Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Ugens emne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 August 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Hej David

Hvorfor tage det han skriver så nært - jeg forstår ikke hvorfor folk reagerer så voldsomt på det, han skriver? Jeg tror måske det hænger sammen med de benævnelser han pådutter folk og iøvrigt er der jo INGEN her der reagerer bare halvt så voldsomt som Poul selv, ovenikøbet uden at han har været udsat for samme nedladende og personlige hetz. 

Som jeg ser "ugens emne", er der tale om en ugenlig omgang Se & Hør, altså er der primært tale om underholdning og dernæst at fremlægge et par sandheder, som normalt ikke tåler at se dagens lys. Du har ret i det med Se og Hør, men jeg har endnu ikke set det du kalder sandheder, det jeg har set er meninger og de bør kun undtagelsesvist forveksles med sandheder.

Derudover har Poul en farverig måde at skrive på, som gør det sjovt for læseren at tygge hans klumme igennem. Jeg tror, at man skal være Poul`s proselyt for kun at kunne se sjovt i alt det han skriver

Hvis man som læser kan tilsidesætte sig selv lidt, når Poul skriver "tumperne på hifi4all", så vil man også blive klar over, at Poul rent faktisk savner de gode gamle hifi-dage, og forsøger at oplyse os allesammen omkring, hvordan tingene var dengang. Jeg savner også de gode gamle dage, hvor omgangstonen trods alt var tilforladelig.

Han er sku lidt ked af, hvordan tingene står til p.t., det er helt klart min fornemmelse - ellers ville han jo ikke have behov for at skrive "ugens emne" en til to gange om ugen? For mig at se ligger der meget mere end markedsføring, økonomiske interesser og hoveren bag. Det tror jeg du har ret i, men som jeg skrev i et tidligere indlæg, så gavner han ikke sin "sag" hvis han har en sådan, ved en omgangstone permanent placeret i det røde felt.

At han så har en meget belærende måde at forklare os allesammen, at han savner "the good old days", ser jeg bare igennem fingerne med - det kan sku' ikke bringe mit pis i kog, når manden i mine øjne har gode intentioner. Han er træt af at se os allesammen være passive lemminger, der æder der ukritiske anmeldelser råt, hvorefter vi følger vores farvoritforhandlers prædiken til mindste detalje uden at stille spørgsmål. Kort sagt, så har han bare ramt kvalmegrænsen. Jeg kan godt se pointen, men hvis ovenstående er formålet, så bliver han vel også nød til, at lave en kritisk selvvurdering. Nu er det POUL`S postulat at folk udnævner deres forhandlere til halvguder eller i bedste fald Guder, det er dit postulat, at folk i al bred almindelighed opfører sig som lemminger, men det gør det jo ikke til en indiskutabel sandhed.

Man kan vel sige, at der er en grund til at "et los i røven" hedder "et los i røven" og ikke "et puf i numsen". Poul mener, at vi alle sammen har brug for et los i røven, hvorfor han skriver som han gør.

Og man kan sige, at rimelighed i ytringer, fremmer socialt samvær, sagen og på længere sigt, Poul selv.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 August 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej David

Hvorfor tage det han skriver så nært - jeg forstår ikke hvorfor folk reagerer så voldsomt på det, han skriver? Jeg tror måske det hænger sammen med de benævnelser han pådutter folk og iøvrigt er der jo INGEN her der reagerer bare halvt så voldsomt som Poul selv, ovenikøbet uden at han har været udsat for samme nedladende og personlige hetz. Som jeg ser det, så vader folk jo lige i fælden. Som jeg har skrevet tidligere, ønsker Poul bare, at folk reagerer og tager stilling til det han skriver, positivt som negativt. Da man ikke kan råbe folk op på skrift, er han nød til at gå til grænsen (og til tider over den) for at få folks opmærksomhed. Dem som reagerer negativt, må jo føle sig ramt at det han skriver, at han taler til eller om dem, altså gør de med deres negative indlæg Pouls såkaldte påstande og meninger til sandheder. Sådan ser jeg det.

Som jeg ser "ugens emne", er der tale om en ugenlig omgang Se & Hør, altså er der primært tale om underholdning og dernæst at fremlægge et par sandheder, som normalt ikke tåler at se dagens lys. Du har ret i det med Se og Hør, men jeg har endnu ikke set det du kalder sandheder, det jeg har set er meninger og de bør kun undtagelsesvist forveksles med sandheder. Jeg mangler stadigvæk at se en af hans påstande blive påvist som værende usande...

