Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 08:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: kabler ingen virkning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Høhø, når du selv skriver at man bedes holde en sober tone, tror du så ikke lige du burde læse dit eget indlæg igennem en gang til?

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 10 August 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Høhø, når du selv skriver at man bedes holde en sober tone, tror du så ikke lige du burde læse dit eget indlæg igennem en gang til?

Netop det jeg havde forestillet mig ville ske - Det eneste du hiver frem er lige præcis mit sprogbrug. Resten af indlægget fejer du lige så stille væk og lader være med at kommentere det. Jeg brugte nogle grimme ord netop for at understrege min pointe - og fordi jeg var sur over folks højrøvethed i tråden. I øvrigt var det ikke kun det jeg mente med en sober tone. Jeg snakker f.eks. også om hentydninger, underforståede ting og sager osv., når det bliver brugt som personangreb. Og det er der vidst en del af i denne tråd.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Jesper Juul skrev:

Netop det jeg havde forestillet mig ville ske - Det eneste du hiver frem er lige præcis mit sprogbrug. Resten af indlægget fejer du lige så stille væk og lader være med at kommentere det. Jeg brugte nogle grimme ord netop for at understrege min pointe - og fordi jeg var sur over folks højrøvethed i tråden. I øvrigt var det ikke kun det jeg mente med en sober tone. Jeg snakker f.eks. også om hentydninger, underforståede ting og sager osv., når det bliver brugt som personangreb. Og det er der vidst en del af i denne tråd.

Man kan sagtens understrege sin pointe ved brug af et ordentligt sprog!

(dette er ikke møntet særligt på dig Krog - blot en generel konstatering )

Hold nu tråden i et "fornuftigt" leje.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 10 August 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Hold da helt kæft. Kan man ikke lave en anderledes (forfriskende?) anmeldelse uden at skulle slagtes? Hvori består det forfriskende? Jeg får virkelig lyst til at sige et eller andet grimt til en stor del af jer. Hvis i nu ser det sådan her: Hvis den anmeldelse havde været en aflevering i skolen, havde han fået en karakter og det var det. Men når det er en aflevering her til siden, så skal man have hele snakken om at vedkommende er dårlig til at formulere sig, at teenagere bare vil imponeres, at han er vulgær og at hele hans anlæg ikke er sat ordentligt op fordi han ikke kan høre forskel på netkabler, og jeg skal komme efter dig. Det kunne da ellers være forfriskende med anmeldelser fra folk med ringe hørelse og dårlige anlæg...eller hva'?  Er dette emne ikke bare så p***e ligegyldigt? Han skal sku da have lov til at mene akkurat hvad han vil. Så kunne han da bare have lavet en (privat) "bruger-anmeldelse", eller oprettet et indlæg i Debatforum. Og alle i andre skal have lov til at mene. Og lige meget hvor meget i nogensinde diskutere det på disse grå sider, er der ingen der skifter mening. Og Mikkel Giges skrivestil "står ikke til at ændre", ifølge ham selv! Men alle prøver at overbevise alle til at indse den sandhed de er sikre på de kender. Og når folk er uenige med en selv, er det ikke sjældent at de andre skal svines til mere eller mindre direkte. Og visse personer overfortolker åbenbart når de ikke har flere argumenter (ingen nævnt ingen glemt).

Og ligegyldigt hvor p***e hamrende uenige i er med den anmeldelse, test whatever you wanna call it, og uanset hvor utroligt sure i er over hans sprogbrug og selvmodsigelser , ændrer det intet at i kaster med mudder - i bedste fald får i ikke flere anmeldelser fra Mikkel Gige - og i skræmmer garanteret andre folk væk! Det kan i fandeme ikke være bekendt! Prøv dog at holde en sober tone så i ikke ødelægger forummet for alle andre. Synes du selv at selve anmeldelsen holder "en sober tone"? Eksempel:  

"Forskellen på kablerne i denne test er ikke stor, så du må endelig ikke tro at der er en verden til forskel. Tag mine udtalelser som en præcisering af forskellen. Og sådan forholder det sig altså også i forhold til meget dyre kabler. Forskellene er små, specielt når prisen stiger". /

"Alle signal- og højtalerkabler i denne test er gode. Forskellene er som tidligere nævnt ikke store, og kræver at du sætter dig ned og lytter efter dem". /

"Dog bliver jeg lige nødt til at nævne Silver Sonic kablerne igen. De skiller sig væsentlig ud, og det i en sådan grad, at du bør give dem et seriøst lyt når du skal investere i nye kabler". /

Silversonics Air Matrix:

"Dette kabel er ren narko. Har du først prøvet det, så hænger du på det. Du kan ikke give slip. Det her er high end. Basta!".

