| Forfatter |
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ældre hifi er for lækkert (for nogen) for mig betyder det´, drømme fra dengang hifi var rigtigt sjovt, altså meget nostalgi, men det kan jeg li´
Jeg lytter selv på
Mark Levinson ML-28, en ældre sag fra starten af 90´erne
Tandberg 3026A en endnu ældre sag fra 87
Denon DL 103 oprindeligt en olding fra 60´erne, min er dog nyere
+ hvad der ellers skal til for at få det til at spille, kabler, højttaler, pladespiller osv.
Hvad jeg gerne vil ha´fingrene i er....
Quad ESL63
Quad FM4
Mark Levinson 2 X 29 , 27.5 eller 23.5
FR 64 + SPU __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være sjovt på et tidspunkt at sætte noget af det gode grej fra 70erne op mod det vi betegner som godt i dag - til en rigtig shoot out
Jeg er ikke i tvivl om at det nye grej vil kunne noget mere - men jeg kunne godt forestille mig at man vil blive overrasket over hvor vellydende det gamle grej fortsat er
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvornår er det vintage?
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
generelt før 80 - enkelte ting op til ca. midt 80 - fx mod udgaver af før 80 modeller da cden kom midt 80 er første generation CDafspillere ved at være vintage meeen ! Vintage dækker også over en hvsi form for kvalitet i det gamle det vil sige at en transportabel phillips casette eller rød plastik pladespiller aldrig blive vintage den anden vej starter det jo først en gagn i midt slut 50erne - før det er det noget gammelt bras og før det er det antikt (dvs 100 år gammelt) Der er også en hvis hørm over vintage i hifi sammenhæng - træ sider eller hle trækabintter - møbel lignende højtalrere - rør - tungt solidt og godt Vintage har jo en difinition men dem må gradbøjes alt efter om det er huse, møbler , mode , hifi, kameraer - etc. - men som tommelfingerregel er alt god hifi fra 60erne og 70erne vintage og nogel ting som har bevaret de klassiske dyder også et stykke ind i 80erne
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
generelt før 80 - enkelte ting op til ca. midt 80 - fx mod udgaver af før 80 modeller da cden kom midt 80 er første generation CDafspillere ved at være vintage meeen !Vintage dækker også over en hvsi form for kvalitet i det gamle det vil sige at en transportabel phillips casette eller rød plastik pladespiller aldrig blive vintageden anden vej starter det jo først en gagn i midt slut 50erne - før det er det noget gammelt bras og før det er det antikt (dvs 100 år gammelt)Der er også en hvis hørm over vintage i hifi sammenhæng - træ sider eller hle trækabintter - møbel lignende højtalrere - rør - tungt solidt og godtVintage har jo en difinition men dem må gradbøjes alt efter om det er huse, møbler , mode , hifi, kameraer - etc. - men som tommelfingerregel er alt god hifi fra 60erne og 70erne vintage og nogel ting som har bevaret de kalssiske dyder også et stykke ind i 80erne
|
|
|
 så er mit jo bare noget gammelt bras __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej gammelt bras er før ca. 55 med nogle undtagelser - slut firser og 90 er grej er blot brugt hifi og er det high end fra den periode så er det vel reference klasse - det vi vintagenørder ikke har råd til før det bliver vintage
|
| Til top |
|
| |
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
Bruger siden: 01 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shoot out, jeg er klar.
Vil godt sætte et sæt JBL 4430 med enten Luxman SQ38FD rørslæde eller Threshold SA/3 med FET TEN og en Micro Seiki RX-1500 og en Sony 779es cdafspiller op mod hvad som helst helt nyt.
Det kunne være sjovt
|
| Til top |
|
| |
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
4430 selvfølgelig mod noget nyt stort, ellers må vi finde et par Snell K eller E mod noget mindre nyt. for ligesom ikke at samle ligne en gammel Ford V8 mod en Lupo 3L (de har jo hver deres fantastiske sider).
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også frisk på at sætte mine Duelund horn med Tannoy op mod det meste - når bare jeg ikke skal flytte på dem:-) og hele revox setup'et kunne sku også være sjovt at se op mod noget nyt - det er nu komplet revox med undtagelse af phono og højtalerkablerne! Jeg glæder mig til at få min cd afspiller tilbage fra rep - den blev hvist vist på en messe allerede i 83 eller 84 og den gag var den vis rasende dyr - men den er fre B200 serien og ikke fra b700 serien så den ligger og vugger på vintage kanten. Men du har ret VERN vi skal selvfølgelig ikke sammenligne V8 med 0,8 ltr diesel eller hvad der ligger er vederstykkelighed i sådan en lupo!
|
| Til top |
|
| |
vern Branchemedlem

Hificlassic.dk
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
problemet bliver måske at finde nogen der tør????
Der er ikke meget sjov i at vi vintage nørder sidder og leger rygklappere og roser hinandens gamle l**t 
Vi skal jo se om vi får tæv eller kan gå hjem med armene over hovedet
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ -det kan du have ret i Vern, men jeg har fx aldrig haft mulighed for at høre et helt top-setup af moderne oprindelse mod et top Vintage setup. Vi har nok alle haft lejlighed til at høre enkelte apparater fra begge lejre i blandede setups, men to gange "den rene vare" i samme akustiske omgivelser sker vel næsten aldrig?
Derfor sidder jeg tit med armene oppe over mit eget gear, men ......
Jeg var engang i Oslo med min søn og vi hørte et moderne anlæg (stereo) til en bleg millard (ca. 1 mill.NOK). - og min søn udbrød: "det kan godt være, at det ser godt ud og er dyrt, men Far - det lyder sgu da ikke bedre end vores derhjemme - snarere tværtimod"!!!
Nu er det jo fra fulde børn, man skal høre sandheden - og den tese valgte jeg i hvert fald at tro på - det skal så siges, at det også var min egen mening - ikke at Oslo-anlægget lød dårligt - langtfra, men det var ikke bedre. Anlægget ligger vel tæt på, hvad man kan præstere i dag - og det kan måske godt matche det, som man kunne opnå i datiden, men det er efter min mening ikke blevet bedre - kun prisen er - renset for inflation osv - blevet højere.
Se - det var jo vand på Farmands mølle - og han er da også blevet sat op i ugepenge siden da!
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
min yngste har også ønsket sig en pladespiller - hun skal sku også op i ugepenge
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
min yngste har også ønsket sig en pladespiller - hun skal sku også op i ugepenge
|
|
|
Jeg glæder mig så meget til jeg skal lære mine børn om de analoge glæder...
Omend det nok bliver svært, jeg er jo kun, som nogle måske ved(?), 17 år __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
-ubeskyttet sex hjælper sveske-
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Det kunne være sjovt på et tidspunkt at sætte noget af det gode grej fra 70erne op mod det vi betegner som godt i dag - til en rigtig shoot out
Jeg er ikke i tvivl om at det nye grej vil kunne noget mere - men jeg kunne godt forestille mig at man vil blive overrasket over hvor vellydende det gamle grej fortsat er
|
|
|
Hvem som helst er velkommen hos mig til en shoot out med min nye Pioneer M-22er  Jeg er 100% overbevist om at den vil bøllebanke stortset hvad som helst. Godt nok er der kun 2x 30W, men det er nok til mig. I min bog er det nemlig ikke mængden der betyder noget, men kvaliteten!
|
| Til top |
|
| |
oggergokker Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 31 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
oggergokker skrev:
Jeg stiller da gerne op med en Dali Gravity, så skal du få bevis for, hvor bovlam en M-22 er !! |
|
|
jamen du er jo som altid velkommen  men den gravide ting må du selv slæbe ind
|
| Til top |
|
| |
oggergokker Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 31 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morpheus Lukket konto

Dobbeltprofil
Bruger siden: 05 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
r-l-b skrev:
|
|
|
Hvem som helst er velkommen hos mig til en shoot out med min nye Pioneer M-22er Jeg er 100% overbevist om at den vil bøllebanke stortset hvad som helst. Godt nok er der kun 2x 30W, men det er nok til mig. I min bog er det nemlig ikke mængden der betyder noget, men kvaliteten! |
|
|
..... Om ikke andet, så kan sådan en klasse A bandit, jo altid bruges som brødrister Gravityen kan vi bruge som kontravægt, på en BMS kran...... __________________ Hvad laver han dog nu??????
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk en stående i køkkenet også  og der en mere på vej hjem, den kan jeg smide i konens fodende
|
| Til top |
|
| |