Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 03:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Manic Miners heimekino (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

mine m&k duer ikke til seriøs musiklytning,dertil er de for pågående,hvilket klæder film rigtig godt.
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Okay det er spændende nok og fedt den er så lille den sub! Det er klar den der mest tiltaler mig, vil du mene den er til at kalibrere optimalt med de indstillingsmuligheder der i subben??

Er det er andre højttalere du kan sammenligne lyden med fra SVS-højttalerne med?

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Det afhænger af hvad der menes med "optimalt". Behringeren har 2x12 bånd, og om jeg ville kunne jeg sagtens bruge de alle. På den anden side så har jeg egentlig kun 1 top i mit rums frekvensrespons, og de bunde og huller der er i frekvensresponsen bør alligevel helst bekæmpes vha location eller dual subs. Så når jeg får den andre SB12en vil jeg nok få en jævnere frekvensrespons end den jeg havde med PB12en og 6 bånd i Behringeren.

Jeg er virkeligt positivt overrasket af SB12en når det kommer til film. Havde det ikke vært fordi at jeg allerede havde en PB12 kan jeg godt forestille mig at jeg ville ha troet at det ikke kunne blive så meget bedre. Den er som sagt væsentligt bedre end Kappaen, både når der kommer til lydtryk, men også med tanke på hvordan den opfører sig når den når grænsen for hvad den kan.

Før jeg købte SBS’ene havde jeg et sæt Evidence 470. SBS’ene udmærket sig med at være lidt mere detaljerede i lyden end Daliene. Af de højtalere jeg har hørt, uden nogen sammenligning af lydkvalitet for øvrigt, så er det DLS R serien der ligner mest. Det der gør at jeg så godt kan lide de er at de klarer at formidle detaljer uden at blive slidsomme at lytte til. Noget jeg har læst gang på gang om SBS er at de har en meget god voicematchning med SCS centeren. Og det tror jeg så gerne fordi så langt synes jeg at de lyder identisk, og det er først når volumet vrides meget højt at man kan høre at der er lidt mere punch i SCS’ene.

SB12 får helt klart min "løb&køb!" anbefaling. Med højtalere er der lidt mere tale om smag og behag, men om man er til højtalere som ikke er hverken for lyse eller for mørke i lyden så bør de tages med i vurderingen. Senere i aften skal jeg forsøge at koble på en Rotel effektforstærker. Noget jeg har læst om og om igen er at de har evnen til at vokse sammen med at de bliver sat sammen med bedre forstærkere, noget der sjovt nok også tit går igen i omtalen af DLS' R serie

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Så er Rotelen sat til. Umiddelbart kan jeg ikke høre nogen stor forskel, og det virker heller ikke så utroligt da den kubemålingen jeg har set af 2014i viste at den leverer en næsten helt perfekt kubemåling ved alle fasevendninger hele vejen ned til 2ohm. Den gang da jeg købte den erstattet den en Yamaha RX-V1400, og der var der en verden af forskell, noget der kubemålingen også tilsagde at der burde være.

Jeg er generelt lidt forsiktig med at udtale mig om små forskeller da jeg mener at om man skal være nødt for at koncentrere sig for at høre forskellen så kan det både være at det er ren psyko-akustik, og er forskellen så lille så vil den heller ikke udgøre nogen forskel i den daglige brugen af anlægget. Når jeg så heller ikke har nogen mulighed for at hurtigt kunne veksle i mellem Rotelen og Pioneeren så bliver det nærmest umuligt at sige noget fornuftigt om de to op i mod hinanden.

På en måde er det nu også bare en fordel at der ikke er nogen stor forskel. Noget som jeg er meget glad for lige nu er at SBS og SCS matcher så godt at alle panoreringer fungerer 100% uden noget behov for rumkorrektion. Hvis Rotelen havde haft en helt anden lyd så ville nok også panoreringene ha kommet til at lide under det.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Her er et billede af en smart lille detalje som jeg allerede har blevet meget glad for. Det er tilt standeren der følger med SCS. Gummien under højtaleren fjerner alle resonanser samtidigt som højtaleren ikke kan flytte sig. Hvorfor ikke alle centerhøjtalere kommer med muligheden for at kunne vinkles er for mig en gåde.

sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Det er fandme smart.. som du selv siger, så burde alle centere have den feature..

sigaard

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Det afhænger af hvad der menes med "optimalt". Behringeren har 2x12 bånd, og om jeg ville kunne jeg sagtens bruge de alle. På den anden side så har jeg egentlig kun 1 top i mit rums frekvensrespons, og de bunde og huller der er i frekvensresponsen bør alligevel helst bekæmpes vha location eller dual subs. Så når jeg får den andre SB12en vil jeg nok få en jævnere frekvensrespons end den jeg havde med PB12en og 6 bånd i Behringeren.

Jeg er virkeligt positivt overrasket af SB12en når det kommer til film. Havde det ikke vært fordi at jeg allerede havde en PB12 kan jeg godt forestille mig at jeg ville ha troet at det ikke kunne blive så meget bedre. Den er som sagt væsentligt bedre end Kappaen, både når der kommer til lydtryk, men også med tanke på hvordan den opfører sig når den når grænsen for hvad den kan.

Før jeg købte SBS’ene havde jeg et sæt Evidence 470. SBS’ene udmærket sig med at være lidt mere detaljerede i lyden end Daliene. Af de højtalere jeg har hørt, uden nogen sammenligning af lydkvalitet for øvrigt, så er det DLS R serien der ligner mest. Det der gør at jeg så godt kan lide de er at de klarer at formidle detaljer uden at blive slidsomme at lytte til. Noget jeg har læst gang på gang om SBS er at de har en meget god voicematchning med SCS centeren. Og det tror jeg så gerne fordi så langt synes jeg at de lyder identisk, og det er først når volumet vrides meget højt at man kan høre at der er lidt mere punch i SCS’ene.

SB12 får helt klart min "løb&køb!" anbefaling. Med højtalere er der lidt mere tale om smag og behag, men om man er til højtalere som ikke er hverken for lyse eller for mørke i lyden så bør de tages med i vurderingen. Senere i aften skal jeg forsøge at koble på en Rotel effektforstærker. Noget jeg har læst om og om igen er at de har evnen til at vokse sammen med at de bliver sat sammen med bedre forstærkere, noget der sjovt nok også tit går igen i omtalen af DLS' R serie

Hmm okay.. så lad mig omformulere mit spørgsmål lidt. Er det muligt at kalibrer SB12 lige så godt/nemt til ens rum som en Kappa sub?? For ja på længere sigt ville det nok være en behringer der skulle over og så bruge wizard programmet, men det kunne være ret hvis man kunne få nogenlunde styr på den med det samme. For ellers er der mine øjne også andre alternativer som Velodyne SPL1200i, eller hvad den nu hedder helt præcist... selvom jeg godt ved du sværger til SVS, hehe

Hvis/når jeg en dag skal forbi lige århus, så håber jeg vi kan arrangere et lyt på dine SBS'er... jeg kunne dem i den hvide farve danne et surroundsæt hos mig engang i fremtiden, hvis de lever op til forventningerne

Skide smart på centeren, det er jeg også imponeret over

uploader du billeder af den Rotel du går og leger med nu?

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Det skal nu i rætferdighedens navn siges at SVS ikke er alene om denne featuren. Audio Pro har haft det tidligere i deres dyreste serier, Bravo og Avantek som jeg har haft, og jeg regner med at de også har det i den nye topserien Avanti.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

SB12 vil nok kunne kalibreres endnu bedre end Kappa da den i tillæg til den samme 1 bånds PEQen som Kappa har også har muligheden for at justere afrullningen. Jeg har forsøgt at justere lidt på den, og det endrer virkeligt bassens karakter fra dyb (a la SVS) til mere tør (som System Audio). Nu er nu heller ikke det en feature som SVS er alene om. B&W har den i deres PV1, dog med 3 trind i mod 4 i SB12.

Om du skal ha de i hvid så skal du være hurtig!

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=arkiv&group=690& amp;art=9014&year=2007

Fordelen er så at de er lidt  billigere.

Du skal være mere end velkommen til at komme forbi. Jeg synes alltid det er hyggeligt at få andres mening om det jeg nu sidder at lytter til, lige som jeg synes at det er sjovt at høre andres setup så man ikke totalt gror fast i troen om at ens eget er det eneste som dur

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Det er et flot setup, du har Thomas. Jeg kunne godt tænke mig at høre dit setup, når du får din nr. 2 sub til fronterne. Jeg har en lignende løsning i tankerne. Bor du inde i selve Århus ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Jeg bor i Åbyhøj, så det er nu i det mindste meget tæt på :)

Og du skal være velkommen. Akkurat nu er det det totale kaos der hærsker her da jeg er i ferd med at finde ud af hvor PB12en skal stå, så nu endelig ser jeg noget igen for alle de timene jeg har brugt i træningsstudioet, for den vejer lidt

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Nej, det er ikke så langt væk fra mig - ca. 25 km. Det kunne være spændende at høre dit fede setup. Hvornår regner du med at få den sidste sub ?

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jeg er endnu ikke helt sikker på hvornår den andre ankommer, men du skal være velkommen til at komme og høre det sådan som det står nu. Eller dvs, jeg flytter fremdeles rundt på PB12'en og forsøger at finde en optimal pladsering af den.

Men jeg prøvde lidt i går aftes med begge subbene sammen, og det føltes mest som at være den smukkeste drengen i bruseren i Sing-Sing  

Det er en virkelig fed følelse af at hele rummet fyldes med bas, det føles mest som om man sidder inde i et stort høytalerkabinet. Der er også power ad libitum. Det er lidt som at køre en hurtig bil hvor du det meste af tiden kun bruger 5-10% af kræftene i den, men du ved at uanset hvilken situation der opstår, så har du kræfter nok til at kunne håndtere den.

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

ser lækkert ud manicminer.

lækkert med SVS

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

mangler du ikke stadig 1?? jeg mente du havde købt 2 sub'er??

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Der mangler stadig en ja, men nu nå højtalerene er vægmonteret er det i det mindste plads til den når den en gang kommer

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

så mangler du bare kablerne, hehe

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Kablene er der, men jeg må desværre justere festet for den ene højtaleren en smule. Da jeg skulle montere de brugte jeg standerene for at få højtalerene i den riktige højden. Jeg hadde så på det tidspunktet en venninne på besøg, og for at imponere henne og fremstå som en riktig handy-man arbejdet jeg så hurtigt som det overhovedet kunne la sig gøre.

Ikke at hun blev så voldsomt imponeret da hun efter nogle minutter opdagede at det hele var p***e skevt  Jeg blev nu ikke så voldsomt overrasket da jeg egentlig burde holdes langt væk fra boremaskiner og saver

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Fortsætter lige i din tråd.

Så bruger du altså Rotelén?

Mht. små forskelle man skal koncentrere sig om for at høre, så er min erfaring at efter et stykke tid med de små forskelle skal jeg ikke koncentrere mig for at høre dem længere. Derimod plejer jeg at kunne høre det med det samme når de forsvinder igen.

Har du faet den sidste sub endnu? Og har dit intryk af anlægget ændret sig siden du fik det? Du har jo haft det et stykke tid nu.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum