| Forfatter |
|
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er dem, som ikke fatter nogle bruger formuer på hifi, og så er der dem, som bruger formuer på hifi, men som ikke gider beskæftige sig med "hifi pøblen"
Som så meget andet i livet, så er hifi åbenbart også underlagt janteloven og snobberi
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jovist, som alt andet i dette samfund, så har hifi-budgeterne fået vinger. Det er jo fint, men mange penge er jo ikke nødvendigvis vejen til bedre lyd. Der er masser af folk som køber lystigt, lidt som i "Joker" reklamen : Folk har penge som skidt. Lidt sjovere er ikke at have en formue, men tilpasse sit anlæg til sit behov, rum...i min verden...en hifi-entusiast.
I øvrigt kan det godt være at nogle typer med anlæg til flere millioner synes at forumet er en børnehave. Så er det godt at der findes nogle gode seriøse forhandlere som Jensen som kan leverer til dem uden at de får snavs på tøjet og grimme ord i munden.
Hvis man i midlertid skriver at man har anlæg for en mindre formue, så er det vel også ok at blive udfordret, så har man da fået den opmærksomhed som man selv har bedt om.....ærgeligt. Det er som folk der kører rundt i Københavns gade i fede fede bilder (lad os sige en mercer til 1 million), så brokker de sig vel over at folk gloer efter dem.
/pb __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
|
Der findes også masser af mennesker som bruger store summer på HiFi og så ikke fatter en lyd..........De kan simpelthen ikke høre forskel på en sækkepibe og en stortromme. Vigtigst for dem er at anlæget giver status og at deres kommende one-time-stand/bolleveninder synes at der ser sejgt ud.
Det er ikke så usædvanligt at de samme personer bruger store summer på en fed bil eller MC men ikke forstår at værdsætte køreegenskaberne eller mekanikken.
Måske går de planken ud og køber en stor båd (mest sandsyligt en motorbåd) som de aldrig kommer ud at sejle i fordi de ville styre den på grund første gang de passerer molehovedet.
Denne type mennesker kan ikke retteligt kaldes livsnydere men derimod livs-snydere og de er generelt nogle ulidelige men rige kvajpander.
"dolph"
|
|
|
Synes du selv om det du skriver om andre mennsker ?
Hvad tybe er du selv ? .
Lige en af de grunde til de ikke kommer her .
Nu mange af dem jeg kender med meget dyre setup er helt aml mennsker og har på ingen måde røven fuld af penge .
Men hvordan kan det være svensker nordmand tysker og i mange andre lande der kan disse personer godt være på forums og vise ders ting frem , uden de skal svines til og folk skal stille ? ved dem .
Men ok nogle er bitter over alt i denne verden og i dk er der mange af dem .
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
niklasthedolphi skrev:
|
Der findes også masser af mennesker som bruger store summer på HiFi og så ikke fatter en lyd..........De kan simpelthen ikke høre forskel på en sækkepibe og en stortromme. Vigtigst for dem er at anlæget giver status og at deres kommende one-time-stand/bolleveninder synes at der ser sejgt ud.
Det er ikke så usædvanligt at de samme personer bruger store summer på en fed bil eller MC men ikke forstår at værdsætte køreegenskaberne eller mekanikken.
Måske går de planken ud og køber en stor båd (mest sandsyligt en motorbåd) som de aldrig kommer ud at sejle i fordi de ville styre den på grund første gang de passerer molehovedet.
Denne type mennesker kan ikke retteligt kaldes livsnydere men derimod livs-snydere og de er generelt nogle ulidelige men rige kvajpander.
"dolph"
|
|
|
Synes du selv om det du skriver om andre mennsker ?
Hvad tybe er du selv ? .
Lige en af de grunde til de ikke kommer her .
Nu mange af dem jeg kender med meget dyre setup er helt aml mennsker og har på ingen måde røven fuld af penge .
Men hvordan kan det være svensker nordmand tysker og i mange andre lande der kan disse personer godt være på forums og vise ders ting frem , uden de skal svines til og folk skal stille ? ved dem .
Men ok nogle er bitter over alt i denne verden og i dk er der mange af dem .
|
|
|
Ja jante slipper vi sq nok aldrig af med, underligt at vi er et af verdens rigeste lande og afligevel har mange undt et vis sted
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det drejer sig om hvordan vi hver især forvalter vores penge, jeg kender nogen som har sat 300.000,- i en motorcykel - eller 435.000,- i en bil - eller 120.000,- til en hest - eller hvad med en gang hestesæd til 20.000,- hvis du vil have det helt rigtige føl.
Sådan er der så meget, og jeg har ikke noget dårligt at sige om folk som går op i deres passion, det er jo bare et spørgsmål om personlige valg - og det bør respekteres.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Det drejer sig om hvordan vi hver især forvalter vores penge, jeg kender nogen som har sat 300.000,- i en motorcykel - eller 435.000,- i en bil - eller 120.000,- til en hest - eller hvad med en gang hestesæd til 20.000,- hvis du vil have det helt rigtige føl.
Sådan er der så meget, og jeg har ikke noget dårligt at sige om folk som går op i deres passion, det er jo bare et spørgsmål om personlige valg - og det bør respekteres.
|
|
|
Præsis. Jeg kunne ikke have sagt det bedre, og jeg havde ikke startet tråde hvis jeg havde vist at den kunne afstedkomme sådan en "ballade". Det var slet ikke det der var formålet med den!
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
   Nu går snakken om hestesæd, i er sgu søde. 
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
Præsis. Jeg kunne ikke have sagt det bedre, og jeg havde ikke startet tråde hvis jeg havde vist at den kunne afstedkomme sådan en "ballade". Det var slet ikke det der var formålet med den!
|
|
|
Hej Rattan
Der har da ikke været ballade, selv om tråden nok er drejet "lidt" væk.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg synes skam det er fedt du har startet den .
Det kan være det sætter noget på plads i folks hoveder .
Prøv at gå ind på den hvordan kan det være folk kan poste hvad de vil og uden de blive skudt ned
http://www.motorcykelgalleri.dk/
Er det forbi vi hififolk er totalt tosset ? eller snot dumme ?
|
| Til top |
|
| |
Fiend Lukket konto

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvor mange penge jeg har brugt på hifi igennem tiderne, men nu har jeg fundet et andet spændende emne at bruge penge på, også:
http://www.unoplast.d2k.dk/toiletpapir/
Men jeg gad da godt eje et anlæg til 300.000kr..... .....men får sgu nok aldrig råd til det... __________________ Spændingsfilm, hvor mange volt er de på??
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pointen i dit indlæg er måske den, som du ikke selv har set, at du ikke kan VIDE om de rige er SÅ dumme og ufølsomme som du beskriver dem. Det er lissom om du skriver at man skal helst være meget almidelig og have en relativ almidelig indkomst for at kunne opleve forskelle på anlæg og lyd. Dem der bare kan købe det de vil, ja de gider slet ikke høre hvor godt det er de har købt.
Det er en tynd argumentation, som let går i graven ved det modsatte synspunkt: de der bruger rigtig mange penge (om de har dem i banken eller må låne dem) på hifi, de gør det FORDI de kan høre det først bliver rigtig godt når man er over de 200K.
Ja, lyder det ikke rigtigt nok?
Hvis vi lige glemmer den med de selvbenovede DIY-er et øjeblik?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
|
over de mennesker som tilfældigvis er rige og så bruger deres penge på noget som måske udsender signaler om status men som de alligevel ikke forstår at opleve glæde ved. What's the point then?
"dolph"
|
|
|
Det gør nok 90% af alle dansker , og de går så meget op hvad ens job er og hvad andre laver .
Bare tænk hvad er det først folk vil vide når du møder dem for første gang ( hvad laver du )
Danmark en et lille snobbe samfund , det finder man hurtigt udaf hvis man bare er lidt sammen med andre end lige dansker .
Status er det ikke alle låner sig til ?
Bare tænk på alle de biler der er solgt over 10 20 og 30 år , hvad status er der i at have en bil banken ejer men hvad ens nabo ser den jo så er alt godt .
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplever at det mest er kvinder som går op i stilling status, det er også derfor jeg undgår så vidt mugligt at deltage i fester, det skulle forbydes at ha en borddame 
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, men hva så nu hvor der er NO SMOKING alle steder?????
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok jeg er exryger
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heldigvis er der danskere der køber dyrt ind, og til dem der ikke er kommet dertil endnu, så glæd jer til indtægterne kommer, så skal I bare høre.
I mellemtiden så sæt jer ned og lyt, når chancen byder sig, det er vildt fedt. 
|
| Til top |
|
| |
mictor001 Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 03:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Specielt en annoncør her på sitet reklamere ofte med endog MEGET dyre apperater. Jeg er ikke i tvivl om hverken annoncøren eller denne apparater hører til noget af det ypperste hvad lyd angår, apparater som vi alm kødelige kun kan drømme om. Det er første gang i hi-fi verden som jeg dog er forholdsvis ny i, at jeg ser "spille dåser" til de priser og kan ikke lade være med at tænke på. Er der mon købere til feks CD afspillere i flere 100.000 krs klassen og forstærkere i samme prisleje ...
Hvem i danmark køber dog en forstærker til feks 300.000 kr....for mig lyder det helt vildt, at feks en forstærker koster det samme som en 5 år gammel Mercedes  |
|
|
|
| Til top |
|
| |