| Forfatter |
|
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den spiller hver dag også lige nu.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
| Ja den spiller hver dag også lige nu. |
|
|
Det lyder godt , jeg gruer for , hvis det en dag bliver rent DAB __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kannerat har købt en DAB brugt for3500 Kr. Vi sammenlignede de to tunere i en a b test, DAB tuneren har klart bedre kanaladskillelse. Det var til gængæld også det eneste den kunne hamle op med.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS jeg syntes jeg har hørt om at fabrikkerne ikke vil producrer DAB til norden alene, dertil er markedet for lille såå der er en chance endnu. Holland er gået tilbage til fm
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
|
PS jeg syntes jeg har hørt om at fabrikkerne ikke vil producrer DAB til norden alene, dertil er markedet for lille såå der er en chance endnu. Holland er gået tilbage til fm
|
|
|
Det lyder da godt , Hollænderne er fornuftige mennesker . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, håber at danskerne bliver ligeså kloge.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hold da fast, nogle dejlige apparater i kommer med billeder af der  ! -Apparater fra dengang de var bygget til at holde... S.R
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz
Mr71´eren er helt på toppen, den spiller ganske fantastisk det er bare lidt svært at lytte til familiens andre radioer da der ikke er ret meget der kan være med. Det skulle lige være den du sætter billede af.
PS jeg har faktisk også scop til min: McIntosh MI3
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville da også blive trist til mode hvis ikke jeg kunne høre FM på min nyeligt renoverede revox B760 tuner - den er blandt de bedste tunere jeg har hørt - bare de ville spille noget mere live/direkte transmission - DAB og netradio er dåselyd
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rewox tuneren kender jeg godt, den er skruet godt sammen og kræver ikke ret meget vedligehold. Personligt syntes jeg den er lidt for analytisk, jeg er mere til rør men det er en smagssag.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tubefeak Det kan nok næsten ikke være anderledes at du har det sådan med revox kontra rør med det brugernavn  Jeg har jo en quad FM nedenunder sammen med 33/303 og den er nok lidt mere rørradioagtig omend den er transistor bestykket. Det jeg godt kan lide ved B760eren er at der er lagt meget arbejde i at konstruere noget som andre påsamme tid havde til at fylde en køkkentænstiksæske inde i en receiver Jeg fandt en fin gammel rigtig rørradio på containerpladsen - en Petite - spiller fint både FM og en del sjove "bånd" som de man i min ungdom kunne finde Radio Luxombourg på og free Europe m.mfl. på. -- Men de tabte vist til MTV og CNN  Ved du hvilken type antenne der er bedst til sådan en gammel dampradio ? Jeg fandt i øvrigt noget andet Vintage - en technics 623 cassette deck - en af disse store sager med trækabinette kæmpe VU metre og al betjening Den ser sådan ud bare med træsider - lidt større og med phono ned foran i træpanelet - Den er ret velhold - monstro der er nogen der samle på sådan en ??
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor kan man ikke bare loade et billede ?? prøv evt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
en gang til: http://www.vintagetechnics.com/tapedecks/rs625us.htm
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja revox har lavet nogle anderledes og rigtig gode løsninger i den tuner.
Antenne, Til din Herofon Petite ! FM en dipol på ca. 75 Cm er optimalt og am bare en god lang ledning.
Hvis du mente Revox tuneren så er en gammeldags tv antenne en så kaldt kaninøre antenne absolut det bedste lydmæssigt. Antennerne skal have en længde på 73,8 Cm til 96,5 Mhz ca. midt på FM båndet.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak - jeg har pt en billig lednings antenne i Revoxen - kunne måske bruge den til Herofonen i stedet - Jeg må se efter kaninøre sagen - er det det der hed en stueantenne i gamle dage eller er det sådan en til at putte op på taget?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
r-l-b skrev:
piobyte skrev:
|
Dette fra 1970 ca. spiller mange gange bedre end fruens nyindkøbte minianlæg, men det lever jo ikke lige op til tidens design.

|
|
|
Er det en AU 555 A - jeg tror jeg får tåre i øjnene - den var mit første seriøse hifi køb og afløste min pioneer sx 424 engang i 70erne - nej hvor var jeg knus da den ikke kunne mere
er ovenboen en tuner eller er det noget kvadrofoni ??
|
|
|
Mine tårer løber også: det var min første rigtige hi-fi firstærker, og den afløste en Eltra 1040 reciever. ALLE mine lommeprnge gik til den, og ejerglæde var der masser af. Skiftede den ud med en Kenwood KA vist 4000.
Sjov tråd for os erfarne hi-fi enthusiaster. Erfarne? I hvert fald brugt megen tid, som jeg ikke siger siger noget om kompetencen. Kvh om |
|
|
Var Kenwood'en bedre eller fortrød du ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gammeldags stueantenne, du vil sikkert forbavses over lyd forbedringen, det gjorde en hel masse på min tuner.
Du kan sikkert finde den på et loppemarked for under en 50´er.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 03:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
paebb skrev:
Jeg mener at der er tale om en Thorens pladespiller (Td 145 eller 166(160)?) |
|
|
Er det min Tandberg du mener?Jeg må tilstå at jeg absolut ingen oplysninger har om den.Andet end at den spiller fantastisk  |
|
|
Der er tale om en Thorens TD 150 Mk II produceret i Tandberg's navn. Den ser sådan her ud. Det er en rigtig dejlig spille. Sådan en har jeg haft og jeg fortryder at jeg solgte den. Jeg regner med at skaffe mig én igen.
Armen ser måske primitiv ud men den er faktisk ikke dårlig (ihvertfald ikke i de sene Mk II udgaver). Den er tung og passer perfekt til en DL-103. Eneste ankepunkt er de besværlige monteringsgevind (2mm og ikke "piercede"). Da jeg skiftede armen ud (som mange gør) med en SME 3009 improved var det faktisk ikke en improvement (tværtimod). Man skal dog være klar over at der findes nogle "gode" og nogle "onde" tonearmslejer ("skip ad" i øverste højre hjørne). VTA stilles sjovt nok ved at vinkle hovedet.
Her er mit allerførste indlæg her hos hifi4all (snøft  ) med et par billeder af det eksemplar jeg købte. Ak ja, hvis jeg vidste dengang hvad jeg ved nu...  Det skal dog siges at sælger er MEGET god til at tage appetitlige billeder. Op-poleringen fortager sig meget hurtigt. Men den var meget pæn. Han er en udpræget McIntosh mand (hvem der bare havde råd!). Billig er han ikke men man ved hvad man får.
Jeg synes personligt at TD150MkII er kønnere end de forskellige TD160 varianter men det er jo smag og behag. Den ligner en mini Linn LP12 (bortset fra armen). Thorens'en er originalen og Linn'en er kopien. Der er lidt uenighed om hvorvidt det var TD150 (Mk I) eller Acoustic Research AR XA der var den første pladespiller med fjederophængt subchassis (det var nok den fra AR). Vinyl Nirvana er forresten en meget god side.
Olde Worlde - TD150/160.
Jeg er ret vild med de gamle Thorens plove.  Jeg er sikker på at sådan en spiller godt sammen men en Tandberg Receiver.
Tante Berg: Her er manualen (pdf format - TD150MkII).
Og så lige et lille billede som rosinen i pølse-enden:
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 04:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups!  Det er ikke en Tandberg TT 5000 (som der refereres til tidligere i denne tråd) der er lig med en TD150MkII men derimod en TT500. My bad!  Nå men så fik jeg da trods alt vrøvlet lidt om go'e gamle Thorens.
|
| Til top |
|
| |