Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 18:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Tandberg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 September 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen Tube Mania  !

Tænkte nok at det var noget jeg skulle holde mig fra at pille ved - Ærgeligt at man er så elektronisk udfordret. Men nu kan jeg da så selv rense kontakterne, når nu værkstedet ikke kan tage sig sammen til det..

Er jeg forøvrigt den eneste som synes at servicen på værkstederne er i bund? Hvorfor skal man helt op i det røde felt før der sker noget - findes der ikke et eneste værksted der kan overholde en aftale, i stedet for at sætte ens apparat på en hylde, og trække tiden ud?

Synes jeg har hørt om en fyr der hedder Willy i kbh - nogen der har erfaring med at få reppet grej hos ham?

ppp_dk: Flot maskine, men indmaden er ikke tandberg mere; eller husker jeg forkert?

Scatcat: Køb en ! Jeg går også og overvejer en spolebåndoptager på et tidspunkt, men det ligger nu lidt ude i fremtiden.

mvh S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 September 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
ppp_dk: Flot maskine, men indmaden er ikke tandberg mere; eller husker jeg forkert?
Nej du husker aldeles korrekt - ham jeg købte den PreFix af havde bygget den ind i en defekt TPA 3006A...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 September 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Her kan man købe en god kontaktrens som ikke ødelægger noget

http://www.kgi.dk/catalog-1513.php

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Stouenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 September 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

- så Tante, nu kan du endelig få renset dine linser... uden at det går udover hørelsen

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Havde da også været synd at smide sådan en flot æske væk, PPP  !

Tak for linket Tube, tror jeg køber en flaske - selvom der var gode nyheder i dag: Den burde være klar i morgen (med et lille forbehold fra værkstedet ) , så hvis alt går vel så kører den i weekenden. Bare surt man så skal overarbejde både lørdag og søndag, men skal nu nok nå at få lyttet alligevel.

Smider nogle fotos op når den kører - hvis jeg da ellers kan finde ud af det. Så skal i bare se hvor flot sådan et dyr er !

S.R

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Jep,Tandberg rykker.F**K the rest!!
Jeg tror ikke at jeg på et tidspunkt kan lade være med at gå i gang med at bytte lidt printkort,fra to identiske apparater.De sidder jo mere eller mindre i moduler,med store hvide bogstaver påtrykt,om hvad der er hvad.Jeg er også selv blot en lægmand,men med en uovertruffen hørelse(det er derfor jeg ikke vil have B&O inden for dørene )Men jeg kunne måske lære noget,ved bare at gå igang.For min tålmodighed med værksteder er også ved at være opbrugt.
Jeg har valgt at holde liv i de gamle apparater.Den eneste hjælp jeg skal bruge,er et værksted der går igang inden for rimelig tid.Men sådan et værksted eksisterer åbenbart kun i fantasien.I den virkelige verden er de INTET bevendt.
Jeg kender endda en elektroniktekniker,men man kan ikke sige at han er ivrig for at begynde at rode med mine apparater
Jeg nægter at acceptere at det er umuligt at rode med,hvis ikke man er uddannet udi elektronik.Jeg leger med tanken om et lynkursus/aftenskole i elektronik.
Fik jeg nævnt at jeg netop har erhvervet mig et pragteksemplar af Alle Recieveres Moder: en TR2075 .Den er tæt på mintcondition(flot palisander).En ejer(jeg er #2) og der fulgte org.instruktionsbog med.Og så til en yderst fornuftig pris
Man har lov at være heldig engang imellem

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
Havde da også været synd at smide sådan en flot æske væk, PPP  !

Ja, virkelig lækkert kabinet. Ligeså var den PreFix i opbygningen. Ikke ligefrem noget han havde bikset sammen på en weekend...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Kender ikke lige prefix PPP, men den lyder sikkert godt  !

Er der nogen der ved om man kan købe det Berner kontaktspray nogen steder i KBH? - transporten fra Esbjerg er næsten lige så meget som prisen på sprayen - og så ville jeg rigtig gerne ha' det til weekenden, da jeg er ved at gi' min 2055'er en ordentlig omgang - nu skal den dæleme snart virke!

S.R

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 September 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvor du kan få Berner - men hos Brinck i Frederiksborggade og i Lyngby kan du købe kontaktspray af bl.a mærket Skytronic.  Lur mig om ikke det er lige så godt.

mvh

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hej Walin

Den kontaktspray de har hos Brinck er ikke lavet af skytronic - de anbefaler i stedet noget der hedder kontakt WL. Nogen der kender den, og ved om den ætser? Ellers bliver det wd40, men hvis den skal ha' en ordentlig tur er jeg lidt urolig for at der bliver rigeligt med olie siddende tilbage..

S.R

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 September 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Spændende tråd må man sige.

Jeg studsede lidt, da jeg så Tandberg... Er vookset op i et hjem med Tandberg, så det var fedt, at høre der stadig er liv i entusiasmen omkring deres produkter.

Et lille "vurdér" spørgsmål. Hvad står en 2055 i hvis man skal sælger/erhverve sig sådan en brugt?

Musashi

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

musashi skrev:

Et lille "vurdér" spørgsmål. Hvad står en 2055 i hvis man skal sælger/erhverve sig sådan en brugt?

He, he - det er jeg vel så nogenlunde kvalificeret til at svare på, da jeg har sådan en fætter, og har kigget lidt på ebay. Den ligger vel på noget der ligner 1000-1500 kr, men så må man så påregne at der skal gøres lidt. Samtlige gamle recievere har en eller anden form for større eller mindre fejl der skal rettes, så det skal man lige huske at lægge til prisen. Håber at den rens jeg gir' min i morgen afhjælper problemet - ellers må jeg bare ta' den derfra ...

Blir' forøvrigt med kontakt 60, bare denne ene gang - så håber jeg ikke det ætser alt for meget!

S.R

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Holdt Stop Stands Det er altså ikke kun mig, men flere andre jeg har talt med som har gjort sig kedelige erfaringer.

Så brug hellere WD40 i mangel af bedre. Den ødelægger heller ikke noget.

mvh

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

musashi skrev:

Spændende tråd må man sige.

Jeg studsede lidt, da jeg så Tandberg... Er vookset op i et hjem med Tandberg, så det var fedt, at høre der stadig er liv i entusiasmen omkring deres produkter.

Musashi

Det må være ligeså fint som at vokse op i et hjem med klaver

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Holdt Stop Stands Det er altså ikke kun mig, men flere andre jeg har talt med som har gjort sig kedelige erfaringer.

Så brug hellere WD40 i mangel af bedre. Den ødelægger heller ikke noget.

mvh

Okay Tube - det er ikke fordi jeg ikke tror dig, men hvis den skal ha' en rigtig grundig rens, bliver det så ikke for meget med alt det olie der er i wd40? Håber på hurtigt svar, da projektet snart begynder !

Kunne man ikke alternativt bruge kontakt 60, og så gi' den lidt wd40 bagefter - ville det ikke stoppe ætsningsprocessen??

S.R

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Nøjs du bare med WD40 det skal nok fjerne kontaktstøj og olien nedsætter slitagen på kontakterne. Der er ikke mere olie i den end så meget andet.

mvh

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Okay Tube - efter at have kigget lidt på sagerne, og tænkt lidt over det, så bliver det ved wd40. Er sgi' rimelig spændt på om det ender med at den virker!

Skal lige til at hive bunden af, og finde ud af hvad der sidder dernede  

S.R

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 25 September 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

fed tråd
Jeg har en 3026A som jeg købte som ny i 1987, den spiller endnu, uden problemer! den har en god lyd som jeg altid har været tilfreds med og den skal adrig sælges, den var det første rigtige stykke "high end" jeg købte, (for mig var det den gang svine dyrt 15.000 kr) jeg kan godty ærgre mig over at jeg aldrig har fået fingrene i en 3018

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Stor tak til Krenzler, foruden hvis hjælp der ingen billeder havde været! Som lovet et billede af dyret, godt nok i en midlertidig opstilling, men jeg tror i kan få en ide om hvor skøn hun er at skue Det hjalp med en ordentlig rensning, og godt med wd40 - hun har nu sunget siden klokken 12 middag, og lader til at ha' det helt fint. Tak for rådene Tube Mania - håber du har lyst til at gi' et par stykker mere hen ad vejen

S.R

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 September 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hvor er det godt at se og læse indlæg fra folk med samme passion som mig selv,nemlig Tandberg Også selvom det efterhånden har nogle år på bagen.
Jeg har ikke været bedre kørende,siden dengang jeg havde to Tandberg monoblokke(3009),tuner(3011),båndoptager(3014) og min cd-afspiller(3015).Nu er jeg der næsten.Har erhvervet mig et rigtigt flot og velfungerende eksemplar af deres top-reciever TR2075.Dagen efter jeg fik den,ringede de fra Hi-End musikservice og sagde at min Tandberg cd-afspiller havde fået ny konverter og var klar til afhentning.Så der er lutter glæde i det lille hifi-hjem nu
Det er intet mindre end imponerende at de 30 år gamle recievere stadig lyder klasser bedre end det meste andet man eksponeres for rundt omkring idag.
Det yngste i mit set-up nu,er min Tandberg cd.Den er en 'ungersvend' på sølle 18 år

Slogan fra 1980: 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' Hvor er det rigtigt!

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes