Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Hvad koster Hifi4all brugernes hifi setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Spørgsmålet: Hvor dyrt har dit hifi-setup været?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
64 [17,16%]
154 [41,29%]
87 [23,32%]
42 [11,26%]
26 [6,97%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 August 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

jeg har givet 7000 for alt mit grej.. jeg er aldrig gået ind i en butik og købt noget.. men højtalerne (diy gulv ht'ere) har jeg købt dele til af en lokal hifi pusher der giver SÆRDELES fordelagtige priser! for og effekt forts. købte jeg af en onkel der handler med hifi, og cd spillen købte jeg brugt i nordjylland.. jeg kan glad og tilfreds læne mig tilbage vel vidende at jeg aldrig har hørt noget bedre til under 30.000.. så af en 16 årig at være føler jeg mig yderst priviligeret!!!
Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self

Prima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006
Sendt: 09 August 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Lighten up, man! Det er bare for sjov!

Det var ikke mig, der bragte statistik, usikkerheder, datavaliditet, etc. på banen. Desuden blev der lagt op til at ville bruge flere polls for på den måde at kunne skabe sig et mere nuanceret billede af, hvor mange penge folk bruger på hifi. Jeg gjorde så blot opmærksom på, at jeg ikke mener, at resultatet er specielt brugbart. Det er vel tilladt, man!?! Det er også tilladt at læse hele tråden inden man kommenterer.

Det kan da umuligt have afgørende betydning for nogen, hvad den enkelte PRÆCIS har givet for sit anlæg. Det er bare for at have en ide, og især for at se om der var nogen der havde de helt dyre anlæg.

Der er vel en del forskel på om man f.eks. inkluderer tv, projektor, lærred og subwoofer. Vi snakker da hurtigt 50.000 kr. Hvor meget har du brugt på hifi?? Jooo, ca. 40.000 +/- 50.000. Lidt mere præcision er vel ønskeligt...? 

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 August 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hrmf, jeg ryger i kategorien med Medion anlægene og PC-speakers, nemlig de 0 - 25.000... tror det ligger i ca. 17k.
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 August 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Prima skrev:
Svend P skrev:

Lighten up, man! Det er bare for sjov!

Det var ikke mig, der bragte statistik, usikkerheder, datavaliditet, etc. på banen. Desuden blev der lagt op til at ville bruge flere polls for på den måde at kunne skabe sig et mere nuanceret billede af, hvor mange penge folk bruger på hifi. Jeg gjorde så blot opmærksom på, at jeg ikke mener, at resultatet er specielt brugbart. Det er vel tilladt, man!?! Det er også tilladt at læse hele tråden inden man kommenterer.

Det kan da umuligt have afgørende betydning for nogen, hvad den enkelte PRÆCIS har givet for sit anlæg. Det er bare for at have en ide, og især for at se om der var nogen der havde de helt dyre anlæg.

Der er vel en del forskel på om man f.eks. inkluderer tv, projektor, lærred og subwoofer. Vi snakker da hurtigt 50.000 kr. Hvor meget har du brugt på hifi?? Jooo, ca. 40.000 +/- 50.000. Lidt mere præcision er vel ønskeligt...? 

Ja, det er tilladt at skrive at du (prima) mener resultatet af denne poll ikke er særligt brugbart, men det er vel også tilladt for mig at mene at du ikke har ret i det du skriver, ud fra den viden jeg har tilegnet mig.

Og hvis det f.eks. er de +50.000 kr. du mener der er brugt mere, kan det jo bare trækkes fra alle besvarelserne og så har man jo korregeret for dette og så passer pollen jo igen.

Hvor der er vilje er der vej og hvor der er negativitet sker der intet

Hilsen

Gufle 

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 August 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hold nu op med al det brok. Det er utroligt at der ind imellem indlæggene også skal køre brokindlæg. Det er snart så typisk herinde. Hold jer da nu til tråden....hvis ikke den er interessant, så lad være med at svare.....hvor simpelt kan det være.......hvarbar ?
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Hold nu op med al det brok. Det er utroligt at der ind imellem indlæggene også skal køre brokindlæg. Det er snart så typisk herinde. Hold jer da nu til tråden....hvis ikke den er interessant, så lad være med at svare.....hvor simpelt kan det være.......hvarbar ?

Prima har sendt mig en PB, så nu burde der ikke komme mere her på dette indlæg, om hvorvidt prima mener om denne poll kan bruges til noget eller ej, og om jeg mener den kan.

Jeg kan kun sige at jeg prøvede at undgå dette med mit start indlæg hvor jeg netop prøvede at gøre opmærksom på at jeg godt er klar over denne problemstilling.

Det kan dog godt være at ikke alle har læst hele tråden.

Jeg kan kun undskylde overfor for alle at jeg har ladet mig rive med af denne negativitet ved at modaegumentere. Jeg burde have været voksen nok til bare at sige NÅ, for derefter at bruge pollen til det jeg gerne ville.

Hilsen

Gufle

P.S.

Prima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006
Sendt: 09 August 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:

Hmm... hvorfor bliver kritik altid opfattet som brok?? Jeg burde måske have holdt min kritik til en PB, men jeg undlod det for at andre kunne få mulighed for at bidrage konstruktivt til "statistikdebatten". En tråd har vel lov til at udvikle sig i forskellige retninger uden at det nødvendigvis behøver gå ud over det oprindelige indlæg?

Jeg skal dog være den første til at beklage mit ordvalg i mit indledende indlæg, hvilket var upassende selvom det ikke var ment så ubehøvlet som det tydligvis (dog forståeligt nok) blev opfattet.

Jeg holder mig til emnet fremover.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 09 August 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:

De to andre Polls kan også bruge til at verificere de indkomne data i denne undersøgelse, og dermed gøre denne mere pålidelig.

Så jeg ser det kun som en fordel, at der er blevet spurgt før med andre indelinger.

Tjoo tjaa der bliver i alt fald noget at regne på

Skal resultaterne kun bruges som argumentation over for at der faktisk er folk her på sitet med mange penge i deres grej? eller var der mere end det bag dit indfald at lave denne tråd?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 August 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Prima skrev:

[QUOTE=Dr. Lyd]Hold nu op med al det brok. [QUOTE]

Hmm... hvorfor bliver kritik altid opfattet som brok??...

hehe... det er sq skægt det her... måske man skulle skifte brugernavn

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Gufle skrev:

De to andre Polls kan også bruge til at verificere de indkomne data i denne undersøgelse, og dermed gøre denne mere pålidelig.

Så jeg ser det kun som en fordel, at der er blevet spurgt før med andre indelinger.

Tjoo tjaa der bliver i alt fald noget at regne på

Skal resultaterne kun bruges som argumentation over for at der faktisk er folk her på sitet med mange penge i deres grej? eller var der mere end det bag dit indfald at lave denne tråd?

Jeg håber på at kunne finde ud af om hifi4all-brugerne kan ses som et gennemsnit af samtlige hifi-ejere i Danmark. Jeg ved godt dette vil dog kræve lidt talvelvillighed fra Branchen i sin helhed og nogle flere polls. Alting til sin tid, men dette er dog en spæd start.

Hilsen

Gufle 

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Prima skrev:

[QUOTE=Dr. Lyd]Hold nu op med al det brok. [QUOTE]

Hmm... hvorfor bliver kritik altid opfattet som brok??...

hehe... det er sq skægt det her... måske man skulle skifte brugernavn

mvh

Brok

Ja desværre Brok du er skyld i alle dårligdomme  på hifi4all skam dig

Hilsen

Gufle

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

... men jeg arbejder med det...

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 10 August 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Ad det med at skrive til tråde som denne:

Man kan altid (!) spørge sig selv, inden man forfatter et indlæg herinde, om man nu er ved at hjælpe tråden videre i en konstruktiv ånd, eller man er ved at skyde sig selv og tråden i foden.

Og man kan osse spørge sig selv om det virkelig er vigtigt at andre for 17. gang skal se et eksempel på hvor klog man er, når man kan "se" det ene og det andet ikke duer til en pind.

I denne tråd ER der gjort opmærksom på vise mulige fejl og faldgruber, men intet i verden er perfekt, så derfor er denne poll heller ikke. Men den kan godt bruges alligevel.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

... men jeg arbejder med det...

Brok

Det manglede da også bare

nillos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 September 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Har stemt mellem 75000-150000
Til top Vis nillos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nillos

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 21 September 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Har stemt 25-75.000

Ligger lige under de 75000, uden software.
Med software er det over det dobbelte.

Det kunne være lige så interessant at høre hvad folk havde liggende for, i musik...

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Tjah, 25-75 har jeg stemt. Højtallere for 10, forstærkere for 10 og projektor for 10, også er der alt det løse.

Og kommer da sikert til at bruge mange flere penge på det, da jeg kun er teenager

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Sendt: 03 November 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

har stemt 25-75.000

nypris på det hele ligger vist omkring 40.000-50.000.

men lige nu ser det ud til at blive et dyrer og dyrer anlæg

prisen ryger i hvertfald op på omkring 60.000 inden jul

Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 November 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

75.000 til 150.000..........

Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 December 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Ca. 150.000. kr

Fornuftig investering: Er du spændt så tryk her. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes