| Forfatter |
|
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utroligt at der er så mange herinde der er til rap. Jeg har også fulgt med siden jeg var en lille dreng på ca 12 år. Startede med Rockers, Einar og Flop Starz ( Senere Østkøst Hustlers ). Har også hørt meget Beastie Boys og RUN DMC, men er dog mest hooked på det Danske i dag. Så hvis det skal være Dansk, så DGP, Jokeren og L O C. De er dem der for det bedste ud af det Danske sprog, hvis du spøger mig.
Så hvis du kan finde noget af det første med DGP, så som cd`en "Flere Ho`s" Så er du godt på vej ind i det "nye" Danske rap. __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |
The Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 03:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
Kongerne af de danske sprog - eneste nyskabende danske hip hop - kan rappe om andet end attituder og damer:
Malk De Koijn - Smashhits in Aberdeeb & Sneglzilla
"du ligner røven på en bavian der lige har spist rosiner..." |
|
|
Amen!!
"Malk de" er de danske konger!! De tager ikke sig selv så seriøst og det er sgu forfriskende!
Ikke ligesom mange andre danske "Heb Hoppere", som får det til at lyde som de vokset op i Ghettoen og fik glaskår og rustne søm til morgenmad som en bette knøs "tryin' to survive"!! - Spar mig...
Jeg var lige til koncert med dem på Studenterhuset i Aalborg- Næstbedste koncert ever (...efter "The Roots"!!!!!!!!!) __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Notorious B.I.G.
|
| Til top |
|
| |
Manny Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes selv at "Suspekt - Ingen slukker the stars" er et rigtig fedt album , samt ihvertfald L.o.c s første album Dominologi, har ikke hørt hele det nye album (endnu), Malk de kojn har jeg ikke hørt ret meget til, men har hørt rygter om at du skulle komme til "Fede dage i thy festival" næste år så det glæder jeg mig da til.
MC Einar var sgu også fedt nok
|
| Til top |
|
| |
martinpagh Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.O.C.s andet (Inkarneret) er sørensparkeme af høj kvalitet. Ikke så party-orienteret som "dominologi" og så har manden stadig det bedste flow og den bedste teknik. Hørte ham for et par måneder siden i Pumpehuset, og i modsætning til de mærkelige, skaldede tvilllinger, han havde med som gæsterappere, så kan man faktisk høre, hvad han rapper.
Kan også kraftigt anbefale Loop Troops "The Struggle Continues". De er superpolitiske grænsende til det irriterende, men hold da spade, hvor er der smæk på. Specielt Promoe (aka Julemanden) er helt oppe i international klasse.
Der er også det danske kollektiv "Nobody Beats the Beats" med bl.a. Tue Track, DJ Noize, Per Vers og masser af andre seje gutter. Live plejer det at være 2 DJs, 2-3 rappere og 6-8 musikere på scenen til instrumental hiphop/funk/jazz. De har også udgivet 2 skiver, hvor jeg specielt vil anbefale den første, som (vist) hedder det samme som gruppen.
|
| Til top |
|
| |
j_gerd Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
NBTB er nemlig f***ing fedt! Thumbs up
Syntes dog at deres andet album er bedre...
Er der i øvrigt nogen der har lyst til at anbefale et af Outkast's albums... Har hørt at deres nyeste er godt, men at de gamle er bedre... comments ?
|
| Til top |
|
| |
theo Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lauryn hill, ikke så gangsta som nogen af de andre nævnte, desuden også en kvindelig rapper.. hun er virkelig fed især hendes album fra 99´ "The miseducation of Lauryn hill" som også er en del r&b præget
desuden er hun x-member af "the fugees"# nice 1..
outcast - "stanconia" super fedt!!
|
| Til top |
|
| |