| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron maiden har aldrig været kendt for deres solide bund. Der er altså ikke specielt meget bund på deres albums, heller ikke de nyeste. Hvilket andre os er enige med mig i, er blevet nævnt i den her tråd allerede.
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm jeg syndes nu nok The Wicker man, har bund. og dynamik
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
| Iron maiden har aldrig været kendt for deres solide bund. Der er altså ikke specielt meget bund på deres albums, heller ikke de nyeste. |
|
|
Ja du må meget undskylde, men jeg synes godt nok, at det er et pussigt udsagn. De orginale CD'ere lyder rigtig godt på mit stereoanlæg og elendigt i min bil. Med remasters er det omvendt: Elendigt på stereoanlæg, ok i bilen. Hvorvidt de har solid bund er mig temmelig irrelevant, sålænget det lyder korrekt/godt.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Bassøe skrev:
| Iron maiden har aldrig været kendt for deres solide bund. Der er altså ikke specielt meget bund på deres albums, heller ikke de nyeste. |
|
|
Ja du må meget undskylde, men jeg synes godt nok, at det er et pussigt udsagn.
De orginale CD'ere lyder rigtig godt på mit stereoanlæg og elendigt i min bil. Med remasters er det omvendt: Elendigt på stereoanlæg, ok i bilen.
Hvorvidt de har solid bund er mig temmelig irrelevant, sålænget det lyder korrekt/godt.
|
|
|
Jeg kunne ikke være mere enig. Om der er bund eller ej i en optagelse er ét fedt, så længe at det der kommer ud af højtaleren lyder som det er tiltænkt fra vedkommende der har indspillet skiven/bandet.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvofor er det et pudsigt udsagn?
Jeg er stor Iron maiden fan og kan godt lide deres lyd men derfor kan jeg da godt diskutere om de har bund eller ej. Hvad er der så pudsigt ved det?
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Hvofor er det et pudsigt udsagn?
Jeg er stor Iron maiden fan og kan godt lide deres lyd men derfor kan jeg da godt diskutere om de har bund eller ej. Hvad er der så pudsigt ved det? |
|
|
Det er pussigt fordi det i min bog er irrelevant. Moderne popmusik har mere bund end fortidens heftigste heavy metal. Det er ikke noget problem at få kunstig bund, det er bare ikke specielt interessant. Iron Maiden er i mine ører glimrende heavy metal/rock. Den bund som fremkommer er naturlig og der er nok af den.
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi nu holder os til selve numrene, hvad siger I så til albummmet? Holder det?
Det har vakt min interesse efter at have læst i en anmeldelse af albummet er mere progressivt end tidligere albums fra Iron Maiden, er I enige?
Så jeg må hellere få købt det. __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
|
Hvis vi nu holder os til selve numrene, hvad siger I så til albummmet? Holder det?
|
|
|
Ja det holder hele vejen igennem, det er et rigtig godt album - bedre end DOD og måske endda bedre en BNW. Bandet har for alvor taget hul på den mere episke sangskrivning ala. Rime of the ancient mariner og Alexander the great hvor de får plads til at lave nogle interessandte progressioner. Nu vi er ved Maiden så vil jeg gerne anbefale B. Dickinsons 3 sidste solo albums - Accident of birth, Chemical Wedding og Tyranny of Souls - metal af høj klasse.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
exciter skrev:
rocksound skrev:
|
|
|
|
Ja det holder hele vejen igennem, det er et rigtig godt album - bedre end DOD og måske endda bedre en BNW. Bandet har for alvor taget hul på den mere episke sangskrivning ala. Rime of the ancient mariner og Alexander the great hvor de får plads til at lave nogle interessandte progressioner.
Nu vi er ved Maiden så vil jeg gerne anbefale B. Dickinsons 3 sidste solo albums - Accident of birth, Chemical Wedding og Tyranny of Souls - metal af høj klasse.
|
|
|
Du har ret i at Dickinson´s soloer er fede, dog holder jeg mest af tattooed millionarier fra 92. Ganske enkelt rigtig god skive!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce Dickinson solo er i min mening bedre end Iron Maiden. 
Accident of birth er en slags "opvarmning" til mesterværket Chemical Wedding der nok må stå som et af de bedste heavy albums nogensinde. Det album har bare ALT. Tyranny of Suls er et ok album, men mangler lidt kreativitet, energi og nerve. Det lyder lidt for kedeligt og ordinært, det er dog stadigvæk et godt album, men så heller ikke mere. 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Bruce Dickinson solo er i min mening bedre end Iron Maiden. 
Accident of birth er en slags "opvarmning" til mesterværket Chemical Wedding der nok må stå som et af de bedste heavy albums nogensinde. Det album har bare ALT. Tyranny of Suls er et ok album, men mangler lidt kreativitet, energi og nerve. Det lyder lidt for kedeligt og ordinært, det er dog stadigvæk et godt album, men så heller ikke mere. 
|
|
|
Om han er bedre solo end med bandet ka man nok diskuterer fra nu og til jul. Jeg synes begge dele er fantastisk,set med forskellige øjne så at sige. Jeg er "vokset op" med Iron Maiden og har en stor forkærlighed til dem som band. Det er først for nylig at jeg kom i besiddelse af solo skiverne, men jeg må sige at det ikke er helt tosset. Dog synes jeg ikke at der er ret meget som slår "killers"
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, må nok komme med en rettelse til tidligere udtaleleser angående manglende bund på IM albums.
Har fået en lille Velodyne SMS-1 til EQ af min sub og nu køres der med sub i stereo også og ikke kun i surround.
Det har så resulteret i, at da jeg hørte "Wasted Years" fra deres "Caught Somewhere in Time" album så var der lige pludselig betydelig mere bund. Man kan faktisk høre hvad Harris han spiller på sin bas, hvilket kan være ret så svært normalt.
Subben spiller på samme niveau som højttalerne så der er ikke fordi jeg har skruet op for subben eller lignende.
Det er dog mest basguitaren der lyder bedre af det, trommerne mangler stadigvæk det rigtig dybe hug omend anslagene på stortrommen er blevet mere definerede.
Så der kan man bare se. 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
HUSK at se DR 2 fredag kl. 23.00 (lige om lidt) der kommer et FEDT program om Iron Maiden.
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
WHAT... tak for det, omend jeg ser det lidt sent
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
WHAT... tak for det, omend jeg ser det lidt sent  |
|
|
Newermind. Det bliver sendt igen d. 9/11 kl 2340-0.35 hvis nogle skulle være interesseret. Hmm så er det nu man tuder snot over ens billet til koncerten i Ålborg er blevet væk 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da aaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr dobbelt æv at den er blevet væk. Skal selv se koncerten i kbh. på fredag. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kan godt begynde at glæde jer, Iron Maiden er rigtig fede live. Jeg så dem med 10000 tossede tyskere i Hamburg da Brucie lige var kommet tilbage. _Det_ var noget af en fest  Husk at poste en rapport efter koncerten!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber virkelig at der er mange herinde fra som skal derop og som tager en masse billeder...
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gider ikke tage billeder, men skal derind på fredag i KBH Men deres nye album kan jeg bestemt ikke lide, sangene på det river mig ikke med på samme måde som de gamle desværre.
Må iøvrigt give dem ret som siger, at deres musik mangler bund. Det er en noget tynd omgang, hvilket er synd synes jeg. Der skal væres punch i lyden og det er svært rigtig at få med deres optagelser  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været så heldig, at få "A matter of life and death" i julegave og jeg kan efter et par gennemlytninger kun konkludere en ting, det her album er det FEDESTE de har udgivet siden "Seventh son of a seventh son" i 1988. Så det sagt.
Det her album er det mest progressive de nogensinde har udgivet så hvis man er til traditionel Maiden så kræver det lidt flere gennemlytninger før man vil sætte rigtig pris på det.
Angående lydkvaliteten så er den rigtig god. Alle numre er optaget live i studiet og der er IKKE foretaget nogen mastering, så der er 100% ren ukomprimeret lyd med masser af dynamik og man får nøjagtig det som de opotog i studiet at høre. Et rigtigt godt initiativ. Man kunne godt ønske andre grupper gik så meget op i lyd kvalitet som Iron Maiden åbenlyst gør. Men det må nok forblive en drøm, det er kun de rigtige sværvægtere som Maiden der kan kræve sådanne ting mens nyere bands får næsten alt dikteret af pladeselskaberne.
Er der andre der fået/købt dette album?
|
| Til top |
|
| |