Silversonics Revelation:

"Her handler det ikke om narko. Nej, det er nærmest guddommeligt (Apropos religion!). Revelation er kendt for at give bøllebank til kabler, som koster 10 (skriver TI) gange så meget. Dette er ganske enkelt verdens bedste kabel, når man måler i lyd pr. betalt krone. Og nej, det kan slet ikke diskuteres".

Men i øvrigt er der jo, ifølge skribenten, ikke nogen synderlig forskel på kablerne i denne test...

Er det sobert og seriøst, Krog?

Jeg får kvalme af mange af jeres indlæg i denne tråd.

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Jesper Juul skrev:

Undskyld, men hvad havde du regnet med, du skriver du får kvalme over andre skribenter herinde, bruger ukvemsord osv. og så slutter du af med at folk burde holde en sober tone? Havde du selv regnet med at den ville stå ubemærket hen?

Forresten hvad er det for nogle hentydninger og underforståede ting du har problemer med?

Hvis du ikke kan skrive indlæg uden at svine andre til, sjovt nok det samme du anklager stort set alle andre for, kunne det være du burde sidde på dine hænder en ekstra 10 min. før du begynder at skrive yderligere indlæg.

Og så kunne det være vi kunne komme tilbage til emnet: Synes godt vi kunne bruge en udmelding fra redaktionen/administrator om det virkelig er den fremtidige kvalitet af anmeldelser vi har set begyndelsen på?

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 August 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hvis der er nogen der mener de kan gøre det bedre kan de jo bare melde sig under fanerne på Hifi4all. Husk, at det er ulønnet fritidsarbejde.

Jeg ville da blive lidt ked af det, hvis jeg havde brugt min fritid på at gælde andre med informationer for så at blive svinet til, fordi andre åbenbart mener de kan gøre det bedre.

Jeg synes man skal respektere andres arbejdsindsats selvom man ikke er enig.

Hilsen

Gufle

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Utrolig lang og udmargende tråd.....

Jeg er af den klare opfattelse at man da har lov til at kritisere offentligt publicerede dokumenter som denne "anmeldelse" uden nødvendigvis at få at vide at man skræmmer folk væk eller kunne skrive nogle bedre selv. Jeg synes det er 100% reelt at få en ekstra fuge i panden over ovenstående anmeldelse med alle den selvmodsigelser, svulmende tillægsord og sammensmeltning af æbler og pærer.

Jeg havde egentligt tænkt mig at lade dette ligge, men jeg må simpelthen tilslutte mig koret der mener at denne "anmeldelse" ligger noget under vanligt niveau - beklager - om igen!

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 August 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej I kære nødder

Vi har vidst brug for at den nye ledelse af herværende forum, giver et sagligt svar på al denne tiltale. Vil I det?

For vi er virkelig nogen der undre og græmmer os lige nu, fordi vi frem for alt ønsker - og forventer - saglighed og professionel standard fra et side som Hifi4all. Vil i give os det fremover?

I bliver simpelthen nødt til at komme frem og give os en forklaring - tak!

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 10 August 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Utrolig lang og udmargende tråd.....

Jeg er af den klare opfattelse at man da har lov til at kritisere offentligt publicerede dokumenter som denne "anmeldelse" uden nødvendigvis at få at vide at man skræmmer folk væk eller kunne skrive nogle bedre selv. Jeg synes det er 100% reelt at få en ekstra fuge i panden over ovenstående anmeldelse med alle den selvmodsigelser, svulmende tillægsord og sammensmeltning af æbler og pærer.

Jeg havde egentligt tænkt mig at lade dette ligge, men jeg må simpelthen tilslutte mig koret der mener at denne "anmeldelse" ligger noget under vanligt niveau - beklager - om igen!

Jeg kan da kun være enig med dig, når du antyder at anmeldelsen kunne skrives bedre og mere sagligt. Jeg tror bare ikke at anmelderen med vilje har skrevet sådan for at genere alle her på forumet. Derfor synes jeg bare man burde moderere sig lidt.

Hilsen

Gufle 

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 10 August 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:

Hvis der er nogen der mener de kan gøre det bedre kan de jo bare melde sig under fanerne på Hifi4all. Husk, at det er ulønnet fritidsarbejde. Man kan godt være seriøs uden at få penge for det. Desuden er det jo (med tekstbehandling) i vore dage nemt at redigere og få orden og sammenhæng i en tekst.

Jeg ville da blive lidt ked af det, hvis jeg havde brugt min fritid på at gælde andre med informationer for så at blive svinet til, fordi andre åbenbart mener de kan gøre det bedre. Mikkel virker ikke som om han er ked af noget. Han oplyser jo, at han kan li' at skrive som han nu engang gør. Hér er tilsyneladende ingen respekt for kritikken.

Jeg synes man skal respektere andres arbejdsindsats selvom man ikke er enig. Naturligvis. Men husk at 'anmelderen' meget hurtigt meldte ud, at hans skrivestil "ikke står til at ændre". Det er da manglende respekt. Respekten bør gælde begge veje.

Hilsen

Gufle

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Lydpeter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 August 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Jeg hører til dem der mener at Mikkel Giges anmeldelse er useriøs og selvmodsigende og til en hvis udviser mangel på respekt over for læseren, herunder læserens dømmekraft. Jeg mener derfor at saglig kritik af Mikkel Giges anmeldelse er helt på sin plads. Det at man udfører gratis arbejde, betyder ikke at der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved dette arbejde. Desuden ville det være en væsentlig hindring for vores fælles søgen efter højere (hifi-) erkendelse, hvis tvivlsomme påstande skulle stå uimodsagt.

Men da vi alle vel kan være enige om at formålet med kritik ikke er at nedgøre Mikkel Gige, men at stille spørgsmål ved hans påstande og anspore til større seriøsitet i hifi4all's anmeldelser, hører det ingen steder hjemme at sige ting i stil med at Mikkel Gige lyder som en 13-årig dreng der er ved at komme i bukserne. Dette er usaglig kritik som ikke bringer os videre. De krav man bør stille til en anmeldelse, og som Mikkel Gige ikke honorerer, er bl.a. at man så vidt muligt gør sig fri af fordomme, som kan stå i vejen for en neutral anmeldelse eller kompromittere anmeldelsen; at man gør sig forudsætningerne for sin anmeldelse klart; og at man udtrykker sig nogenlunde forståeligt og entydigt. Jeg ved at Mikkel Gige har skrevet at han ikke kan ændre sin skrivestil, men det kan jo være udtryk for en forsvarsreaktion på det stormvejr han blev udsat for. Så til Mikkel: Jeg håber du vil tage den konstruktive del af kritikken til dig og ønsker dig held og lykke med det fortsatte arbejde på hifi4all.

V.H. Peter

Til top Vis Lydpeter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lydpeter

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 August 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har også læst både testen og tråden her, og jeg mener at den kritik, der rettes mod anmeldelsen er berettiget. Jeg føler dog også lidt med Mikkel Gige, at han skal have alle disse slag over nakken.

Hvis nogen har et problem her, må det absolut være den nye ledelse på hifi4all. Jeg synes de bør tage bestik af situationen, sætte sig ned og spekulere over hvilket ambitionsniveau, der skal være gældende fra redaktionel side fremover. Jeg har igennem tiden læst mange interessante anmeldelser, også anmeldelser man måske har været uenig i, men som alligevel har haft indhold og givet stof til eftertanke. Det håber jeg sandelig at kunne blive ved med!  

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Sendt: 10 August 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige -> Bliv endelig ved

Som relativ uerfaren hifi entusiast, må jeg sige det er dejligt, for en gang skyld at læse en anmeldelse i subjektiv og positiv ånd. Efter min bedste overbevisning handler det om glæden ved at opleve :-) De tekniske detaljer behøver efter min mening ikke altid at være det altoverskyggende i en test/anmeldelse.

Jeg føle rmig inspireret af et indlæg som det der tale som i denne tråd. Om disse kabler er dyre eller billige for andre, og om der findes noget der beviseligt et hundrede gange bedre betyder ikke noget for mig. Jeg synes 1500 er mange penge for et kabel.... Men efter at have læst denne anmeldelse er det da noget mere sansyneligt, at jeg ville foretage en sådan investering.

Ærbødigst

Musashi

Mange tak for et inspirerende indlæg som viser perosnlighed, og indsigt i det hifi, efter min mening handler om, glæden ved en god oplevelse!

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 10 August 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hej Gutter!

Det er helt i orden at give kritik og det må man da lige love for at der er givet!

Jeg skulle ikke mene, at der var mere at tilføje denne sag.

Tråden lukkes!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes