Emne: Cerwin-vega ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
|
Det er altså lidt uintelligent at spørge sig frem om noget der er så subjektivt. Den ene siger at AL serien er bedst, den anden DC og den tredje CLCS.
Tag toget, bussen, bilen, cyklen whatever ned til Hifiklubben og lyt for dig selv - det er den eneste måde!!!
Spørgsmål som disse burde resultere i et to måneders udelukkelse fra dette forum, da de viser at personen ikke er klar til at ytre sig, men kun læse og lytte herinde!
|
|
|
Slap dog af mand! ...
Hvad er det han spørger om som du synes skal give 2 måneders udelukkelse?!?
Skal han straffes fordi han måske ikke ved så meget som dig, eller hvor vil du hen...???
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er enig med Clapton (delvist) - Man skal selv lytte. Det
ER faktisk den eneste måde. Nogen vil synes at en given højttalere til
3000 kr er bedre end en anden til 2000 kr. Omvendt vil der være nogen
der synes den til 2000 kr er bedst. Så dyrt er ikke altid bedre. Det er
jo 100% ens egen mening man skal bruge. Det er det samme med mad - hvis
du spurgte din mor hvad hun kunne lide, og hun sagde Hummos - og du
tænkte: "Nåh, så kan jeg nok også lide det for der er jo nogen der
siger det er godt", ja så tager du altså fejl, og det ved du jo også
godt - Du kan jo nødvendigvis ikke lide hummos vel.
Så bare fordi nogen siger det ene og det andet er godt, glemmer de at nævne at det er godt for dem. Men det er ikke nødvendigvis godt for dig.
Så derfor: LYT TIL HØJTTALERNE SELV!
Mvh. Christian
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
Ja jeg er enig med Clapton (delvist) - Man skal selv lytte. Det ER faktisk den eneste måde. Nogen vil synes at en given højttalere til 3000 kr er bedre end en anden til 2000 kr. Omvendt vil der være nogen der synes den til 2000 kr er bedst. Så dyrt er ikke altid bedre. Det er jo 100% ens egen mening man skal bruge. Det er det samme med mad - hvis du spurgte din mor hvad hun kunne lide, og hun sagde Hummos - og du tænkte: "Nåh, så kan jeg nok også lide det for der er jo nogen der siger det er godt", ja så tager du altså fejl, og det ved du jo også godt - Du kan jo nødvendigvis ikke lide hummos vel.
Så bare fordi nogen siger det ene og det andet er godt, glemmer de at nævne at det er godt for dem. Men det er ikke nødvendigvis godt for dig.
Mvh. Christian
|
|
|
Ja selvfølgelig skal man lytte selv... Jeg har heller aldrig købt noget fordi ANDRE synes om det... Men derfor kan man godt spørge om andres mening og lytteindtryk og høre om det er det samme som man selv er kommet frem til...
Og det er nu engang også lidt svært at lytte til noget der er udgået fra butikkerne, det er jo ikke altid der er eksempelvis et par højttalere af samme type til salg i nærheden...
Men uanset hvad, så er der ingen der skal idømmes karantæne herinde fordi de måske ikke spørger på en måde som forekommer visse andre brugere korrekt!
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Krog skrev:
Ja jeg er enig med Clapton (delvist) - Man skal selv lytte. Det ER faktisk den eneste måde. Nogen vil synes at en given højttalere til 3000 kr er bedre end en anden til 2000 kr. Omvendt vil der være nogen der synes den til 2000 kr er bedst. Så dyrt er ikke altid bedre. Det er jo 100% ens egen mening man skal bruge. Det er det samme med mad - hvis du spurgte din mor hvad hun kunne lide, og hun sagde Hummos - og du tænkte: "Nåh, så kan jeg nok også lide det for der er jo nogen der siger det er godt", ja så tager du altså fejl, og det ved du jo også godt - Du kan jo nødvendigvis ikke lide hummos vel.
Mvh. Christian
|
|
|
Ja selvfølgelig skal man lytte selv... Jeg har heller aldrig købt noget fordi ANDRE synes om det... Men derfor kan man godt spørge om andres mening og lytteindtryk og høre om det er det samme som man selv er kommet frem til...
Og det er nu engang også lidt svært at lytte til noget der er udgået fra butikkerne, det er jo ikke altid der er eksempelvis et par højttalere af samme type til salg i nærheden...
Men uanset hvad, så er der ingen der skal idømmes karantæne herinde fordi de måske ikke spørger på en måde som forekommer visse andre brugere korrekt!
|
|
|
Man kan da stadig ikke spørge om den ene højttaler er bedre end den anden. Da det altiv vil ende med subjektive meninger og vurderinger og disse kan derfor ikke bruges til noget i ens søgen efter en højttaler.
Ligesom at spørge om vanilie is er bedre end chokolade is - det er der mange forkellige meninger om og derfor kan man ikke bruge det til noget i forhold til hvad man selv skal vælge.
Derfor er det stadigt et uintelligent spørgsmål og det kan, efter min mening, ikke diskuteres. Om det så skal resultere i et par måneders fravær herinde eller ej kan dog diskuteres. __________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
Exxtreme skrev:
Krog skrev:
Mvh. Christian
|
|
|
|
|
|
Man kan da stadig ikke spørge om den ene højttaler er bedre end den anden. Da det altiv vil ende med subjektive meninger og vurderinger og disse kan derfor ikke bruges til noget i ens søgen efter en højttaler.
Ligesom at spørge om vanilie is er bedre end chokolade is - det er der mange forkellige meninger om og derfor kan man ikke bruge det til noget i forhold til hvad man selv skal vælge.
Derfor er det stadigt et uintelligent spørgsmål og det kan, efter min mening, ikke diskuteres. Om det så skal resultere i et par måneders fravær herinde eller ej kan dog diskuteres.
|
|
|
Jo det er da lige netop det man godt kan!
For nu at tage hans spørgsmål i hans åbningsindlæg, så spørger han kun til om den nye classic serie er bedre end den gamle... Det er da et ganske reelt spørgsmål, for der er da selvfølgelig nogle forskelle, hvilke skal jeg ikke gøre mig klog på, for det er længe siden jeg havde cerwin vega højttalere.
Det vil da også være det samme som at du siger at alle afstemningerne herinde ikke kan bruges til noget som helst, fordi der er forskellige meninger... Det er da for at debattere, hvilket dette forum er lavet for...
Jeg tror efterhånden at alle godt ved at der findes forskellige meninger, og at de ikke alle kan være de samme som ens egne, men derfor kan man godt spørge til andres...
Og nej det kan ikke diskuteres om han skal udelukkes fordi han i dine øjne har stillet et dumt spørgsmål...
Men selvfølgelig skal han ikke vælge sine højttalere udelukkende efter din eller min mening, men når man ikke er erfaren er det okay at tage anders mening med i betragtning, men ja... hans egen mening er altafgørende...
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan da ikke med god samvittighed sige, om den nye serie er bedre end den gamle. Det er umuligt!
Kan være jeg mener at den er, mens en anden mener det modsatte. Så man kan aldrig få et entydigt svar - hvorfor man alligevel skal ned og lytte ad selv, hvilket man så ligeså godt kunne have gjort fra starten og undgået hele den meningsløse debat.
Kan man ikke få entydige svar, så er det omsonst at spørge.
At spørge om, eller til, noget der ikke kan give én de svar man søger er fjollet! __________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er stadig ingen der siger at han køber det sæt højttalere folk herinde siger han burde købe... Jeg synes det er okay at spørge andre hvad de synes er bedst når man ikke er særlig erfaren...
Og ja, der ER forskellige meninger, men derfor kan det da godt være han gerne vil høre den alligevel... Der kunne jo have været et entydigt flertal der syntes den ene havde været bedre end den anden, hvilket så bare ikke var tilfældet her.
Jeg mener ikke debatten er meningsløs. Bare fordi at der er forskellige meninger om et diskuteret emne bliver diskussionen ikke meningsløs... Og hvis han havde syntes at det var meningsløst at spørge havde han jo ikke gjort det...
Han kan jo ikke lytte til den fornyligt udgåede classic serie i butikken, det er nok netop derfor han ville høre hvad andre syntes om den kontra den nye...
Hvis alle debattørerne i denne tråd havde sagt at den nye serie er MEGET bedre end den gamle på alle punkter så tror jeg ikke han ville have søgt efter et sæt brugt af de gamle for at lytte til dem, om du eller jeg ville have gjort det er en anden sag...
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|