| Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Jeg undre mig ... og jeg undre mig .. og igen undre jeg mig ... Er det international storepolitik vi debattere ...
- eller er det krisen i Libanon 
- måske en evt. forhindret terrorplan i UK 
- det kunne også være Iran's atomprogram 
- er det Nord Korea's besiddelse af atomvåben og undertrykkelse af deres egen befolkning 
- er det Kina's flere dekader af undertrykkelse af Tibet's befolkning Via Tibet .. eller Nepal 
- jeg ville såmend også kunne tænke mig at det er den "tredie verdens" problemer med borgerkrig og hungersnød 
- hmmm...næh det er nok mere at Fogh ikke kan give en skattelettelse i topskatten 
- eller de ældre som ligger og p***er og skider i bukserne, uden der er nogen som tager notits af dette 
- eller er det den voksende utryghed for at cykle på cykelstien og få en kniv stukket ind i siden af en gal mand på scooter ... det var ikke en hentydning til Kurt Kubik Hvad filen har Kubikken med dette at gøre???
- er det mon de stigende oliepriser som skaber panik og bæven i skriften 
- er det en udsigt til at Christiania én dag bliver jævnet med jorden 
- det kunne også være at det er den voksende afstand mellem borger og storekommunerne, efter sammenlægningerne 
- nej, jeg tro det er Grøndlands isen som smelter hurtigere end man før havde beregnet sig frem til 
- det kan også være alle de forsile brændstoffer vi sviner vores luft til med som giver bekymringer 
- jeg er sikker på at det er de pædofile som bare skal holde sig langt væk fra vores børn, det er det vi i virkeligheden er bange for 
- eller uha, det er sgu da det at blive arbejdsløs og må flytte fra hus og hjem 
- eller er det den voksende rasisme som får os op af stolen 
- eller er det krigen i Irak som det handler om 
- eller handler det om der er liv på mars 
.... hmmm .... næh det handler om en kabeltest som er lavet af en mand som hedder Mikkel Gige ...
Er det bare mig eller er der noget som ikke stemmer  |
|
|
Helt ærligt, det var da en masse off-topic sludder!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Jeg undre mig ... og jeg undre mig .. og igen undre jeg mig ... Er det international storepolitik vi debattere ...
- eller er det krisen i Libanon 
- måske en evt. forhindret terrorplan i UK 
- det kunne også være Iran's atomprogram 
- er det Nord Korea's besiddelse af atomvåben og undertrykkelse af deres egen befolkning 
- er det Kina's flere dekader af undertrykkelse af Tibet's befolkning Via Tibet .. eller Nepal 
- jeg ville såmend også kunne tænke mig at det er den "tredie verdens" problemer med borgerkrig og hungersnød 
- hmmm...næh det er nok mere at Fogh ikke kan give en skattelettelse i topskatten 
- eller de ældre som ligger og p***er og skider i bukserne, uden der er nogen som tager notits af dette 
- eller er det den voksende utryghed for at cykle på cykelstien og få en kniv stukket ind i siden af en gal mand på scooter ... det var ikke en hentydning til Kurt Kubik 
- er det mon de stigende oliepriser som skaber panik og bæven i skriften 
- er det en udsigt til at Christiania én dag bliver jævnet med jorden 
- det kunne også være at det er den voksende afstand mellem borger og storekommunerne, efter sammenlægningerne 
- nej, jeg tro det er Grøndlands isen som smelter hurtigere end man før havde beregnet sig frem til 
- det kan også være alle de forsile brændstoffer vi sviner vores luft til med som giver bekymringer 
- jeg er sikker på at det er de pædofile som bare skal holde sig langt væk fra vores børn, det er det vi i virkeligheden er bange for 
- eller uha, det er sgu da det at blive arbejdsløs og må flytte fra hus og hjem 
- eller er det den voksende rasisme som får os op af stolen 
- eller er det krigen i Irak som det handler om 
- eller handler det om der er liv på mars 
.... hmmm .... næh det handler om en kabeltest som er lavet af en mand som hedder Mikkel Gige ...
Er det bare mig eller er der noget som ikke stemmer  |
|
|
Hvaså er du smidt ud af klubben?