Derudover har Poul en farverig måde at skrive på, som gør det sjovt for læseren at tygge hans klumme igennem. Jeg tror, at man skal være Poul`s proselyt for kun at kunne se sjovt i alt det han skriver. Det tror jeg nu ikke, men har man ikke lidt selvironi kan jeg godt se at det kan være et problem...

Hvis man som læser kan tilsidesætte sig selv lidt, når Poul skriver "tumperne på hifi4all", så vil man også blive klar over, at Poul rent faktisk savner de gode gamle hifi-dage, og forsøger at oplyse os allesammen omkring, hvordan tingene var dengang. Jeg savner også de gode gamle dage, hvor omgangstonen trods alt var tilforladelig.

Han er sku lidt ked af, hvordan tingene står til p.t., det er helt klart min fornemmelse - ellers ville han jo ikke have behov for at skrive "ugens emne" en til to gange om ugen? For mig at se ligger der meget mere end markedsføring, økonomiske interesser og hoveren bag. Det tror jeg du har ret i, men som jeg skrev i et tidligere indlæg, så gavner han ikke sin "sag" hvis han har en sådan, ved en omgangstone permanent placeret i det røde felt. Man får ikke folks opmærksomhed ved at holde sig i det grønne, eller sågar det gule felt, her er man nød til at provokere og overskride grænserne for god omgangstone.

At han så har en meget belærende måde at forklare os allesammen, at han savner "the good old days", ser jeg bare igennem fingerne med - det kan sku' ikke bringe mit pis i kog, når manden i mine øjne har gode intentioner. Han er træt af at se os allesammen være passive lemminger, der æder der ukritiske anmeldelser råt, hvorefter vi følger vores farvoritforhandlers prædiken til mindste detalje uden at stille spørgsmål. Kort sagt, så har han bare ramt kvalmegrænsen. Jeg kan godt se pointen, men hvis ovenstående er formålet, så bliver han vel også nød til, at lave en kritisk selvvurdering. Hvorfor? Han gør det jo på en måde, så mange sagtens kan fange budskabet...Nu er det POUL`S postulat at folk udnævner deres forhandlere til halvguder eller i bedste fald Guder, det er dit postulat, at folk i al bred almindelighed opfører sig som lemminger, men det gør det jo ikke til en indiskutabel sandhed. Nej, det er ikke indiskutable sandheder, det påstande som kun tjener det formål at oplyse, samt er den værste konsekvens for de beskyldte, at de måske tænker sig lidt mere om, eller endnu bedre sparer lidt penge, fordi pungen ikke sidder lige så løst i lommen, som mælketænder i munden på en 13-årig. Med mine påstande, ønsker jeg ligesom Poul, at folk reagerer, i dette tilfælde, at de skriver et indlæg. I Pouls tilfælde får han nok en del mails og telefonopkald.

Man kan vel sige, at der er en grund til at "et los i røven" hedder "et los i røven" og ikke "et puf i numsen". Poul mener, at vi alle sammen har brug for et los i røven, hvorfor han skriver som han gør.

Og man kan sige, at rimelighed i ytringer, fremmer socialt samvær, sagen og på længere sigt, Poul selv. Nu tror jeg ikke at Pouls primær mål med "ugens emne" er at fremme sit sociale samvær, men jeg er da helt sikker på, at Poul har fået en hel del nye "venner", da det trods alt er mere sikkert at ligge i skyttegraven hos dem der skyder, end hos dem der bliver skudt på...

Venligst

Bent

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 15 August 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hej David

Jeg kan godt følge dig i, at "klummen" provokerer, jeg ved ikke om det er meningen eller om det bare er Poul`s frustrationer omkring tingenes tilstand, som han skal have ud. Jeg er derimod ikke enig i at folk der reagere på at blive kaldt "dummernik" , "idiot" eller det der er værre, nødvendigvis, så er idiotiske dummernikker, det kunne også bare være vantroen, overraskelsen og ubehaget ved en sådan klassificering, der afstedkommer reaktionen. Hvis man skulle følge din tese, så var Poul`s reaktion på min påstand om, at der tale om simpel markedsføring, jo også et "bevis" på, at jeg tegnede sandheden.

Der er ingen konkrete påstande, at forholde sig til, derfor er der heller ikke noget at tilbagevise.

Jeg er enig i at man ofte skal presse citronen, når man skal "igennem", men de udsagn og påstande der forekommer i klummen, burde kunne klare at stå alene. Jeg forpasser nemlig hele den dybere mening, når der idryppes giftigheder omkring, snart sagt alle.

Selvkritikken kunne hjælpe ham, så han selv undgår det kan, ganske heftigt, raser imod.

Det kunne være, at dem der bliver skudt på, bare sparer på krudtet og venter til den skydegale modpart løber tør. Du har sikkert ret i, at det ikke er socialt samvær han angler efter, men han nævner dog et sted, at i de gode gamle dage, ja der mødtes man og lyttede, hvor man idag kommunikerer over nettet. Jeg kan heller ikke tro at Poul`s hensigt er ligefrem, at skræmme folk væk fra Poul.

Nok om det, Poul gør hvad han vil og det står næppe til at ændre.

Venligst

Bent

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej David

Jeg kan godt følge dig i, at "klummen" provokerer, jeg ved ikke om det er meningen eller om det bare er Poul`s frustrationer omkring tingenes tilstand, som han skal have ud. Jeg er derimod ikke enig i at folk der reagere på at blive kaldt "dummernik" , "idiot" eller det der er værre, nødvendigvis, så er idiotiske dummernikker, det kunne også bare være vantroen, overraskelsen og ubehaget ved en sådan klassificering, der afstedkommer reaktionen. Hvis man skulle følge din tese, så var Poul`s reaktion på min påstand om, at der tale om simpel markedsføring, jo også et "bevis" på, at jeg tegnede sandheden. Jamen, mon ikke så der er tale om lidt skjult markedsføring, siden Poul reagerede på det. Det har jeg ikke noget problem med, da jeg ikke føler, det er hans primære mål med det han gør. Jeg synes faktisk det er flot klaret, hvis han får solgt noget, når han skriver det han gør...

Der er ingen konkrete påstande, at forholde sig til, derfor er der heller ikke noget at tilbagevise. Han har skrevet en masse om byggekvalitet, mærkers image, markedsførings kraft, osv. som man da sagtens kan diskutere...

Jeg er enig i at man ofte skal presse citronen, når man skal "igennem", men de udsagn og påstande der forekommer i klummen, burde kunne klare at stå alene. Jeg forpasser nemlig hele den dybere mening, når der idryppes giftigheder omkring, snart sagt alle. Nu tror jeg heller ikke, at du er i Pouls primære målgruppe, da han jo har godt gang i at flå brødet ud af munden på dig. Men ja, du ret, der er mange der ikke læser videre eller helt undlader, da de kræver lidt pli og god tone, to ting Poul åbenlyst ikke vægter højt under udarbejdelse i af "ugens emne".

Selvkritikken kunne hjælpe ham, så han selv undgår det kan, ganske heftigt, raser imod. Her må jeg sige, at jeg er uenig. Jeg synes han er god til at tage lidt pis på sig selv, hvilket også bidrage til den underholdningsværdi, som jeg oplever, når jeg læser "ugens emne".

Det kunne være, at dem der bliver skudt på, bare sparer på krudtet og venter til den skydegale modpart løber tør. Så må man jo håbe, at de løber tør, ikke? Du har sikkert ret i, at det ikke er socialt samvær han angler efter, men han nævner dog et sted, at i de gode gamle dage, ja der mødtes man og lyttede, hvor man idag kommunikerer over nettet. Jeg kan heller ikke tro at Poul`s hensigt er ligefrem, at skræmme folk væk fra Poul. Som jeg skrev i sidste indlæg, tror jeg nærmere det har den modsatte effekt. Ligesom Poul selv skriver, så har sekter, der lover evig piskning med skorpioner også en vis tilhængerskare.

Nok om det, Poul gør hvad han vil og det står næppe til at ændre.

Venligst

Bent

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 August 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hej !........

Jeg syntes måske nok at folk generelt flipper lige lovligt meget ud over Poul's "Ugens Emne" !........ Prøv nu lige at træde 3 skridt tilbage, og kig så lidt på (også mellem linierne) hvad det egentlige budskab er i "Ugens Emne"!........ Det er da vist ikke så slemt endda !........ Som jeg ser det, kan vi alle (hvis vi alså vil) lære et eller andet her !.......

Medlyd: Prøv at slappe lidt af !......... Jeg ved godt han har angrebet Rega lige lovligt meget; men jeg er overbevist om at det kun er deres pladespillere der er tale om. Men OK !......... Manden har jo nok lidt ret når han påstulerer at disse ikke bevæger sig op i det egenlige High End segment !.......... Dog er Rega pladespillerne udemærkede repræsentanter for det prisleje de repræsenterer !........... Og Bent !......... Jeg kender nok til Rega's produkter til at sige, at de så absolut har lavet (og stadig laver) nogle aldeles fremragende produkter igennem tiden !......... Så på med vanten !.......

Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 15 August 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hej David !......

Jeg tror sgu vi skal mødes til endnu et lyt en dag ?......... Du er da vist en rigtig gæv gut !....... Tror vi kunne ske at komme rigtigt godt ud af med hinanden !.........

Hva siger du ?.....

Mvh

Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 15 August 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hej David !

Måske skulle vi endda prøve og se om vi kunne samle en lille "loge" af musik/HiFi-folk der tør være dem selv (og tør gå deres egne veje). Jeg kender nogle og det gør du sikkert også ?...... Det kunne blive særdeles spændende !......... Og hvem ved ?...... Måske Poul ville være vores æresmedlem  

Mvh

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 August 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:
Medlyd: Prøv at slappe lidt af !......... Jeg ved godt han har angrebet Rega lige lovligt meget; men jeg er overbevist om at det kun er deres pladespillere der er tale om.

Tænk, jeg synes faktisk ikke at Medlyd har behov for at slappe af, han virker da ganske afslappet i sine svar. Det jeg fornemmer på Medlyd er ikke at han opponerer imod Poul's eventuelle kritik af Rega men kun hans retorik.

Medlyd: Du lyder som en ganske fornuftig fyr med de samme meninger som jeg, så måske vi kunne mødes en dag over noget musik - Poul ønsker nok ikke være æresmedlem 

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 15 August 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

HVis man her i tråden bare ville prøve at undgå at få ret i det man selv mener og Poul uret,  og så skrive noget som ikke er spejlkommentarer til Pouls indlæg, kan det da være sitet her som helhed kan mere end Poul påstår det kan

Men indtil videre er det basalt forsvar krydret med at det simpelthen er for dårligt af ham at han angriber uskyldige mennesker!

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 August 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
HVis man her i tråden bare ville prøve at undgå at få ret i det man selv mener og Poul uret,  og så skrive noget som ikke er spejlkommentarer til Pouls indlæg, kan det da være sitet her som helhed kan mere end Poul påstår det kan

Men indtil videre er det basalt forsvar krydret med at det simpelthen er for dårligt af ham at han angriber uskyldige mennesker!

Du har ikke overvejet at nogle måske godt kan se en smule fornuft i det han skriver, men kritiserer den måde han gør det på? Igen: Det har ikke noget med Poul's meninger at gøre, men måden de fremføres på, nemlig ved at kritisere nogens person, ikke deres meninger.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Er det ikke sådan et forum fungerer; jeg skriver noget, så skriver en eller andet noget, hvor han siger sig enig eller uenig, eller belyser emnet på anden vis? Så bliver man enten enige om at man er enige, eller enige om at man er uenige...

Jeg tror ikke, at jeg helt har forstået hvilken retning du vil trække tråden, men jeg er nysgerrig

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 August 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

QUOTE]

Tænk, jeg synes faktisk ikke at Medlyd har behov for at slappe af, han virker da ganske afslappet i sine svar. Det jeg fornemmer på Medlyd er ikke at han opponerer imod Poul's eventuelle kritik af Rega men kun hans retorik.

Medlyd: Du lyder som en ganske fornuftig fyr med de samme meninger som jeg, så måske vi kunne mødes en dag over noget musik - Poul ønsker nok ikke være æresmedlem 

[/QUOTE]

Hej...

Poul kan vel være retorisk udfordrende, men det bør man ikke tage sig af. Hvad der præsis er mellem Bent og Poul, det ved Bent og Poul. Er Bent Medlyd blot blevet verbalt overfaldet (psykisk voldtægt) eller er der en forudgående historie?

Poul har helt sikkert et problem med Rega.....no sh*t Sherlock. Jeg tror ikke at jeg har læst noget andet produkt få kniven så hårdt! Men underholdende....og muligvis sandfærdig. Paradokset er at Poul også giver Tannoy kniven, og der er til trods for manden elsker Tannoy! Så den negative retorik kan faktisk skyldes en gammel kærlig for mærket Rega. Måske har Poul noget Rega derhjemme.  

Undertegnede har ikke ejet skyggen af et Rega produkt, men de lavede en billig pladespillerarm som vist nok var populært i hos ungdommen på gymnasiet. Det var ofte sat sammen med NAD eller Denon....altså klubben havde været på spil. Hvilken andre legendariske produkter har de egentlig lavet som er værd at fortælle om.....eller hvad med alt den snak om spånflade og rumindustrien?

Mvh

Bradford

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 15 August 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Lige så kritisk (læs: objektiv på Poul's måde) Poul er over for andre (både enkeltpersoner, forhandlere og producenter), lige så kritisk er han også over for sige selv !....... Her adskiller han sig markant fra mængden !........

Måske vi kunne lære et eller andet ?.........

Mvh

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 August 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Tænk, jeg synes faktisk at Medlyds indlæg giver indtryk af den usleste form for markedsføring: Tilsvining af konkurrenten.

Minder om "HIFI Elektronik" tilbage fra starten af 80erne hvor der hver uge var fuldsiders annoncer fra AudioScan, der tilsvinede HIFI-Klubben og vice versa.

Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 15 August 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hej Kim

Er altid klar til en musikaften.

Venligst

Bent

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 August 2006 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
Kim Petersen skrev:

Tænk, jeg synes faktisk at Medlyds indlæg giver indtryk af den usleste form for markedsføring: Tilsvining af konkurrenten.

Minder om "HIFI Elektronik" tilbage fra starten af 80erne hvor der hver uge var fuldsiders annoncer fra AudioScan, der tilsvinede HIFI-Klubben og vice versa.

Hej igen sshd,

Det går simpelthen totalt hen over min forstand at du kan skrive sådan. Som jeg opfatter Pouls skriblerier så er der en klar og utvetydig tilsvining af dette forums brugere og de branchemedlemmer der i øvrigt bevæger sig herinde ???

Når så man reagere ved helt afslappet at forklare hvorfor man ikke sympatisere med Pouls skriverier, så skriver du som du gør. Hvad kom først hønen eller ægget ? Her var det vist uden tvivl Poul der kom først med den tilsvinende markedsføring, som du kalder det.

Pouls nævner faktisk både sin konkurrent og produkterne ved navns nævnelse og kalder det for plastik l**t. Hvis man så er så fræk at blive stødt over det så gør man sig altså skyldig i tilsvining af konkurrenten, kan du ikke prøve at forklare mig det ?

Jeg er nødt til at spørge, har du overhovedet læst de klummer Poul skriver ?

Det var i øvrigt også Poul der fandt på at sammenligne dette forums brugere med hunde hvilket fik brugerne til at komme med ganske vittige kommentare om hvilken hund poul mon selv er.

Det fik så dig til at påpege den ubehagelige lynchstemning der er herinde når nogen kunne finde på at kalde Poul for en hund ?

Igen, hvis man i ramme alvor, eller for sjov kalder andre for hunde er det vel ikke helt urimeligt selv at blive gjort til en del af kennelen ?

Det er med dyb og oprigtig undren at jeg læser dine indlæg ?

Og i øvrigt må jeg sige at jeg også i høj grad syntes at Poul gør sig selv skyldig i det han beskylder andre for. Det kan være at han forsøger at pakke det spidsfindigt ind, det syntes jeg ikke er en undskyldning. Selvironien har jeg meget svært ved at få øje på.

Og de sanheder som Poul er den eneste der tør sige hvad er det for nogen ? Kan jeg ikke få et par eksempler (er det at vi alle er dumme hunde og halv guder?)

Husk nu manden er selv forhandler og branchemedlem der lever af at sælge hifi så helt hellig er han altså ikke, hvis ellers det da er en synd at sælge hifi (man får næsten det indtryk når man læser hans idioti.. undskyld skriverier.)

Med venlig hilsen

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 August 2006 kl. 04:35 | IP-adresse registreret  

Daw-daw i Polle-land

Nu må jeg hellere sige et eller andet, som nogle kan blive både stødt og forarget over - og det skulle vel ikke være så svært?

Jeg har med stor moro fuldt med i Polles klumme på hans lav/halv-pris web side.

Og ham dersens Polle har da vist på et tidspunkt læst en pamphlet af én, som engang har set en omtale af et billede af et pixie-bogs derivat af Desmond Morris...?

Oven i hatten er ham dersens Polle vistnok oprindeligt cand.mag. i dansk. Det skulle man ellers ikke tro med den fejlrate, gnæk-gnæk

Nåvel, det er vel efterhånden ikke nogen hemmelighed, at når man er cand.mag. i dansk, så bor der også en lille, studendikos, psykolog indeni een. Det er noget med ham dersens Rifbjerg, manglende abstraktionsniveau og vores fattige kulturarv, samt en klippefast tro på, at det ikke hjælper noget at tænke selv. Kirkegaard er obligatorisk udeladt af pensum, for ellers bliver det da for "smart", ikk'?

Næh-næh, Polle-dreng, du trænger sq til at læse noget Soya, ja du gør så

Hr. Zaka nævnte Galschiøtt. En sublim og meget nutidig kunstner - ham burde du også frekventere udfra betragtningen, at det kan altid blive bedre

Det tilbageværende spørgsmål er så, om det er Polle eller hifi4all, der ikke har noget tøj på...

Nårrrh, det handler vel egentlig ikke nær så meget om Polle, som at nyt ikke nødvendigvis er det samme som godt, og at der stadig findes nogle få fabrikanter, der værner om dette princip.

Det handler vel også om at sortere lusene på gangen, specielt når man lytter på nyt hifi.

Måske handler det også om, at hifi i dag bliver "hyped" til nærmest kosmiske højder. Højder, hvor det meste slet, slet ikke hører hjemme.

Hvornår har du f.eks. ikke sidst set en tråd med overskriften "mit nye super-duper high-end anlæg", hvorefter et nærmere kig i den nævnte tråd har afsløret en Denwer surround receiver med indbygget DVD afspiller koblet til et sæt Elfax Mega-blast højttalere med de sidste nye kabler fra THansen...?

Eller en ny lavpris CD afspiller, der "...formentlig ikke har nogen seriøs konkurrence på markedet..."

Uhadadadada!

No offence, men MDF produkter med påklampede, kirkeklokkelignende resonnansegenskaber har heller ikke her den store sex appeal. Havde de så i tilgift blot fået en ordentlig finish, de dersens MDF resonnatorer, så kunne nogle måske leve med investeringen.

Det værste ved det hele er, at det er der faktisk mange der kan.

Så indtil flertallet lærer at stille krav til de ting, som de i dyre domme indkøber, udstiller og lader sig bedrage af, så må de sq finde sig i at blive "moonet" af Polles semi-australske, hvide, behårede mås!

Hvis Polle evt. ville være så venlig(?) at sende undertegnede et signeret billede af sin mås, så kunne det være interessant at invitere Bent Med/Mod/Mis-lyd til en duel mellem det sidste nye CD vidunder fra Rega og så en ganske umindelig afspiller i den halvtunge ende. Hvis Bent denne gang tør sige ja, så har han hermed chancen for (virtuelt) at afbrænde Polles mås under selvvalgte, rituelle omstændigheder. Endda med fri Arnbitter! Hvis jeg var Bent, så ville jeg ikke tøve et øjeblik

Vel trænger Polle til nogle kærlige rap over (n/b)alderne, og jeg vil da også gerne selv give ham nogle ved førstkommende lejlighed. Men mon ikke Fru Polle kommer først?

Konklusionen på ovenstående må være, at medens hifi4all nok har tøj på, så har Polle dog stadig mindst det ene bukseben på

- altsammen sagt med et stort

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2006 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

Ham Poul bliver mere og mere patetisk i mine øjne.

Hvor mange erhvervsdrivende kender i, som på deres hjemme side bruge tid og plads på at kritisere personer på et "hobby" forum med navns nævnelse, give dem øge navne osv.

-Undskyld mig, men har han ikke bedere ting at bruge sin tid og hjemmeside på

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 August 2006 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

I mine øjne er han en gammel mand med klaphat - der ikke tør at springe ud af skabet !

Poul vi har lige haft spring ud dag i DK

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 August 2006 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan ikke forstå i bliver så personlige .

Forbi han måske gør det , så behøver man ikke gøre det samme .

Jeg synes det er fint han har tid til at skrive alt det gas , husk på han er gammel og når man bliver gammel så løber tiden meget hurtiger .

Men hold alt det personlige for jer selv .

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes