Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: kabler ingen virkning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 August 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

For mig ser det også mere ud til at være skrevet af en 13 åris som skriver om sin første kæreste og ikke en voksen mand som ovenikøbet har skrevet i et hifimagasin før, og som bare nogenlunde seriøst skal lave en kabeltest.

perbnil
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Lige meget hvad synes jeg det er yderst relevant og vide hvad udstyr testen er lavet på! Det synes jeg det, er det ringeste, alle andre test som man kan tage seriøst hemmeligholder testerne sjælendt hvad der er blevet brugt. Hvad er formålet med ikke og må vide det?

Til top Vis perbnil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perbnil

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 August 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

Svend P, jeg har prøvet kablerne uden netstøjsfilter, og resultatet var det samme. Om et netstøjsfilter dræber dynamik eller ej? Mit gør ikke! Man må prøve sig frem. Jeg afviser heller ikke i testen at 220V kabler kan gøre en forskel. Jeg oplevede bare ikke denne forskel, og det bliver jeg nødt til at skrive i testen. Alt andet ville være useriøst.

Senser, jeg ved ikke alt! Det indrømmer jeg blankt. Hvis nogen påstod at de viste alt, så lyver de. Jeg kan ikke se noget problem i at indrømme at jeg ikke vidste noget om kabler fra Clearaudio. Jeg forholdte mig åben over for opgaven med at lytte til dem. Det er det vigtigste.

Det er ikke useriøst at lade sig begejstre, og jeg blev begejstret over den performance som kablerne fra Silver Sonic udviste. Jeg lod mig også begejstre af effekten af den aktive skærm på Synergistic Research kablerne. Og den begejstring synes jeg skal med i testen.

Vedr.priser på kabler, så ved jeg godt at alle skal tjene lidt penge på produkterne de fremstiller/sælger, men der er ikke materialer, arbejdsløn og research-udgifter for 10-12k i et kabel som sælges til 20k (så er der trods alt stadig plads til en fortj. på 4-6k). Momsen er de første 4k vi kan fjerne, så kommer fortjenesten. Og her ligger mit største problem. Det er fint at tjene penge. Men røveri ved højlys dag, det tager jeg afstand fra.

Tak for jeres indlæg.

Men jeg er altid villig til at tage mine ord i mig igen, hvis nogen kan dokumentere det modsatte.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 09 August 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Holmbye: Slår alt hved jeg har hørt. Du må undskylde, men jeg troede at dette var underforstået. Det giver jo næsten sig selv. Jeg klebager!

Jesper Juul: Den udmelding er useriøs. Kom med noget konstruktivt, så kan vi snakke sammen.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 09 August 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er fuldstændig enig i at personligt fnidder som en persons alder og deslige ikke er relevant i denne sammenhæng.

Jeg tvivler heller ikke på at Silver Sonics kabler er rigtigt gode (man kan bare læse de andre tests der findes på nettet) eller at anmelderen har fået en oprigtig aha-oplevelse med dem.

MEN den i mine øjne selvmodsigende måde testen er formuleret på plus de store fejende bombastiske vendinger generer mig altså. En lidt mere klarhovedet og nøgtern tilgang ville klæde anmeldelsen. Det ville være synd at sætte troværdigheden over styr.

Forskellen fra Clearaudio kablet til Silver Sonics samme er jo nærmest beskrevet på en måde så det lyder som om man er gået fra et par udmærkede billige højttalere til de bedste der findes på markedet?

Det er noget med at vægte sine ord... (ihvertfald når man er redaktionel anmelder)
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 09 August 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Det er OK, at nogle synes min formulering er useriøs. Men det er nu engang sådan jeg kan li' at skrive. Det står desværre ikke til at ændre. Men jeg opfordrer alle som har en lille skribent gemt indeni, til at skrive til os. Det var sådan jeg blev skribent på hifi4all.dk.

Jeg gør det ikke perfekt, men jeg gør det på min måde.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 August 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg beklager, jeg er desværre også af den opfattelse, at den anmeldelse er noget værre rod! Så har jeg ikke sagt for meget...

Og jo, netstøjs filtre har en betydning i valg af netkabler. Ihvertfald hvad jeg har oplevet.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 August 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej Gige, tak for en herlig medrivende kabeltest
Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 09 August 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

adamt, ja især når redaktionen vil puste til ilden.

hvordan er det der fornuftigt ? nok den mest arogante holdning jeg har læst..

hvem er gige ? hans udstyr ? alder ? preferencer osv ?

for han er da vist ingen guru, men prøver da godtnok at skrive som en.

hvad skal vi tillægge tests her  på siden, 4 anmeldere der kan høre forskel, og en der ikke kan ? eller er de alle blevet frelst af gige  ?

hurtigt, jeg ville somsagt ik gå i deltaljer, for gige er tydeligvis ikke en erfaren anmelder, og at påpege alle de ting vil fjerne fokus fra testens hovedpunkter. men ja, pænt underlig test

Jamen dog, Dennis - jeg troede ellers ikke at du ville skrive herovre mere?? Du kunne da bare have fået åbnet din gamle konto igen, som du fik at vide i sin tid at du kunne....

However - jeg har endnu ikke forstået hvorfor der, når en person har skrevet en anmeldelse, partout bliver kogt sammen og konkluderet at det dermed er hele redaktionens mening. Mig bekendt består redaktionen af flere medlemmer og de er bestemt ikke enige om alt - grunden hertil er den samme som med alle brugerne og resten af samfundet, nemlig forskellighed.

Sima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Sendt: 09 August 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

.... tænker bare: og alle de kritiske røster har selvfølgelig selv hørt de pågældende kabler, så de har et reel grundlag for at antage, at kablerne ikke har så fantastisk en performance, at en anmelder går "bananas"????

Underligt som dette forum har en hang til at negative kommentarer - hurra for lille Danmark, hvor vi altid er på udkig efter noget at kritisere.... Hmmm skoene klemmer vist, modsat studenterhuen!!

Til top Vis Sima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sima

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 August 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Holmbye: Slår alt hved jeg har hørt. Du må undskylde, men jeg troede at dette var underforstået. Det giver jo næsten sig selv. Jeg beklager!

Helt ok, godt ord igen.

Med venlig hilsen

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 August 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hej Ronni, aldrig været siden jeg havde noget imod  det der fik mig væk er vist ik aktuelt længere.

ja har os fået det tilbudt, ikke ligefrem holdt min tilstedeværelse hemlig

Bestemt kan man ikke gå udfra alle skal have samme holding, men hvordan skal producenter og brancefolk tage dette ? hvis de har kabler vil de jo ik ha Gige til at skrive en anmeldelse mere, hvilket selvfølgelig er klart nu han har meldt ud at kabler næsten udelukkende er placebo effekt, men så i samme åndedrag siger silversonic skiller sig væsenligt ud, dont get it, han har tre mærker kabler, skriver kabler stortset ikke virker, men falder fuldstændig på halen over det ene af de tre, narko osv, kan ik leve uden, best buy, high end osv. you get the picture  samt at det ikke er videre heldigt at man nu skal skelne efter hvem der skriver hvad, en dårlig anmeldelse fra Gige er jo kun aktuel for dem der ik kan eller vil høre forskel på kabler, for os andre der kan lide at blive snydt som han så smukt udtrykker det, kan disse jo netop være dem vi vil snydes af, da lyden jo er underordnet

angående netkabler han påstår jo endda at det er ligegyldigt óm han vender fasen forkert  du sagde da hifi og elektronik ik ? men vil da på det udsagn gætte på flere ting spiller i fase og flere i modfase i hans setup.

han skriver: "Men hvordan 1½ meter kabel med lidt større kvadrat kan gøre en forskel, når mange meter kabel før dette er af mindre kvadrat, har jeg svært ved at forstå."

dette er jo hvad alle dem der ik kan høre forskel på netkabler siger, og kan da huske de første 3 i netkabel tråden, forklaringerne har han så ik gidet at finde frem til, sørgeligt.

at du ik kan høre forskel på netkabler i dit setup er jo fair nok, at du ikke kan høre forskel på hvordan du vender fasen er ikke. at du så ville sparke gang i kabel debatten var der ærlig talt ingen grund til.. pænt ophedet diskution i forvejen os uden indblanding fra "officiel side" af en der så tydeligt tager parti, på et, lyder det til, mindre erfaringsgrundlag inden for dette emne end dem der allerede har gang i debatten

angående din alder, jeg tog fejl, troede du var en ung fyr (yngre ) som måske ku ha brugt lidt hjælp, for det er hverken til at finde hoved eller hale i det der.

men som du så smukt udtrykker det, du ved bedst. mine preferencer og erfaringer er stik modsat dine, så vil læse dine fremtidige som jeg læser basserne bagerst i avisen.

på mandag vil jeg kigge på pouls hjemmeside tror han sidder og gnider sig i skægget over hvordan han skal formulere sine guldklumper allerede nu

mvh live undercover der ikke mener 10% er småting

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 August 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Sima skrev:

.... tænker bare: og alle de kritiske røster har selvfølgelig selv hørt de pågældende kabler, så de har et reel grundlag for at antage, at kablerne ikke har så fantastisk en performance, at en anmelder går "bananas"????

Underligt som dette forum har en hang til at negative kommentarer - hurra for lille Danmark, hvor vi altid er på udkig efter noget at kritisere.... Hmmm skoene klemmer vist, modsat studenterhuen!!

læs lige "anmeldelsen"  hvis du har gjort det, så prøv igen og læg mærke til selvmodsigelserne

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 August 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Jeg faldt lige over endnu en formulering, der overraskede mig noget: "Alle mine plader blev egnet til testbrug med disse kabler."

Hmm... sådan har jeg aldrig læst en anmelder skrive før.
Kreativ formulering, må man sige.

Jeg kan ikke tage testen seriøst, med den slags udtalelser.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 09 August 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Det er OK, at nogle synes min formulering er useriøs. Men det er nu engang sådan jeg kan li' at skrive. Det står desværre ikke til at ændre. Men jeg opfordrer alle som har en lille skribent gemt indeni, til at skrive til os. Det var sådan jeg blev skribent på hifi4all.dk.

Jeg gør det ikke perfekt, men jeg gør det på min måde.

Regner du selv med at bemeldte anmeldelse er den sidste fra din hånd? Dine formuleringer antyder, at du ikke regner med at skulle komme til at få brug for superlativer der er 'stærkere'. Alle flosklerne er brugt. Det var oppe og ringe på 13-skalaen. Batterierne er brændt ud.

Din skrivemåde "står desværre ikke til ændre" siger du. Det er sørgeligt, synes jeg. Som tidligere skribent burde du kunne være præcis i din formidling af lytteoplevelsen og (taktisk) kunne økonomisere med superlativerne. Du burde kunne skræddersy din 'stil' alt efter om det er henvendt til en flok teenagere eller til brugerne af et hifi-forum. Der er vist ikke mange af os brugere der finder disse overdrevne lovprisninger troværdige.

At du allerede i indledningen forsøger at ned- og latterliggøre en stor del af dette forums brugere finder jeg høj grad betænkeligt. Og jeg forstår det lige så lidt som du forstår hifi-brancen. Du skriver allerede i indledningen:: "Jeg forstår simpelthen ikke denne branche".

Og så et enkelt spørgsmål: Hvad har fået dig til at ønske at blive skribent indenfor hifi? Jeg er lidt nysgerrig, fordi du på et tidspunkt i anmeldelsen skriver at vi nærmest be'r om at blive bedraget af branchen samt at vi (alle hifibrugere) ikke kan stole på vore ører og hjerner, da vi allerede forhånd har besluttet om noget (nyt) udstyr er skidt eller kanel. Citat:

"Problemet med lyd og hifi-udstyr er, at vil du høre en forskel, jamen så hører du en forskel. For din hjerne snyder dig til at høre denne forskel. Pure and simple".

Hilsen

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Sima
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:
Sima skrev:

læs lige "anmeldelsen"  hvis du har gjort det, så prøv igen og læg mærke til selvmodsigelserne

Tja, nu må du lige præcisere hvad du specifikt hentyder til.
Det er vel ikke forbudt, at læse indenad? Der er klart selvmodsigelser i anmeldelsen, men det syntes også ret klart hvad anmelderen mener om de anmeldte kabler, som testes indenfor den ramme han selv har sat op. Ærligt talt syntes jeg det er forfriskende, at en anmelder har nosser nok til, at melde ud hvad han subjektivt mener - at der så er nogle, der ikke har rummelighed til at acceptere det.. so what.. ét eller andet sted må disse vel mangle - hvis jeg skal følge din tankegang - en tilstrækkelig stor indsigt i hifi

Og hvad med, at feje for egen dør først.. fx:
"angående din alder, jeg tog fejl, troede du var en ung fyr (yngre ) som måske ku ha brugt lidt hjælp, for det er hverken til at finde hoved eller hale i det der."

Ærligt talt, så er dit eget indlæg behæftet med så mange stavefejl og elendige upræcise formuleringer, at det vist er mere fair, at drage din alder i tvivl!

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 August 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

sima, nu han så går ind i tråden og uddyber at det egentlig er prisen han har noget imod og ik så meget kablerne og det de kan tilføje til et anlæg, hvordan lyder det så ?

sima, hvis du vil have det kan jeg godt rette mine stavebøffer, hader at skrive fra en bærbar, så har sprunget let over den del. siden du har så svært ved at frstå mig er du velkommen til  at spørge ind til det  ups nu glemte jeg sku et o.. dont hit me.

lidt nysgerrig, hvem er du ? næppe bare oprettet en profil for at deltage i denne tråd ?

dog en undskyldning til Gige, lige læst tråden igennem, og burde ha været holdt i en mere positiv tone, for er selvfølgelig ikke nogen personlig fornærmelse han er kommet med, grunden til oprettelsen af tråden var ren nysgerrighed, fordi jeg simpelthen ikke forstår testen og synes den er meget selvmodsigende.

sima, du skriver bare i pb, så laver jeg en læsevenlig oversættelse

mine ku, sku, ha, osv kommer du desværre til at leve med, hvis du mener du har taget skade kan du igen skrive en pb, så får du mine forsikrings oplysninger 

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 10 August 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Ikke nogen personlige angreb, tak! Vi skal forsøge at holde en sober debat i dette forum.

I graver alt for meget i dette emne, prøv at tage det som let læsning. Jeg ved godt at ikke alle mine plader er testemner. Men brug fantasien. Jeg fik bare lyst til at hælde plader ned fra hylden, og opdage nye detaljer på dem alle sammen. Jeg nævner også en Peter Plys plade, som fremstår med et perspektiv. Hvor tit hører I børneplader på jeres anlæg? Det plejer jeg i hvert fald ikke.

Hvad angår kabelbranchen, så mener jeg sgu' hvad jeg skriver. Men der er rådne æbler i alle brancher. Og jeg synes at det er min pligt som skribent, at nævne denne problemstilling, når jeg nu tester kabler.

Og jo, jeg har masser af superlativer på lager. Og jeg har tænkt mig at bruge dem  

Nu går jeg i seng. Godnat alle sammen, og sov godt.

Og tak for en lidt personlig, men sjov debat!

Sima
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

sima, nu han så går ind i tråden og uddyber at det egentlig er prisen og ik så meget kablerne og det de kan tilføje til et anlæg, hvordan lyder det så ?

sima, hvis du vil have det kan jeg godt rette mine stavebøffer, hader at skrive fra en bærbar, så har sprunget let over den del. siden du har så svært ved at frstå mig er du velkommen til  at spørge ind til det  ups nu glemte jeg sku et o.. dont hit me.

lidt nysgerrig, hvem er du ? næppe bare oprettet en profil for at deltage i denne tråd ?

Tja, jeg kan ikke lige se formålet med, at kaste med sten når man bor i et glashus - eller sagt på en anden måde: kritisere modsigelser, når man ikke selv formulerer sig særligt tydeligt... Så end of that discussion..

Hvem jeg er? øhhh jeg er migselv Men må tilstå, at jeg ikke er så clairvoiant, at jeg kan oprette en brugerprofil specifikt med henblik på at deltage i en debat fire dage senere... Men jeg kan da oplyse, at jeg er vaskeægte og ganske almindelig hifi-hobbyist og ingen som helst relationer har til nogen af parterne i denne sag - eller for den sags skyld i andre sager.

Noget der undre mig vildt og inderligt er, at der øjensynligt ikke er nogen af oppunenterne der har hørt kablerne der testes. Og jeg kunne endvidere forestille mig, at der er rimelig konsensus blandt deltagerne om, at tests højest kan give et fingerprej om hvilke produkter man skal undersøge nærmere - ikke at der er tale om absolutte sandheder!! Og hvis dét er tilfældet, så er objektiviteten i tests ligesom disket på forhånd og hvorfor så ikke køre linen helt ud og lade anmelderen bekende kulør? En anden ting er nogle af de argumenter der kommer på bordet: at anmelderen bruger ordet "alt" - sorry men det er da godt der er et forum som dette, for det må være fuldstændigt umuligt at føre en fornuftig samtale i virkelighedens verden, når ord tages bogstaveligt i så uhørt en grad.
Forsmåede forhandleres klagesang skal jeg helt undlade at kommentere...

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 August 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

sima, lige præcis hvor er det at nogen har kommenteret kablerne ? det der er kommenteret er anmeldelsens selvmodsigelser, angående kabler generelt. dette mener du ikke vi er kvalificerede til ? men er jo min skyld at du ikke er helt med på dette, da mit sprogbrug har gjort det umuligt for dig at læse indlæggene.

bad dig vist om at komme med de sætninger som du ikke forstår, så vi netop kan få dine yderst velkomne kommentare flettet ordenligt ind  og undgå mere spild af plads i denne tråd.

jeg har forstået at jeg skriver ulæseligt, derfor så lad os få det overstået med det samme, istedet for du som en gammel senil pensionist skal gentage dig selv .

hvad du end mener, så er det ikke god stil for en anmelder at tage en diskution som allerede kører i flere fora og flette dette emne ind i en anmeldelse. samtidig synes jeg det er et problem når han vender faser forkert og ikke kan høre det 

når han skriver

"Jeg vendte fasen på strømkablerne. JEG KAN IKKE HØRE FORSKEL!"

dette lyder meget tilfældigt, og hvis resten af anlægget spiller i modfase, hvad skal man så tillægge en anmeldelse foretaget på selvsamme setup ?

før du igen, (for tredje indlæg i træk) spammer tråden med mine skriftlige evner, så bare skriv en pb, så skal jeg gladeligt stille en revideret, letlæselig version til rådighed for dig.

mvh

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes