Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye reolhøjttalere:) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 29 November 2003 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hvad med en af System Audios slanke gulvmodeler ? Faktisk har en slank gulvmodel ofte ene större WAF end en velvoksen reolmodel på fod (ofte for stor til en reol..... Og hele misäreren er jo noget med käresten kontra 8008erne. Også Audio Pro Image 40 er slank, men fungerer nok bedst med en sub da den kun har to 4,5 tommer basser. Er stuen lille kan det väre det räkker - od de er ret sexede, ca 115 cm höjei sort pianolak. Check www.audiopro.com 

Good luck - og husk at få balance mellem WAF og dine krav til lyden...

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 November 2003 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

CDM1 er den lukkede version af CDM2, altså lukket kontra basrefleks, 2´eren er den bedste!!! De blev lavet omkring 1992-97.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 December 2003 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Sören skrev:

Hvad med en af System Audios slanke gulvmodeler ? Faktisk har en slank gulvmodel ofte ene större WAF end en velvoksen reolmodel på fod (ofte for stor til en reol..... Og hele misäreren er jo noget med käresten kontra 8008erne. Også Audio Pro Image 40 er slank, men fungerer nok bedst med en sub da den kun har to 4,5 tommer basser. Er stuen lille kan det väre det räkker - od de er ret sexede, ca 115 cm höjei sort pianolak. Check www.audiopro.com 

Det er nogle rigtig gode bud du kommer med der. Stuen er ca. på 45kvm, og med trægulv:/ Jeg tror nemlig også jeg kommer til at mangle bas hvis jeg investerer i en mindre højttaler Men så kan man jo altid supplere med en god sub!

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2003 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Sören skrev:

Hvor kan man købe Audio Pro højttalere?

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 December 2003 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Hos Tapeconnection. Fik du kigget på de Dana?

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2003 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:

[/QUOTE]

Hos Tapeconnection. Fik du kigget på de Dana?

[/QUOTE]

Har lige kigget ved tapeconnection og de har ikke den model fra Audio Pro. Ja jeg har kigget på dem, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg syntes om dem. Jeg har også lyttet til et par Monitor Audio Gold Reference 10, og dem synes jeg faktisk er super gode! Hvad er jeres holdning/mening om denne højttaler, eller Monitor Audio generelt?

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 December 2003 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

dolese1 skrev:
Har lige kigget ved tapeconnection og de har ikke den model fra Audio Pro. Ja jeg har kigget på dem, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg syntes om dem. Jeg har også lyttet til et par Monitor Audio Gold Reference 10, og dem synes jeg faktisk er super gode! Hvad er jeres holdning/mening om denne højttaler, eller Monitor Audio generelt?

Jeg kender ikke lyden fra de Monitor Audio Gold Reference 10, men Monitor Audio er generelt vist ikke så kendt i DK. Jeg ved at det er højt respekteret mærke i udlandet og deres Reference serie skulle da også være rigtig god.

Lige for at knytte en kommentar vedr. Avance Dana. Jeg hørte selv et par ved Rasmus og blev noget overrasket. De har seriøst smæk for skellingen , de slår hårdt. De er mere friske i lyden kontra Sig. 3 og har langt bedre styr på bunden, som også rækker noget dybere og samtidig er renere. Op i mod Rasmus' Sig.8 foretrak jeg Dana'erne pga. bassen. Den var renere og mere kontroleret. Når der blev spillet dybbas kunne Sig.8'erne slet ikke håntere det og de lød (synes jeg) noget oppustet, alt for meget niveau i bassen. De skal nok have mere plads end Rasmus kan give dem.

Så skal man have en lille HT med skub i, så er Dana'en ikke til at komme uden om - og så til de priser den sælges til...

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 December 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Kenneth K. skrev:
Lige for at knytte en kommentar vedr. Avance Dana. Jeg hørte selv et par ved Rasmus og blev noget overrasket. De har seriøst smæk for skellingen , de slår hårdt. De er mere friske i lyden kontra Sig. 3 og har langt bedre styr på bunden, som også rækker noget dybere og samtidig er renere. Op i mod Rasmus' Sig.8 foretrak jeg Dana'erne pga. bassen. Den var renere og mere kontroleret. Når der blev spillet dybbas kunne Sig.8'erne slet ikke håntere det og de lød (synes jeg) noget oppustet, alt for meget niveau i bassen. De skal nok have mere plads end Rasmus kan give dem.

Så skal man have en lille HT med skub i, så er Dana'en ikke til at komme uden om - og så til de priser den sælges til...

vh,
Kenneth

Ja det er rigtigt det virkede noget voldsomt på 8'erne. Genrelt er det dog langt fra et problem, synes bassen er meget stram, specielt med silver kablerne på - med MIT2 på kan vi begynde at snakke om oppustet . De få numre vi hørte var også iforvejen utrolig voldsomme i bunden, tror de fleste HT vil komme på deres prøve der + der blev spillet højt? Det er egentligt den eneste gang jeg har oplevet det spille på den måde, men sådan er det jo altid . Skiftet fra stander uden dybbas til 8'erne kan måske have fået det til at virke ekstra voldsomt?

Men jeg vil give dig ret i, at Dana'erne var at foretrække til den musik genre vi hørte den dag, dog er de langt fra en ligeså allround HT som 8'eren som er det vigtigste for mig hvis jeg en dag skal afreagere til noget heavy metal .

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 03 December 2003 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Overvej også Dynaudio Contour 1,3 - de burde kunne findes brugt indenfor din prisramme (alt afhængig af version naturligvis)
Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 December 2003 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et sæt Audiovector M1 Super og lyden kan overhoved ikke sammenlignes med B&W serien.

Se evt på www.supradirect.co.uk

Jeg har set på www.dba.dk er der en gut som har et sæt Audiovector M1 Signature til salg for 6500,- kunne være det var noget

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes