Forfatter |
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 01 September 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kous.
Ang. at der skulle følge et dvb-t signal på et alm. antennekabel forstår jeg ikke rigtigt? Vil det sige i jeres ende afkoder dvb-t signalet og så sender det sammen med resten af tv-signalet i fiberen. Dvb-t er jo luftbåret, derfor min forvirring...
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
Ampro Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 01 September 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Er det muligt at brugesådan en: http://www.slingmedia.com/uk/slingbox/ med fiber?
Håber du kan hjælpe
|
|
|
Slingbox'en virker fint med et almindeligt Stofanet abb. så jeg kan kun forestille mig at ville virke fint med fiber også.
mvh
Lars
|
Til top |
|
|
Kous Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
|
Sendt: 01 September 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej Kous.
Ang. at der skulle følge et dvb-t signal på et alm. antennekabel forstår jeg ikke rigtigt? Vil det sige i jeres ende afkoder dvb-t signalet og så sender det sammen med resten af tv-signalet i fiberen. Dvb-t er jo luftbåret, derfor min forvirring...
mvh. Per.
|
|
|
Du skal betragte din fiberforbindelse også som være luftbåren. Vi kan endnu ikke sende terristisk signal sammen med parabol-signal. Derfor er det kun DVB-T. Jeg tror også at hvis/når vi skal sende "parabol-kanalerne" så vil det blive som DVB-T signal. Mest for at undgå at brugerne skal ud og have to forskellige DVB-tunere.
På taget hos EnergiMidt har vi et utal af overdimensionerede antenner og paraboler. Derfor modtager vi også DVB-T signalerne fra DR1, DR2 og TV 2. I det isenkram der er ved at bliver købt ind, får vi muligheden for at videresende VDB-T signalerne.
Argh... det er sgu lidt svært at forklare 
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 19 September 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver tilsluttet Energimidt her pr. 1/12-2006 og ser frem til at se hvad det duer til...
Jeg har haft en snak med dem omkring Viasat, og det bliver definitivt ikke muligt at modtage gennem Energimidt - ... Det trækker meget nedad. Årsagen er ikke prisen, men at Viasat ikke vil have underleverandører. Ifølge Energimidt ophører TDC's aftale også indenfor 2 år.
Jeg forstår simpelthen ikke den prioritering fra Viasats side hvis det er korrekt. Tænk på den store målgruppe man fratager muligheden for at se kanalerne. Jeg er jo villig til at betale, men det er umuilgt da jeg flytter ind i en ejerlejlighed hvor man ikke må opsætte parabolantenner.
Kous: Så det vil sige at jeg bør købe et Plasma-Tv som har DVB-T tuner? Jeg har nu også altid troet at det var DVB-C tuner der var relevant når man modtog signal fra kabeltv, fiber, jordbaseret, etc
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - jeg har fået svar af en af dine kollegaer... Men så er der altså ikke tale om noget digitalt signal:
Pt har du kun mulighed for at benytte scart-tilslutningen, og den er jo analog. Det man mener med Digital TV er forbindelsen fra STB til EnergiMidt, her kører det hele digitalt, hvorved man undgår støj og kvalitetstab, men HDTV er ikke muligt endnu.
Altså, signalet til dit tv er analogt, altså hverken digital -terrestrial eller -cable.
Med venlig hilsen Anders Jeppesen
Kundekonsulent |
 |
Telefon |
+45 7015 1560 |
Bolig |
Direkte |
+45 |
EnergiMidt |
Mobil |
+45 |
Tietgensvej 2-4 |
Fax |
+45 |
8600 Silkeborg |
E-mail |
|
|
Web |
|
|
Til top |
|
|
Kous Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt nok at signalet endnu ikke er digitalt. Men inden for den nærmeste fremtid bliver alle signaler der kan modtages via DVB-T (i øjeblikket DR1, DR2 og TV2) "videresendt" via fiberen, og man kan så modtage det hvis du har en DVB-T tuner (internt eller eksternt). Hvornår det vil ske ved jeg ikke. Alle andre kanaler bliver sent som analog. Der er pt ingen planer om DVB-C til de andre kanaler.
Det er hvad jeg har fået af vide af, teknikeren som netop er igang med at etablere og teste vores DVB-T hardware.
Ang. TV med DVB-T, så vil jeg da selv ud og have sådan et, næste gang jeg skal skifte fjernsynet ud. Lidt har jo også ret 
Angående Viasat, så lyder det lidt anderledes når den administrerende direktør for Viasat snakker med Ekstra Bladet: http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug/article224892.ece
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det skal lige forstå rigtigt...
Dvs. man skal føre ét kabel til TV'ets DVB-T tuner som viser de digitale kanaler (DR, DR2 og TV2) og et andet kabel til den normale tuner med de resterende analoge kanaler?
Der har jeg vist misforstået noget 
|
Til top |
|
|
Kous Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej. Analog og DVB-T kører i samme kabel. Det gør det også selvom du ikke har fiberbredbånd og modtager det via antenne.
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 20 September 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej Kous.
mvh. Per. |
|
|
Det har primært noget at gøre med hvordan man sender signalet. Har ikke direkte styr på den tekniske del, men man kan f. eks. også sende DVB-T via kabel (kabel tv) selvom der dog ikke er nogen der gør det. Don't ask why - because i do not know.
|
Til top |
|
|
Kous Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers> Du har fat i det rigtige. Og for at gøre forvirringen komplet, så betyder "terristisk" jord (kommer vist fra det engelske Terra)
DVB-T signal bliver ikke afkodet. Men det bliver lavet om så det kan transporteres via fiber, og derefter konverteret tilbage til DVB-T hos kunden.
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, så vil jeg da sætte DVB-T tuner som et højt prioriteret krav til min kommende plasma
|
Til top |
|
|
Kous Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt forresten ud af, i går aftes, at Dansk Bredbånd har TV3 og 3+ i deres program.
Det betyder at der håb forude, hvis Viasat gider at spænde hjelmen og tage sig gevaldigt sammen. Personligt er jeg lige glad med Viasat kanalerne. Jeg ser aldrig fodbold, talkshows og andre ligegyldige ting. De sender godt nok nogle gode film, men jeg brækker mig over deres reklameblokke!
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen sådan er vi jo så forskellige 
Jeg ser (næsten) kun fodbold i TV, og derfor er det et stort tab for mig at jeg ikke vil kunne få disse kanaler. jeg ville endda være villig til at betale en god sum hver måned for det - men nix, impossible mission!
Men enig - reklameblokke er noget fanden har skabt 
|
Til top |
|
|
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 21 September 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville det ikke være muligt at konverterer alle kanalerne til DVB-T og derved få digitalt hele vejen (til tv eller HTPC)
|
Til top |
|
|
Kous Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart lyder ideen god. Men jeg kunne forestille mig at der skulle investeres i noget nyt (dyrt) digitalt udstyr. Måske kunne der blive problemer med nogle rettigheder, da man så sender et ukodet digital signal.
Men jeg er da sikker på at EnergiMidt vil være interesseret, da det jo kun betyder nye og bedre produkter til kunderne.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
dvb-t kan også være kodet. Det må kunne lade sig gøre, så ville jeg springe på vognen.
mvh. Per
|
Til top |
|
|
MortenRJ Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 22 September 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fået lagt Nesa Fibernet ind. Er der nogen der er erfaringer med det? Jeg overvejer lidt Jay.net 100/100Mbit til 199kr./mb, men de har ikke TV.
Nogen der ved om der findes en slags virtuel TV tuner, så man kan modtage og optage TV-signal i MCE, fra internettet?
/ Morten
|
Til top |
|
|
troelsit Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der egentlig HDMI udgang på Setupboxen? Det bør der vel være hvis der er planer om HDTV
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har forsket lidt mere i det og har derfor et spørgsmål til Kous. Vil man kunne afspille streems'ene ved hjælp af ex. videolan player på en pc? Jeg ved det kan lade sig gøre ved andre udbydere, godtnok i udlandet, men dér får man også en setupbox...?
Så ville man kunne optage flere streams simutant, det ville være suverænt!
Så vidt jeg ved kan man kun afspille streams/kanaler man betaler for, hvilket er det eneste jeg er interesseret i.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
Kous Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit> Nej der er kun scart, composite og audio.out.
PHN2> Det ved jeg faktisk ikke. Mit indtryk er at det ikke er muligt. Men med en AV-indgang på sin pc, ville jeg tro man kunne grabbe det.
|
Til top |
|
|