Emne: Dumt at købe Denon 1920 nu? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med købet  . Lækkert at du er blevet glad for den. Jeg synes du har truffet det rigtige valg ved at købe en god DVD-afspiller nu - især fordi du, efter eget udsagn, bruger den flittigt... __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
assembel Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak.. 
Jeg har, som sagt, ingen planer om at hoppe på HD bølgen de første mange år, før priserne er på niveau med, hvad der er rimeligt. Derfor tror jeg også at denne Denon 1920, er hvad jeg kan hive ud af mine DVDer. Billedet bliver ikke bedre, og lyden er jeg mere end tilfreds med. Så dette setup skulle gerne holde resten af min studietid (de næste 5år plus det løse), og efter det, må man jo se hvad lønningerne tillader af nyt legetøj. 
Men tak for kommentarene. Og nu vil jeg se "Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb", og se om den lever op til sit omdømme. 
|
| Til top |
|
| |
lars99 Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
assembel skrev:
|
Hej
Det udviklede sig da til lidt af en debat. Selvom alle var imod at købe en 1920 nu, blev det altså mit valg. Pengene (i den klasse selvfølgelig) var ikke problemet. Jeg var bare så træt af mit MedieCenter, at der skulle ske noget.
Og jeg må sige, at jeg er mere end tilfreds. Billedet står meget skarpere (ja, mit mediacenter var virkelig ikke noget at råbe hurra for), og ikke mindst er lyden BETYDLIGT bedre. Meget renere og med mere fylde og, hvad skal man kalde det, spredning.
Min reciever er en NAD T473 Med Dali Concept 6,center og nogle ældre Dali 202 bagtil. Forskellen er enorm. Jeg fortryder intet.
Med den HD snak, så har jeg ytret mig i andre tråde, hvor jeg giver Kim Petersen og lars99 100% ret i hans synspunkt. Der er vild hype omkring HD lige nu, men, som flere også skriver, så tror jeg der går en DEL år, inden det slår igennem til den gennemsnitslige forbruger.
Jeg har omkring 350 DVD film, og jeg ser omkring 5-6 film om ugen. Jeg kan ikke vente et par år, med en billig afspiller, indtil jeg kan købe en "billig" HD-DVD/Blu-Ray afspiller til samme pris, som min 1920 har idag. Jeg skal have noget ud af mine film og mit TV-lyd-setup mens jeg ser så mange film, som jeg gør.
|
|
|
Tillykke med din nye afspiller. Jeg har den lidt ældre storebroder Denon 2910, og hvis billed- og lydkvaliteten er arvet af 1920, så er det rigtig godt. Jeg kan huske da jeg købte den at jeg især var overrasket over den gode dekoder. Godt nok bruger jeg den ikke længere, men god det er den. Eneste problem var at man ikke kunne justere subwoofer frekvensen og vælge LFE+MAIN sw-understøttelse. Måske det er blevet bedre i 1920.
Man må sige at man får meget for pengene nu om dage. __________________ Mvh. Lars
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nesdam skrev:
Mit råd er altså at købe den billigste afspiller man er tilfreds med. |
|
|
Det er så også det jeg plejer at gøre  . Men jeg er endnu ikke nået ned til 400 kr.  .
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Soundfreak35 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars99 skrev:
|
Jeg har en Denon DVD 2910 med en Faroudja de-interlacer, og jeg synes ærlig talt ikke forskellen er ret stor. Jeg har prøvet at teste scart/rgb mod hdmi i forskellige opløsninger, og hdmi står måske en anelse bedre, men forskellen er subtil. Forskellen er endnu mindre når man opskalerer. Husk på at kildematerialet ikke bliver bedre, så opskaleringen skaber ikke flere detaljer. Det virker mere som en slags anti-aliasing, hvor skrå linier bliver lidt mindre hakkede.
Vedr. dit køb - der kommer jo hele tiden nye modeller, så det er lidt svært. Hvad er det du ønsker at forbedre ved en ny afspiller?
|
|
|
   Det var netop min mening. Har forventet meget mere for 5.500 og HDMI udgang. Forskellen ku' næsten ikke ses. Enten med scart eller hdmi, billedet er eens.
|
| Til top |
|
| |
lars99 Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soundfreak35 skrev:
lars99 skrev:
|
Jeg har en Denon DVD 2910 med en Faroudja de-interlacer, og jeg synes ærlig talt ikke forskellen er ret stor. Jeg har prøvet at teste scart/rgb mod hdmi i forskellige opløsninger, og hdmi står måske en anelse bedre, men forskellen er subtil. Forskellen er endnu mindre når man opskalerer. Husk på at kildematerialet ikke bliver bedre, så opskaleringen skaber ikke flere detaljer. Det virker mere som en slags anti-aliasing, hvor skrå linier bliver lidt mindre hakkede.
Vedr. dit køb - der kommer jo hele tiden nye modeller, så det er lidt svært. Hvad er det du ønsker at forbedre ved en ny afspiller?
|
|
|
   Det var netop min mening. Har forventet meget mere for 5.500 og HDMI udgang. Forskellen ku' næsten ikke ses. Enten med scart eller hdmi, billedet er eens.
|
|
|
Det kommer an på skærmen og dens de-interlacer / scaler. Jeg kan godt se forskel på SCART og HDMI, men det er ikke dramatisk. Og i forhold til de nyere DVD'ere der i prisklassen 1500-2500 kr., så får man ikke meget ekstra i en 2910. Den har en lidt bedre Faroudja chip der skulle give et bedre billede på visse områder, men det er efter min mening ikke pengene værd, hvis man står og skulle købe nu.
Jeg er glad for min 2910'er - og den var et okay køb i sin tid, hvor jeg skulle bruge en med god billedkvalitet og intern dekoder. Der var det nogenlunde prisniveauet. Men som med al teknologi er det blevet bedre og billigere siden. __________________ Mvh. Lars
|
| Til top |
|
| |
Soundfreak35 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Har købt min 2910 pga. SACD, HDMI udgang. Har i forvejen Sony DVP-S 7700, som jeg var meget glad for. Men sony'en var en gamel sag som har haft problemer med kompabilitet. Når jeg har anskaffet mig lcd'en, så tænkt jeg, nu skal jeg have afspiller med HDMI udgang som skal forbindes med lcd'en. Tror at jeg har ikke fået så meget ud af? Billedmæsigt eller lydmæsigt, syntes at sony'en har klaret sig som denon'en? Måske kan jeg ikke se forskel mellem det 2 afspillere?
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
assembel skrev:
Og nu vil jeg se "Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb", og se om den lever op til sit omdømme.  |
|
|
Excelent! Men - nu er den jo fra før der var noget der hed surround, ja, ikke engang farver har den... så bliv nu ikke skuffet hvis ikke den udnytter hele potentialet i dit anlæg  Når det er sagt, så er det altså en fantastisk film! Genial historie, genial casting, fantastisk instruktion og vidunderligt billedsprog!! Kan simpelthen ikke ses for tit eller for meget!!! :-) (Håber det er jubilæumsversionen i 16:9 du har, og ikke den tidligere udgivede 4:3 version - men anyway, it's brilliant!) Gentlemen, you can not fight in here - this is the war room !
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med 1920-eren!
Jeg har selv et eksemplar, som jeg er godt tilfreds med!
Mht. HD, overvejer jeg en PS3. Grunden er, at familien længe har ønsket sig en spillekonsol - og med en PS3 får man jo en Blueray-afspiller med i købet - eller har jeg overset noget?
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|