Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 13:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Manic Miners heimekino (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 August 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Hej Thomas

Det ser godt ud. Jeg forstod det bare sådan at det var det andet møbel du ar nødt til at tage. da dette var udsolgt, eller pga. at du ikke kunne have dine grejer i det her. Men  herfra. Så er det jo godt at du ikke har din HK mere. Den ville jo have smeltet lamineringen, med den smule plads der er over din Pioneer . Jeg vil selv lige igang med at tage lidt billeder, og så poste lidt senere idag. God idé iøvrigt med at "betrække" dine SVS´er om. Det vil blive flot tror jeg. Når nu I kører stilen med lyst træ i stuen. Jeg håber forresten at du har gummifødder under potteplanten !!!  For den arbejder da for vildt den PB12

HK'en kunne ha varmet op leiligheden alene, og måske også nabolejlighedene. Heldigvis var der fremdeles 1½år garanti på den når jeg solgte den, hvis ikke hadde jeg nu haft riktigt dårlig samvittighed.

Plusen vibrerer ikke så voldsomt så det er ikke noget problem at ha ting oppå den. Dog når man ser Jurrasic Park og T-Rex kommer stormende ryster det lidt i bladene, og det hjælper da på realismen!

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Og oprydningen ser fin ud. Så går jeg ud fra at du nåede det alligevel

Jeg holder fremdeles på. Under mystiske omstendigheder klarede jeg at tømme en spraydåse WD40 ned i hendes split nye rygsæk, så NU har jeg problemer

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 August 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Danni skrev:
jeg har bestilt SVS PB12-Plus 12.3 Piano Gloss... venter spændt til at SE & høre nu skal jeg bare købe resten af anlæget....... men jeg kunne godt bruge nogle tips ang opsætning af subben det gør jo ikke noget med lidt ekspert hjælp

Det skal jeg nok klare at hjælpe dig med. Hvad skal ræsten af anlæget bestå af?

Danni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 August 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Danni skrev:
jeg har bestilt SVS PB12-Plus 12.3 Piano Gloss... venter spændt til at SE & høre nu skal jeg bare købe resten af anlæget....... men jeg kunne godt bruge nogle tips ang opsætning af subben det gør jo ikke noget med lidt ekspert hjælp

Det skal jeg nok klare at hjælpe dig med. Hvad skal ræsten af anlæget bestå af?

Jeg køber snart følgene..

denon avr 4306 forstærker

dali 470 SE fornt

dali C70 center

dali 370 bag

også senere kommer der måske en fladskærm til ??? når pengene er til det men sådan er det vel for de fleste

Til top Vis Danni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danni

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 04 August 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hey! Flot setup du har der!  Mere er der vist ikke at sige...
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 August 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Nobody skrev:
Og oprydningen ser fin ud. Så går jeg ud fra at du nåede det alligevel

Jeg holder fremdeles på. Under mystiske omstendigheder klarede jeg at tømme en spraydåse WD40 ned i hendes split nye rygsæk, så NU har jeg problemer

sh*t happens, and then u

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jeg bør måske komme med et par advarende ord omkring tv-bordet.

Frihøjden i de 3 rummene er på det mindste 20cm, og på det meste 21cm. Det er nok lige lidt knapt med tanke på udluftning om ens forstærker er af de mere varmblodige.

En receiver med standardhøjde, ca 173mm, kan ikke sættes ind helt uden videre. Pga den buede toppladen skal de fremste benene på receiveren fjernes, også monteres igen når receiveren har kommet på plads.

Ikke monter bagpladen. Den gør ikke meget for den bærende konstruktionen, men er VIRKELIG i vejen. Det kan også være at det er muligt at få receiveren ind bagfra uden at skulle afmontere fødderne, det er jeg ennu ikke afprøvet.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 05 August 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Holy ish!...Jeg har læst og hørt, at PB12 tager meget plads, men jeg vidste sku ikk', at den var så stor.

Den er vel på størrelse med Velodyne's DD15?? Men den er da meget nem at integrere i en (stor) stue...Mon ikk' den "lill" SVS passer bedre til min ungdomsbolig 

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Jeg tror den er mere på størrelse med DD18. Jeg har selv haft den i en ungdomsbolig , du kan se et billede af hvordan den stod der i min brugeromtale. Mye af størrelsen ligger i højden så den tager ikke så voldsomt mye mere gulvplads end andre subs. Og om du stiller den indtil noget andet stort så som en sofa eller en reol er den ikke SÅ voldsomt dominerende. Størrelsen, eller rættere sagt højden kan også være en fordel om man vil benytte den som hjørne/endebord ved sofaen. Men usynlig bliver den ikke selv med en diger borddug på. .

Med den "lille" SVS, tænker du da på PB10?

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 August 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Det ser flot ud og det er helt sjovt at se en PB12 i en rigtig stue, det er da lykkedes dig at få den placeret så den ikke bliver alt for dominerende i rummet

Nu ved jeg, at du har eksperimenteret en del, hvor sart er den PB12 når det kommer til placering?

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Sendt: 06 August 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas !

Nåh, så er du flyttet fra lejligheden til større omgivelser?

Det ser ret gennemført ud med alt det lyse træ. Nu er det næsten ærgeligt, at fjernsyn er så sorte og "alu"-agtige.

Nu ved jeg ikke, om du har skrevet det, men hvor stor er den nye stue? Tænkte på, om du har oplevet, om din PB12 stadig kan "følge med", når rummet bliver så meget større?
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 06 August 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hvordan spiller de små banditter med subwooferen mod dine tidligere audiovector (Hvis jeg husker korrekt?)

Mangler der ikke lidt i forhold til en stor grandvoksen højttaler?

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

ZyCoW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 August 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hey ..

Ser sgu fornuftigt ud det der ;)

ER du godt til freds med denon'en?

Til top Vis ZyCoW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZyCoW

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 August 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Det ser flot ud og det er helt sjovt at se en PB12 i en rigtig stue, det er da lykkedes dig at få den placeret så den ikke bliver alt for dominerende i rummet

Nu ved jeg, at du har eksperimenteret en del, hvor sart er den PB12 når det kommer til placering?

Jeg har eksprimenteret mye med mange subs og har egentlig kommet til den konklusion at alle subs er lige følsomme overfor pladsering, men at der er nogle små forskeller i hvordan forskellige subs kan opføre sig i en given position. Den største forskellen mellem forskellige subs med tanke på pladsering er frekvensgangen, mange subs starter med at rulle af meget tidligt, og også hurtigt. Da skal man til at finde en position hvor der er mest muligt roomgain i de dybeste frekvensene, den positionen vil da også typisk være den verst tenkelige for en sub med en tilnærmet flad frekvensrespons da de dybeste frekvensene vil blive for dominerende.

Det skal da også siges at ørets følsomhed er aftagende ved dybere frekvenser (google Fletcher Munson) således at de fleste foretrekker en baskurve der er stigende nedover således at 20hz er +3-10db sammenlignet med 80hz. Ca 4db stigning er i mine ører perfekt.

SVS har på deres seneste sub, SB12-Plus kommet med en kontrol der hedder 'Room Gain Compensation', som jeg forstår det justerer den hvor hurtigt subben ruller af, og dermed mengden af dybbas

I langt de fleste rum vil også intgrationen forenkles om man bruger 2 subs da de vil gi en jevnere frekvensrespons en en enkel sub, og/eller om man bruger en eller anden form for rumkorrektion (SMS-1 eller Behringer). Det skal også siges at mange af de nyere surroundreceiverene efterhånden korrigerer frekvensresponsen også for subwoofere, dog ennu ikke lige så godt som en manuel justering med SMS-1/Behringer

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 August 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Stengaard skrev:
Hej Thomas !

Nåh, så er du flyttet fra lejligheden til større omgivelser?

Det ser ret gennemført ud med alt det lyse træ. Nu er det næsten ærgeligt, at fjernsyn er så sorte og "alu"-agtige.

Nu ved jeg ikke, om du har skrevet det, men hvor stor er den nye stue? Tænkte på, om du har oplevet, om din PB12 stadig kan "følge med", når rummet bliver så meget større?

Arhg! ikke gi min kæreste nogle gode ideer om at fjernsyn i ahorn finish, det er mig der skal betale for det

Stuen er ca 30m2, og her er også en smule højt under loftet. Plusen henger fremdeles fint med når jeg ser film, men i motsetning til i den forrige stuen kan jeg ved demo-volum finde grænsen for hvad den kan. Det skyldes til dels størrelsen på stuen, men også at den ikke er optimalt pladsert med tanke på lydtryk.

Jeg vurderer stadigt at købe en 12-NSD og ha bagom sofaen. Samlet burde det gi mig et potensielt lydtryk i overkant af hvad en Plus/2 kan. Om jeg køber en er det dog ikke for at spille højere, men fordi jeg godt kan lide den følelsen af omsluttende bas som 2 subs giver

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Sendt: 06 August 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Arhg! ikke gi min kæreste nogle gode ideer om at fjernsyn i ahorn finish, det er mig der skal betale for det

Hehe, husker tydeligt et tv, der var oppe at vende herinde for et års tid siden i netop træ-finish.

Det med to subs har jeg selv til gode at opleve, men "drømmen" lige for tiden er nok en PB12 under hver L3'er herhjemme. Så skal de sku nok lige få det sidste tryk i bunden, som de af naturlige fysiske begrænsninger mangler.
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 August 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:

Hvordan spiller de små banditter med subwooferen mod dine tidligere audiovector (Hvis jeg husker korrekt?)

Mangler der ikke lidt i forhold til en stor grandvoksen højttaler?

Jeg har desværre ennu ikke ejd et par Audiovector, mine forrige var et par Dali Evidence 470.

Jeg a/b testede Evidencene i mod SBS'ene i 1 måned før jeg tog beslutning om at sælge Evidencene. Resultatet var for mig lidt overraskende, SBSene skulle egentlig bare evalueres og eventuelt bruges i min kærestes behandlingsrum og siden som baghøjtalere.

Evidencene kørte også som 'small' og delt ved 80hz, subben var da så perfekt integreret at det ikke var muligt at høre om det var subben der spillede bas, eller om højtalerene var sat til 'large'. Det med mindre om der var noget i materialet som Evidencene ikke kunne håndtere lige godt som subben, typisk meget dyb bas, eller kompleks bas.

Den største forskellen mellem Evidence og SBS viste sig at være at SBS var en del mere åbne i diskanten, men fremdeles uden at være trettende at lytte til, SBSene var også bedre til at at håndtere kompleks musik uden at tabe kontrollen. Denne forskellen kan selvfølgelig også skyldes at SBSene har et element mindre og dermed er nemmere at kontrollere for forstærkeren.

Den forskellen jeg hadde forventet ville være der pga SBS' størrelse udeblev, dog så tror jeg at om man forsøger at fylde op et stort lokale med lyd da ville SBSene gi op før Evidence. jeg målte også forskellen i følsomhed, i følge specs skulle den være på 5db, og det var også det jeg målte.

Min konklusion blev den at om man skal købe et 5.1 system og skal ha en sub så kan det være en ide at købe små fronter og bruge de pengene man sparer på en bedre sub. De større højtalerene vil ikke kunne gøre jobben for subben, men subben kan udfylde det som et par mindre højtalere mangler.

Jeg vil dog ikke garantere for at jeg har købt mit siste par gulvhøjtalere

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 August 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

ZyCoW skrev:

Hey ..

Ser sgu fornuftigt ud det der ;)

ER du godt til freds med denon'en?

Tak for det  Jeg har dog ingen Denon?

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 August 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Stengaard skrev:
ManicMiner skrev:

Hehe, husker tydeligt et tv, der var oppe at vende herinde for et års tid siden i netop træ-finish.

Det med to subs har jeg selv til gode at opleve, men "drømmen" lige for tiden er nok en PB12 under hver L3'er herhjemme. Så skal de sku nok lige få det sidste tryk i bunden, som de af naturlige fysiske begrænsninger mangler.

Du får ta turen forbi når jeg eventuelt får 12-NSD'en. Jeg skulle gerne selv ha haft 2xPlus, men økonomien tillader ikke det desværre.

Jeg vil mene det er et firma i Sverige der laver rammer i træ til fladskærmer, men så sjov vil jeg nu ikke ha det om jeg kan få slippe. Med undtag af højtalere er det nu fuld stop for undkøb af noget mere i ahorn, der skal også flere farver til for at skabe lidt kontrast

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 01 September 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud! .....andet er der sgu ikke at sige!...hvad skal der iøvrigt til for at du stopper med at ville have mere bas....

Peter

edit: er selv igang med at gå samme vej....har lige skiftet mine gulvhøjtalere ud med reolhøjtalere, og venter indtilvidere på at høre godt nyt om den nye mindstemand fra SVS.
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes