Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: S-Video fra DVB-T til projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 11 August 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

kyhn skrev:
CA. 1500 Dkr men den er alle pengene værd i min bog! jeg kan, via DVD, ikke se forskel på RBG og Komponent direkte!

Uhh, det er godt nok noget dyrere end jeg umiddelbart havde tænkt mig at det skulle være at få TV på projektoren. Jeg vil gerne have et fornuftigt billede, men reelt set er det kun til lidt fodbold når TV2 sender en kamp.

Hej

har lige set sådan en box ved av-connection til 849 kr

http://av-connection.com/

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 August 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

bedste billede får du ved at købe en RGB=> Komponent converter og trække KOmponent op til Pj.

Jeg bruger denne:

http://www.bigscreen.se/tester/ovriga/CYP.htm

Jeg har godt nok svært ved at se dette skulle være bedre end SCART - VGA løsningen. Det er jo bare et ekstra led du putter på og en ekstra konvertering. Det er da vel kun interessant hvis du ikke har en SCART indgang eller som her RGB via VGA indgangen? Det siger de jo også selv at det er til hvis du ikke har en SCART indgang.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 August 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

super skrev:
Kim Petersen skrev:

kyhn skrev:
CA. 1500 Dkr men den er alle pengene værd i min bog! jeg kan, via DVD, ikke se forskel på RBG og Komponent direkte!

Uhh, det er godt nok noget dyrere end jeg umiddelbart havde tænkt mig at det skulle være at få TV på projektoren. Jeg vil gerne have et fornuftigt billede, men reelt set er det kun til lidt fodbold når TV2 sender en kamp.

har lige set sådan en box ved av-connection til 849 kr

http://av-connection.com/ 

Det er da i hvert fald en noget lavere pris, men stadig en slat for at kunne se lidt fodbold og en enkelt film eller to. Men hvis nummeret med video-maskinen som mellemled ikke fungerer, så bliver jeg vel nødt til at tage hårdere midler i brug - weekenden vil vise om det kan fungere.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Jeg blander mig lige, for er blevet noget rundtosset af alle de stik, kabler, tilslutningsmuliheder osv.. Hvis man har ganske almindeligt TV-signal, men gerne vil se bold eller film fra tv til ens projektor, ville sådan en boks ikke være at foretrække (Scart -> component) ?

http://www.pixmania.com/dk/dk/188899/art/thomson/dvb-t-tuner -dti1003.html

mvh søren

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 August 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Frandsen skrev:
Jeg blander mig lige, for er blevet noget rundtosset af alle de stik, kabler, tilslutningsmuliheder osv.. Hvis man har ganske almindeligt TV-signal, men gerne vil se bold eller film fra tv til ens projektor, ville sådan en boks ikke være at foretrække (Scart -> component) ?

http://www.pixmania.com/dk/dk/188899/art/thomson/dvb-t-tuner -dti1003.html 

Component er ikke nogen dårlig idé i forbindelse med projektor.

Det er der flere DVB-T modtagere der har, og jeg syntes personligt Maximum T3000 er et bedre valg end den Thomson du har fundet.

Anmeldelse af Maximum T-3000 FTA og Anmeldelse af Thomson DTI1003

/Lars

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Okay - den har også lyd via optisk, så den tror jeg at det skal være så (har ikke mere end 1 coax på reciever)

Helt nede nede på idiotsikkert plan.. hvordan forbindes de forskellige ting? (Behøver jeg ikke mere end det specielle scart->component kabel, og så en ny stump antenne ledning fra modtageren til tv?)

tak for hjælpen so fare

NosAnden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Sendt: 27 August 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

du kan også få moget der hedder colurfix som sætter farve på s-vhs hvis det er sort/hvid søg på dette vare nummer 25631 på www.computercity.dk det tror jeg kan hjælpe
Til top Vis NosAnden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NosAnden

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hvordan vil den løsning (S-VHS) være i forhold til component? Jeg har nemlig s-vhs kabel til at ligge så hvis jeg kun skal investere 99kr i kabler vil det da være at foretrække?!

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

De eneste kabler jeg har kunne finde er hammer dyre.. 4-500kr for scart->component.. findes der ikke nogle no-name til max 200kr. Ska i hvert fald bruge 5m...

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

NosAnden skrev:
du kan også få moget der hedder colurfix som sætter farve på s-vhs hvis det er sort/hvid søg på dette vare nummer 25631 på www.computercity.dk det tror jeg kan hjælpe

Sådan en laver bare et S-video signal om til composite (laveste kvalitet)

/Lars

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:
De eneste kabler jeg har kunne finde er hammer dyre.. 4-500kr for scart->component.. findes der ikke nogle no-name til max 200kr. Ska i hvert fald bruge 5m...

Det er specielle kabler - ved ikke om de findes no-name.

5m kabler er generelt også lidt dyrere - men der er et til 259+porto på denne side:

Clicktronic Scart - Component

/Lars

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:
Helt nede nede på idiotsikkert plan.. hvordan forbindes de forskellige ting? (Behøver jeg ikke mere end det specielle scart->component kabel, og så en ny stump antenne ledning fra modtageren til tv?)

