Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 01:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vintage Hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Bruger siden: 01 November 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

det var desværre ikke mig der fik den SP-8, men det var et loppemarked på sjælland

Til top Vis vern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vern

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

mange af de gamle forstærkere bruger 12volts pærer, skift dem til 14 volts, så får du ikke helt så kraftigt lys, men til gengæld holder de resten af din tid, i stedet for et par måneder

Analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

vern skrev:

jo jo, og helt enig, men det kan jeg jo som mand i branchen ikke tillade mig at sige herinde.

Men rigtig nok en Luxman M6000 på 56kg (jeg har en), er bare noget andet en en ny japaner på 18 kg og ja de gamle QUAD esl eller B&W 801 kan bare noget som mange af de små nye standerhøjttalere med en 4" bas ikke kan. men smag og behag. Jeg kan godt forstå mange af dem som køber smalle flotte nye standerhøjttalere (det er ligesom nemmere at finde plads til i stuen)

Mine QUAD ESL bliver ikke skiftet med slanke standere. Nul diskantdomeresonans, basrefleks- og kasselyd her. UHA! Jeg kunne ikke tænke mig noget værre.  Og mht til stuen hænger det sådan sammen, at hvis ikke jeg havde QUAD'erne, havde jeg jo alligevel ikke noget at bruge stuen til  .

Til top Vis Analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analog

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

jeg glemte helt at sige at jeg synes kineserne laver en hel del rør hifi idag, som i hvert fald er et godt forsøg på også at stille sulten hos os vintage nørder. og så endda til fornuftige priser

og så er det da vildt lækkert at McIntosh, Marantz, Quad etc kommer med reissues af deres lækre gamle forstærkere. Synd at de er så dyre, men det er VW beetle og Mini Cooper S jo også, uden sådan rigtig at være reissues. Jeg vil stadig hellere have en gammel VW Karmann Ghia og en ægte gammel Marantz rørforstærker

Analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Muligvis O.T., men den nye mini er altså en rigtig fed bil .

Hvis man skal sammenligne hifi og biler er QUAD og McIntosh altså Bentley og Rolls Royce. VW og Mini forvirrer begreberne; Beolit?

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

rigtig nok, og det kunne da være fedt hvis der kom en reissue af Jaguar E og Porshe 356

jeg skal nok lade være med flere dårlige sammenligninger.

er der forøvrigt nogen her der har reissues af gammelt hifi???

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Leica Kamera har haft stor succes med dyre reissues - men det er så også fordi de ikke på10 år er kommet med en digital udgave af Leica M Kameraet!

Hvis jeg var QUAD ville jeg lave en reissue af en forbedret udgave af deres rør sager og de totalt fede forsforstærkere der fulgte med - send det ud til Kineserne og lade dem stå for det - det ville blive revet væk på det USIANSKE marked

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Leica Kamera har haft stor succes med dyre reissues - men det er så også fordi de ikke på10 år er kommet med en digital udgave af Leica M Kameraet!

Hvis jeg var QUAD ville jeg lave en reissue af en forbedret udgave af deres rør sager og de totalt fede forsforstærkere der fulgte med - send det ud til Kineserne og lade dem stå for det - det ville blive revet væk på det USIANSKE marked

det har de gjort. Quad II rørmonotrinene kan nu købes igen. Reissue hedder QUAD FortyII (måske pga 40 års jubilæum???

Analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Rørforstærkerne er da reissuet (eller hvad det nu hedder på dansk) for længst:

http://www.quad-hifi.co.uk/iiforty.htm

Højttalerne er nu ude i anden totalt faceliftede udgave. De nye ejere sidder ikke og sover!

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

jeg var lidt for hurtig de hedder bare QUAD II-classic, men så har de også lavet en ny version af samme rørforstærker der hedder IIforty fordi den har 40watt http://my.opera.com/WiseyYZ/albums/showpic.dml?album=20789&a mp;picture=205171

paebb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Leica Kamera har haft stor succes med dyre reissues - men det er så også fordi de ikke på10 år er kommet med en digital udgave
af Leica M Kameraet!Hvis jeg var QUAD ville jeg lave en reissue af en forbedret udgave af deres rør sager og de totalt fede forsforstærkere der
fulgte med - send det ud til Kineserne og lade dem stå for det - det ville blive revet væk på det USIANSKE marked

Leica er lige kommet med en digital M8!!!

