| Forfatter |
|
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som en kort bemærkning vil jeg godt lige opsumere mine holdninger omkring dette emne. Jeg synes ikke vi/jeg har gået efter manden i denne debat. Skulle mine indlæg i denne tråd, imod forventning, være faldet nogen for brystet, vil jeg da gerne være den første til at undskylde over for MG. Når det er sagt så finder jeg fortsat testen useriøst skrevet. Som tidligere sagt så har jeg intet imod konklusionen da jeg selv har billige kabler på mit setup så jeg burde stå og række tunge og klappe MG på ryggen over den gode test. Dog falder, det generelle sprogbrug og en række deciderede fejl i testen, mig for brystet. Dette sammenholdt med at den saglige kritik, tilsyneladende preller af som vand på en gås finder jeg en kende uheldigt. Som så rigtigt skriver tidligere så har anmeldelser en stor betydning for branchemedlemmer. Og skulle de, som Holmbys skriver, være modvillige til at sende grej til test ja så ville siden i mine øjne miste en stor del af de appeal den har for folk der søger noget vejledning omkring køb af hifi og vi andre ville miste en site hvor vi kan sidde og savle lidt over noget grej vi aldrig får råd til. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
|
hvis i nu feks tager jeres artikler, hvor der er en del om kabler, hvordan man sammensaetter et anlaeg osv, har jeg saa spildt min tid ved at laese dem ?jeg mener nu de forskellige testere her på sitet sagtens kan have forskillige meninger,og at alle på h4a ikke behøver stå indefor en' artikel,men måske jeg tager fejl?
hvis i vil have anmeldelser der modsiger hinanden saa skaber i ogsaa intern konkurrence.igen syntes jeg da ikke det er et must at de er enige,tværtimod
i kan vrkelig ikke hve flere anmeldere hvor den ene mener der ikke er forskel paa kabler og andre mener det modsatte.hvorfor ikke?.hvis de skal bakke hinanden op selvom de rent faktisk mener det stik modsatte er det da først seriøsiteten går fløjten
et eller andet sted er det da et frisk pust at gige skriver,som anmelder vel og mærke,at han ikke kan høre forskel på netkabler,selvom jeg nu mener at så må han være stok døv og anmeldelsen iøvrigt er total ubrugelig,ex intet testudstyr nævnt og hvordan det er brugt. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så piger - skulle vi se at komme videre?
Dette forums kvalitet afhænger i meget højere grad af de aktive medlemmers evner til at skabe et fornuftigt rum til at debattere vores fælles hobby, end en enkel dårlig anmeldelse.
Jeg er ikke uenig i at testen er "hat og briller" men jeg synes det er ude af proportioner at begrave h4a af den grund - Nap en kiks!
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du godeste.
hvordan kan I være jer selv bekendt.
Hvordan kan I dog blive så ophidsede over jeres spilledåser - jeg troede hifi var en hobby. Sjældent har jeg set nogen hidse sig sådan op over noget så ligegyldigt, der er da tale om proportionsforskydning af ekstreme størrelser.
Brug dog tiden på noget der rent faktisk betyder noget.
Jeg græmmes.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm........gang iden, fedt emne 
Linie kabler og HT kabler er et forretningsområde ligesom styling til bil og shampoo til hår. Hvorfor er shampoo til mænd billiger end til kvinder. Det gælder om salg af livsstil!
Basalt set er et linie kabel (coax etc..) en modstand i serie med en spole parallelt med en kondensator til stel. Og overordnet set er det ikke fornuftigt overhovedet at indføre sådan noget mellem for og effekt. Der er vel ikke nogen der kan argumenter imod at integrerede forstærkere her må have en massiv fordel da der kun er afstanden mellem de aktive komponenter og derved har har hjemmebanefordel i forhold til klangen.
Uanset pris er kablet med til at farve/betone signalet væk fra det oprindelige signal (det er her (modstanden + spolen)//kondensatoren spiller ind) og derfor introducere et nyt signal til indgangen af næste trin ! Så her bør man egentlig altid nævne, vedrørende sit anlæg, at man har farvet lyden med det og det kabel !
Et Bilka Linie kabel kan sagtens være ligeså godt (på slut lyden) som en guldstang mellem for og effekt, det er kombinationen af kablets karakteristiske impedans med efterfølgende trins impedans der skaber en god/dårlig situation. Bilka kablet ser dog ikke særlig "sejt" ud sååå...
Mit påstolat er så at det egentlig mest er en form for HiFi "styling" (øjet der ser, ørene på st. by.) der til tider falder heldigt ud og derved "rykker".
Ved hobby er prisen irrationel
Flemming
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja magen til kællingesludder skal man da lede længe efter  (eller skal man  ) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
amigo Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber ikke at andre nu vil afholde sig fra artikler/tests omend jeg ville forstå dem
Man vil aldrig kunne skrive artikler og lave tests, der behager alle læsere, når man vender og drejer ethvert lille punktum.
Er der ikke tale om ulønnet arbejde - fritidsfornøjelse ? Måske
har jeg misforstået det ! Er der ikke meget vide rammer her på
dette website ? Vi er mange forskellige typer, der bare hygger os
med vores HiFi ! Ville det være bedre med artikler og tests på
Ph.D. niveau ? Nyd dog variationerne.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg tidligere har pointeret, så er kritikken taget til efterretning! Vi har været i gang i 12 dage, og skal ligeledes finde linien hvorpå HIFI4ALL.DK skal fremstå. Kenneth og Bruno er ikke en del af sitet længere, og vi prøver således nogle nye ting af. Disse tiltag skal der være plads til at se hvordan fungerer. Kritik er velkommen, BLOT det forholder sig på en kronstruktiv facon. Så snart kritikken går i personligretning med hetz og lign., så er dette ikke et accepteret moment på forum. Ytringsfrihed på sitet foregår under eget ansvar, men tiltider har det været nødvendigt at skride ind, når enkelte brugere ikke selv har kunne håndtere denne. Dette vil der fortsat blive gjort, hvilket ligeledes er accepteret ved oprettelse af brugerprofil på sitet.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Mastervol skrev:
|
Uha... Bekymret for fremtiden...
Hør nu her... Der er i bund og grund de samme velkendte personer som står bag siden, så det er en meget dårlig undskylning...
|
|
|
Det er jo så decideret forkert, der er kommet nye ejere, der er kommet nye skribenter/moderatorer bl.a jdg1, Fournais og Mikkel Gige, så den holder ikke en meter. |
|
|
Jo, men alle er jo i forvejen kendte personer for brugerne på H4A. Bjarke kender vi da, og ligeså med Witzel. Ronin er da heller ikke ukendt. Og så er der kommet et par brugere til som er blevet skribenter eller moderatorer. Synes virkelig ikke det er særlig vildt... 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, vi er helt derude hvor nogle brugere tydeligt afprøver grænser på højde med det 3-4 årige gør overfor deres forældre. Det skinner tydeligt igennem at de forsøger at fremprovokere en advarsel eller en lukning af tråden, for så ville der rigtig være noget at brokke sig over. Det er simpelthen til grin!!
Testen er ikke god - kom videre.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vare det vel heller ikke længe inden man kan gå ind på www.poulsaudiobutik.dk og læse poul svine hifi4all til for denne tråd.
glæder mig allerede
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hi-sonny. det er lidt ærgeligt med alle dem der har aversioner mod at læse og gør det umuligt at diskutere med jer..
ligeledes underligt man ikke engang læser de informationer der er på de links man poster.
men kan da godt hjælpe dig selvom jeg ikke tror du gider læse det.
"Små hunde kan også bide. (11/8-2006)" læg mærke til datoen __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er lidt ærgeligt med alle dem der har aversioner mod at læse og gør det umuligt at diskutere med jer. uddyb nærmere. og hva har det med mig at gøre?
jo har lige skimtet det men var nu ikke sikker på at det direkte var rettet mod denne tråd. så underlig nej.
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
skimtet er vidst ordet, ved godt han skriver langtrukkent. men så kan man jo springe det over man ikke gider læse altså ikke det hele. når du glæder dig til han skriver om det så er det da bare at komme i gang 
du kan starte herfra
"Hvorfor nu denne fabelagtige indledning? Ja, ugen har jo budt på en ganske vist ikke særligt klart disponeret test af kabler"
"Hvis man selv er sikker på, at man enten kan høre forskel på alle kabler i alle længder eller alternativt som denne forfatter, at forskellene er få og små og primært forårsaget af visuelle stimuli, kan det da for helvede ikke få ens pis i kog, hvad der står i en måske lidt mere end halvtåget såkaldt test"
opsumere vidst meget godt hans holdning
kabel tvivlerne bør bide mærke i jeg ikke bare hæfter mig i de sætninger hvor han skriver testen ikke er god, men tager hele hans holdning med, også det der ikke passer til min.
bent medlyd bør ikke læse denne uges klumme men ufatteligt sjov igen denne uge
__________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
|
skimtet er vidst ordet, ved godt han skriver langtrukkent. men så kan man jo springe det over man ikke gider læse altså ikke det hele. når du glæder dig til han skriver om det så er det da bare at komme i gang 
du kan starte herfra
Hvorfor nu denne fabelagtige indledning? Ja, ugen har jo budt på en ganske vist ikke særligt klart disponeret test af kabler.
bent medlyd bør nok ikke læse denne uges klumme 
|
|
|
ja oki mit indlæg der var nok ikke af så høj klasse. 03 til mig.
Men kære poul. Du fandme bløød (positivt ment).
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Som jeg tidligere har pointeret, så er kritikken taget til efterretning! Vi har været i gang i 12 dage, og skal ligeledes finde linien hvorpå HIFI4ALL.DK skal fremstå. Kenneth og Bruno er ikke en del af sitet længere, og vi prøver således nogle nye ting af. Disse tiltag skal der være plads til at se hvordan fungerer. Kritik er velkommen, BLOT det forholder sig på en kronstruktiv facon. Så snart kritikken går i personligretning med hetz og lign., så er dette ikke et accepteret moment på forum. Ytringsfrihed på sitet foregår under eget ansvar, men tiltider har det været nødvendigt at skride ind, når enkelte brugere ikke selv har kunne håndtere denne. Dette vil der fortsat blive gjort, hvilket ligeledes er accepteret ved oprettelse af brugerprofil på sitet.
|
|
|
Bravo!  Respekt herfra.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Nu vare det vel heller ikke længe inden man kan gå ind på www.poulsaudiobutik.dk og læse poul svine hifi4all til for denne tråd. |
|
|
Man må sige at han hygger sig. Umiddelbart lyder det dog lidt mærkeligt at han skriver "flere debattørers indlæg ligner til forveksling begyndende grænsepsykotiske tilfælde" når man betænker hans åbenbare fascination af jævnligt at skulle kommentere hvad der foregår på danske hifi-fora.
Der henvises i denne tråd, i den første og sikkert også eventuelle andre meget til at artiklen har skabt så meget røre fordi dem der har ofret mange kroner på kabler er fortørnede over Mikael Gige's kommentarer om at forskellene er små eller måske ikke engang er der (netkabler) - det hæfter Poul sig også meget ved. Sådan som jeg har læst og forstået det drejer det sig dog kun - dvs. udelukkende - om måden artiklen er skrevet på, og Gige's efterfølgende reaktion på denne kritik. Måske jeg bare har overset noget, der er jo skrevet meget?
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se der er meget du ikke har set, eller har decideret overset.  Pouls pointe er, at dels er artiklen af Gige ikke god, men det som er sjovt er at så mange farer op over at han skriver der ikke er stor forskel på kabler. Glem finesserne og Giges sving i teksten (snart mener han der er forskel og snart ikke) , men hardcore er det det postulat, der har afstedkommet så megen vrede. En anden, og ret giftig pointe er, at når de mange bliver oprørte er det fordi ( Pouls postulat) at hvis Gige har et, så er mange af dem som har ofret store summer på kabler blevet narret. Enten af sig selv eller af en forhandler - eller af magasiner på nettet eller i den trykte presse. Der er jo noget af historien om Kejserens nye klæder over denne sag. ER der forskel på kabler, og hvis der er, er den stor eller lille? Og kan prisen på de dyre retfærdiggøres i performance? Der skal en mand som Gige til, som med overlæg eller ved ubehjælpsomhed, kommer til at skubbe til et stort læs af accepeterede sandheder om kablers velsignelser. SPændende at følge fra sidelinien bliver det!
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Hvem siger hifi er kedeligt ?
Mine ovevejelser er dels at Gige har faktisk ret i flere betragtninger. Specielt at vi er ret ukritiske i vores tilgang til kabler og deres påvirkning af lyden.....Neo...I belive. Altså er jeg enig i kejserens nye klæder er sat på dagsordenen! Gige siger det som andre tænker...fint nok.
Der er forskel på kabler, og umiddelbart mener jeg at videnskaben er tilstede, og jeg mener ikke mine egne kabler lyder skidt, og jeg tager gerne en blind-test. Men der er meget hype, og Gige er nok meget reel, at stene Gige gør ikke hans påstande mere eller mindre sande. Personligt virker det som om at der skal være en dårlig stemning på siden, og alle kan blive ugens syndebuk. Det virker ret tarveligt, og målet er måske at lukke siden fordi folk er skudt i hovedet? Jeg tror det er et passende tidspunkt at spørge sig selv hvad målet med folks tilknytning til siden her er. Det er snart hvert andet indlæg som indholder kritik eller nedsættende omtale af noget eller noget. Det er faktisk ikke ok at skrive hvad som helst.
I ledelses-øjne er det en test af siden nye ledelse.....man prøver grænser for at se hvornår og hvordan "far" bliver sur. Der er en som skrev noget med "hifi-autoriteter". Jeg tror det er præsis hvad det handler om. Det er muliglivs en process som er nødvendigt for nogen.
Cheers
Bradford
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |