Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 20:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Poul og over/under vurderet tweaks (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jørstad; farvers indvirkning på den menneskelige psyke er IKKE voodoo!

Voodoo er haitiansk sort magi (og det virker, bare spørg en zombie!)

Hvid og blå giver et køligt lydbillede!

Gul?

Rød giver et varmt, måske lidt oppustet lydbillede!?

Grøn er nok min favorit; man bliver glad af grøn, tænk bare på naturoplevelser og sårn!

Om det er nok at ens pladespiller-hylde eller displayet i CD-afspilleren er grønt, det må man gøre op med sig selv; det er jo noget psykisk, måske altså!?

Ligeledes vil et anlæg lyde bedre, rent subjektivt, i solskin. For så er man i bedre humør, og det er alfa/omega!

Fyr af fra hoften; men hold lige voodoo-begrebet rent, tak!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 August 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Jeg holder mest af at slukke lyset og lukke øjnene når jeg høre musik for alvor
På en måde skulle det give farven sort ret massiv men den omtaler du ikke ?
Måske opfatter man ikke sort fordi man ved man har lukkede øjne ?!
Og hvor befriende er det ikke at gå fra lytning til slumring og atter vågne op til lyden af pladen i inderste rille - hvilken farve har rummet når man åbner øjnene og lyset er slukket
Jeg tror ikke en hujende fis på det med farverne - for en ting er hvad de objektivt skulle påvirke en til at føle - en anden ting er hvordan vi selv  opfatter dem på grund af prægning af vore æstetiske sanse - opdragelse -kulturel baggrund etc. Grøn gør dig glad men det gælde ikke alle
Jeg kender da nogen der ville brække sig af at se på mine quad 333/303 & FM 3 i grønbrune og orange farver men der er sikkert i retro trendy kredse nogle der mener de er hip  - jeg er fløjtende ligeglade hvilken farve de har bare de levere den lyd jeg gerne vil have -
Jeg tror heller ikke at farver kunne kompensere for alle de grimme kabler og opstillede bokse mange hifi opstillinger lide under - se på nogle vintage reklamer for gode lydprodukter fx tannoy royale westminister - dæmpede lækre træsorte - store velbyggede højtalre - en tændt pejs og det beundrende blik fra en smuk yngre kvinde der anerkendende giver sig hen til beundring af manden der har stil og sans nok til at lytte sin musik i dette aristokratiske setup - og ikke et eneste sted er der kabler og dac konvertere og andet skidt der vælter rundt - anlægget er pænt gemt af vejen måske netop fordi det er så godt at det ikke behøver at vises frem - som Bentley/Rolls Royce der ikke opgav hestekraft men blot sagde at de havde nok! - for at køre en ulidelige lang historie lidt længere - denne stemning som også andre mestrede at skabe i deres reklamer i perioden ca.1960-ca. 1980 - betyder langt mere for den positive lydoplevelse end tweaks og røde og grønne farver idet  glæden i på en smuk måde at have gemt sit dyre grej væk burde have mere plads end rak og stilads setups omgivet med NKT kabeltromler  og storskærme - av for den  - nu får jeg smæk - men helt ærligt woodoo eller ej jeg tror en lydoplevelse kan forbedres væsentligt med øje for endretning der ikke sætter grej i centrum.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

OK hr R-L-B, så kig her:  (Skal du have flere af dem?)

Det var SQ da bare en lille provokation!

Sort? Det er "farven" når der ingen farver er!

Hvid? Det er alle farver tilsammen (interferens)!

Ja, jeg kan lide grøn, og lur mig om mit børneværelse ikke også var grønt!

Så vi er stort set enige om alt, dog undtaget det dersens med "woodoo"?

Vær så god: http://da.wikipedia.org/wiki/Voodoo 

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 August 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Vi er vist også enige om woodoo - jeg blander det helt uden om mine betragtninger og med fugleinfluenza og salmonella m.m. skal jeg ikke nyde noget af at svinge rundt med et dødt kræ 

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hørt; fjerkræ SKAL være gennemstegt!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes