| Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en af System Audios slanke gulvmodeler ? Faktisk har en slank gulvmodel ofte ene större WAF end en velvoksen reolmodel på fod (ofte for stor til en reol..... Og hele misäreren er jo noget med käresten kontra 8008erne. Også Audio Pro Image 40 er slank, men fungerer nok bedst med en sub da den kun har to 4,5 tommer basser. Er stuen lille kan det väre det räkker - od de er ret sexede, ca 115 cm höjei sort pianolak. Check www.audiopro.com
Good luck - og husk at få balance mellem WAF og dine krav til lyden...
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 30 November 2003 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
CDM1 er den lukkede version af CDM2, altså lukket kontra basrefleks, 2´eren er den bedste!!! De blev lavet omkring 1992-97.
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 02 December 2003 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sören skrev:
|
Hvad med en af System Audios slanke gulvmodeler ? Faktisk har en slank gulvmodel ofte ene större WAF end en velvoksen reolmodel på fod (ofte for stor til en reol..... Og hele misäreren er jo noget med käresten kontra 8008erne. Også Audio Pro Image 40 er slank, men fungerer nok bedst med en sub da den kun har to 4,5 tommer basser. Er stuen lille kan det väre det räkker - od de er ret sexede, ca 115 cm höjei sort pianolak. Check www.audiopro.com
|
|
|
Det er nogle rigtig gode bud du kommer med der. Stuen er ca. på 45kvm, og med trægulv:/ Jeg tror nemlig også jeg kommer til at mangle bas hvis jeg investerer i en mindre højttaler Men så kan man jo altid supplere med en god sub! __________________ Mit H/K B&W anlæg:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16179&PN=1
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2003 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sören skrev:
|
|
|
|
Hvor kan man købe Audio Pro højttalere? __________________ Mit H/K B&W anlæg:
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 02 December 2003 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hvor kan man købe Audio Pro højttalere?
[/QUOTE]
Hos Tapeconnection. Fik du kigget på de Dana?
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2003 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man købe Audio Pro højttalere?
[/QUOTE]
Hos Tapeconnection. Fik du kigget på de Dana?
[/QUOTE]
Har lige kigget ved tapeconnection og de har ikke den model fra Audio Pro. Ja jeg har kigget på dem, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg syntes om dem. Jeg har også lyttet til et par Monitor Audio Gold Reference 10, og dem synes jeg faktisk er super gode! Hvad er jeres holdning/mening om denne højttaler, eller Monitor Audio generelt? __________________ Mit H/K B&W anlæg:
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 02 December 2003 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
dolese1 skrev:
| Har lige kigget ved tapeconnection og de har ikke den model fra Audio Pro. Ja jeg har kigget på dem, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg syntes om dem. Jeg har også lyttet til et par Monitor Audio Gold Reference 10, og dem synes jeg faktisk er super gode! Hvad er jeres holdning/mening om denne højttaler, eller Monitor Audio generelt? |
|
|
Jeg kender ikke lyden fra de Monitor Audio Gold Reference 10, men Monitor Audio er generelt vist ikke så kendt i DK. Jeg ved at det er højt respekteret mærke i udlandet og deres Reference serie skulle da også være rigtig god.
Lige for at knytte en kommentar vedr. Avance Dana. Jeg hørte selv et par ved Rasmus og blev noget overrasket. De har seriøst smæk for skellingen  , de slår hårdt. De er mere friske i lyden kontra Sig. 3 og har langt bedre styr på bunden, som også rækker noget dybere og samtidig er renere. Op i mod Rasmus' Sig.8 foretrak jeg Dana'erne pga. bassen. Den var renere og mere kontroleret. Når der blev spillet dybbas kunne Sig.8'erne slet ikke håntere det og de lød (synes jeg) noget oppustet, alt for meget niveau i bassen. De skal nok have mere plads end Rasmus kan give dem.
Så skal man have en lille HT med skub i, så er Dana'en ikke til at komme uden om - og så til de priser den sælges til...
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 03 December 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
Lige for at knytte en kommentar vedr. Avance Dana. Jeg hørte selv et par ved Rasmus og blev noget overrasket. De har seriøst smæk for skellingen , de slår hårdt. De er mere friske i lyden kontra Sig. 3 og har langt bedre styr på bunden, som også rækker noget dybere og samtidig er renere. Op i mod Rasmus' Sig.8 foretrak jeg Dana'erne pga. bassen. Den var renere og mere kontroleret. Når der blev spillet dybbas kunne Sig.8'erne slet ikke håntere det og de lød (synes jeg) noget oppustet, alt for meget niveau i bassen. De skal nok have mere plads end Rasmus kan give dem.
Så skal man have en lille HT med skub i, så er Dana'en ikke til at komme uden om - og så til de priser den sælges til...
vh, Kenneth |
|
|
Ja det er rigtigt det virkede noget voldsomt på 8'erne. Genrelt er det dog langt fra et problem, synes bassen er meget stram, specielt med silver kablerne på - med MIT2 på kan vi begynde at snakke om oppustet . De få numre vi hørte var også iforvejen utrolig voldsomme i bunden, tror de fleste HT vil komme på deres prøve der + der blev spillet højt? Det er egentligt den eneste gang jeg har oplevet det spille på den måde, men sådan er det jo altid . Skiftet fra stander uden dybbas til 8'erne kan måske have fået det til at virke ekstra voldsomt?
Men jeg vil give dig ret i, at Dana'erne var at foretrække til den musik genre vi hørte den dag, dog er de langt fra en ligeså allround HT som 8'eren som er det vigtigste for mig hvis jeg en dag skal afreagere til noget heavy metal .
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 03 December 2003 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvej også Dynaudio Contour 1,3 - de burde kunne findes brugt indenfor din prisramme (alt afhængig af version naturligvis  )
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 03 December 2003 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et sæt Audiovector M1 Super og lyden kan overhoved ikke sammenlignes med B&W serien.
Se evt på www.supradirect.co.uk
Jeg har set på www.dba.dk er der en gut som har et sæt Audiovector M1 Signature til salg for 6500,- kunne være det var noget
|
| Til top |
|
| |