Ja, antenne-kablet medfølger (i en billig kvalitet - men hvis det virker så..)

Så du skal bruge et SCART - Component kabel, og et optisk kabel til din forstærker.

/Lars

PS. Maximum modtageren fås billigt for tiden - så i forhold til at købe den Thomson i Frankrig får du nærmest det SCART-Component "gratis"

NosAnden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Sendt: 27 August 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

det jeg har linket til sætter farve på s-vhs den laver ikke signalet om til composite den sætter bare farve på så vidt jeg ved
Til top Vis NosAnden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NosAnden

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

NosAnden skrev:
det jeg har linket til sætter farve på s-vhs den laver ikke signalet om til composite den sætter bare farve på så vidt jeg ved

Den laver signalet om til composite.

/Lars

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Så er løsningen fundet.

Da jeg så at Maximum T-3000 kan levere component på SCART-udgangen slog jeg hurtigt til på www.recordere.dk 's fælleskøb. Og 500 kr. må siges at være den billigste af de nu 4 receivere jeg har købt, så helt galt kunne det vel ikke gå.

Den kom i dag, så jeg cyklede flux ud til www.av-connection.dk og hentede et ClickTronic SCART -> Component kabel, og har så fået det koblet op her til aften.

Resultatet: Super! Hvor billedet før var lidt ulden og udtværet i det er det nu strammet op og en hel del tydeligere. Eftersom den General Satellite DVB-T jeg har brugt indtil nu alligevel stod for at ryge i skraldespanden (den er altså bare ringe), så har det vel egentlig ikke kostet mig mere end hvad kablet kostede, og det er godt givet ud, synes jeg.

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Fedt! Jeg skal have mig samme setup! Forhåbentlig engang i næste uge! Hvordan virker kvaliteten ellers ? (500kr er jo ikke meget)

MvH Søren

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 August 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:
Hvordan virker kvaliteten ellers ? (500kr er jo ikke meget)

Jeg har følgende DVB-T tunere, indkøbt i denne rækkefølge:

General Satellite, 580 kr. i A-Z (Bilka): Fryser næsten dagligt, dårlig menu, dårlig fjernbetjening, og så skal man altid aktivt slå undertekster til, det reset'es for hvert kanalskift. Undertekster og tekst-TV deler endda samme knap - rigtig upraktisk. Dansk sprog ikke muligt. Optisk udgang leverer ikke DD.

Digiality T-2001CX MK2, 800 kr. i Hifi-Klubben: Gedigen kvalitet, fryser ikke, men den er langsom! Nogle gange kommer jeg til at trykke to gange i frustration. Fjernbetjeningen skal helst være dead-on.

Philips DTR 200, 700 kr. i Merlin (set til lavere pris i varehusene, men skulle bruge den her og nu): Jeg havde læst meget skidt om den på internettet, men den fungerer faktisk rigtig fint. Brugervenlig, og har heller ikke frosset endnu. Tekst-TV har dog lidt problemer når der er en blank linie på en efterfølgende side (linien fra forrige side bliver så stående), og der er ingen digital udgang.

Maximum T-3000 FTA, 500 kr. via fælleskøbet på www.recordere.dk (kan nås endnu): Gedigen kvalitet, og den reagerer ganske kvikt, endda selv om fjernbetjeningen peger i den anden retning. Og har man projektor er det optimalt med Component på SCART-udgangen. Det skal dog siges at jeg kun har leget med den en times tid.

Af de fire er jeg ikke i tvivl: Maximum leverer fuld valuta til pengene, specielt ifm. en projektor pga. Component muligheden. Philips vinder på brugervenlighed, men den manglende digital-udgang går ikke sammen med en hjemmebio, dog fint med almindeligt TV. Digiality'en skiftede jeg helst ud med en Maximum eller Philips. General Satellite er lige til genbrugspladsen.

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Rigtig fedt du lige tager dig tid til at opsummere tingene

Ydermere er det jo endnu mere positivt at Maximumén er rigtig god - specielt til projektor (det er det jeg skal bruge den til)

Jeg lader mine erfaringer komme engang når jeg får en i hus. Nu vil jeg hurtigt videre til recordere.dk

Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Så er der bestilt hjem fra recordere.dk

Nu mangler jeg bare kablet- kan man benytte sig af en speciel adapter (scart->RCA) ? (jeg har lige fået 10m component kabel i føs´dags´gave, men det er RCA->RCA)

Eller er det bare at ty til av-connection?

Mvh

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 September 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
Digiality T-2001CX MK2, 800 kr. i Hifi-Klubben: Gedigen kvalitet, fryser ikke, men den er langsom! Nogle gange kommer jeg til at trykke to gange i frustration. Fjernbetjeningen skal helst være dead-on.

Tilføjelse, glemt i skyndingen: Underteksterne er af og til forsinkede, så de kun lige vises i et brøkdel af et sekund inden det næste sæt kommer. Display'et fluktuerer når den er tændt, dvs. kanalnummeret "flimrer" - i stand by er der ingen problemer.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes