Forfatter |
|
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
Sendt: 30 November 2003 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du ha en cd-afspiller med stbilitet og musikalsk gengivelse så kig lige på Naim CD5. De har taget skridtet og lavet deres eget drev. De kunne ikke finde nogen som var gode nok. Det fåes ikke meget bedere uanset pris. Så kan den også senere opgraderes. Det eneste problem er da du risikere at skifte hele dit anlæg ud til Naim med tiden, fordi det kan noget helt specielt med lyden.
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående Arcam; se deres hjemmeside, arcam.co.uk
Angående Naim; "fordi det kan noget helt specielt med lyden.", men hvad? Deres nac-nap forstærkere er tit til salg brugt, hvorfor? Vær også opmærksom på, at de stadig og stædigt bruger DIN 5/7 polet stik, det begrænser antallet af brugbare kabler og stik!!!
Musical fidelity fåes ikke til 5-8000kr, desværre. Heller ikke Cyrus, men NAD, Rega og Rotel er udmærkede bud i området omkring de 5000kr.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
thule cd150b, 7500, og så kan den opgraderes senere... en virkelig god cdafspiller,
subjektivt; en af de bedste cdafspillere til menneksepenge... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også anbefale Rega Planet. Til 6000 kr. er den virkelig et
fund. Det passer ikke at man ikke kan få Cyrus til den pris. En Cyrus
CD6 mener jeg koster 7000 kr., og den er absolut også et lyt værd.
Prøv Rega'en
Rega og Cyrus kan du høre i Hi Fi klubben i Nørregade. Bagefter kan
du tage i Lydgalleriet, her kan du høre Rega og Rotel.
|
Til top |
|
|
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Angående Arcam; se deres hjemmeside, arcam.co.uk
Angående Naim; "fordi det kan noget helt specielt med lyden.", men hvad? Deres nac-nap forstærkere er tit til salg brugt, hvorfor? Vær også opmærksom på, at de stadig og stædigt bruger DIN 5/7 polet stik, det begrænser antallet af brugbare kabler og stik!!!
Musical fidelity fåes ikke til 5-8000kr, desværre. Heller ikke Cyrus, men NAD, Rega og Rotel er udmærkede bud i området omkring de 5000kr.
|
|
|
Naim spiller meget engagerende og medrivende. Det er musikken der fokuseres på, og ikke så meget detaljerne. Man får lyst til at sætte mere og mere musik på. Stemningen i musikken bliver det vigtigste. Deres cd-afspillere lyder meget analogt i lyden.
Det er der er ting til salg brugt er enten fordi der er solgt mange af denne eller fordi det er dårligt. Der er jo osse mange som sælger deres gamle udstyr når der kommer nye modeller. Naim har jo en ny serie på banen, så måske har det noget med sagen at gøre.
Der findes en konverter fra DIN til phono. Men de mener jo at stjernestel er den bedste løsning. DIN er jo nærmest den eneste måde du kan nøjes med én stel i et kabel.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale at tage et kik på : Shanling, Cayin & Vinsent.
Ikke mindst hvis du bevæger dig lidt op i pris ved de 10 kg. kr. du snakkede om, så måske en brugt S.A.T.CDfix. ( har set dem til omkring de 10000 kr. de få der dukker op )
Men ellers er de først omtalte maskiner alle i prisen omkring de 6 - 7 -8000 kr. og her får man bare RIGTIG! meget for pengene, både kvalitet & finis samt ikke mindst og vigtigst lyd kvalitet!!
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|
j_gerd Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 178
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine bekendte skulle for et stykke tid siden opgradere sit system, og besluttede sig for at købe en Rega cdspille. Den måtte han indlevere 3 gange til reparation for problemer med bla. løbeværket, før forhandleren gik med til at lade handlen gå tilbage.
Jeg har aldrig selv eget en Rega, men har hørt den flere gange og har også indtrykket af at det er en god spille - hvis den virker!!!
Jeg tror desværre at de laver en del mandagsmodeller.
Jeg er godt klart over at det er 2.hånds oplysninger, men jeg syntes lige jeg ville skrive det.
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
thule cd150b, 7500, og så kan den opgraderes senere... en virkelig god cdafspiller,
subjektivt; en af de bedste cdafspillere til menneksepenge...
|
|
|
Yes-sir-ree-bob!
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Ja, kun 10 år, men det er også en hel del mere end SONY-baserede CD-afspillere!!! |
|
|
Hmm, jeg har nu også set Sony Baseret maskiner der har levet i 16 år bla. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stjernestel er når mange stelpunkter samles i eet punkt for derefter at kanaliseret til masse/jord. De mange tillodninger til dette ene punkt minder om en stjerne, derfor stjernestel/jord. Det bruges en del i hårdoploddede rørforstærkere og regnes for at være bedre end seriekoblet jordforbindelse.
Jeg mente bare at mange sony-baserede afspillere ikke når deres 5 års fødselsdag grundet dårlig skuffe og udbrændt laser, men det kan selvfølgeligt laves og jo dyrere afspiller jo bedre drev og laser, forhåbentligt!!!
Dit valg bør nok stadig være blandt modeler af disse mærker (alfabetisk); Arcam, Cyrus, NAD, Rega og Rotel, især Rotel´s 02-serie og hvis man stadig kan få Cyrus 7 (i 5 og 7 serien), som var topmodel hvor Cyrus 6 (i 6 og 8 serien) er den opgraderbare
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener ligesom F. Christians at Arcam er et godt bud på en cd ti lomkring 5.000. De har netop lanceret deres CD73T model, den koster 5.300 og vader i flotte anmeldelser. Arcam har lavet CD afspillere i 20 år, og har altid været rost for deres "sound per pound" forhold, og jeg tror bestemt ikke du skal være bange for deres holdbarhed. Der er stadig mange af deres Alpha-modeller (de tidlige cd-modeller) der spiller rundt om i Danmark, og der har ikke været ret mange af disse maskiner der har været annonceret som brugte.
Jeg har selv en CD82T som er nummeret større, og jeg er meget begejstret for den. Jeg synes den har en fornuftig kombination af detaljering og musikalitet, og jeg har ikke hørt noget i dens prisklasse der kunne konkurrere med den. Det findes helt sikkert, men jeg har ikke hørt det. Et spændende alternativ kunne være en multiformatsmaskine fra Denon eller Pioneer, hvis man er interessert i SACD, eller DVD-A.
Jeg hørte for nylig CD73T'eren, og jeg synes bestemt den er et lyt værd. Men som du kan se på de andre indlæg, er der masser af gode bud. Vi er alle subjektive, og anbefaler oftest vores eget grej. Det er naturligt, da grunden til at vi har købt den pågældende maskine er, at det var netop den model der ramte vores preferencer.
Så sug inspirationen til dig, og tag ud og lyt!!!
Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Bandit Branchemedlem

Expert Varde
Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have en solid vejledning, herinde fra, er det vigtigt du fortæller hvad du ellers har af grej, dertil hvad musik du hører, og hvad du evt. ønsker skal gøres bedre med den nye spille, i forhold til den gamle..... Så tror jeg du vil ende med nogle bud der passer til DIG, istedet for den evindelige opremsning af hvad folk selv har... Måske de har helt andre forventninger til lyden end dig! __________________
Hifi - For musikkens skyld - ikke omvendt!
|
Til top |
|
|
ost. Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 75
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle de gode råd. Godt juleferien snart kommer, for der skal beregnes mange timer til seriøs lytning.
Ofte støder jeg på anbefalingen at opgradere Hvad vil det sige??
mvh Ost
|
Til top |
|
|