Keder du dig?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herre gud ...drenge, det er en kabeltest og så skriver i " synger hifi4all på sidste vers"
|
| Til top |
|
| |
Fumle Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu----> Alex har jo lidt ret et eller andet sted  __________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Herre gud ...drenge, det er en kabeltest og så skriver i " synger hifi4all på sidste vers" For en gang skyld er vi enige mht. titlen, men de fleste herinde i tråden er vist klar over at det er SELVE testen, som der anfægtes...
Og fordi vi er i en omskiftelig tid mht til ledelsen herinde, er vi jo lidt nervøse... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Herre gud ...drenge, det er en kabeltest og så skriver i " synger hifi4all på sidste vers" |
|
|
Jeg giver dig ret i, at den overskrift er lidt overgearet. Og nu er det jo heller ikke noget med, at alle badeænder pludselig synker, eller at cykler er punkteret allerede når man køber dem, eller det der er værre...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette her er jo rent Stanley Kubrick!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fumle skrev:
MG-> Tror ikke du bliver taget pænere eller mere seriøst efter sådanne indlæg..
Milu----> Alex har jo lidt ret et eller andet sted  |
|
|
Halløj Fumle.
Selvfølgelig har han da lidt ret...men det er jo vores hobby, det tæller sgu'!!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne tråd viser at HiFi og religion er tæt forbundet. 
I den omtalte kabel test er sproget nok levende, men anmelderen bliver upræcis i sproget og det bliver rodet og svulstigt. Men husk lige at INGEN test er objektive. Og jeg har da læst det der er værer.
Det er vigtigt at man lærer hifi og musik anmeldere (og andre anmeldere for den sags skyld) at kende. Et eksempel; jeg hader højtalere med metaldomer. Der er anmeldere rundt i verden der forguder højtalere med metaldomer. Det gør dem ikke til dårlige anmeldere - men når jeg ved det, så ved jeg også hvor vi ikke deler præferencer. Og så kan jeg lettere sortere "skidt og kanel" i testen. 
Mht. kabler syntes jeg der er mange vildt overvurderede kabler. Kabler skal ikke tilføre noget. Og alt for ofte skrider sammenhængen når man begejstres over "så meget luft, fin diskant eller mere bund" dette eller hint kabel giver mig. 
Når man så husker at vi ikke opfatter hvad vi hører på helt samme måde som andre, at vores frekvensområde reduceres med alderen og følelser spiller en stor rolle ifm. lytning, så er det komisk så mange der der tror at sandheden om lyden findes. Sandheden finder du i dig selv, med dine ører og det er måske ikke den samme sandhed som andre HiFi nørder oplever. 
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi er en hobby der består af små forskelle. hvordan kan det undrer nogen vi går op i små ting ?
alex det vil sige vi gerne må snakke om OT emner fremover ? igen den nye linie ville være rar at få forklaret 
god weekend til alle der er enige med mig 
Gige, i den tråd der blev lukket kom du med nogle punkter der ik var tid til at forklarer, mener du kabler kan give de sidste 10 % for så er du på linie med mange herinde, men at kalde 10% for en lille detalje er vi så ik enige om, det er de små % vi ofte bevæger os i __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
Fumle Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Fumle skrev:
|
MG-> Tror ikke du bliver taget pænere eller mere seriøst efter sådanne indlæg..
Milu----> Alex har jo lidt ret et eller andet sted 
|
|
|
Halløj Fumle.
Selvfølgelig har han da lidt ret...men det er jo vores hobby, det tæller sgu'!!
Mvh. |
|
|
LoL det vil jeg gerne give et amen med på vejen..... __________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
|
Med jeres store kompentencer på området, kan jeg kun opfordre til at I kommer med jeres bud på en artikel.
Det er vigtigt med stor erfaring når man skriver om noget så vigtigt som Hifi. Mindst en menneske-alder, mindre kan simpelthen ikke gøre det. Ungdommen er dum og doven, og kan ikke forholde sig til livets vigtige ting, så som Hifi. At man har været i hifi branchen i en årrække tæller heller ikke. Kun at du har beskæftiget dig med hifi på hobbyplan i en menneskealder kan bruges. Husk det nu!
Og udstyret skal svare til alles smag, ellers er det useriøst at give sig i kast med at teste udstyr.
Come on, guys... jeg ønsker virkelig at holde mig fra person-fnidder. Men få et liv!!!
ppp_dk, du behøver slet ikke at svare på dette indlæg. Dit svar er kendt på forhånd. |
|
|
Jeg er fløjtende ligeglad med både personer og testresultater. Der hvor kæden, i benævnte test, hopper af for mig er ved den åbenlyse selvmodsigelse der hersker i testen. At sproget virker friskt og "sælger" agtigt er mig ligegyldigt, den slags kan man/vi vel efterhånden godt læse udenom. Som det tidligere er skrevet så er højttalertesten skrevet i et helt andet (neutralt) sprog. Og før folk begynder med at jeg prøver at forsvare købet af mine hunde dyre kabler så lad mig ridse mit kabel setup op. Signal: DKK 300,- pr. m. Højttaler: DKK 1000,- for 2x3m. og standart netkabler. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Herre gud ...drenge, det er en kabeltest og så skriver i " synger hifi4all på sidste vers" |
|
|
Jeg giver dig ret i, at den overskrift er lidt overgearet.Og nu er det jo heller ikke noget med, at alle badeænder pludselig synker, eller at cykler er punkteret allerede når man køber dem, eller det der er værre...
|
|
|
På den anden side, så forstår jeg det på den måde, at hvis standarden falder til denne test, så kan man vel ikke tage H4A seriøs mere?
Og så synger H4A på sidste vers og vil kun eksistere som "chat" side og reklame søjle. Hvis det er det redaktionen vil, så er det fint med mig, bare ærgerligt. H4A har potentiale til meget mere, da det nu har skaffet sig et navn hos hifi folket, hvilket er ubetaleligt, så er det ærgeligt at trække det den anden vej.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
|
hifi er en hobby der består af små forskelle. hvordan kan det undrer nogen vi går op i små ting ?
alex det vil sige vi gerne må snakke om OT emner fremover ? igen den nye linie ville være rar at få forklaret Det er vel ikke op til Alex, idet han IKKE er moderator længere...
god weekend til alle der er enige med mig 
Gige, i den tråd der blev lukket kom du med nogle punkter der ik var tid til at forklarer, mener du kabler kan give de sidste 10 % for så er du på linie med mange herinde, men at kalde 10% for en lille detalje er vi så ik enige om, det er de små % vi ofte bevæger os i |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4932
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drenge, jeg er en helt almindelig familiefar, som - ligesom jer - synes at hifi er noget at det mest fascinerende der findes. Jeg er blot gået et skridt videre, og får en masse udstyr på besøg, som jeg beskriver efter bedste formåen for andre. Jeg synes selv at jeg gør det rigtig godt. Jeg forholder mig åben og neutral til ethvert produkt som krydser min vej. Og forsøger at beskrive det på en farverig og levende måde. Og jo, jeg lader mig også begejstre af de produkter som er anderledes. Jeg er kun et menneske og ikke en maskine.
Kald mig blot arrogant, men jeg ændrer ikke min skrivestil for at behage andre. Jeg forholder mig tro til min egen stil. Jeg får ingen penge for at gøre det her, så at blive dikteret en måde at gøre tingene på, holder ikke. Jeg gør primært dette for min egen skyld, fordi det giver mulighed for at prøve alt det nye grej, samt at dele mine oplevelser med andre.
Så vil I ikke prøve at forholde jer til dette.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Spencer skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
Jeg giver dig ret i, at den overskrift er lidt overgearet.Og nu er det jo heller ikke noget med, at alle badeænder pludselig synker, eller at cykler er punkteret allerede når man køber dem, eller det der er værre...
|
|
|
På den anden side, så forstår jeg det på den måde, at hvis standarden falder til denne test, så kan man vel ikke tage H4A seriøs mere? |
|
|
Både ja, og nej. Jeg tror ikke at de andre anmeldere ændrer deres standard, blot fordi kravet er sænket. Måske endda tværtimod, da de meget nødigt vil igennem et lignende stormvejr.
Milu skrev:
Og så synger H4A på sidste vers og vil kun eksistere som "chat" side og reklame søjle. Hvis det er det redaktionen vil, så er det fint med mig, bare ærgerligt. H4A har potentiale til meget mere, da det nu har skaffet sig et navn hos hifi folket, hvilket er ubetaleligt, så er det ærgeligt at trække det den anden vej.
Mvh. |
|
|
Ja, det vil være ærgerligt, at en seriøs standard, sænkes til 'kunstnerisk frihed' - som det nye bundniveau kaldes.
|
| Til top |
|
| |
FMJ Branchemedlem

FMJ
Bruger siden: 27 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
|
Drenge, jeg er en helt almindelig familiefar, som - ligesom jer - synes at hifi er noget at det mest fascinerende der findes. Jeg er blot gået et skridt videre, og får en masse udstyr på besøg, som jeg beskriver efter bedste formåen for andre. Jeg synes selv at jeg gør det rigtig godt. Jeg forholder mig åben og neutral til ethvert produkt som krydser min vej. Og forsøger at beskrive det på en farverig og levende måde. Og jo, jeg lader mig også begejstre af de produkter som er anderledes. Jeg er kun et menneske og ikke en maskine.
Kald mig blot arrogant, men jeg ændrer ikke min skrivestil for at behage andre. Jeg forholder mig tro til min egen stil. Jeg får ingen penge for at gøre det her, så at blive dikteret en måde at gøre tingene på, holder ikke. Jeg gør primært dette for min egen skyld, fordi det giver mulighed for at prøve alt det nye grej, samt at dele mine oplevelser med andre.
|
|
|
Jeg tar sku hatten af for at du skriver du ikke kan høre forskel på netkabler! Der sidder nok andre deruder der heller ikke kan, men som bare ikke vil indrømme det! __________________ Frederik Johansen
www.gato-audio.com
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen giv dog manden lidt luft! 
Han har lavet EN artikel som er omdiskuteret herinde og splitter folk i to lejre. Nogen er enige, andre er ikke.
Men at påstå at der er en hel ny linje, sq at overfortolke det. Han har før skrevet en anden anmeldelse som er ganske flot. Og hvorfor skulle han lige pludselig ændre stil så radikalt at det bliver en hel ny linje? Det kan godt være at han måske havde en lidt dårlig dag angående hans sprogbrug, og måske ikke så dårlig alligevel i følge andre. Der vil jeg slutte her, for jeg vil IKKE kritisere hans faglighed! Skal han ikke have længere snor end dette? Skal folk fare i flint og overfalde ham på denne måde på grund af en enkel artikel?
Hvor blev den objektive diskussion af? Et er hvad han mener, det kan vi diskutere, noget andet er hans måde at udtrykke sig på. Det kan vi ikke sådan uden videre bare grave i! Det er et meget personligt emne at blive kritiseret så enormt for hans faglighed som han bliver udsat for af mange herinde. Prøv dog at sætte jer i hans position! Han har lavet en test som vi alle er glade for og som er glimrende og en anden som deler vandene. Jamen gør det ikke at han faktisk burde have credit for hans arbejde? Jamen tag dog stilling til meningerne i stedet for. Måske kommer de ikke så præcist ud, men de kommer ud så selv jeg forstod dem uden at skulle stoppe op.
Så derfor har i da overhovedet ikke ret til at lynche ham på den tynde basis! Han har skrevet TO artikler hvor den ene var fejlfri, og den anden til diskussion. Så tag lige at koncentrér jer om hans meninger i stedet for at gå over i den evige person fnidder... Please! 
|
| Til top |
|
| |
Soersch Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
|
|
|
|
Behold din skrivestil og skriv flere anmeldelser. Med tiden lærer vi dine præferencer at kende. Jeg er ofte uenig med anmeldere og bliver det givetvis også med dig. Men det er jo det der er hele fidusen med anmeldelser. Selv med Karnov eller svagstømsregulativet i hånden er det svært at være objektiv. Lad ikke HiFi blive en dogmatisk religion, men lad alle have deres tro i fred (også dem der tror på metaldomer, he he )
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Spencer skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
|
På den anden side, så forstår jeg det på den måde, at hvis standarden falder til denne test, så kan man vel ikke tage H4A seriøs mere? Og så synger H4A på sidste vers og vil kun eksistere som "chat" side og reklame søjle. Hvis det er det redaktionen vil, så er det fint med mig, bare ærgerligt. H4A har potentiale til meget mere, da det nu har skaffet sig et navn hos hifi folket, hvilket er ubetaleligt, så er det ærgeligt at trække det den anden vej. Det er uhyggeligt Mugge, men jeg er ENDNU engang SÅ enig. Skal vi ikke lave en klub? 
Mvh. |
|
|
|
| Til top |
|
| |