| Forfatter |
|
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej I kære nødder
Vi har vidst brug for at den nye ledelse af herværende forum, giver et sagligt svar på al denne tiltale vedr. Hr. Giges kabel"test". Vil I det? Det kan da ikke passe, at ytringsfriheden her går fløjten; til fordel for det I kalder kunsnerisk frihed
Så underminere I jo ikke bare vores fantastiske hobbys største forum, men også selve den demokratiske tanke...
Vi er virkelig nogen der undre og græmmer os lige nu, fordi vi frem for alt ønsker - og forventer - saglighed og professionel standard fra et side som Hifi4all. Vil i give os det fremover?

I bliver simpelthen nødt til at komme frem og give os en forklaring, - tak!
(Men man kan vel bedst forvente at dette indlæg også bliver sencureret bort...)
Bedste hilsner
Dolce __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undslyld, men Giges kabeltest er den mest reelle jeg længe har læst.
Problemet med lyd og hifi-udstyr er, at vil du høre en forskel, jamen så hører du en forskel. For din hjerne snyder dig til at høre denne forskel. Pure and simple.
Tak for de ord.
Skal vi til at have tests, af denne kaliber, ser jeg en ny gylden æra for HiFi4All.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mener du da ikke Finn?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja den her bliver vel forhåbentlig også lukket....
Hvis man brugte sit tastatur til, at beskriver sine egen oplevelse, med kabler, i samme udstrækning som man bruger det til at jorde én, som faktisk har sat sig ned og brugt tid på at dele sine oplevelser.... jae mon ikke der for alvor ville være kød på det her forum.
Redaktører m.v. har et ansvar, men et forum bliver kun så godt som brugerne gør det....
Musashi
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da ikke passe, at ytringsfriheden her går fløjten; til fordel for det I kalder kunsnerisk frihed
JA DET ER TEMMELIGT SØRGELIGT !
LEDELSEN SKAL BARE IKKE GLEMME ... AT UDEN BRUGERE ER DETTE SITE... LIGE TIL
SKRALDESPANDEN !
MVH. __________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold nu op... Det var bestemt ikke den bedste artikel jeg har læst, men så absolut heller ikke den værste! Bare fordi han kommer med nogen kontroversielle meninger skal han åbenbart jordes... Kan han ikke høre forskel på netkabler, kan han ikke høre forskel på dem... done...
Samtidig siger i at hans modsiger sig selv. Det gør han også en smule, men slet ikke nok til at det bliver uforståeligt! Desuden har han også lavet en test før den som var ganske udemærket, er den nu glemt? Skal én enkel artikel skabe masseflugt fra h4a? 
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol - NEJ, det er jo lige præcis der den ligger begravet,- vi skal blive på Hifi4all, så mange som muligt, men vi skal da ikke gøre det for enhver pris. Sitet bliver kun godt, hvis det former sig i brugernes ånd og vi sammen intonerer en rimelig standard.
Mit indlæg her, er mere en reaktion på redaktionsledelsens håndtering af sagen. Påtalte skribent, har jeg ingen kommentarer til, da der vidst nu ER fyret rigeligt af på den konto.
Jo, jeg skrev godt nok kabel"test" i mit indlæg, men det var først og fremmest for at henvise til den SAG jeg kommenterer på...Fred med enhver der vil og gør sit bedste for at oplyse sine medmennesker. __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolce skrev:
|
Mastervol - NEJ, det er jo lige præcis der den ligger begravet,- vi skal blive på Hifi4all, så mange som muligt, men vi skal da ikke gøre det for enhver pris. Sitet bliver kun godt, hvis det former sig i brugernes ånd og vi sammen intonerer en rimelig standard.
Mit indlæg her, er mere en reaktion på redaktionsledelsens håndtering af sagen. Påtalte skribent, har jeg ingen kommentarer til, da der vidst nu ER fyret rigeligt af på den konto.
Jo, jeg skrev godt nok kabel"test" i mit indlæg, men det var først og fremmest for at henvise til den SAG jeg kommenterer på...Fred med enhver der vil og gør sit bedste for at oplyse sine medmennesker.
|
|
|
Okay. Men hvad er det så som er så galt? Ud med sproget! 
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor melder dem, der altid har travlt med at rakke ned, sig ikke under skribentfanerne og tilbyder deres hjælp, for at få sitet "på fode" igen
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Hvorfor melder dem, der altid har travlt med at rakke ned, sig ikke under skribentfanerne og tilbyder deres hjælp, for at få sitet "på fode" igen
MVH WRONG
|
|
|
hallo - hvem er det liiige der rakker ned her??
censur skaber utryghed - og hvis den foretages af partiske mennesker,er funktionen negativ!
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DET DER ER GALT HER ER, AT JEG FORSØGTE AT STARTE DENNE TRÅD 2 GANGE MED HERVÆRENDE OPLÆG I GÅR AFTES, MEN INDLÆGGET VAR SLETTET FØR NOGEN KUNNE NÅ AT KOMMENTERE, - DET ER DET DER ER GALT, OG DET ER IØVRIGT HELE SAGEN HER I EN NØDDESKAL.  __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slowon siger det  __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolce skrev:
|
DET DER ER GALT HER ER, AT JEG FORSØGTE AT STARTE DENNE TRÅD 2 GANGE MED HERVÆRENDE OPLÆG I GÅR AFTES, MEN INDLÆGGET VAR SLETTET FØR NOGEN KUNNE NÅ AT KOMMENTERE, - DET ER DET DER ER GALT, OG DET ER IØVRIGT HELE SAGEN HER I EN NØDDESKAL. 
|
|
|
Det er fordi du skriver med capslock slået til, vil jeg tro og den agressive smiley...
Det er nok også derfor redektøren valgte at lukke tråden i går, så derfor mener han ikke at den skal genåbnes påny.
Den gamle tråd var fuld af mudderkastning, og ikke engang halvdelen af dem som skrev indlæg i tråden kunne holde sig fra personfnidder. Jeg forstår godt at han lukkede den tråd. Det var ikke en god diskussion, og den kom ikke videre.
Det har samtidig intet med censur at gøre at han kan det. Du har selv invilliget i det da du oprettede dig. Tror nok der er rigeligt med demokrati herinde, selvom meget af det der blev sagt derinde på den gamle tråd var injurier og andet mundskidt der ikke ville blive tilladt i det offentlige rum. Det skal jo heller ikke være anarki vel?
Desuden tog den jo overhovedet ikke stilling til at han faktisk havde skrevet en udemærket artikel før den. Derfor var der ingen grund til at skirve videre på den. Tror også at moderatoreren har set MANGE af disse tråde før, og jeg tvivler ikke på at han var helt klar over hvor den ville føre hen.
Jeg forstår også fuldt ud at han ikke gad deltage mere med den stemning der blev pisket op der, og det at du prøver at fortsætte den i samme stil, ændre nok ikke meget ved hans synspunkt på det. Så skulle man oprette en mere seriøs tråd hvor han blev inviteret ind til en generel snak om det, eller måske en session på chatten. 
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min holdning er, at man skal være meget påpasselig med at lukke tråde. Det giver en enorm dårlig stemning og mange frustrationer.
Så hellere lave direkte sanktioner overfor dem, der bryder reglerne. __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
| hallo - hvem er det liiige der rakker ned her??
censur skaber utryghed - og hvis den foretages af partiske mennesker,er funktionen negativ! |
|
|
Der findes ingen upartiske mennesker, desværre. Alle har en mere eller midre skjult agenda. Jeg synes forresten at den omtalte artikel er fremragende! Endelig godt at høre én, som siger at kabler ikke gør den store forskel, endelig noget ærlighed i hifi-verdenen!!  At man så har en masse hifi-snobber hér på forummet, som blive harme over mandens artikel og måske fordi der er sandhed i det, han siger, er ikke skribentens skyld. De er selvfølgelig uenige med ham, fordi de SKAL retfærdiggøre de tusinder af kroner, som de har spildt på kabler.  Flere af den slags artikler, tak.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
woammo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er ikke om testen er god eller dårlig - eller hvor velskrevet den er, men derimod at dem med administrator rettigheder begynder at udøve censur og lukke en tråd der på ingen måde er gået over grænsen for ytringsfrihed eller almindelig omgangstone.
Det dakl ikke gentages ret mange gange før jeg finder andre fora hvor jeg kan få opdateret min viden om nye tiltag inden for HiFi branchen.. __________________
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svinefar skrev:
|
Min holdning er, at man skal være meget påpasselig med at lukke tråde. Det giver en enorm dårlig stemning og mange frustrationer.
Så hellere lave direkte sanktioner overfor dem, der bryder reglerne.
|
|
|
Hvem har brudt hvilke regler?
Ja, man skal være påpasselig med at lukke tråde. Man skal tænke meget dybt over grundlaget for en lukning.
Det viste sig at hifi4alls brugere ikke var en flok dikkende lammehaler. Det gav trådlukning. Sådan. Det er kommunikation på et højt plan. (Hér kom jeg lige til at trykke ironi-knappen ind!).
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
slowon skrev:
| hallo - hvem er det liiige der rakker ned her??
censur skaber utryghed - og hvis den foretages af partiske mennesker,er funktionen negativ!
|
|
|
Der findes ingen upartiske mennesker, desværre. Alle har en mere eller midre skjult agenda.
Jeg synes forresten at den omtalte artikel er fremragende! Endelig godt at høre én, som siger at kabler ikke gør den store forskel, endelig noget ærlighed i hifi-verdenen!! 
At man så har en masse hifi-snobber hér på forummet, som blive harme over mandens artikel og måske fordi der er sandhed i det, han siger, er ikke skribentens skyld. De er selvfølgelig uenige med ham, fordi de SKAL retfærdiggøre de tusinder af kroner, som de har spildt på kabler. 
Flere af den slags artikler, tak. 
|
|
|
Kritikken gik ikke kun på selve indholdet/substansen i 'anmeldelsen'. Det handlede også om formen. Det var vel ikke meningen at 'anmeldelsen' skulle vises som SMS-rulletekst i et ungdomsmusikprogram på TV?
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråden hér bliver sikkert lukket snart....men jeg vil alligevel give mit besyv med.
For mig er der et par journalistiske brølere imellem bl.a.:
I indledningen står der: "Forskellen på kablerne i denne test er ikke stor"
Men ved testen af Silver Sonic bliver der brugt gloser som: "Så tror
man at det ikke kan blive bedre?! Dette er ”hul igennem mk.II”. Det her
er simpelthen for vildt!!!"
Samtidig bliver Clearaudio kablet kaldet kedeligt.....
Desuden bliver bliver o.n. kabel udråbt til det absolutte
referencekabel for neutralitet, men i samme sætning bliver der skrevet
"Selv System Of A Down, med deres hårde stil, lyder som engle." I mine
ører har kablet så netop den modsatte effekt da jeg normalt ikke vil
betegne System Of A Down som englesang.
Men det var bare et par tanker, og selvfølgelig mangler vi en udstyrsliste.
__________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Hold nu op... Det var bestemt ikke den bedste artikel jeg har læst, men så absolut heller ikke den værste! Bare fordi han kommer med nogen kontroversielle meninger skal han åbenbart jordes... Kan han ikke høre forskel på netkabler, kan han ikke høre forskel på dem... done...
Samtidig siger i at hans modsiger sig selv. Det gør han også en smule, men slet ikke nok til at det bliver uforståeligt! Desuden har han også lavet en test før den som var ganske udemærket, er den nu glemt? Skal én enkel artikel skabe masseflugt fra h4a?  |
|
|
Jeg tror ikke at det er artiklen, som sådan, der skaber det største røre, men mere det, at den repræsenterer den nye redaktionelle linie på sitet, og bakkes op af redaktionen. Det er en helt ny linie, som ydermere strammes op, med prompte sletninger af tråde, og lukninger af tråde, uden forvarsel. Mange vil nok føle at de spilder deres tid. Det vil uvægerligt dele sitets brugere op i to lejre. De som vil fortsætte debatten, med selvcencur, og de der finder nye steder at føre debat.
|
| Til top |
|
| |