| Forfatter |
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ja, men hvis du lige skulle være klar i talen, så NÅR de har valgt flere store enheder ( 2 styk) SÅ har den dybde????
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
lars37 skrev:
Kjeldsen skrev:
|
Typen er ikke ukendt. Dipol har været anvendt siden tidernes morgen. Den bryder heller ikke naturlovene. Man må blot acceptere at dipol ikke går så dybt pga. akkustisk modkobling. Løsning er store basenheder. Hvis man kunne få små enheder til at spille højt og dybt i en dipol konstruktion, ja så havde man brudt naturlovene.
Jamo'en er heller ikke den første smukke dipol. Dali har allerede været på banen med en der var endnu flottere.

|
|
|
Ja, de vækker minder - serierne 1000 og ikke mindst 2000 fra Dali. Jeg kan stadigvæk huske den første gang, jeg hørte Skyline 2000 uden egentlige mellemtoner - blot et langt bånd og en 15 tommer bas. Det er de ringeste højttalere, jeg nogensinde har hørt.... Selv personalet var pinligt berørt over det makværk, som Dali havde lanceret med diverse superlativer. 90érne var ikke et særlig godt årti for Dali generelt efter min ydmyge holdning.
Men jeg gad godt høre de nye 909 fra Jamo. Deres gamle topmodel var nu heller ikke så ringe...
Lars
|
|
|
Tjah der var nu 2 stk 4½ tommer SEAS mellemtoner. Jeg har selv hørt dem demonstreret hos Dali, hvor de lød ganske overbevisende. De har dog ry for at være notorisk svære at placere.
|
|
|
De var korrekt opstillede i lokalet. De var uden mellemtoner - kun det lange bånd og en 15 tommer. Mellemtoner kom først til senere.
Lars
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
|
Hej. Der har tidligere været indlæg om dem. Jeg har hørt dem, i et stort rum/gangareal på IFA i Berlin sidste år, og jeg må sige at det er en absolut fed højttaler, med en gengivelse af bas man leder længe efter, samtidig med en åbenhed der kører på absolut højt plan. Da kan VA godt pakke sammen med alt.
Mvh.
|
|
|
Er det ikke canton du mener .
Du kan jo bare smide nogle over så kan kunder selv af gøre hvad de kan lide og ikke lide , eller må de ikke det ?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
| [QUOTE=Kjeldsen][QUOTE=lars37][QUOTE=Kjeldsen]
De var korrekt opstillede i lokalet. De var uden mellemtoner - kun det lange bånd og en 15 tommer. Mellemtoner kom først til senere.
Lars
|
|
|
Jeg var ikke klar over der havde eksisteret en version uden mellemtoner. Den i hifi og elektronik testede udgave er med mellemtoner.
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
hclyd skrev:
|
Hej. Der har tidligere været indlæg om dem. Jeg har hørt dem, i et stort rum/gangareal på IFA i Berlin sidste år, og jeg må sige at det er en absolut fed højttaler, med en gengivelse af bas man leder længe efter, samtidig med en åbenhed der kører på absolut højt plan. Da kan VA godt pakke sammen med alt.
Mvh.
|
|
|
Du kan jo bare smide nogle over så kan kunder selv af gøre hvad de kan lide og ikke lide , eller må de ikke det ?
|
|
|
Nej, hr Jensen. Det er ikke Canton jeg mener. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
| Ja, ja, men hvis du lige skulle være klar i talen, så NÅR de har valgt flere store enheder ( 2 styk) SÅ har den dybde???? |
|
|
Ja den kan spille dybt så. Se bare specs!! (Jeg tillod mig at præcisere pva. Kjeldsen)
Mener at kunne huske, at Boye (bruger her på sitet) har designet 909'eren.
mvh Allan
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
MC955 skrev:
hclyd skrev:
|
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Nej, hr Jensen. Det er ikke Canton jeg mener.
|
|
|
Nå trode jeg .
Hørte også de jamo i england og det korte lyt jeg fik der lød de godt .
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
finn52 skrev:
| Det er da helt utroligt, hvilken selvindbildningskraft, dennne gruppe af Vienne Acoustics apostle besidder. Følger der hypnose med, når man køber et sæt. VA er GODE højttalere, men langt fra det sidste ord, indenfor super HiFi! |
|
|
Hej Finn52
Har du hørt VA Mahler. Hvad højttalere har du.
vh. Henrik
|
|
|
Hvad så Finn52, må jeg gentage mine spørgsmål ???
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
tarup 13 skrev:
finn52 skrev:
| Det er da helt utroligt, hvilken selvindbildningskraft, dennne gruppe af Vienne Acoustics apostle besidder. Følger der hypnose med, når man køber et sæt. VA er GODE højttalere, men langt fra det sidste ord, indenfor super HiFi! |
|
|
Hej Finn52
Har du hørt VA Mahler. Hvad højttalere har du.
vh. Henrik
|
|
|
Hvad så Finn52, må jeg gentage mine spørgsmål ???
vh. Henrik
|
|
|
Ja, jeg har hørt VA Mahler.
Jeg spiller på Quad ESL 57, Cary Audio (rør) for- og effekt. LPT grammofon med Decca London.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamo R 909 er kåret til Årets High-End Højttaler 2006-2007 (EISA Award, Best Product 2006-2007)
Med den skulpturelle R 909 højttaler viser Jamo's udviklingsingeniører, hvad de kan levere, når prisen er underordnet, og kun de bedste komponenter og materialer er gode nok. R 909 er én blandt meget få højttalere, som arbejder uden et kasseformet kabinet, hvad der normalt gør det vanskeligt at gengive lave frekvenser. Et par højteffektive 15-tommer basenehder og et ginialt delfilter er Jamo's reaktion på denne udfordring, og da der ikke er nogen almindelige kabitetresonanser, er R 909's lyd ikke alene fri for et kabinets favning, men også overvældende frigjort, ren og dynamisk. Den store højttaler er kommet med en eksemplarisk finish og suveræn kælen for detaljerne - et imponerende High-End statement, der fortjener den bedste forstærker, som en krævende musikelsker har råd til. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man vil hører Jamo R 909 og ikke gider at kører til tyskland, kan man bare tage et smut forbi jack&jones (tror nok det er jack&jones) i bruun's galleri, i aarhus.   __________________
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|