| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b:
Overvej at besøge nogle forskellige loppemarkeder. Der kan stadig findes guld!
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja loppemarkeder og kirkens korshær m.fl. Meget ofte finder jeg klassiske musikstykker som lp sæt i flotte kassetter, lidt mere komplicerede end elvira, für elise og de 4 årstider- disse er typisk med en inskription i inderside af kassen a la: " tillykke med konfirmationen lille Ida. Nu der er ved at blive voksen er her et stykke musik der er lid anderledes end de unge mennesker høre nu til dags. kærlig hislen onkel Poul og tante Gerda" De er som regel aldrig blevet hørt - i værste fald er side et på første ud af 3 lp hørt.  Så lille Idas musik smag stod ikke til at ændre! Der er langt mellem gode Jazz plader - i hvert fald når man ikke kan snuppe traditionel new orleans jazz. Nu har jeg lige fået en dobbelt LP med Alicia Keys ind af døren - unplugged - det må jeg høre
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Der er langt mellem gode Jazz plader - i hvert fald når man ikke kan snuppe traditionel new orleans jazz.
|
|
|
Ja mon ikke. Jeg svævede hjem med en Getz/Gilberto i amerikansk pres med dobbelt cover og en Dave Brubeck Red Hot and Cool, en Dean Martin og en Sammy Davis (ja, ja, men det er trods alt vinyl fra før oliekrisen) i går osv. , men jeg var heller ikke først ved kasserne, så et eller andet siger mig, det kun var resterne af et bedre udvalg af en lille 50/60 jazzsamling Dertil lidt andet godt, jeg manglede.
Det ser ud til at folk, der køber god musik ikke er særlig gode til at skille sig af med det
Anyway 37 lp'er for 150 kr og 10 minuters arbejde er til at overskue. Men det er jo heller ikke altid det er så let.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du nu ikke kan lide "Jazz Red, Hot and Cool" skal jeg ikke være afvisende overfor et salgstilbud :-) jeg har den men i en slem forfatning og jeg må sige at coveret er ligeså fedt som inholdet Du har nok ret i at folk ikke vil skille sig af med god musik eller slider den op
Finder du en Brubeck plade der hedder "together agian for the first time" hvor både "Desmond og Mulligan" er med er den værd at gå efter - Take Five i 16 minutter med både alt og bariton sax er ikke ar foragte :-)
iøvrigttillykke med købet
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger som regel Accord når jeg skal finde nogle gode plader, men har efterhånden svært ved at finde det gode musik
OT: Hvis nogen ved hvor man kan finde Metallica, Kiss, Judas Priest og AC/DC på vinyl - så er jeg meget interesseret!  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tylle skrev:
Bruger som regel Accord når jeg skal finde nogle gode plader, men har efterhånden svært ved at finde det gode musik
OT: Hvis nogen ved hvor man kan finde Metallica, Kiss, Judas Priest og AC/DC på vinyl - så er jeg meget interesseret!  |
|
|
Skulle jeg støde på det vil jeg lade dig det vide ASAP bare du love mig at jeg ikke skal lytte til det først  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://eil.com/ er dem der levere de fleste af mine __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Tylle skrev:
|
OT: Hvis nogen ved hvor man kan finde Metallica, Kiss, Judas Priest og AC/DC på vinyl - så er jeg meget interesseret! 
|
|
|
Skulle jeg støde på det vil jeg lade dig det vide ASAP bare du love mig at jeg ikke skal lytte til det først 
|
|
|
Det ville jeg sætte meget stor pris på hvis du fandt noget Hehe skal jeg nok lade være med så  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
GizMoe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik et fif om en 'brugt cd- og plademesse' i Fredericia næste lørdag - er der nogen der ved, om der kan graves guld her, eller er det forbeholdt tyske schlagere o.lig.??
__________________ KABLER!!! Det er ikke ledninger - det er KABLER!!!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser også ud til at have fat i nogle ret gode sager Jeg købte en Alicia Keys dobbelt LP på QXL - mtv unplugged - magen til elendig pressning og dårlig lyd skal man lede længe efter - det var skidt For fremtiden vil jeg kun købe virgin vinyl hvis jeg kan komme afsted med det - det undre mig hvorfor man lave en vinyl plade i 2005 og så presser den af l.... vinyl __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b, prisen kan man jo altid diskutere, men at smide lidt ekstra afsted til steder som eil kommer i mine ører mange gange tilbage når det går på lytteoplevelser. mange nye presninger lyder som komprimeret mp3  __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Hvis du nu ikke kan lide "Jazz Red, Hot and Cool" skal jeg ikke være afvisende overfor et salgstilbud :-) jeg har den men i en slem forfatning og jeg må sige at coveret er ligeså fedt som inholdet
|
|
|
Jeg fik hørt den i går, den er ganske udmærket, så der sparer du nogle penge ved at jeg beholder den  Iøvrigt er lige den ikke i amerikansk presning, men er en Phillips Microgroove. Jeg vejede den: 234 gram. Så egentlig kan man godt kalde den en dobbeltlp, dobbelt gram vinyl i forhold til almindelige 80'er plader. Tripel i forhold til nogle ældre RCA Dynagrove eller hvad de nu hed. De lp'er der minder lidt om flexidisk singler........................ Der var gods i plader i gamle dage...........
|
| Til top |
|
| |
Stig Mogensen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber langt det meste nye hos;
http://www.diversevinyl.com/htm/home.php
Der gives glimrende service, og de pakker LPen godt ind, inden forsendelse.
Ellers er der også Route 66 på Nørrebro.
Og igen, ellers er der mange tråde her i forum, med samme spørgsmål.......deri er flere links. __________________ * Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Mellemhjulet : ja min er hvis fra Columbia så den er vel knap så tyk men en dejlig skive til Stig: Tak for linket
|
| Til top |
|
| |