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

paebb skrev:
r-l-b skrev:
Leica Kamera har haft stor succes med dyre reissues - men det er så også fordi de ikke på10 år er kommet med en digital udgave
af Leica M Kameraet!Hvis jeg var QUAD ville jeg lave en reissue af en forbedret udgave af deres rør sager og de totalt fede forsforstærkere der
fulgte med - send det ud til Kineserne og lade dem stå for det - det ville blive revet væk på det USIANSKE marked

og epson kom med  den digitale pathfinder for 2 år siden til leicas objektiver. digM8 koster sikkert en arm

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

vern skrev:

paebb skrev:
r-l-b skrev:

og epson kom med  den digitale pathfinder for 2 år siden til leicas objektiver. digM8 koster sikkert en arm

rangefinder R-D1 hed den, sorry

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

vern skrev:

jeg glemte helt at sige at jeg synes kineserne laver en hel del rør hifi idag, som i hvert fald er et godt forsøg på også at stille sulten hos os vintage nørder. og så endda til fornuftige priser

og så er det da vildt lækkert at McIntosh, Marantz, Quad etc kommer med reissues af deres lækre gamle forstærkere. Synd at de er så dyre, men det er VW beetle og Mini Cooper S jo også, uden sådan rigtig at være reissues. Jeg vil stadig hellere have en gammel VW Karmann Ghia og en ægte gammel Marantz rørforstærker

Jamen sådan nogle Marantz rørting har jeg skam - dog ikke reissues.  I morgen skal jeg endda lytte på en McIntosh MC275 (reissue) - det bliver spændende at sammenligne.  Som man så kan ane, så hædrer jeg jo så også de fede gamle ting, som jeg vist har plapret nok om i andre tråde.

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Jeg forstod vist ikke citatteknikken - det kommer vel med tiden - damn!!!

Venligst alligevel

Freddy

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Jeg forstod vist ikke citatteknikken - det kommer vel med tiden - damn!!!

Venligst alligevel

Freddy

det går nok. Hvilke Marantz rørting har du og hvilke højttalere driver du med dem?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

vern skrev:
vern skrev:

paebb skrev:
r-l-b skrev:

rangefinder R-D1 hed den, sorry

Den M8 er en joke - den har en pytte lille sensor og latterlige 1o mpix - ens fede sumicron 35 mm bliver jo nærmest en tele med sådan en sensor - det er fuldstændigt tilgrin at de har brugt 10 år for at komme frem til noget der er 5 år forældet - sorry, men jeg behodler min M2,M3 og M6 lidt endnu
Desuden er den den nye klodset - de kunne da bare have faldet på knæ overfor Canon og fået en fulframe sensor.

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Tak for overbærenheden mht. citatteknik. Jeg har egentlig kunnet det tidligere, men der går en art Altzheimer i den nogle gange.

Mine rør - Marantz er: 10B - 8B - 7C. 

10B er meget meget flot - man må næsten aldrig sige mint, så det afstår jeg fra, men det er tæt på. Den er 99% original (optocouplers er skiftet) - ellers intet . Lyder fantastisk.

8B er ex++ fejler intet og lyder som den skal.

7C - er ex+, men har engang for mange år siden fået skiftet sit volumepotmeter til et ALPS, hvilket lydmæssigt ikke skader, men den er så ikke helt original længere. (lyder ellers som den skal)

Lyd er altid smagsbetonet, men JEG synes det lyder fornemt og jeg er MEGET glad for dem!!

Jeg har Marantz valnøddefinerede kabinetter til 10B + 7C. (8B kan af gode grunde ikke sidde i et kabinet)

Venligst

Freddy

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Tak for overbærenheden mht. citatteknik. Jeg har egentlig kunnet det tidligere, men der går en art Altzheimer i den nogle gange.

10B er meget meget flot - man må næsten aldrig sige mint, så det afstår jeg fra, men det er tæt på. Den er 99% original (optocouplers er skiftet) - ellers intet . Lyder fantastisk.

7C - er ex+, men har engang for mange år siden fået skiftet sit volumepotmeter til et ALPS, hvilket lydmæssigt ikke skader, men den er så ikke helt original længere. (lyder ellers som den skal)

Lyd er altid smagsbetonet, men JEG synes det lyder fornemt og jeg er MEGET glad for dem!!

Jeg har Marantz valnøddefinerede kabinetter til 10B + 7C. (8B kan af gode grunde ikke sidde i et kabinet)

Venligst

Freddy

wauw du er heldig. har du billeder af det? Du glemte højttalerne.....

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

vern skrev:
fredmarantz skrev:

Venligst

Freddy

wauw du er heldig. har du billeder af det? Du glemte højttalerne.....
  jeg ved hvor der er en Marantz8b til salg, men hvad må jeg give for den? den er ikke i pæn stand, men original og virker 100%

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes