Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 16:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma eller LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 30 August 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Mao.: Hele min reaktion gik på Ottos påstand om objektivitet, når der i høj grad er tale om en subjektiv vurdering. Hvis du
prøver at koncentrere dig om dette istedet for konstant at komme med tåbelige personlige udfald, kan vi måske få en saglig
debat. I modsat fald må jeg blot opgive dig.



Jeg mener nu ikke at være kommet med personlige udfald - jeg reagerede på din underlige konklusion af Ottos tal - en konklusion du
nu har ændret ordlyden i.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal
 
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 30 August 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

ullum skrev:

Det er vel ikke så svært at vurdere hvad et korrekt billede er - det er vel det som er tættest på virkeligheden.



Men hvad er virkelighed? Film m.m er jo sjældent optaget og color graded med henblik på at f.eks. en græsplæne skal have samme
farve som den du har i haven.

F.eks. er O Brother, Where Art Thou? tonet, så alt grønt er blevet gult og vissent, og det har Cohen brødrende haft en mening med.

Er det så ikke målet at et tv kan vise græs i de farver, som Cohen brødrende gerne vil have græsset skal være?

For at kunne sikre sig at ens tv kommer så tæt på originalen som muligt, må man jo kalibrere sit tv efter ensartede standarder - ganske
som man som grafiker må holde sig til kalibrering og ICC profiler.

Og da man jo i kildematerialet (tv, dvd m.m.) kompenserer for CRTs skæve gammakurve, vil et billede se mest korrekt ud på en
skærm der har en gammakurve, der ligger tæt på CRTs gammakurve i forhold til en skærm med en lineær gammakurve.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes