| Forfatter |
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Koster 8000 kr. Så det er lige 2000 at spare i forhold til SVS.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesse skrev:
|
Desværre 
Eneste mulighed er Norge eller USA.
Men mon ikke det er billigere at hente dem i norge iforhold til at få dem sendt fra USA Ellers kan du være heldig at finde en brugt
|
|
|
Jeg fik da ellers min SVS PB10-ISD fra Tyskland. Der er også en forhandler i Belgien, men LSound er vist ved at overtage hele de europæiske marked af dem. Eller har gjort.
http://www.benedictus.de/ Det kunne da være at han havde en enkelt tilbage. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud for at han har en demo model Plus i ahorn til €1111. Afhængig af hvad fragten koster så vurde den ende op et sted rundt om 9000kr måske. Den er en 12.2, men om du siden vil opgradere den til 12.3 er det muligt og koster ca 1500kr __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 08 August 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg kan se at der har kommet et nyt tilbud på Plus hvor du køber en 12.2 men siden får tilsendt et gratis 12.3 element. 12.2 elementene er meget populære blandt DIY publiken og sælges typisk for et sted mellem 1000-1500kr.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Vassagohifi.dk kører vist noget tilbud for øjeblikket, her kan du få 1 stk velodyne SPL 1200R 9995kr med rumkorrektion.
Eller måske den mindre 10"?
Mvh. og god jagt.
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 13 August 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg set lidt på de forskellige tilbud, og det i Tyskland er klrat billigst. Der vil jeg så ikke få en 12.3 enhed... Nogle som har oplevet/hørt om forskellen mellem 12.2 og 12.3?
Da den nyeste Servo15 koster 15.000, er jeg nu fast besluttet på, at det skal være en SVS sub.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rummet er kun 12 kvm. Er lige flyttet fra 25 til 12. Men ville helst købe noget som er fremtidssikkert, selvom det måske er lidt overkill til rummet.
Jeg bruger den både til film og musik, men det er til film jeg er mest kritisk. Men da jeg er fattig studerende, overvejer jeg lidt at købe en "billig" sub brugt, og vente til jeg får lidt flere penge med at købe en SVS. Lidt irriterende at skulle nøjes med en mindre god, men sådan er det jo.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lenge du fysisk har plads til subben så vil det kunne fungere, men det vil være overkill ingen tvivl om det.
Der findes masser af løsninger for sub til et 12m2 stort rum som ikke behøver at blive så voldsomt dyrt.
Audio Pro Ace Bass 2 kan købes ny for 4000kr. Den har ikke et voldsomt potensiale for lydtryk, og mangler de dybeste frekvensene. Men indenfor dens begrænsninger lyder den godt.
SVS PB10-ISD eller NSD vil være mer en nok hvad lydtryk angår i et 12m2 stort rum. ISD koster 4800kr leveret, NSD 5500kr. Det er ingen forskel i ydelse mellem de to.
SVS PB12-NSD koster 6800kr leveret, og da medfølger det en Radioshack lydtryksmåler. I lydtryk kommer den tæt på PB12-Plus, men Plus er nok en smule bedre hvad lydkvalitet angår.
Personligt ville jeg ha købt en PB10-ISD, i mine ører har den den bedste kombinationen af størrelse, lydtryk, lydkvalitet og pris for et 12m2 stort rum. SVS'ene opnår typisk også meget gode brugtpriser, således at om du vil ha noget bedre når du senere flytter til noget større vil ikke tabet i værdi være for stort. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Hvis du har lyst skal du da være velkommen til at kigge her forbi Hvidovre og lytte lidt på en lidt mindre SvS rørsub.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
HHvis det bliver en SVS så bliver det helt sikkert PB12-Plus. Har tænkt mig at købe en Dali SWA12 brugt. De kan ofte fås ret billigt og hos en af mine venner lyder den faktisk overraskende godt. Men som sagt, sakl den bare være midlertidig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du finder en til en fornuftig penge, og den ikke går i stykker i løbet af den tiden du har den så kan det godt gå hen og blive en "gratis" sub, så det er langt derifra en dum løsning.
Jeg har lidt tungt for at anbefale dig en PB12-Plus på 12m2 selv om jeg selv har haft min Plus i en 13 m2 stor stue Det fungerte udmerket, faktisk bedre end hvad den gør i dag hvor jeg har en 30m2 stor stue. På 12m2 kom den aldrig i nærheden af at blive præsset til grænsen, og til film kunne oplevelsen best beskrives som overlagt overfald På 30m2 med relativt højt loft er den fremdeles fysisk, og bliver kun præsset til grænsen når jeg spiller så højt som jeg ikke kan holde til at lytte til en hel film igenem.
Når jeg ikke rent umiddelbart anbefaler den til 12m2 skyldes det at den er stor og tung. Det er ikke sikkert at subben fungerer bedst dre hvor du hadde tenkt at den skulle stå, og hjemme hos mig førte det til at jeg måtte flytte rundt på møbler for at rydde plads til subben. Men om du har kræfter i armene, og en lille portion tålmodighed så ser jeg egentlig ingen grund for at ikke købe Plusen __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |