathilda pladespillere - her med Mørch DP4 (det må så være UP-4) og en gammel Supex pick-up. For at afstive den meget specielle trætallerken (og forhindre skævhed) er dybe riller i bunden af tallerkenen blevet fyldt ud med en blanding af PVC, bly og andre metaller - som ses her som de røde furer på undersiden."

Det er ikke umiddelbart mit indtryk at Holfi har haft noget med afstivningen at gøre? Du kunne jo evt. prøve at kontakte Holfi og høre deres mening om "problemet" (hvis det da er reelt). Deres tlf. nr. er: 70 27 88 38. E-mail adresse: info@holfi.com

Du kan jo også bare nyde din plov og ikke bekymre dig unødigt. Det er jo slet ikke sikkert det bliver noget problem? Og hvis det bliver, ligger det måske mange mange år ude i fremtiden? Til den tid (hvis det bliver) kan du så enten skifte leje og tallerken ud (hvis muligt) eller flytte armen over på et andet værk der kan tage en 12" arm. Som sagt: Jeg ville ikke male fanden på væggen men synes bare at du skulle være klar over det potentielle problem.

Themann skrev:

Unipivot? Ved ikke hvad det er

Det er en ét-punkts arm. Det vil sige at armrør og tilhørende "hus" med kontravægte osv. kun hviler på ét (meget spidst) punkt. På en arm som f.eks. VPI's JMW-9 kan man så bare løfte hele overdelen af (over den røde streg) og meget nemt erstatte den med en anden (når man vil køre med flere PU'er).

Det giver selvfølgelig noget mere fri bevægelighed (for overdelens vedkommende) omkring dette ene punkt ved basen i forhold til mere konventionelle arme men er altså en del af designet. DP-6 er ikke en decideret unipivot som UP-4 er det men jeg kan ikke rigtigt finde ud af om den (DP-6) er en slags "bastard" eller hvad? Jeg fandt lige denne korte kommentar. Så måske der alligevel skal være lidt fri bevægelighed?

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 September 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

HEJ Themann,

Har fundet en tidligere tråd om din pladespiller ,her i forummet, søg under analog ,holfi mathilda,

iøvrigt mener jeg at din arm er trepunktsophængt, jeg mener at du kan finde oplysninger hos high end sound ,på deres hjemmeside ,skulle der stå noget om mørch armene såvidt jeg husker er der flere versioner af dp 6 armen,alt efter hvilken pick up der anvendes ,din skulle være en medium version og passse til din pickup.

med venlig hilsen

Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Themann skrev:

ALtså.. der står jo bare at Holfi har sat noget materiale i bunden af tallerkenen, for netop at forhindre at den bliverskæv.

Det er ikke noget jeg kender til personligt da jeg aldrig har ejet en Mathilda eller set en i levende live.

Oversættelse:

"Ole har en af de meget få Mathilda pladespillere - her med Mørch DP4 (det må så være UP-4) og en gammel Supex pick-up. For at afstive den meget specielle trætallerken (og forhindre skævhed) er dybe riller i bunden af tallerkenen blevet fyldt ud med en blanding af PVC, bly og andre metaller - som ses her som de røde furer på undersiden."

Det er ikke umiddelbart mit indtryk at Holfi har haft noget med afstivningen at gøre? Du kunne jo evt. prøve at kontakte Holfi og høre deres mening om "problemet" (hvis det da er reelt). Deres tlf. nr. er: 70 27 88 38. E-mail adresse: info@holfi.com

Hej hej...

Jo... Tallerkenen er afstivet fra fabrikken af... Det er ikke noget ham fyren har gjort selv.

Men tak for oversættelsen... Jeg er halv englænder

Men det ku da være man skulle kontakte holfi bare for sjov, og se om de har haft tilfælde med skæve tallerkener....

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Anyway...

Væk med alt det negative snak!... Ploven spiller FANTASTISK!!! Og alle der har været på besøg her og hørt den har været meget imponerede... hvilket jeg også er...

Det selvom setup'et er langt fra optimalt, med en Denon forstærker til de højtalere jeg har, og billige kabler osv osv...

Så.... glad er jeg da...

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Så kom Qinpu'en!!

Den spiller helt fantastisk!!!          

Anede ikke mine højtalere kunne spille på den måde!!!

Lyden er intet mindre end FANTASTISK!!

Jeg er en meget glad mand!!

Kan det fornemmes?

Kun et problem... Kan ikke finde opladeren tikl kameraet.. Så billederne må lige vente lidt endnu...

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Tillykke 

Har du et link, så vi kan få lidt indtryk af "dyret" ?

Mvh.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum