Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: De dyre tilbud. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 04 August 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Uha jeg tror der er en del derude der har det helt tunge...
Omend ikke andet, så er der sikkert en masse i vores nabolande!
Tja, hvis jeg havde en kvart mill. så stod de Krell'er og CD/forf. hos mig, men det bliver nok aldrig.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 August 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

music 4 all skrev:
ja det var ham nilau,tror nu nok den var god nok,men who knows?

Altså nu havde han jo samme IP adresse som Miju, og de stavede "begge to" interessant som "interrassant". Der er i hvert fald ingen tvivl hos mig. Så jeg tror stadig vi har nogen af de helt tunge drenge til gode. 

ja svend men jeg vil så gerne tro det bedste om folk,ip'en kan jeg godt huske og miju gav da en forklaring men stavningen vidste jeg ikkeja det var da noget af et sammentræf

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 04 August 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 August 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
music 4 all skrev:

kan da huske for ca 1 år siden der var en med tror det var ML 33h slut trin med tilhørende grej i den absolute verdensklasse,han fik sgu tørt på og blev mildest talt rakket ned,efter 14 dage så vi ikke mere til ham,hvis jeg havde et setup til 1mill ville jeg heller ikke reklamere med det,ihvertfal ikke på dette fora, andre fora måske men ikke her,der er nok mere super grej derude end vi umiddelbart tror

med 17 mill imorgen fra joker skal jeg da lige forbi jensen og hente hans krell så han kan få noget nyt og spændende hjem hehe.

For sent de er solgt idag til en i kbh

Oh s**t! Så røg de allerede inden jeg fik min første løn fra avisruten

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 04 August 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
jensen skrev:
rattanhuset skrev:
jensen skrev:
music 4 all skrev:

kan da huske for ca 1 år siden der var en med tror det var ML 33h slut trin med tilhørende grej i den absolute verdensklasse,han fik sgu tørt på og blev mildest talt rakket ned,efter 14 dage så vi ikke mere til ham,hvis jeg havde et setup til 1mill ville jeg heller ikke reklamere med det,ihvertfal ikke på dette fora, andre fora måske men ikke her,der er nok mere super grej derude end vi umiddelbart tror

med 17 mill imorgen fra joker skal jeg da lige forbi jensen og hente hans krell så han kan få noget nyt og spændende hjem hehe.

For sent de er solgt idag til en i kbh

Jensen. Det var bestemt ikke for at rakke på dig eller noget at jeg tog tråden op, bare lige så det er på plads*S* jeg synes det er fint der er folk som virkelig gør noget ud af det, helt bestemt. Men har bare haft tanken når jeg så annoncer i det prisleje" det er der sg da ikke mange købere til i skatteplagede danmark" så det var KUN derfor jeg lige tog tråden op *S*

Det gør du skam heller ikke .

Men dem er der mange af

Helt OT:

Er det en BMW du har et billede af eller skulle det monstro være en Triumph?

Er det en cykel du har og triller på?

"dolph"

Triumph Daytona 955i venter på den i GUL .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 August 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Hvem i danmark køber dog en forstærker til feks 300.000 kr....for mig lyder det helt vildt, at feks en forstærker koster det samme som en 5 år gammel Mercedes

Og af prisen på den gl. mercer er 2/3 dele gået direkte til afgifter og altså ikke nogen reel værdi.

Men jeg har tit hørt folk klage over den høje danske skat hvorefter de helt frivilligt erlægger mellem 200 og 1.000.000 i registreringsafgift. Hver sin fornøjelse

Så der er nok mere kvalitet for pengene i fortærkeren

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 August 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

kjaer skrev:
rattanhuset skrev:

Hvem i danmark køber dog en forstærker til feks 300.000 kr....for mig lyder det helt vildt, at feks en forstærker koster det samme som en 5 år gammel Mercedes

Og af prisen på den gl. mercer er 2/3 dele gået direkte til afgifter og altså ikke nogen reel værdi.

Men jeg har tit hørt folk klage over den høje danske skat hvorefter de helt frivilligt erlægger mellem 200 og 1.000.000 i registreringsafgift. Hver sin fornøjelse

Så der er nok mere kvalitet for pengene i fortærkeren

Hvis en Mercedes blev lavet af en virksomhed på størrelse med de gængse audiofabrikanter, ville den være ubetalelig.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 August 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

"Men jeg har tit hørt folk klage over den høje danske skat hvorefter de helt frivilligt erlægger mellem 200 og 1.000.000 i registreringsafgift. Hver sin fornøjelse"

nu er der endog meget langt mellem 200 og 1.000.000  men jeg glæder mig over at se dyre biler på danske plader - et tegn på manden indeni for en sjælden gangs skyld har betalt til fællesskabet!

mvh

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 05 August 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:

"Men jeg har tit hørt folk klage over den høje danske skat hvorefter de helt frivilligt erlægger mellem 200 og 1.000.000 i registreringsafgift. Hver sin fornøjelse"

nu er der endog meget langt mellem 200 og 1.000.000  men jeg glæder mig over at se dyre biler på danske plader - et tegn på manden indeni for en sjælden gangs skyld har betalt til fællesskabet!

mvh

Eller IKKE har betalt til fælleskabet !

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 August 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Qoute WRONG: Ja, til enhver tid. Og hvad skal jeg med 2 mercedeser iøvrigt???

der skal jo 2 til Stereo 

Tillykke Jensen og velkommen i klubben, enhver mand har ret til mindst 1000 cc på 2 hjul, den sidste frihed udover HIFI, men her er der ingen der snakker 

Kawa 900/1100 1976

Undskyld det afviger fra dit emne

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2006 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Ja, til enhver tid. Og hvad skal jeg med 2 mercedeser iøvrigt???

der skal jo 2 til Stereo 

Tillykke Jensen og velkommen i klubben, enhver mand har ret til mindst 1000 cc på 2 hjul, den sidste frihed udover HIFI, men her er der ingen der snakker 

Kawa 900/1100 1976

Dejlig Kawa....bliver helt nostalgisk. Men det var et sidespring.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 August 2006 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

den er på vej tilbage til orginal farve og udseende med 4-i-4 rør, minus tråd hjul, det er for slapt. 
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Sendt: 05 August 2006 kl. 05:06 | IP-adresse registreret  

For mig virker det helt sindssygt at bruge SÅ mange penge på hi-fi udstyr. Altså dér hvor man er i og over 100.000 kr. klassen. Ved godt, at der er prestige i at have et par HT'ere til 200.000 kr., men det er jo ren overkill, lydmæssigt set. Der er ikke noget de HT'ere ikke kan, som et par til 20.000 ikke kan. Ligesom med B&O; der er masser af udstyr derude, der er lige så flot OG teknisk overlegent, men som kun koster en brøkdel.

Jeg har det samme syn på de røv-dyre HT-kabler, hvor folk bruger tusindvis af kroner på dem, og så finder en million grunde til at "retfærdiggøre" deres køb. Hvor meget forskel er der på et kabel til 50-100 kr. meteren, og dem til 1000 kr.?? Med 99% sikkerhed: INGEN forskel! De bruges jo begge til at lede strøm, for søren.

Forresten, dette er min holdning generelt, og gælder ikke kun hi-fi udstyr (ved godt at B&O ikke kan kaldes hi-fi ). Alt skal være med måde. Hvorfor f.ex. give 300.000 for en 5 år gammel Mercer, når man kan købe en ny Saab/Volvo/Opel/VW/Toyota for de penge?

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 August 2006 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Man kan have den holdning til dyre ting som man vil. Men det ændrer ikke på det faktum at der er stor forskel på hifi til 20K og noget til 200K. Det er ikke det samme.

Der er stor afstand op til den oplevelse det dyrere giver, fra det billigere.

Man kan lave 50 sammenligninger, som der er gjort her med gamle Mercedeser og nyere Toyotaer, det ændrer bare ikke ved at der ER forskel. De produkter der findes i verden pt er de som giver køberne den oplevelse de søger, ellers var produktet dødt. Markedet bestemmer.

Hifi er i luksusmarkedet, der hvor folk søger introverte oplevelser og hvor selv små forskelle kan betyde meget for oplevelsens kvalitet. Så bliver små forskelle vigtige. Og hvis man under sig selv det bedste og vil dyrke en interesse er der nærmst ingen grænser.

Det er da iøvrigt sjovere med de her hifi folk der giver den gas og køber ind, ifht dem jeg har hørt om som vinder 8 mio i Lotto, er 72 år gamle og vil bare have en ny campingvogn og betale gammel gæld ud. Spændende liv!
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 August 2006 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Det er da iøvrigt sjovere med de her hifi folk der giver den gas og køber ind, ifht dem jeg har hørt om som vinder 8 mio i Lotto, er 72 år gamle og vil bare have en ny campingvogn og betale gammel gæld ud. Spændende liv!

Enkelte af dem vil altså også have nye tænder.....

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
For mig virker det helt sindssygt at bruge SÅ mange penge på hi-fi udstyr. Altså dér hvor man er i og over 100.000 kr. klassen. Ved godt, at der er prestige i at have et par HT'ere til 200.000 kr., men det er jo ren overkill, lydmæssigt set. Der er ikke noget de HT'ere ikke kan, som et par til 20.000 ikke kan. Ligesom med B&O; der er masser af udstyr derude, der er lige så flot OG teknisk overlegent, men som kun koster en brøkdel.

Jeg har det samme syn på de røv-dyre HT-kabler, hvor folk bruger tusindvis af kroner på dem, og så finder en million grunde til at "retfærdiggøre" deres køb. Hvor meget forskel er der på et kabel til 50-100 kr. meteren, og dem til 1000 kr.?? Med 99% sikkerhed: INGEN forskel! De bruges jo begge til at lede strøm, for søren.

Forresten, dette er min holdning generelt, og gælder ikke kun hi-fi udstyr (ved godt at B&O ikke kan kaldes hi-fi ). Alt skal være med måde. Hvorfor f.ex. give 300.000 for en 5 år gammel Mercer, når man kan købe en ny Saab/Volvo/Opel/VW/Toyota for de penge?

Jeg synes personligt også at guld kan købes for dyrt, men at sige at man ikke kan høre forskel der synes jeg nu er langt, jeg kan i alle tilfælde sagtens høre forskel på min lille Arcam og på et eller andet feks Krell til 200K det er helt sikkert. For mig handler det mere om at man har en vis mængte penge til den slags og så om at finde det som man synes er bedst til dén pris man har sat sig for at ville smide efter det. Men sådan er man så forskellige og det skal der også være plads til...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 05 August 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

En anden sjovt ting er dette .

Jeg snakker med mange kunder der har fede setup .

Og når jeg høre dem til om de er på denne side , siger mange af dem NEJ ikke den brønehave , der sidder alt for mange små skole drenge og alt for mange der ødelægger en masse for mange andre .

Hvor mange tråde er ikke blevet lukket  , og hvor mange tråde er der ikke hvor en person vil vide noget om et bestemt mærker og hvordan ender de ?

Mange af dem siger denne side var meget bedre for et par år siden .

Og mange vil ikke poste ders setup , og hvorfor tro i selv ?

Denne sider er næsten mere slem end de gammel newsgrups og oc.dk var .

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

En anden sjovt ting er dette .

Jeg snakker med mange kunder der har fede setup .

Og når jeg høre dem til om de er på denne side , siger mange af dem NEJ ikke den brønehave , der sidder alt for mange små skole drenge og alt for mange der ødelægger en masse for mange andre .

Hvor mange tråde er ikke blevet lukket  , og hvor mange tråde er der ikke hvor en person vil vide noget om et bestemt mærker og hvordan ender de ?

Mange af dem siger denne side var meget bedre for et par år siden .

Og mange vil ikke poste ders setup , og hvorfor tro i selv ?

Denne sider er næsten mere slem end de gammel newsgrups og oc.dk var .

I den tid jeg har været her, synes jeg nu ikke det er så slemt omend jeg ikke har noget at sammenligne med. Der vil altid være nogle "t**ser" rundt omkring, det kan ikke undgåes og det er der alle steder, men jeg må nu siger at jeg er glad for at have fundet dene side. Har fået mange inputs og erfarringer med forskellige ting ved at være herinde. Men der skal da nok være nogle som mener at det er en "børnehave" og det er det da vil en vis grad også, men det skal der til en vis grad også være plads til synes jeg. Der er mange andre steder hvor der feks bliver skrevet i termer og et sprog som vi alm kødelige mennesker ikke forstår noget af.

Michael

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 05 August 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 05 August 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

kontrast skrev:
Man kan have den holdning til dyre ting som man vil. Men det ændrer ikke på det faktum at der er stor forskel på hifi til 20K og noget til 200K. Det er ikke det samme.

Der er stor afstand op til den oplevelse det dyrere giver, fra det billigere.

Man kan lave 50 sammenligninger, som der er gjort her med gamle Mercedeser og nyere Toyotaer, det ændrer bare ikke ved at der ER forskel. De produkter der findes i verden pt er de som giver køberne den oplevelse de søger, ellers var produktet dødt. Markedet bestemmer.

Hifi er i luksusmarkedet, der hvor folk søger introverte oplevelser og hvor selv små forskelle kan betyde meget for oplevelsens kvalitet. Så bliver små forskelle vigtige. Og hvis man under sig selv det bedste og vil dyrke en interesse er der nærmst ingen grænser.

Det er straks værre når en million Lotto vinder donerer pengene til Kattens Værn.

"dolph"

HaHa ja så er man syg

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum